|
Welkom,
Gast - Maak een account
|
|
|
Iedereen klaagt wel eens bij de pomp, dat die brandstof wel verdomd duur is geworden, maar ook beseffen dat we eigenlijk geen echte andere keus hebben.
Ik heb met een oude bromfiets motortje geëxperimenteerd, om deze om te bouwen van brandstof, naar een soort magneetmotor. Door in de zuiger een sterke permanente magneet te plaatsen en waar de kop van de cilinder zat om deze te vervangen door een elektromagneet. Wel èèn zonder kern, dus een lucht kern zo geheten. De bedrading waar eerst de bougie aanvast zat, heb ik verbonden met deze elektrische spoel die de functie van de elektromagneet had gekregen. Tevens heb ik het ontstekingsmechanisme anders afgesteld zodat deze vlak na het dode bovenste punt tot ontsteking kwam. De uitlaat en inlaat heb ik vrij gemaakt omdat ik nu geen brandstof c.q. uitlaat nodig had. Dit werkt opzich goed, maar je kon nog niets regelen, zoals gas geven. Toch wel belangrijk zo iets te hebben. Dit had ik opgelost door er een regelbare weerstandsspoel in serie te plaatsen met de originele bougie kabel. Nu kon ik door middel van een potmeter de stroom (de kracht) bepalen die door de elektromagneet loopt. Dus ik kon als ware gas geven. (dit probeer ik nu zo simpel mogelijk uit te leggen, want ik heb wel een stukje elektronica moeten bouwen, om het goed werkend te krijgen) Zou je nu deze techniek in de auto bouwen, dan kan iedereen zonder brandstof gaan rijden. Het is maar een idee. |
|
We willen u bedanken: baphomet
|
|