Jah, noujah ik kan er niet eerlijk over oordelen maar ik heb toen bij de start al het idee gehad van: Dit word niks. Voor mij komt het deels over of de beheerder / eigenaar er wat aan doet wanneer het hem uitkomt. Jawel, met alle goede intentie, maartoch....
Óf je gaat ergerns voor, óf niet. Als ik bovenstaande lees, van de eigen MALONNA LEDEN, dan moet je toch wel een enorme lul zijn om zo'n mes in de rug van je eigen mensen / vrienden te steken.
Maar sowieso is het zoiets van: Wat ga je doen?! Op internet?! Of in de maatschappij?! Het leek wel, wat er gedaan is, alleen maar op internet werd gedaan (site forum ideeën). Dus zul je je ook moeten richten op het internet (Verhaal QFF eigenlijk; mooie toegangelijke site gedragen door de leden). Maar dat zag je dus bij Mallona ook niet... Standaard forum, geen site.
Sorry dat ik het zeg, maar zo is het gewoon zo. Als je in 2 jaar tijd alleen een forumpie hebt weten te brengen.... Alles wat de beheerder ook uitdraagt, het komt eruit wanneer het hem uitkomt. Als je niet eens de noodzaak ziet van een gift-lijst (sponsorlijst) bij te houden (volgens mij is dat zelfs wettelijk verplicht)!
Hey Dromen!!
Leuk je weer te spreken.
Ik heb het begin van Mallona niet meegemaakt. Toen ik er in sprong was het een leuk clubje, en ik dacht dat ik mijn stekkie had gevonden. Op dat moment was het gewoon ook leuk. Die web-site boeide me niet zo heel erg. Ik vond een leuk forum voldoende. Alleen na een bepaalde tijd stagneerde de boel, en dan is er nood aan beleid.
Als je op een gegeven moment al bij voorbaat kunt voorspellen wie het met je eens zal zijn, en wie er gaat sputteren als je iets post... is de rek er uit. Het is dan erg lullig om te horen te krijgen dat Mallona niet interessant meer werd omdat de vaste posters met elkaar zaten te posten, en er niks nieuws meer kwam. Ja, dat hadden die vaste posters zelf ook wel door, maar als ze zouden stoppen, dan lag het forum op zijn gat, en aangezien er op een gegeven moment totaal geen moderators meer langs kwamen en er geen beleid was naar de buitenwereld... was het kiezen of delen... of doorgaan (en er werd best genoeg inhoudelijk gepost, naast de off-topic babbels) in afwachting van de beloofde web-site die weer leven in de brouwerij zou brengen, of afnokken...
Dat doorgaan was ook nog een soort steunbetuiging aan Nique... misschien had ie nog wat extra tijd nodig, maar die kans kreeg hij dan...
Speelt ook nog mee dat ik hoopte dat via die web-site ik een soort platform zou kunnen creëren voor informatie over mijn eigen stokpaardjes: berichtgeving over gen-technologie (de Monsanto-boeven), zaad berichtgeving, groen nieuws, voeding, affijn... mijn stokpaardjes zijn wel duidelijk voor degenen die op Mallona mee hebben gelezen. Mijn spiritualiteit heeft een 'vrouwelijke' insteek: zorg en voeding, maar dan natuurlijk heel breed, want als er spuiten in mijn kindjes worden gestoken, wil ik daar ook het fijne van weten....
En klein nieuws (de planten op de vensterbank of balkon) vind ik gelijkelijk interessant als het grote nieuws (Monsanto politiek)...
Dus dat werd een groeiende belangstelling naar de web-site, want dat was een mogelijkheid om op grotere schaal te opereren. Ideeën als een data-base voor artikelen spraken mij aan... dan kon je werken aan een archief per onderwerp, bv. vaccinaties, gen-technologie enz. En op kleinere schaal zat ik te denken aan een soort biologische zaden-ruilbeurs. Voor de lezers onderling. En nog een boel ideeën waar je echt een groter bereik voor nodig hebt dan een handjevol vaste posters.
Met deze belangen in het achterhoofd was ik best bereid om de boel niet op scherp te zetten, en gewoon af te wachten. Niet in de slijm-modus, maar in de afwacht-modus.
Een half jaar geleden had ik al eens naar Nique geroepen, of we ons al voor konden gaan bereiden met artikelen of achtergrond info. Slim vooruit denken, want als de site er dan kwam, kon je gelijk beginnen met info up-loaden. Als er nou een onderlinge werkverdeling werd gemaakt aan de hand van stokpaardjes en eigen voorkennis, kon dat erg interessant worden. Volgens mij was dat ongeveer in mei, maar dat kan ik niet nazoeken of checken, want de site ligt plat. In elk geval waren er op dat moment meer mensen enthousiast, en best mensen die wat te melden hebben. Maar alles werd afgehouden, en nul reactie.
OK, toen kwam een periode dat de rek eruit was, geen moderators te bekennen. De moed werd er vrolijk ingehouden.
Hier en daar klonk er wat ontevreden gemor, werd weer gesust, vlamde weer op, eenmaal nogal heftig.. en toen werd wel duidelijk dat er een verschil in uitgangspunten was gegroeid. Stichting Mallona had een bestuur, en dat bestuur ging een eigen koers varen. De aanvankelijke gezamenlijkheid werd als een bedreiging ervaren. Een bedreiging opgevat als machtsstrijd. Het bestuur voelde zich bedreigd: wie is er hier nou de baas? Arminius heeft een tijd een soort vaderlijke rol op Mallona gespeeld. Voelde zich erg verantwoordelijk en betrokken: bedreiging. En ja... als hij zijn klep opentrekt is hij niet altijd subtiel. Maar als je hem kent, weet je het warme hart dat er onder klopt, dus in principe keken de vaste posters door zijn woorden heen, en begrepen de bedoeling. Geen woorden maar daden.
Als het bestuur hem dan bestempeld als doorsnee onrustzaaier dan snappen ze er de ballen niet van. Maar OK. Het is zo gelopen. Nog een beetje nakletsen erover, en weer verder.