Hier de plek om je huisdier(en) te showen, leuke anecdotes te vertellen of gewoon over onze beesten te praten.
Ik trap af met onze Missy:
Een asielkat, ze was een maand of 6 toen ze bij ons kwam en had toen al een nestje gehad ... (!)
Blijkbaar is ze daarom op straat gezet want ze vertoonde beslist geen zwervertjes-gedrag.
De kittens zijn in het asiel gebleven en Missy wilde met mij mee.
Vanaf het moment dat ze bij ons was heeft ze een speciale band met mij gehad.
Ze is enorm op mij gefixeerd, loopt achter me aan als een hondje en kletst de oren van mijn kop af.
Voor mijn operatie lag ze al een tijd bij me op bed en tegen mijn borst aan alsof ze voelde dat ik niet in orde was.
Tijdens mijn ziekenhuisopname bleef ze thuis zoeken, mauwen en wachten op mij (6 weken!).
En nu ik weer thuis ben ligt ze weer voortdurend bij me.
Nog frappanter: mijn steunhart geeft alarmsignalen als de accu's leeg raken, op dat signaal reageert Missy heel snel en alert.
Als ze niet bij me ligt komt ze ineens uit het niets op bed en mauwen zo van "Je accu's zijn leeg, vervangen!"
En dat gebeurt niet 1 keer, maar ELKE keer. Bijzonder.
Dat vind ik mooie dingen. Katten zijn spiritueel en paranormaal begaafd.
En Missy is met mij verbonden op een manier die ik nog niet eerder heb meegemaakt met een huisdier.
Misschien dat het met honden makkelijker is, maar katten zijn toch vaak meer op zichzelf gericht en hebben feitelijk lak aan de mensen om hen heen.