Deel 2 is het definitieve stuk dat even later komt !
Deel 1
Tijd, ik heb er een beetje over gedaan, om er mijn kijk op te schrijven en het volgende is wat ik daarover observeer en denk, niet dat het zo is, maar de strekking ligt er zo min of meer dicht tegen of kan er misschien naast zijn, een middenweg zo je het kunt noemen en toch weer helemaal niet juist maar een benadering is van de context over het onderwerp en diens submateries die daar bij kunnen horen.
Tijd, een moeilijk te ontleden iets maar heb getracht zo getrouw mogelijk vanuit mijn observatiemodus te schrijven in die mate van de mogelijkheden die ik ervaar op het onderwerp tijd.
Nou, de vragen die al in mij opkomen zijn; Van waar komt tijd eigenlijk ? Hoe is tijd eigenlijk ontstaan ? Bestaat tijd wel ? Is dit geen bedachte tijd van de mens zelf ? Is tijd een onafhankelijk iets ? In welke context heeft tijd betrekking op de mens als externe of interne mogelijkheid ? En wordt tijd als een vaststaand feit beschouwd ?
In die volgorde heb ik geprobeerd de vragen te beantwoorden en het als een filosofische verhaal te schrijven.
“Het heeft wel wat moeite gevraagd om het te schrijven maar met veel liefde voor mijn fascinatie over tijd…werkelijk, ik zou met dit hersenspinsel van de mens eigenlijk onzin vinden plus daadwerkelijk toevoegen dat tijd die als zodanig weerspiegelt wordt zelfs een overbodigheid is en tegelijkertijd me bevrijdt voelen als ik terug mijn natuurlijke staat van zijn bereik zonder dat er tijd bij gemoeid is ! als externe mogelijkheid, het verward me nog steeds en ben van mening dat die verwarring bij veel mensen voorkomt die zich wijden aan het hoger bewustzijn. Dat laatste is het leuke aan het neerwaartse verdichten van de materie, en dat noemt men verlichting ?”
Ster