Tijd is eigenlijk een voledige illusie. Het klinkt vreemd, maar het verleden en de toekomst doen eigenlijk niet ter sprake, omdat het nooit heeft plaatsgevonden, en omdat het nooit zal gebeuren.
De toekomst zal AL-TIJD toekomst blijven. De enigste 'tijd' waarin je leeft is 'nu'. Grappig dat 'tijd' ook weer bestaat uit 3 eenheden: verleden - heden - toekomst
Wat is 'tijd'?! Zoals NWO al beschreef is een goede theorie. Ik heb nog een andere:
Tijd is een 'plek'/ plaats tijdens een bepaald moment (sterrenstand).
...
Wat gebeurd er als de aarde stil staat? Juist niks! Want de tijd staat dan stil

.
Ik ga nog verder. Alles heeft een begin en een eind (hier op aarde). Dit staat bijv. ook heel uitvoerig beschreven in de Koran. Dit is dus een 'tijdsfenomeen'. Begin / eind is een eigenschap van tijd. Als iets een 'begin' en een 'eind' heeft (dus er is tijd) dan is er ook materie, dan is er 'iets'. Oftewel als er tijd is, is er 'ruimte'. Als er een ruimte is, is er tijd!
Op bovenstaande is dan ook onze hele wetenschap gebouwd.
Nu komt het interessante. Het 'hiernamaals' kan daarom ook nooit een 'ruimte' zijn. Het is voor mij dus ook, persoonlijk, volstrokt onlogisch dat de hemel een prachtige plaats is. Hier heb ik redenen te over van, maar ik hou het bij deze stelling.
Stel je voor, dat deze hemel bestaat. Dat zou inhouden dat de mensen daar een begin en een eind hebben! Anders gezegd: ook daar gaan de mensen dood, en dan?
Voor de mensen die volhouden dat de hemel het 'eeuwige leven' heeft. Fine. Hoe zit het dan met het eten?! Eten, voedel, vruchten. We nemen een appel(boom) als voorbeeld. Een appel komt voort uit een boom valt op de grond wanneer deze rijp is, en uit dit zaadje komt de appelboom (BEGIN!!). Alle appelbomen in de hemel hebben een begin! Maar geen eind? Dan zal de hemel nu na 2000 jaar wel BOMVOL staan met al die appelbomen die wél kunnen beginnen, maar niet kunnen eindigen (doodgaan)
Conclusie:
Het hiernamaals is geen ruimte; dan is d'r ook geen tijd!! Ahaaaaa! Interessante gedachte, isn't it?! Geeft ook meteen een extra nut aan het leven hier op aarde.
Deze theorie is © bij Dromen op zeer jonge leeftijd. Toen ik wat boeken ging lezen bleek deze theorie al eeuwen lang te bestaan; Oosterse (Tibetaanse) Wijsheid. *zucht* Daar gaat mijn roem