Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
OCCULT / DARK SIDE
Marvel en het occulte
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1

Marvel en het occulte
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Marvel en het occulte 1 jaar, 11 maanden geleden #34312

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Marvel en het occulte
Antwoord Quote

Marvel en het occulte 1 jaar, 11 maanden geleden #34313

• Permuter 0.
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Alan Moore

Kijk de film hier....

www.quofataferunt.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=624:the-mindscape-of-alan-moore
Antwoord Quote

Marvel en het occulte 1 jaar, 11 maanden geleden #34553

• blazing
  • Afwezig
  • Antonaki
HOERA! Een onderwerp naar mijn hart!
Ikzelf ben ook comic-book enthousiast en ben al vanaf jongs af aan geobserdeerd door superhelden.

De symboliek in superhelden-boeken is natuurlijk altijd al aanwezig geweest. Zowel in oppervlakkige manier als in diepzinnige manier. Symboliek is een mooi gegeven, maar ik ben wel van mening dat het een fenomeen is dat door mensen is gecreëerd. Zeker als we het hebben over satanitische tekens en anti-christelijke fenomenen. Het tekeningetje is uiteindelijk door iemand verzonnen en that's all there is.

Christenen hebben gewoon over het algemeen de neiging om overal altijd ergens iets achter te zoeken. Iedereen interpreteerd dingen anders, en ik denk dat er binnen de comic-book wereld daar niet op een zodanig bewuste manier mee is omgegaan. En mocht dat toch wel het geval zijn, dan vind ik mijn comics alleen maar toffer! haha
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 1 jaar, 11 maanden geleden #34573

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Ik zie het toch anders Blazing... Ik werk nu bijna 20 jaar straks met graphics en weet inmiddels dat symboliek toepassen en het gebruik van bepaalde kleuren maar ook de combinatie van deze twee een belachelijk goede uitwerking kunnen hebben om een bepaalde boodschap in het onderbewustzijn van de mens te programeren. En inderdaad de symboliek in die comics die is er door mensen in verwerkt, maar wat is de achtergrond van deze mensen?

Symboliek verwerken zie ik namelijk niet pertinent als iets dat 'slecht' is, maar eerder als een middel om mensen van zaken op de hoogte te brengen die door allemaal andere shit in de vergetelheid geraakt zijn of ze te wijzen op zaken die angstvallig verborgen worden houden door hen die de touwtjes in handen hebben. Doordat je bepaalde mensen (lees: zielen) confronteert in hun onderbewustzijn met informatie die ze anders niet tot zich hadden genomen kun je dus ook bereiken dat mensen zich gaan verdiepen in dingen die juist tot nieuwe mogelijkheden zullen leiden voor de mensheid in z'n algemeenheid...
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 1 jaar, 10 maanden geleden #35633

• blazing
  • Afwezig
  • Antonaki
Uiteraard is er een bepaalde macht binnen visuele toepassingen. Zelf ben ik ontwerper en weet veel trucjes van het beïnvloeden in reclame's, posters, flyers en al wat een mens om zich heen ziet. Maar daarbij quote ik een prachtig stukje uit de serie Mad Men wat mij altijd is bijgebleven: "The reason you haven't felt it is because it doesn't exist. What you call love was invented by guys like me, to sell nylons."

Daarmee wil ik alleen maar (weer) benadrukken dat de mens zelf bepaald of ze symboliek en betekenis ziet. En zo ja, welke hij/zij erin ziet. Twisted Sister werd ervan beschuldigt een liedje te hebben gemaakt over moordlustige dingen. Frontman Dee Snider gaf in de rechtbank aan dat het ging om een operatie van een van zijn bandleden. Snider lichtte toe dat 'als men op zoek gaat naar gewelddadige dingen, men die kan vinden.. en als men zoek naar ervaring van een intensieve operatie, vind men die ook.'

Waarom dingen zoeken achter iets wat er niet zijn? Ik begrijp het avontuur, maar zie ook de complexiteit daarvan. In de comic-book wereld wisselen tekenaars en schrijvers elkaar continu af. Verhaallijnen zijn door elkaar en langs elkaar heen gaan lopen. De een gebruikt dit, de ander dat. Zijn er bepaalde tekenaars die die symboliek naar voren hebben gebracht dan? En word dat ook in stand gehouden door huidige tekenaars. Ik denk dat, als er symboliek was, het zeker wel is gaan verwateren.
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 1 jaar, 10 maanden geleden #35654

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Je bent vormgever dus... Of nee je doet een opleiding nog toch? Tja, nogmaals ik baseer mijn bevindingen niet zo maar ergens op... Ik weet niet wat jij in ik noem eens wat euh pak en beet de zomer van 1997 aan het doen was...? Maar ik zat ergens in een studio in London te werken aan een albumhoes voor ene meneer M. Oldfield...

En zelfs dat durf ik nog geen ontwerpen te noemen...

Snap je waar ik heen wil? Je bent niet zo maar ontwerper Blazing Ik ben al meer dan 10 jaar klaar met het studiemateriaal en zelfs nadat ik dingen voor Heineken, Honda, B.A.T. en vele andere grote bedrijven over de hele wereld heb 'vormgegeven' durf ik het woord ontwerper nog steeds niet in de mond te nemen... En dat komt omdat het geen ontwerpen is... 'Ontwerper' ben je pas als je hele grootse dingen kunt creëren... En jezelf ontwerper noemen is iets dat in deze branche als 'not done' wordt gezien...

En je hebt het over posters en flyers... Maar dat heet DTP-en... Een 'ontwerper' bedenkt ingenieuze concepten, en geloof me, echt geen posters en of flyers... Daarvoor loop ik inmiddels iets te lang mee...

En zoeken naar dingen die er niet zijn? Misschien moet je je eens gaan verdiepen in Johannes I. en zijn zijn leer achter kleuren en het gebruik er van... Daar ligt de basis voor een van de elementen van het beïnvloeden...

Ach ik zeg al weer je veel! Verder no hard feelings maar gewoon even een quick reply op je comment...
Laast bewerkt: 1 jaar, 10 maanden geleden Door baphomet.
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 1 jaar, 10 maanden geleden #35657

• Aillas
  • Afwezig
  • Senior QFF-er
Even verder bordurend op het onderwerp, kan ik, met kennis over sociale psychologie (oervorm van marketing), toevoegen dat er extensief onderzoek is gedaan naar kleurenleer en gebruik van symboliek in reclame en vormgeving. Zeker in de Verenigde Staten.

Dat er occulte symboliek in Marvel (en andere) comics zit lijkt me bijna onvermijdelijk gezien de verschillende onderwerpen; griekse en scandinavische mythologie, het occulte zelf (Dr. Strange) en wetenschappelijke oorzaken van mutaties en de daarbij behorende krachten.
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 1 jaar, 10 maanden geleden #35846

• blazing
  • Afwezig
  • Antonaki
Dat zijn flinke namen, Baphomet. Flink hoor..

Stick to the topic. Voor mij is het niveau een beetje teveel gezakt nu.

Jammer.
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 1 jaar, 10 maanden geleden #35849

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Het niveau zakken? Off-Topic?? Ik was vrij on-topic hoor, en haakte in op het feit dat jij jezelf ontwerper noemde... Nogmaals ik heb veel gemaakt (of 'ontworpen' zoals jij dat zou noemen) de afgelopen pak en beet 15 jaar maar ik zou mezelf oprecht geen ontwerper durven noemen... Wat ik wel durf te benoemen is dat gebruik van kleuren (vandaar ook mij referentie naar Johannes I.) en het gebruik van symbolisme wel degelijk wordt toegepast omdat dat ook echt werkt! Als jij ontwerper bent zou je dit moeten weten toch?

Daarnaast is Stan Lee rete commercieel en heeft de man bick bucks gemaakt, misschien kun je zelfs wel stellen dat de symboliek in een Marvel comic de meest openlijke vorm van het gebruik van symboliek is... Enig idee wat de jaaromzet van Marvel is??? Get my point? Ik zwets niet zo maar uit mijn nek Blazing, en blijf behoorlijk on-topic mijns inziens...

En ook in een eerdere post zei ik al iets van "no hard feelings verder" maar blijkbaar zijn die er toch bij jou... Nogmaals: No hard feelings!
Laast bewerkt: 1 jaar, 10 maanden geleden Door baphomet.
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 1 jaar, 10 maanden geleden #35859

• fr3bzy
  • Afwezig
  • Administrator
now now kiddo's keep it clean

jullie zijn allebei keigoeie ontwerpdingusbeoefenaars ^^
no need for cock-contest

Antwoord Quote

Marvel en het occulte 11 maanden, 3 weken geleden #55795

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
bump

Vooral eerste post: die linq van Perm0 naar docu!!
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 2 weken geleden #72038

• NoMore
  • Afwezig
  • Super QFF-er
youtu.be/ubGMpwuTYZk?t=7m15s
Laast bewerkt: 2 weken geleden Door NoMore.
Antwoord Quote

Re: Marvel en het occulte 2 weken geleden #72047

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
nice @ NoMore, weet niet waar je precies op doelt, maar ik zie dat die gebruiker alle uitzendingen van X-men erop heeft gezet Echt té tof!

Beetje offtopic maar toch
Antwoord Quote
We willen u bedanken: NoMore

Re: Marvel en het occulte 2 weken geleden #72048

• Vrillon
  • Afwezig
  • Administrator
Volgens mij doelt ie op het "have you forgotten that electricity and magnetism are related"
puur omdat dat de eerste zin is die gesproken word op het moment dat nomore de video laat beginnen, maar kan het fout hebben.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." - Benjamin Franklin
Laast bewerkt: 2 weken geleden Door Vrillon.
Antwoord Quote
We willen u bedanken: NoMore

Re: Marvel en het occulte 1 week, 6 dagen geleden #72066

• NoMore
  • Afwezig
  • Super QFF-er
You're welcome Dromen! Enjoy!

En idd Vrill, het ging me om de berichten voor de jeugd. Het heeft vroeger toch wel indruk gemaakt. Verken je natuurlijke krachten, stel mutanten! ghehehe

Laast bewerkt: 1 week, 6 dagen geleden Door NoMore.
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
OCCULT / DARK SIDE
Tijd voor maken pagina: 0.60 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Jeug Creatief Reclamebureau

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld