Na anderhalf jaar trouwe dienst, kapt mij HP Desktop er ineens mee. Beeld valt uit en de muziek die ik op had staan, herhaalt zich seconde na seconde. Het apperaat deed niks meer behalve haperen en opstijgen.
Ik dacht nog, 'even laten afkoelen helpt mischien net zoals bij al die andere keren dat het klote ding er met de pet naar gooide'. Na 2 uur laten afkoelen, start ik hem weer op...hij stijgt nog steeds op en er is nog steeds geen beeld, maar tot mijn verrassing hoor ik wel die suffe Windows Viesbah plingeltjes van dat hij opgestart is. Maarja, zonder beeld he, kan je niet veel. Dus ik voor de zekerheid de bekabeling bekijken. Nix mis mee! Dus toen zit ik met een half functionerende comp. Ik de volgende dag naar zo'n speciaalzaak gaan. 'Ja, we hebben van die mannetjes en het tarief voor Beneuk'um is 22,50...PER KWARTIER!
Kan ik dus net zo goed had kolere ding weg gooien. Maar toch, in een vlaag van ijdele hoop, ik via de laptop van een vriend even gegoogled naar wat het probleem zou kunnen zijn. Kom ik eerst natuurlijk op de site van HP....waar je letterlijk van de kastje naar de muur word gestuurd want een klantenservice is duidelijk te duur. Dan kom ik lang het forum van Tros Radar waar ik er achter kom dat dit vaker is gebeurd, bij zowel desktop als laptop en dat het ligt aan de videokaart waarvan men eigenlijk wist dat hij door een fabrieksfoutje snel doorbrand en voor andere narigheden zorgd. In andere woorden, ik voelde mij behoorlijk genaaid door HP.
Afijn, net nieuwe comp aangeschaft van Acer met een Windows We-Douwen-Het-Gewoon-Door-Je-Strot 7. Bij thuiskomst zie ik dat het geen ingebouwde wifi heeft, maar gelukkig bedenk ik mij dat UPC een USB geval bij mijn abonnement had geleverd waardoor ik kon internetten. Douw dat ding erin. Hoor 3 plingeltjes, krijg 1 seconde een schermpje te zien met de vraag of ik het bijbehorende Stuurprogramma wil installeren en that's it. Ik hannesen met erin en eruit steken en ineens lijkt de comp het te snappen dat je er internet met kan krijgen. Moet eerst een eeuwigheid hannissen in het Netwerk Configuratie scherm omdat het icoontje dat de verbindingen weergeeft en om 1 of andere reden niet altijd doet, maar goed. Interslet verbinding, doe de comp uit en weer aan ivm updates, zie ik dat de comp niet automatisch die USB stick detecteerd en dus niet automatisch bij het opstarten verbinding maakt met het internet. Om het nog erger te maken, heb ik ineens een veel zwakker signaal dan dat ik in al die jaren dat ik op mijn kamertje zit heb gehad. Ik weer naar het Configuratie scherm om te kijken of ik de Opstart Opties kan bijwerken. Blijkt Windows 7 die mogenlijkheid nog niet eens te hebben!!!!!
En tja, mijn verloren bestandjes. Ik had een backup laten maken door SNorton Wij-Hebben-Je-Geld-Afgetroggeld 360. Ik wil mijn bestanden herstellen, doe dat dus. Duurt ong 5 uur om 2 mappen weer op de nieuwe comp terug te zetten. Dat niet alleen, men heeft het op een bepaalde manier gepresteerd om NIET ALLES DAT IN DIE MAP ZAT TERUG TE ZETTEN DUS NU BEN IK EEN HOOP BELANGRIJKE DATA KWIJT!!!