Een aantal weken terug schreef ik dit artikel op Niburu.tv, iets wat niet vaak doe maar zo nu en dan schrijf ik mijn visie eens voluit. Is alweer een tijdje terug dat ik hier wat geplaatst heb en had wat [tag] probleempjes.
Artikel is ook te lezen op de frontpage of forum van Niburu.tv
Misschien is het ook QFF-waardig qua informatie?
Even ter verduidelijking
Wij op dit forum : Vrijdenkers
Mensen die nog niet 'wakker' zijn o.i.d. : Massa
MSM : De reguliere vormen van media voor de massa ook wel 'Main Steam Media' genoemd
Let op : Ik ga in mijn artikel dus uit van 'burgers die alleen de regulier kennis' bevatten.
Inleiding
Een vraag waar ik vaak over filosofeer en pieker is: 'Hoe bereik je de massa met 'vrijdenkerij' zonder spot of verafschuwing voor wat je wilt overbrengen'. De makkelijkste oplossing is een gigantische openbaring waardoor iedereen op de feiten wordt gedrukt, maar zo lang deze zich niet voordoet, moet ik nog even verder rommelen!
Vrijdenkerij samengevat in enkele termen
- UFO's / Buitenaardsen
- Paranormaal / Spiritualiteit & Astrologie
- Complottheoriën : Sekten, Samenzweringen, Schaduwregeringen, Mind control
- Vrije of alternatief energiebronnen welke niet binnen de reguliere techniek worden geaccepteerd.
- Historie welke ook barst van raadsel; religie tot oorsprong mensheid
De MSM 'Main Stream Media' en de Massa
De media waar de massa naar luistert noemen we de MSM, deze is de meest gangbare bron van informatie, vermaak en beïnvloeding. Het verspreid of beter gezegd omvat internet-televisie-radio-reclame etc. De MSM pakt vanzelfsprekend de meest opvallende en sensationele nieuwtjes, wat natuurlijk logisch is want het moet opvallen en mensen prikkelen voor hun aandacht en eventueel tiijd.
Zo ook wanneer een onderdeel van 'vrijdenkerij' aandacht krijgt in de MSM, en dan meestal op het gebied van UFO's en Buitenaards leven. Want dat prikkelt de fantasie en is dus interessant om de aandacht mee te trekken. Het onderwerp wordt wisselent benadert, van lacherig tot serieus met overweging. Cruciaal daarbij is natuurlijk 'hoe' wordt het gebracht?
1) Situatie - Er is mogelijk leven gevonden op Mars en een opnieuw een reeks UFO's gesignaleerd boven Phoenix
Laat ik als voorbeeld nemen dat we dit onderwerp eens op een 'entertainment-achtige' methode aanpakken. We luiden het nieuws in met een scene van de film E.T. waar hij in de fietsmand van de vliegende fiets zit, met op de achtergrond de maan als lichtbron. Bekend uit de populaire film E.T. uit begin jaren '80. We gooien er later nog een een tune bij uit de het orkest van Jeff Wayne en het sfeertje is compleet. Je krijgt eigenlijk meteen een grappig maar ook 'creepy' indruk. Vervolgens komen we bij de bron van de reportage en zoals het vaak gaat wordt bij zo'n onderwerp wordt het kort en snel afgehandeld. Er komt even snel een wetenschapper aan het woord en die verteld zijn woordje, tussendoor even een shot van een paar amoebe's op kweek en we flitsen door naar de Phoenix Lights waar dan meteen de tune van 'The X Files' bij hoort en we zien wat wazige foto's en een sneller flits van een youtube filmpje. Als je geluk hebi is er wat tijd in gestoken en krijg je daadwerkelijk een getuigen uit Phoenix te zien die z'n woordje doet en waar een presentator dat lacherig op ingaat met nog steeds dat 'X-Files' deuntje erbij en eigenlijk niet meer dan een getuigenverklaring eruit weet te halen wegens gebrek aan overtuigend bewijs. Automatisch dwaalt je gedachte al wat af en neem je het minder serieus op. Maar als we echt pech hebben en ditmaal is een, zeg maar, SBS6 reporter even het land in gegaan tijdens z'n werkdag en kiest even een lekker opvallend figuur uit om z'n verhaaltje mee af te ronden. Je krijgt een geitenwollensokken figuur in beeld op slippers met vettig haar en een ongewassen hempje met op de achtergrond zo'n woonwagen met kaboutertjes die dan even in plat Rotterdams zijn 'ontvoering' en de enorme UFO-vloot die vorige week nog over vloog even omschrijft. Waardoor bij voorbaat aan het einde van de reportage de kijker al afgedwaalt is of zeer vermakelijk lacht.
De indruk die op dit moment gewekt is zal verschillend uitwerken op mensen, ervan uitgaande dat ze het onderwerp nog niet serieus onderzocht hebben. Er zal misschien vermakelijk over gebabbelt worden misschien tóch aanleiding tot een serieuze discussie.
aar hoogstwaarschijnlijk wordt het in 1 adem genoemd met de bekende term 'Allu-hoedjes, Jomanda en Sektes'. In ieder geval, niet het gewenste effect wat ik als vrijdenker probeer te bereiken en de totaal verkeerde benadering qua verhaal. Want UFO's en Buitenaards leven kan ook in een ander daglicht bekeken worden, daarom situatie nummer 2 :
2) Situatie - Er is mogelijk leven gevonden op Mars en een opnieuw een reeks UFO's gesignaleerd boven Phoenix
We pakken het nu anders aan en gebruiken het internet en wel te verstaan een forum. Maar real life face to face kan ook hoor...
Ik besluit dit doordacht aan te pakken! En dat klinkt misschien moeilijk, maar eigenlijk is het heel eenvoudig; 'Breng het onder de aandacht zoals regulier nieuws ook wordt verspreid of besproken op een alledaags maar intelligent niveau.'
(en wat u onder intelligent verstaat laat ik u zelf invullen, maar gebruik uw gezond verstand)
Natuurlijk is daar niet alles mee gezegd. Je moet mensen die veelal een denkwijze en mening zijn aangeleerd door opvoeding, school en media ergens van overtuigen wat soms radicaal daar tegenin gaat. Ook vind ik dat je niet meteen alles moet willen openbaren. Want als vrijdenker ben je ook een mens met ook weer een 'eigen' kijk en twijfels, want misschien kan iemand anders jouw weer overtuigen van twijfels? Ja verschillen horen er te zijn!
Mijn benadering met onderwerpen uit de vrijdenkerij is veelal zoals ik hierboven omschrijf. Ook al kan de waarschijnlijkheidsfactor de moeilijkheidsgraad zijn in de vrijdenkerij. Ligt tenslotte er aan wat voor persoon u aantreft!
De manier probeer ik hetzelfde te houden ongeacht variabelen in opvatting, opleiding, nuchterheid of open geest; 'Breng het onder de aandacht zoals regulier nieuws ook wordt verspreid of besproken op een alledaags maar intelligent niveau.'
Mijn 'reguliere' alledaagse methode, met als keuze dus UFO's en Buitenaards leven. Is en blijft een bekend onderwerp naast geestverschijningen e.d.
Start van mijn tekst/overtuiging :
'Kijk eens wat we de afgelopen jaren op aarde ontdekt hebben aan vormen van leven, maar ook in wat voor vormen. Daarnaast ontdekken we nog maandelijks op nieuw leven. Het leven laat zien zich te kunnen handhaven / floreren in de extreemste omstandigheden van diepzee-vulkanen met enorme compressie, hitte en gebrek aan fotosyntese met als voeding de giftigste stoffen tot de in de diepste ijskernen waar het soms na 100.000 jaar weer ontwaakt. Of gewoon de variatie in onze oceanen en oerwouden. Maar ook in de woestijnen. 'Extremofielen' noemen ze dit. Maar bovenal, de biodiversiteit op onze planeet. Maar waarom zou dat niet elders ook kunnen?
In het heelal heb je miljarden planeten en zonnestelsels en de afgelopen tijd worden er achter elkaar 'exo-planeten' ontdekt die 30 jaar terug nog ondenkbaar ware. Dat zijn dus planeten die volgens de wetenschap zouden voldoen aan levensmogelijkheden, en je weet, leven stelt eigenlijk niet zulke hoge eisen zoals we vroeger altijd beweerden! Dus wie weet vinden we binnenkort primitief leven, en als dat kan, waarom niet ook complexer leven en misschien intelligent leven!
We zijn de afgelopen 150 jaar razendsnel ontwikkelt qua techniek, wij kijken door een microscoop naar leven of gewoon met blote oog. Wie zegt dat wij niet ook bekeken worden door een beschaving die verder is dan ons? Misschien heb je zelf wel eens iets onverklaarbaars gezien? Sluit niet alles meteen uit...
Conclusie
Ik gebruik hier een bekend onderwerp! Ik kan wel beginnen met bijvoorbeeld 'dimensies' of allerlei vormen van 'spiritualiteit'... Maar als dat je basis niet is in de eerste instantie dan is aansluiting of overtuiging meteen een stuke moeilijker.
En we hebben het hier nogmaals over een 'standaard regulier burger zoals jij en ik die niet beter weten dan wat het systeem u vertelt heeft'
Maar door het zo te benaderen met bekende factoren uit het, jawel 'reguliere' leven bereik je i.m.o veel meer... Ik heb nu iemand geprikkelt met iets interessants want misschien aanleiding geeft tot een speurtocht naar MEER. Of, zoals in situatie 1: "Leuk er wat over gehoord te hebben. PUNT." Dat is natuurlijk de mogelijkheid, maar dan nog heb ik een wat vertrouwdere indruk achter gelaten.
Maar wanneer iemand, in geval via een website in de trant van vrijdenkerij, toch geïnteresseert is dan zal de nieuwsgierigheid die mensen hebben toch wel aanzet geven tot 'in het onderwerp gaan verdiepen'. En vanuit daar kan iemand altijd verder gaan!~
Tot slot
Het Vaticaan heeft eigenlijk een duwtje in de richtig gegeven om het 'denken' wat vrijheid te geven. Ze hebben gezegd : "Wij geloven in de mogelijkheid van leven buiten deze aarde"
Wat je ook zo had kunnen benaderen uitgaande van een religie op basis van de bijbel kun je zelfs stellen:
'Als god hier leven heeft geschapen, waarom dan niet ook elders in het universum'.
Aan 'vrijdenkers' dus de taak de onderwerpen zoveel mogelijk op die manier aan te bieden. Mits je doel is mensen op een een of andere manier wakker te maken.
Let wel, ik geef hier een methode geen regel of absolute uitgangspunt. Ik geef hier een manier waar ikzelf al lang over denk, en zelfs op het onderwerp 'UFO's en Buitenaards' enkele goede vrienden en klasgenoten of familie tijdens en bekende 'pauze/tussenuur of andere bijeenkomsten' toch wel aangezet heb tot verder denken.
En ja, het onderwerp is wat allerdaags omdat het meer in ons reguliere leventje is geaccepteerd. Dus waarom niet vanuit daar verder bouwen?
Zo... Dat was even een woordje van mijn eigen hand!
Mark (Moderator Niburu.tv forum)