door Arminius op 14 feb 2009 13:46
Fontein van de Jeugd...
Manneke Pis staat in iets wat veel op de vorm van de Amanita Muscaria lijkt
We gaan nu een beetje onsmakelijk verhaal vertellen over....pis!
Als die Sjamanen zich hadden volgegeten met de Amanita Muscaria, moesten ze natuurlijk ook wel eens piesen. Men kwam er toen al snel achter dat in de urine van de Sjamaan, ook deze werkzame stof voor kwam. En omdat urine in principe steriel is, kon je dit dus rustig drinken, het werd soms wel tot 6 keer toe gebruikt. Ook de rendieren waren verzot op deze paddestoel, en het duurde dan ook niet lang voor de Sjamaan snel met een schaal of ketel aan kwam rennen om de pis van die rendieren op te vangen en te drinken.
Bovenstaande klinkt miss. een beetje raar in de oren in onze huidige tijd, maar toen was dat voor een Sjamaan heel normaal. Ook in het heden zijn er nog mensen die hun eigen urine drinken als een soort therapie...
Urinetherapie (ook: urotherapie) is het op regelmatige basis drinken van eigen urine met het oog op genezing van kwalen en ziekten. Het is een therapie die niet door de geneeskunde is aanvaard.
Urinetherapie is een oud Indiaas Ayurvedisch gebruik die een groot aantal gezondheidsvoordelen claimt, zoals voor het genezen van de ziekte. Volgens de Ayurveda wordt urine verondersteld duizenden biochemische mengsels te hebben, waarvan slechts een 200 zijn bestudeerd. Toch beweren zij dat die allemaal een ongelofelijke reeks belangrijke voedingsstoffen, enzymen, hormonen, natuurlijke antistoffen en immune verdedigingsagenten bevat. bron
Dus als je straks weer eens in Brussel rond loopt, en je ziet onderstaande knaapje, denk dan nog eens aan dit verhaal
Zoals jullie wellicht wel weten, gebruiken fonteinen niet steeds opnieuw vers water, maar [her]gebruiken ze dat water steeds opnieuw....
En natuurlijk is er ook een Vrouwke Pis...
Johannus 7 36 Wat is dit voor een rede, die Hij gezegd heeft: Gij zult Mij zoeken, en zult Mij niet vinden; en waar Ik ben, kunt gij niet komen? 37 En op den laatsten dag, zijnde de grote dag van het feest, stond Jezus en riep, zeggende: Zo iemand dorst, die kome tot Mij en drinke. 38 Die in Mij gelooft, gelijkerwijs de Schrift zegt, stromen des levenden waters zullen uit zijn buik vloeien.
Drink water from your own cistern And fresh water from your own well. Proverbs 5:15
Oja, voor penis of kutje kun je natuurlijk ook gewoon iets 'heiligs' nemen...