Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
GNOSTIEK / RELIGIE
Het Grote Jezus Topic
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Het Grote Jezus Topic
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #192

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Het Grote Jezus Topic
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4871

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Zover ik weet, is 'kerst' de zogenaamde 'geboortedag van Jezus', keihard gejat van de Germanen die op 21/22 december het winterzonnewende feest vierden, omdat de dagen weer LICHTER werden, de zon kwam dichterbij; de dagen werden vanaf dan weer langer. Maar omdat veel mensen in Rome zo rond 25 dec. vrij waren, heeft Constatijn de Grote maar even ervan gemaakt, dat dit de dag is dat de geboorte van Jezus geviert moet worden (let wel: hier is opzich niks mis mee!!!!). Het feit dat de kerk dit klakkeloos overneemt en tegenwoordig claimt dat Jezus op 25 dec. geboren is, is ronduit lachwekkend.

Ook heb ik iets erg interessants heb gelezen op achtergesleutendeuren.punt.nl over Johannes de Doper en Jezus. Het is erg vreemd dat Jezus bijv. de 'lichtbrenger' (zon) is terwijl hij wel in het winter is geboren (zon ver weg); Johannes de Doper word juist gezet bij de ster Sirius, terwijl deze juist synoniem voor winter is; Johannes de Doper word in de zomer geviert!

Echt, d'r klopt volgens mij echt he-le-maal geen ruk meer van al die datums....

Sowieso dus waarom die voorspellingen allemaal niet kloppen (over 2012 bijv.):
- De Egyptische kalender had 360 dagen. Deze had DRIE seizoenen waarvan VIER maanden.
- in 45 v. chr. kwam de Juliaanse kalender welke verschilde van 355 dagen tot 377 dagen. Keizer Augustus maakte hier later 365 / 366 dagen van. Deze had 12 maanden.
- Vanaf de 16e eeuw kwam de Gregoriaanse kalender; die hebben we nu nog steeds.
Dit lijkt allemaal erg overzichtelijk, maar het ging zeker niet allemaal zo overzichtelijk

En nu komt het: Want tijdens bijv. de Egyptische kalender en de Juliaanse kalender was er nog GEEN duidelijke jaartelling, zeker geen globale jaartelling zoals nu.

Vergeet niet dat de 'kalender' voor ons gewoon een astronomische stand van de aarde t.o.v. de zon is. Je zou het ook een 'tijd' kunnen noemen . Dat de Egyptenaren erg dom waren dat hun kalender 'slechts' 360 dagen had, lijkt bijzonder klein. Ik geef de voorkeur aan de theorie: dat de aarde 360 dagen had. Keiharde bewijzen hiervoor heb ik nog niet gezien, het blijft dus speculeren. Maar ik kan me niet voorstellen dat zulke hoog ontwikelde beschavingen zo'n grote fout maakten! Ook staat de aarde immers een klein beetje 'scheef' t.o.v. de zon: Ik las een erg interessante theorie (welke steeds meer bijval krijgt) dat de aarde dus door een inslag van een komeet is scheef komen te staan, en waardoor de aarde in 365,25 dag om de zon heen draait, ipv 360 dagen.

Ik begin steeds meer en meer de waarde van de astrologie in te zien, en dat 'losse datums' van bepaalde 'feestdagen' helemaal niks voorstellen en een bijeengeraapt zootje is. Maargoed, dit wist ik al, want de Christelijke godsdienst is tenslotte een 'ontworpen' religie door bepaalde groeperingen. Hier ga ik maar niet al tever op in, want dan wordt het wel een heel groot verhaal allemaal
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4872

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Want, dan komt er een hele discussie over Jezus symbool voor zon! Volgens mij klopt dit niet! Jezus is wel het zonneKIND, want; De Heilige Geest (het hoogste der hoge is VANZELFSPREKEND zoals in ALLE godsdiensten, het heilige der heilige: De Zon!).
Jezus, de zoon van God is Godszoon; het zonnekind. Maar NIET de zon.

Even een prachtig overzichtelijk rijtje:
Indogermaanse: Hemelvader - Moeder Aarde - Godszoon
In christendom: Heilige Geest - Maria - Jezus
Op chr. voorstelling: Zon - Maan - Gekruisigde
Scandinavie: Odin - Jord (Aarde) - Thor
Germaanse tempels: Odin (Wodan) - Freyja (Nerthus) - Thor (Donar)
Mac. loge: Zon - Maan - Meester
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4873

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Jezus en Christus zijn 2 totaal verschillende dingen. Daarnaast word Christus compleet verkeerd (dus ANDERS) geinterpreteerd door het Christelijke geloof. Ook is de Christelijke Christus een TO-TAAL andere Christus als die in de Perziesche godsdienst. In het Oude Perzie ging het namelijk vooral over het Godelijke en de mens zichzelf (je zou het een beetje spiritueel kunnen noemen). De Christus in het Christelijke geloof word gezien als een man die er erg oud uitziet, met lang grijs haar en die héééééél inteligent en knap is! Dit is 1 van de grote verschillen.

Niet voor niets hebben de Vrijmetselaars / Rozenkruisers ook een heel ander 'beeld' van Jezus (zoals de Persen, wellicht de Gnostische vorm maar dat weet ik niet zeker)
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4880

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Waar is dat hoofd van Jezus ook maar weer gebleven....?
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4882

• Permuter 0.
  • Aanwezig
  • Super QFF-er
Was Jezus De Christus ?
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4883

• Nexion
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Was Jezus De Christus ?

Precies!

Wat zou Jomanda zijn 1900 jaar geleden?

Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4891

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Ik denk dat Jomanda 1900 jaar geleden een heks zou zijn

Maar vertel, ik ben benieuwd naar jullie versie over Jezus
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4894

• FilanysZ
  • Afwezig
  • QFF Gold Member
Even een muzikale theorie!
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4909

• nova
  • Afwezig
  • Super QFF-er

Hier

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:JBkoYfO5_GwCrM:http://www.eglobe1.com/word/wp-content/images/photos/Jesus-Christ.jpg&t=1

Tenminste zo zagen de mannen in de tijd en streek waar jezus vandaan kwam er ongeveer uit.
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4910

• abrakadaver
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Een zoon is een kind (biologisch of geadopteerd) van het mannelijk geslacht in relatie tot zijn ouders. De zoon noemt deze, afhankelijk van het geslacht, vader of moeder.
Wanneer Zoon met een hoofdletter wordt geschreven, wordt verwezen naar Jezus Christus, als in de Zoon van God.
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4911

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Was hier niet een docu van op TV laatst?
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4918

• PakNak
  • Afwezig
  • Super QFF-er

lol bij de tempelridders waarschijnlijk...
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4921

• nova
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Dat was/is het hoofd van johannes de doper. hehe
Antwoord Quote

Het Grote Jezus Topic 2 jaren, 8 maanden geleden #4924

• Bigfeet E
  • Afwezig
  • QFF Expert
Ik ga hier wat uittreksels van uittreksels plaatsen van persoonlijke teksten.

Deel 1 (weet niet hoeveel ik in 1 post kan schrijven, dus ga het verdelen over meerdere)

Uittreksel v/d Agnya chakra door Shri Mataji

"... De Agnya chakra is geplaatst ter hoogte van het optisch chiasma. De zenuwen van de ogen lopen in tegenovergestelde richting naar achter toe en daar waar zij kruisen is dit subtiel centrum gelegen. Via de 'medulla obloganta' is er een constante verbinding met de andere centra. Dit centrum heeft 2 bloembladen (ego & super-ego). Aan de éne kant werkt het op de ogen (achterkant hoofd), wat de fysieke kant vertegenwoordigt...

... Als iemand probeert zijn aandacht door deze gesloten poort te duwen, zal hij ofwel links of rechts terechtkomen, wat problemen kan ontketenen. Vooral als men niet begrijpt dat alles wat onbekend is, niet noodzakelijk goddelijk is.
Als men zich naar rechts verplaatst, gaat men naar het bovenbewustzijn en krijgt men hallucinaties. In feite zijn het geen hallucinaties, maar entiteiten die in de rechterkant verblijven ...

... De Agnya chakra (centrale) is de poort van 'het paradijs'. Op dit niveau zetelt de grote incarnatie van de Heer Jezus Christus.

In de Hindoe Shastra's wordt hij Mahavishnu genoemd en zijn essenties zijn 11 rudra's of de 11 vernietigende krachten. Maar de essentie die boven de andere staat is die van Shri Ganesha, namelijk de onschuld. Hij is dus de incarnatie van de onschuld, totale zuiverheid.

Zijn lichaam was niet gemaakt van het element aarde, zodat het onvergankelijk was. Hij was 'Omkara' (licht). Zo verrees hij nadat hij stierf en het is een feit dat zijn verrijzenis plaats had dankzij de aard van zijn lichaam dat 'Omkara' was...
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
GNOSTIEK / RELIGIE
Tijd voor maken pagina: 0.57 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Reclamebureau Groningen

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld