Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
GNOSTIEK / RELIGIE
de Kebra Nagast
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

de Kebra Nagast
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6421

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
OMG Steiners.... lol kwam vandaag nog weer een verwijzing tegen naar Steiner zie ook het nieuwste topic over Jiddu Krishnamurti

http://www.quofataferunt.com/index.php?option=com_content&view=article&id=290&catid=77&Itemid=105
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6428

• nova
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Hehe,

Ik heb opzich niks tegen steiners ideologie want opzich is het allemaal nog niet zo gek bedacht en hij wist zeker wel dingen. Oke hij had niet alles zelfbedacht maar met de dingen die hij wist heeft hij gewoon een eigen verhaal ervan gebreid..zo zie ik het.

Ik weet zeker dat steiner zelf bepaalde dingen terug zou nemen als hij wist wat wij nu weten..wat je niet weet dat weet je niet. En gezien de tijd waarin hij leefde is zijn gedachtengoed opzich zo gek nog niet.

Bepaalde mensen die zijn leer aanhangen houden gewoon teveel vast aan een verouderd gedachtengoed. Dat is het punt.
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6430

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Ja dat is soms oprecht eng te noemen hoe sommige van Steiner z'n sympathisanten op bijna apathische wijze het gedachtegoed van hun "über-god" Rudolfus verdedigen alsof hun leven er vanaf hangt!
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6439

• nova
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Ja en het grappige is denk ik nog..steiner zou zoiets zelf sterk hebben afgeraden.

Hij ging waarschijnlijk (naja waarschijnlijk zo staat het ook geschreven) ook weg bij de theosofische vereniging omdat zij die krisnamurti gast een soort ''god'' status wilde verlenen.

En zij doet als het ware precies datgene waar steiner juist fel op tegen was..
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6440

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Ja, of omdat hij net zo volhardend in zijn "ding doen en laten" was als menigeen van zijn stijfkoppige aanhangers...

Nee zal ophouden met grappen en grollen...
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6443

• nova
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Hehe ja als je alles geestelijk schouwt kun je natuurlijk altijd je gelijk halen tenminste.. beweren dat je gelijk hebt omdat je als het ware vrij spel hebt...dingen die in de fysieke wereld niet mogelijk zijn zijn daar wel mogelijk.

Probleem is denk ik dat ze iets teveel in de geestelijke sfeer rondhangen, dan gaat je geest parten met je spelen. Als je daar te lang in verkeerd verlies je natuurlijk ook het evenwicht.

Bekijk je op den duur alles vanuit een geestelijk oogpunt en heeft het totaal geen betrekking meer tot aardse zaken.
Aangezien je op aarde leeft is het toch wel handig om daar ook rekening mee te houden, moet een beetje in balans zijn.
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6445

• blackbox
  • Afwezig
  • Administrator
Hehe ja als je alles geestelijk schouwt kun je natuurlijk altijd je gelijk halen tenminste.. beweren dat je gelijk hebt omdat je als het ware vrij spel hebt...dingen die in de fysieke wereld niet mogelijk zijn zijn daar wel mogelijk.

Probleem is denk ik dat ze iets teveel in de geestelijke sfeer rondhangen, dan gaat je geest parten met je spelen. Als je daar te lang in verkeerd verlies je natuurlijk ook het evenwicht.

Bekijk je op den duur alles vanuit een geestelijk oogpunt en heeft het totaal geen betrekking meer tot aardse zaken.
Aangezien je op aarde leeft is het toch wel handig om daar ook rekening mee te houden, moet een beetje in balans zijn.

Dag beste nova...

het eerste wat bij te binnen schoot was:...zijn wij niet veel tever door geschoten in de aardse zaken?
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6446

• nova
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Ik schreef ook er moet een balans zijn . Sommige mensen zijn te materialistisch, te aards, en sommige mensen zweven met hun gedachten teveel in de geestelijke wereld. beide is naar mijn mening niet goed, er moet een goede balans tussen beiden ontstaan.
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6448

• blackbox
  • Afwezig
  • Administrator
Ja daar zit ook weer wat in....er is ook zoveel onzin...

maar aan de andere kant...balans, dan zit je weer in die polariteit te kijken..daar ben ik een beetje 'vies' van..
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6449

• nova
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Ja, ik begrijp je, maar die polariteit is er nou eenmaal, als die er niet was geweest zou het betekenen dat we altijd al in balans waren, dan hadden we het woordje polariteit ook nooit uit hoeven vinden dan zouden we ons daar niet eens bewust van zijn.
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6464

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator

Bepaalde mensen die zijn leer aanhangen houden gewoon teveel vast aan een verouderd gedachtengoed. Dat is het punt.

Precies, en dat is wat vrijwel iedereen doet. Hierdoor ontstaan er nou zoveel misverstanden en verkeerde interpretaties; doordat een ander zich niet open steld / op de hoogte is van een andermans informatie.

En dat is ook het 'nadeel' van bijv. internet. Neem een site met een bepaalde ideologie, iets (bijv. Niburu) of van een politieke partij.

Deze websites melden structureel informatie hoe het hun uitkomt. Er zal op een site van de PVV nóóit een artikel komen waarin blijkt dat hun er bijv. een keer naast zaten (met een bepaalde stelling). Of dat ze zeggen van: het CDA had dit beter opgelost.
Op een site als Niburu zul je nóóit iets lezen over dat die UFO die werd waargenomen nep is.

Dat is het 'gevaar' van heden dage. Zie ook op het Niburu forum: mensen die niet onze zelfde ideologie hebben worden gebant (even heel kort door de bocht). Het stikt er nu van de spirituele new-age knakkers die elkaar alleen maar beamen; geen enkel kritische klank.
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6468

• Bigfeet E
  • Afwezig
  • QFF Expert

Dat is het 'gevaar' van heden dage. Zie ook op het Niburu forum: mensen die niet onze zelfde ideologie hebben worden gebant (even heel kort door de bocht). Het stikt er nu van de spirituele new-age knakkers die elkaar alleen maar beamen; geen enkel kritische klank.

Da's wel heel kort door de bocht, Dromen. Er zijn nog kritische klanken genoeg. Een kritiek hebben op iets kan zijn nut vinden door iets in vraag te stellen. Men kan kritisch zijn op verschillende manieren, in opbouwende zin of in afbrekende zin. De kunst van kritisch zijn ligt in eerstgenoemde, daar kan mee gewerkt worden teneinde balans te promoten.

Persoonlijk laat ik het topic: dossier niburu dan ook maar voor wat ik het aanzie, mn. eerder afbrekende kritiek. In mijn ogen dient dit slechts de overlevingsdrang van misplaatst/vals ego.

Zo kan ook 'elkaar beamen' zowel op positief als negatief vlak worden gebruikt. Je kan elkaar steunen in een illusie of in een waarheid. De kunst is eerst individueel te vinden en (h)erkennen...
Beide vormen creëert een mogelijkheid tot collectief bewustzijn. Het éne versterkt elkaar in egocentrische zin, het andere in spirituele zin. Het lijkt me wel duidelijk welke het langst leven is beschoren...
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6476

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Er valt voor zowel Dromen als voor jouw opinie wel wat te zeggen... Spreekwoordelijk gezien hebben jullie in mijn visie dus alle twee een beetje gelijk!

Maar het neemt niet weg dat alle interessante informatie aan het ondersneeuwen is op Nibu en plaats heeft gemaakt voor apathisch gekrakeel zonder enig door verstand aangebrachte nuance! En juist dat is denk ik waar veel mensen zo veel moeite mee hebben...

Maar nogmaals, ik koester geen gevoelens van haat noch kwaad jegens andere websites. Ik zou juist graag willen zien dat we in Nederland meer samen gaan werken. Ik heb daarom de links naar diverse websites op de voorpagina geplaatst. Er is er echter geen een die terug wil linken naar ons. Misschien zegt dat dus meer over andere websites dan over de gedachtegang van ons met betrekking tot die andere websites.

Maar goed zo dwaal ik wel hel erg af van het onderwerp. Ik heb gisteren een mail verstuurd naar iemand die de Kebra Nagast in het Nederlands vertaald heeft. Ik hoop dat hij ons (QFF) een Nederlandse versie beschikbaar wil stellen zodat we de teksten uit de Kebra Nagast eens wat nader onder de loep kunnen nemen!
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6488

• Bigfeet E
  • Afwezig
  • QFF Expert

Maar goed zo dwaal ik wel hel erg af van het onderwerp. Ik heb gisteren een mail verstuurd naar iemand die de Kebra Nagast in het Nederlands vertaald heeft. Ik hoop dat hij ons (QFF) een Nederlandse versie beschikbaar wil stellen zodat we de teksten uit de Kebra Nagast eens wat nader onder de loep kunnen nemen!

Fijn , hopelijk is ie geïnterresseerd.
Vraag me wel een beetje af of de formulering van de tekst een wat is aangepast naar hedendaagse communicatie. Van de bijbel val ik gewoon in't slaap.
Antwoord Quote

de Kebra Nagast 2 jaren, 7 maanden geleden #6489

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator

Fijn , hopelijk is ie geïnterresseerd.
Vraag me wel een beetje af of de formulering van de tekst een wat is aangepast naar hedendaagse communicatie. Van de bijbel val ik gewoon in't slaap.

Ja ik hoop ook dat hij de vertaalde versie aan we wil doen toekomen en tja de kwaliteit van de vertaling is natuurlijk afwachten, maar m'n gevoel zegt me dat het vast en zeker interessant genoeg zal zijn om hier op QFF online te zetten...
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
GNOSTIEK / RELIGIE
Tijd voor maken pagina: 0.53 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Jeug Creatief Reclamebureau

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld