Ik denk dat je dit als een licht sarcastisch en cynisch bedoelde knipoog naar de maatschappij moet zien!
Maar gekheid, er is genoeg extremisme binnen een aantal religies om 100 boeken 10 x zo dik als de bijbel over te vol schrijven! Echt misselijkmakende ideetjes houden sommige er op na. Christenen, Joden en Moslims...
Neem de Sharia bijvoorbeeld, die KUN je oprecht NIET serieus nemen als je er letterlijk na zou gaan leven. Idem met heel veel teksten in de Bijbel en de Thora....
En een meldpunt op internet voor extreme zaken die echt over de schreef van het toelaatbare gaan is denk ik niet eens zo'n raar idee. Misschien een idee voor ons nieuwe kabinet? Landelijk centraal online meldpunt voor extreme religie. Zo hou je het wel open en transparant en kun je achteraf NOOIT zeggen dat er niet door iemand een waarschuwing is gemeld!
Maar er zijn genoeg zaken waar je je oprecht eens in zou kunnen verdiepen. Naast extreem christelijke milities die wel degelijk ECHT bestaan en ook ECHT bizarre ideetjes hebben bestaat er in NL ook een zeer actieve groep lieden die er extreme ideetjes op na houden onder de vlag van een groepering met de illustere naam: GICM - Groupe Islamique Combattant Marocain en zo zijn er wel meer groeperingen. Ik denk dat dat soort groepen gewoon openlijk aankaarten in een discussie wel degelijk bij zou kunnen dragen aan een oplossing. Ik blijf er bij dat dialoog en openheid de sleutel zijn naar een permanente oplossing!