Sjow... de gemoederen lopen weer flink op
Niet erg, kwestie van tussen de regels doorlezen
Zelf vond ik dit filmpje laatst wel pakkend.
"
Developed - Developing"
Wij staan "stil" omdat we reeds "Developed" - ontwikkeld zijn. Wij laten dus de anderen "het werk doen" ofwel Developing - ontwikkelen.
Zónder daarbij in de gaten te hebben dat het inmiddels óók hartstikke stil staat in onze hoofden, en we ons vergapen en verslapen met het Euro Visie Songfestival en Voetbal.
Daarbij de "niet ontwikkelende" landen in de "developing" modus staan-, gewoon lekker gemotiveerd doorknallen én het beste ervan blijven maken om juist die vergapende en slapende "ontwikkelden" nog een beetje wakker te houden.
Laatst plaatste ik een reactie op een artikel n.a.v.
Climate Impacts Day on 5 May 2012
Daar werd de geschreven - omdat men het blijkbaar een zo goed initiatief vondt:
"...
Participants in the day of action also promoted potential solutions to the climate crisis. In Lund, Sweden, students collected old bicycles to form a large visual dot, before shipping them to South Africa to be re-used...."
Mijn reactie was daarop:
"...
Why shipping old bicycles to Africa (costs loads with diesel fuel). Why can’t the Swedish people not refurbish these bicycles by them selves? Why do we use Africa as one big “Dump Store”???
It is actually more importaint that countries among in Africa develop new innovative technologies instead of taking care for the rich western garbage against low efforts and wages!
“Developed” countries like Sweden should take care for it own garbage and old used consumed things. It should give jobbs and knowledge again. Developed countries are based on consume-, throw away-, buy new-, no responsibility… With other words “Insane”..."
M.a.w. gewoon weer zorgen voor je eigen zooi! Dan komen we pas verder. Nu verbruiken we en dumpen we onze kennis en ontwikkeling op een schroothoop elders op de wereld met daarbij het idee dat wij het zo goed doen en hebben....