Inderdaad, want dit is het begin van het einde van vrijheid van menings uiting.
Hoewel ik het hier wel mee eens ben, heb ik er toch nog een opmerking over mbt Wilders en wellicht ook jou zelf.
Het verbannen van een bepaald boek is geen beperking in de vrijheid van meningsuiting? Ow, maar het behandelt gewelddadige scenes? Zo ken ik er nog wel meer.
Er wordt in die discussie voorbijgegaan aan het feit of een moslim wel of niet de tekst van de koran letterlijk zou opvolgen .. iets wat ook geldt voor jodendom en christendom. We hebben daarnaast evengoed te maken met dreigingen van andere groeperingen, maar daar hoor ik onze blonde kuif amper over (en zeker niet over autochtone aso's, waar ik jarenlang mee te maken heb gehad in de achterbuurten waar ik vroeger woonde).
Dan hebben we nog het wel of niet aanzetten tot haat en geweld. Ik kan me voorstellen dat de woorden van Wilders niet enkel geweld uitlokken van moslimextremisten maar juist ook van aanhangers van Wilders .. moet hij daar dan voor veroordeelt worden, ik weet het niet. Maar als hij veroordeelt wordt, zijn er dan niet ook nog meer mensen die veroordeelt dienen te worden of maken zij ook enkel gebruik van hun vrijheid van meningsuiting.
Harry van Bommel van de SP riep op tot intifada (al dan niet gericht in en tegen Israël). Hoort hij in Nederland veroordeeld te worden, omdat hij impliciet en expliciet aanzet tot geweld in een ander land? (afhankelijk van de uitspraak bij de Wilders-zaak, hoort van Bommel dus minstens dezelfde straf/vrijspraak te krijgen).
Goed, er zijn nog meerdere voorbeelden te noemen, dus ook ik heb zo mijn vragen bij deze rechtsspraak en vind het in dit geval een beperking in de vrijheid van meningsuiting.
Daarna gaan we de Sharia invoeren om de moslims maar niet tegen het zere been te stoten wat weer gaat leiden tot alle Hollandsche meiden en vrouwen in burka en hun mannen die hun afranselen als ze ook maar het lef hebben om niet te doen wat de man hen opdraagt.
Er staat in de Koran niet dat er een boerka gedragen dient te worden.
Ook hier geldt dat er wereldwijd verschillende interpretaties zijn binnen de islam en dat er daarnaast ook landen zijn die de rechten van vrouwen ook verdedigen.
Komt nog eens bij dat niet elk islamitisch land de Sharia heeft ingevoerd, niet elke land met Sharia dezelfde interpretatie ervan heeft, Nederlandse moslims vaak te gematigd zijn om de Sharia te willen en voor de invoering van de Sharia 2/3 meerderheid nodig is... iets wat ze de komende paar honderd jaar zeker niet zullen bereiken. Wie weet wat er na die tijd allemaal gebeurt.. in de afgelopen paar honderd jaar tijd zijn er zoveel dingen veranderd; ons eigen land bestaat nog niet eens zo heel lang.
En dan gaan we ook zweepslagen, steniging en onthoofding invoeren
Want ja, de gevallen die we horen vanuit 'dictatoriale' staten als Iran en Saudi-Arabië staan symbool voor hoe het binnen de gehele moslimwereld gaat.
Ik ben geen racist
Kan ook niet, want de islam is geen ras
Als ik zeg dat de meeste moslims islamieten zijn, dan beledig ik niet, maar vertel ik de waarheid. (En de meeste moslims zouden het helemaal met mij eens zijn).
Ik zal het je sterker vertellen ALLE moslims zijn islamiet. Islamiet is immers een andere term voor moslim.
Als ik zeg dat Islam een gewelddadig geloof is, dan lieg ik niet maar vertel ik de waarheid. (Kijk maar naar Fitna die gewoon een samenvatting is van nieuws berichten over de terrorisering door moslims tegen niet-moslims en dan met name de westerse samenleving).
Oh, en voor diegene die zeggen dat de meerderheid van de moslims niet gewelddadig is heb ik de volgende repliek: Iemand (of een groep) die niet geweldadige acties tegen onschuldige mensen veroordeelt stemt toe met wat de minderheid doet.
Blablabla... je doet nu net alsof moslims het straatgeweld niet veroordelen.. je doet net alsof iemand die moslims verdedigt het geweld niet veroordeelt.. je doet net of moslimjongeren een patent op straatgeweld hebben (dat terwijl ik in mijn leven veel meer te maken heb gehad met autochtoon straatgeweld en Antilliaans straatgeweld).
Je doet net alsof dat geweld voortkomt uit geloof in plaats van andere redenen (het is voor mij immers vrij opvallend dat in volledig blanke achterbuurten precies hetzelfde gebeurt als in de achterbuurten met een meerderheid aan moslims .. zou er wellicht iets anders aan de hand zijn ... hmmm ...)
Je noemt jezelf een realist, maar lijkt jezelf enkel te laten leiden door wat je zelf wilt geloven. Voor mij zit je op het eerste gezicht vast in bepaalde dogma's die waarschijnlijk door negatieve gebeurtenissen in het verleden zijn veroorzaakt of zelfs gebaseerd op berichten uit de media. Op basis daarvan zou ik je geen realist maar een simplist noemen (met alle respect, want ik zoek verder geen ruzie en je mag natuurlijk je mening hebben, ik vind het gewoon een te makkelijke manier van denken over een bepaalde groep).
Zou ik naar aanleiding van dit bericht nu zo'n typische 'linkse' moslimknuffelaar genoemd worden, die stilletjes zit te wachten op de islamisering van ons land, onze wetten, normen en waarden? Daar zit ik niet mee, want ik weet zelf wel beter.
En mocht je het willen weten, ben niet links en niet rechts.. ik knuffel niet met moslims (dit willen ze zelf om de een of andere reden vaak niet .. ) en ik zit niet te wachten op een land overheerst door welk geloof dan ook (en momenteel wordt ons land en onze wetgeving nog sterk overheerst door het christendom welke in de basis gewoon hetzelfde is als de islam, dus laten we er eerst eens voor zorgen dat dit losgekoppeld wordt van de staat)