mdehaan schreef:
Om die vrijheid te behouden heb je toch een soort organisatie/regering nodig. Je weet hoe wij mensen van aard zijn en waarom dit waarschijnlijk niet goed zonder zal gaan.. Je kunt je wel gaan verzetten tegen het systeem, maar zul je daar nou echt gelukkig van worden? Ik begrijp wel dat het allemaal niet goed is zoals het is/gaat, maar ik ben liever gehersenspoeld en gelukkig dan dat ik bewust en ongelukkig word van al dat onrecht.
Tja dat is jouw keuze... Kijk je bent vrij om te kiezen, maar soms moet er wat opgeofferd worden om uiteindelijk allemaal een stap voor uit te komen. Als niemand zich verzet tegen het systeem dan zal het alleen nog maar erger worden. Maar goed het is jouw keuze om te kiezen voor het negeren van de ellende... Wees je er dan wel van bewust dat jij indirect bijdraagt aan de ellende in de wereld! Ik heb het al heel erg vaak gezegd, maar hier komt ie nog een keer: "Er is armoede elders in de wereld omdat men hier in weelde en luxe wil leven!"
Ik vraag me ook oprecht af hoe je hier op QFF terecht gekomen bent als je zoiets hebt van: "Ach ik vind het allemaal wel prima zo, ik wil niets van al dat onrecht weten, want dat maakt MIJ ongelukkig!"