Nexion schreef:
Okay dan, daar gaan we. Er is al heel wat opgeppend hier en eigenlijk heb ik daar niet heel veel aan toe te voegen. Klein beetje maar en dat zet ik onderaan. laat ik beginnen met een verzameling ideeen die hier staan die er eigenlijk toe doen. Een overzicht zeg maar.
Nou, dat begint al goed als je zo ff uit de losse pols gaat bepalen wat er wel en niet toe doet. Ik wil niet muggenziften hoor, maar beginnen met mensen voor het hoofd stoten is nou niet echt een goed begin om mensen in beweging te krijgen. No offence.
Nexion schreef:
FE:Oh ja, en toenadering zoeken tot andere groepjes als Anarchiel, Republikeinse fora, Freedombytes, Klokkenluiders, Argusoog enz. SAMENWERKEN!!!
Ja zeker weten. Lijkt me een uitstekend idee. Wie gaat dat regelen? Of wie gaan, meervoud.
Eens, die mening ben ik ook toegedaan, heb er zelfs een serie aan gewijd op FB eendracht maakt macht.
Nexion schreef:
BB:Het zou mooi zijn als je 'lokaal' een paar projecten kunt opstarten, die laten zien dat het echt anders kan. We hebben hier al eens vaker over gebabbeld in de shout. Een soort van 'QFF'-werkplaats waar allerhande projecten lopen die de basis van de samenleving kunnen veranderen.... Inderdaad. Gaat wel tijd in zitten. laat niet onverlet dat het te realiseren valt, natuurlijk. Ik kan me zelfs voorstellen dat het voorgestelde wel eens een uitvloeisel zou kunnen zijn van waar we nu mee bezig zijn en voornemens zijn te doen.
Ik zie veel verschillende ideetjes hier en als we die allemaal gaan doen garandeer ik puinhoop. Wise man says als je van alles een beetje doet, doe je niets goed

Ik mis structuur en een goed stappenplan
Nexion schreef:
NEX: Over Nederland verdelen in stukken ivm organisatie gesproken.......QFF-ers zitten natuurlijk ook al door heel Nederland en ook Belgie. Als we eenmaal een "to do" list hebben (concrete zaken die we moeten doen ivm het op poten zetten) dat kunnen we natuurlijk ook bij die QFF-ers terecht om te beginnen met bv aanschrijven van andere sites, lokale media etc, etc. Maar dan moeten we al wel een "manifest" of whatever hebben om rond te sturen.
Zal er toch wel eerst een iets duidelijker plan moeten zijn. Sowiese wat bedoel je met media? MSM? Dan moet je zeker wel met wat goed onderbouwt spul komen willen ze er voldoende aandacht aan schenken. Persoonlijk hang ik meer andere methodes aan om de pers heen. Goed gespeeld komen die er toch wel bij. Kwestie van strategie.
Nexion schreef:
TV:Gezamelijk een blog opzetten voor alleen dit onderwerp. Ja, met als uitgangs punt dat eerder genoemde mandaat of hoe je het noemen wilt en van daaruit inderdaad verder organiseren. Goeie.
Forum discussieerd beter. Maak het gesloten en nieuwschierigheid doet de rest.
Nexion schreef:
Baoho:
Samenwerken heb ik al zo vaak geroepen, ook vaak genoeg mensen benaderd, krijg toch de indruk dat anderen niet samen willen werken... Dan ligt daar nog een uitdaging. Weet ik wel raad mee.
Het gaat ook niet zozeer om wat er wordt geroepen maar hoe. Laat ik heel eerlijk zijn en dat bedoel ik echt niet slecht, maar de QFF way is leuk(Erg leuk zelfs) maar wil je serieus medestanders zal het toch over een iets andere boeg moeten. Ik zou het zelfs niet naams gerelateerd doen. Gebruik QFF, FB, en wie er nog meer mee doen als promo basis voor het plan, maar gooi de actie onder een andere noemer. Heb je geen bagage uit het verleden, maar wel alle marketing voordelen.
Nexion schreef:
In elk geval dienen we geweldloodheid in acht te ouden. Natuurlijk zitten ze met een demonstratie of manifestatie te wachten op trammelant om ons te verstommen.
Never mind de gevestigde orde, met geweld krijg je het volk niet mee punt. Dus eens om andere redenen
Nexion schreef:
MANIFESTATIE Dat lijkt me het goede woord. Op 1 centrale plaats in het land (het liefst in Den Haag) een manifestatie organiseren waarbij het accent ligt op het toonbaar maken van misstanden in Nederland en daar buiten als dat relevant is.
Dan kun je denken aan sprekers, audiovisuele ondersteuning al dan niet op ludieke wijze.
Door middel van een Internet bom aan mails, blogs en aankonging/oproep(!) bereik je altijd wel mensen die weer iets weten te regelen. Ook kun je verhuurbedrijven aanschrijven om belangeloos mee te werken. Met dat soort zaken heb ik enige ervaring en ik heb een vlotte babbel.

Maar wat BB en Bapho ook alzeiden ook op lokaal gebied zou je NU al e.e.a. kunnen doen qua rondkijken wie er zou willen helpen etc.
Dus: Het handigste zou zijn inderdaad om het land in 4 of meer regio's te verdelen (al naar gelang waar de QFF-ers wonen)en van daaruit te gaan coordineren.
ALS we op papier hebben wat we precies willen, realistisch benaderd.
1 boodschap, 1 tijdstip, KABAM! Eruit met die boodschap.
To do:
manifest schrijven
contacten verzamelen ivm de mailing
onderling taken verdelen wie wat gaat doen
......en dan kunnen we beginnen met bouwen.
Nexion/J.

1 manifestatie zie ik weinig heil in. We zullen met veel meer moeten komen willen we het volk wakker schudden en op de been krijgen. Anders wordt je een 1 dags vlieg. 15 minutes of fame zeg maar. FF wat media kopjes en dan weer vergetelheid.
Bovenstaande is uiteraard slechts mijn mening