FreeElectron schreef:
Verslagje van kuch met vriend tevens gemeenteraadslid PvdA.
Dat was zeer interessant!
Met name de dingen die NIET gezegd werden c.q. plaatsvonden: de lunch werd betaald met een creditcard "van de zaak", de gemeente dus.
Mijn vriend is ondernemer maar ook PvdA raadslid (!) en ook al was dit gewoon een gezellig onderonsje tussen 2 vrienden, de kosten worden dus verhaald op de burgers van onze gemeente.
Ik vraag me dus werkelijk af hoe dit bonnetje de boeken ingaat (recrutering? Weinig kans, de PvdA kan wat mij betreft gisteren kapotvallen) en als het met zoiets al zo makkelijk gaat, hoe gaat het dan met de echt grote uitgaven?
Ik weet bijv. (en de PvdA spreekt er schande van alhoewel ze erbij waren) dat voor educatieve doeleinden een plukje ambtenaren naar Letland of daar ergens is geweest om eens andere werkwijzen in praktijk gebracht te zien worden. (?????????)
Onze gemeente heeft een zustergemeente in Duitsland maar niet in Letland ... WTF?
Verder schijnt het uiterst simpel te zijn om raadslid te worden (nadat je lid bent van een partij) omdat blijkbaar niemand dat wil doen/zijn.
De functie is onbezoldigd maar er is wel een onkostenvergoeding EN dus dat pasje voor vage zaakjes.
Het zelf opzetten van een partij is ook een mogelijkheid, maar ik ga eerst de partijen aanschrijven waarvan de standpunten (mbt. gemeentelijke zaken, niet landelijke!) me wel aanstaan.
Wethouder worden is wat lastiger maar ook dat is niet onmogelijk.
Wethouders worden gekozen door de gemeenteraad.
Je kunt het college van B&W zien als het kabinet en de gemeenteraad als de tweede kamer in een gemeente.
Een eerste kamer of senaat - surrogaat is er dus niet.
Het is verrassend welke invloed (men in) de gemeenteraad kan hebben, vandaar dat je daar veel "lobbyisten" vindt van locale bedrijven en dan met name aannemers, projectontwikkelaars en dergelijke.
Het beeld wordt dus al duidelijker ... ook op locaal politiek gebied sterft het van de dealtjes en de vriendjespolitiek.
Nu is mijn raadslid/vriend niet vies van het naar buiten brengen van wat vuile was, zelfs niet als het om zijn eigen partij gaat.
Ik ben benieuwd of hij zich daaraan gaat houden als het echt zover komt.
Wordt vervolgd dus.
Je vroeg me laatst(hier of op Niburu TV) om op de hoogte gehouden te worden wanneer ik van start zou gaan, dus bij deze
be-thecure.info
Het is in de maak en de basis staat er al, hou daar dus maar een oogje op.
Iedereen die wel echt op wil staan is welkom om daar een actie front op te zetten gezamelijk