Ik had even een kleine pauze ingelast. Ik zat er gewoon teveel bovenop, en het moet ook weer geen obsessie worden. Even lekker uitgegriept en wat andere dingen gedaan. Ik ben ook nog huismoeder, ha, ha...
Bovendien waren me alle voor en tegen argumenten wel duidelijk geworden.
Maar een overzicht over de hele zaak heb ik nog steeds niet. Ik heb vanochtend weer met interesse allerlei artikelen gelezen, en met name de linken die hier in dit nieuwe topic naar boven komen.
Maar ik kan nog steeds bij de meeste suggestieve duidingen nog tegenargumenten bedenken.
Dat vind ik het interessante aan dit Spel. Persoonlijk ben ik prima in staat om een situatie in kaart te brengen, met hier en daar gaten in logica... of redenering.
Het valt me op dat de meeste mensen daar niet toe in staat zijn. Het is een enorme drang om coherentie te scheppen. Heb ik natuurlijk ook wel, maar met een veel grotere vertraging.
Even om het toe te lichten: het is een geweldige menselijke eigenschap. Vergelijk het met het lezen van een artikel in het Engels. Hier en daar zullen er woorden zijn die je niet kent, maar je brein gaat daar creatief en intelligent mee om. Via context en ervaring zal dat gat opgevuld worden met een gevoelsmatig begrip van het woord, razendsnel, en je leest gewoon ongestoord verder.
Maar dit gebeurt op alle fronten in je waarneming... je brein vult automatisch de lege gaten, een razendsnelle evaluatie van ervaring, voorkennis en verwachtingspatroon.
Meestal gaat dit wel redelijk goed.
Maar op sommige momenten - en persoonlijk vind ik dit zo'n gelegenheid - is het ook handig om dit vermogen bewust uit te schakelen. Niet compleet, maar in elk geval in de onderzoeksmodus van je brein.
Waarschijnlijk vergt dit teveel van de gemiddelde mens... bij elke schakel in het proces moet je dus bewust denken.. ja? nee? of?
In elk geval zitten er in mijn hoofd heel veel soorten scenario's, afhankelijk van de beslissing ja/nee/of? bij elke schakel in het Wikileaks-mysterie.
Anyway...
de laatste twee linken van @Harobed vond ik het interessantste...
globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=22389
www.sott.net/articles/show/219922-WikiLeaks-Sets-the-Stage-for-the-No-Send-List-