Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
NIEUWS / DISCUSSIE
Verloedering van het loon
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51290

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
Antwoord Quote

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51291

• FreeElectron
  • Afwezig
  • Administrator
Blij dat ik 50 euro/uur reken en dat men dit ook graag betaalt.
Als mijn lijf tenminste mee werkt.
Antwoord Quote

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51298

• fr3bzy
  • Aanwezig
  • Administrator
tja ik werk ook voor een slavenloontje
gelukkig zijn er dingen in mijn vak die meer waard zijn als geld...en daar krijg ik dan heel veel van...maar voor het geld hoef je het idd niet te doen.

jammer dat ik geen manager ben...dan hadden de mensen die goed werk doen meer gekregen en de CEO prutsers had ik per direct zonder bonus/oprotpremie ontslagen...
Antwoord Quote

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51313

• #F#
  • Afwezig
  • Super QFF-er
En wat voor werk doe je als zzp-er?
Antwoord Quote

Re: Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51318

• combi
  • Aanwezig
  • Administrator
Ik weet nu al dat ik nóóit vaste mensen in dienst zal nemen. Je komt er in Nederland niet meer van af.

Allemaal propaganda gelul ben zelf 'werkgever' en als je moet krimpen geen werk te weinig inkomsten hebt kan je 'gewoon' via UWV/rechter/ what ever personeel ontslaan.

Wat ze niet toelaten (steeds meer wel helaas) en waarom de grote werkgevers zo brullen vermoed ik als een bedrijf tig miljoenen uitgeeft aan aandeelhouders en dan roept dat er geen geld genoeg is om personeel in dienst te houden.
Al jaren kopen de hedgefondsen hier fabrieken/bedrijven op splitsen het bedrijf verkopen de winstgevende tak en laten de dan inmiddels verliesgevende tak failliet verklaren. Vroeger (/kuch was alles beter, niet dus) waren er ook eigenaren die gaven om de maatschappij om hun heen en dat is nu grotendeels weg.

Ik kijk weer naar het verleden de VOC, aandelen uitgeven, winst maximalisatie, bedrijf helemaal leeggezogen iedereen, nou ja de 'gewone man' arm.
Toen al was het de kleine man (kleine handelsvaart waar eigenaar samen met bemanning eigenaar was) die Nederland zijn meeste rijkdom bezorgt heeft vooral op de noordelijke route (Duitse orde waarschijnlijk ) Niks geleerd dus "same shit different time".
Antwoord Quote
We willen u bedanken: FreeElectron

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51331

• BL@DE
  • Aanwezig
  • Super QFF-er
Je kan bv een werknemer ontslaan tegenwoordig om bedrijfseconomische redenen.
Oftewel als men iemand goedkoper vind die hetzelfde kan en presteert dan ben je de lul, is een maat van me overkomen.

De bazen zijn weer baas, voor jou tien andere..
De EU zit vol met volk wat wel voor een habbekrats wil gaan werken...

Nu Griekenland en straks Portugal en Spanje en evt Frankrijk gedevalueerd zijn tot een derde wereldland, komen ook deze mensen onze kant op...Spanjaarden heb ik ook al gesignaleerd op de bouw...
Antwoord Quote

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51332

• BL@DE
  • Aanwezig
  • Super QFF-er
www.movetonetherlands.com/study_work.html
Antwoord Quote

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51334

• BL@DE
  • Aanwezig
  • Super QFF-er
Owja in Amerika en Mexico hetzelfde, lekker de grenzen openlaten, net genoeg om de Amerikaanse burger ook financieel een poot uit te kunnen trekken.

Het is gewoon een hoop bangmakerij.
Ik zelf stop op 21-12-2011 met dit ZZPer gedoe...
Antwoord Quote

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51335

• BL@DE
  • Aanwezig
  • Super QFF-er
euh...2012
Antwoord Quote

Re: Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51336

• FreeElectron
  • Afwezig
  • Administrator
Een niche zoeken die weinig concurrentie kent.

Ik heb de mazzel dat ik in zo'n niche zit, alleen werkt de gezondheid even niet mee dus moet ik vaak nee zeggen tegen klanten.

Maar het feit dat ze soms een jaar wachten om bij mij terecht te kunnen is wel vleiend.
Antwoord Quote

Re: Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51341

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
Even een aanvulling:

Er zit een enorm verschil tussen klein/midden bedrijf en een multinationals.

Ja, vele grote bedrijven / multinationals kunnen vanwege economische redenen zomaar honderen/duizenden personeelsleden ontslaan.

Als klein ondernemer gaat dit vaak veel moeilijker.

Mijn ouders hebben jarenlang o.a. een transportbedrijf gehad. Familiebedrijf met een echt 'ons kent ons' mentaliteit. Laatste jaren, helaas, nogal wat problemen met een 1/2 werknemers. Een van hen had bijv. een alcoholprobleem en heeft mn ouders zelfs voor het gerecht gesleept. Wat duizenden euro's heeft gekost. Laatste jaren ging het financieel minder waardoor mijn ouders 1 werknemer wouden ontslaan vanwege economische redenen. Echter lukte dit niet helemaal. Dit ging trouwens in prima overleg met de betreffende werknemer zelf, alleen wou deze vanzelfsprekend ook dat het voor hem zelf goed geregeld werd.

Het is eigenlijk allemaal wat scheef, maar dat roepen we al veel langer. Het 'gewone' volk heeft er altijd onder te lijden terwijl de grote multinationals miljoenen, zoniet miljarden, verdienen en toch in staat zijn op bedrijfstechnies met verschillende bv's en ondernemingen, duizenden werknemers te ontslaan.
Antwoord Quote

Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51362

• BL@DE
  • Aanwezig
  • Super QFF-er
Een niche te vinden is zo makkelijk nog niet want ik hou al een tijdje me ogen goed open. maar je hebt wel gelijk.
Antwoord Quote

Re: Verloedering van het loon 1 jaar, 3 maanden geleden #51500

• combi
  • Aanwezig
  • Administrator
Geschiedenislesje
goldmember.retecool.com/post/geschiedenislesje

De website hoewordikeennsb-er.nl doet het electoraal goed. Niet zo gek natuurlijk: de NSB appelleert aan het onbehagen dat leeft bij mensen die zich verliezers voelen van de globalisering, die werk en welvaart wegzuigt naar lagerelonenlanden.

Oké, geschiedenislesje… Frits Bolkestein, kent u die nog? Weet u misschien nog van welke partij die is? Frits was jarenlang eurocommissaris. Eurocommissaris voor Interne markt. En als eurocommissaris bedacht Frits een voorstel voor een vrij dienstenverkeer in de EU. Dat voorstel moest het mogelijk maken werknemers tijdelijk uit te zenden naar andere EU-landen, maar wel volgens de regels die in het eigen land gelden.

Frits gaf er zelf een aardig voorbeeld bij: “Kwamen er maar een paar Poolse loodgieters of elektriciens, want ik kan ze best gebruiken in mijn buitenhuis in Noord-Frankrijk.” Frits vond Franse electriciëns namelijk te duur. Lesje voor alle lieve PVV-ertjes.
Nog even om het verhaal af te maken: Boze elektriciens sloten daarop de stroom naar dat buitenhuis af, “omdat de Nederlandse “liberaal” te gierig is om te betalen naar de in Frankrijk geldende tarieven”, aldus de actievoerders. "Mijnheer Bolkestein hoeft maar in de Gouden Gids te kijken. Daarin staan dertien loodgieters in de omgeving en evenzoveel elektriciens die binnen 24 uur bij hem op de stoep staan als hij belt",

Overigens, lieve PVV-ertjes, weet u wie in die jaren lid was van dezelfde partij als Frits Bolkestein?
Antwoord Quote

Re: Verloedering van het loon 1 jaar, 2 maanden geleden #51996

• combi
  • Aanwezig
  • Administrator
geen vangnet meer, uitpersen tot op het bot, en toch niet goed te praten dat hij iemand neer schiet. Maar wat doet rukke en co ondertussen: - 130km/h
- Burka verbod - Geen dubbele nationaliteit.

Ontslagen Griek schiet ex-baas neer

Een Griekse man die zijn baan was kwijtgeraakt, heeft donderdag zijn voormalige baas en een oud-collega neergeschoten. Twee anderen hield hij een halve dag gegijzeld. Dat heeft de politie gemeld.

De vader van twee kinderen drong met een jachtgeweer de fabriek van zijn oud-werkgever binnen. Het bedrijf in de noordelijke plaats Komotini had onlangs ongeveer de helft van de 300 werknemers ontslagen. Volgens de plaatselijke vakbond was de gijzelnemer in ernstige financiële problemen geraakt.

Het hoofd van de vakbond, Pantelis Mangalios, zei dat de werkloosheid in zijn regio van het noodlijdende Griekenland is opgelopen tot bijna 40 procent. ,,Arbeiders beginnen de drang te krijgen om wraak te nemen", waarschuwde hij. De twee neergeschoten oud-collega's zijn niet levensbedreigend gewond geraakt.
Laast bewerkt: 1 jaar, 2 maanden geleden Door combi.
Antwoord Quote

Re: Verloedering van het loon 1 jaar, 1 maand geleden #53283

• combi
  • Aanwezig
  • Administrator
Voorbeeldbrief aanvraag alternatief omzetbelastingnummer
www.vrijbit.nl/dossier/registratie/dossier-btw-zzp-bsn/item/880-voorbeeldbrief-aanvraag-alternatief-omzetbelastingnummer.html

Vanwege een groot aantal klachten van ZZP'ers over het feit, dat het aan hun door de belastingdienst toegekende omzetbelastingnummer is samengesteld uit het Burgerservicenummer (BSN) plus de code ‘B01’ (hierna: BSN-BTW-nummer). Heeft Vrijbit een voorbeeldbrief opgesteld om een nieuw omzetbelastingnummer aan te vragen. Wij adviseren alle kleine zelfstandige ondernemers dit zo spoedig mogelijk te doen.

VOORBEELDBRIEF AANVRAAG ZZP-BTW NUMMER WAT NIET TERUG TE LEIDEN IS TOT BSN

Naam

Adres woonplaats

Belastingdienst kantoor Utrecht

Utrecht, datum

Betreft: aanvraag alternatief omzetbelastingnummer

Geachte heer, mevrouw,

Op ....... heb ik mij ingeschreven als zelfstandig ondernemer van een eenmanszaak bij de Kamer van Koophandel. Op .........ontving ik mijn omzetbelastingnummer via het aangifteformulier omzetbelasting, samengesteld uit mijn Burgerservicenummer (BSN) plus de code 'B01' (hierna: BSN-BTW-nummer).

Middels deze brief verzoek ik u formeel-juridisch om mij een ander omzetbelastingnummer toe te kennen. De gronden van dit verzoek zijn hoofdzakelijk dat het toekennen van een omzetbelastingnummer dat bijna identiek is aan het persoonlijke BSN strijdig is met nationale en Europeesrechtelijke wettelijke bepalingen en ernstige risico's met zich meebrengt.

Ten eerste is in de Wet Algemene Bepalingen Burgerservicenummer (Wabb) vastgelegd dat het BSN uitsluitend bestemd is voor communicatie tussen de burger en de overheid, tussen overheidsorganen onderling, of voor anderen aan wie die bevoegdheid bij of krachtens wet is verleend (art. 1(d) jo. art. 10 Wabb). Als zelfstandig ondernemer van een eenmanszaak ben ik bij wet verplicht om mijn BSNBTW- nummer, en dus mijn direct uit dat nummer herleidbare BSN, op iedere factuur en website van mijn onderneming te vermelden. Daardoor zou het gebruik van het huidige BSN-BTW-nummer ertoe leiden dat ik gedwongen ben om in strijd met de Wabb te handelen, aangezien mijn BSN dan het onderwerp wordt van gegevensverwerking tussen niet-bevoegde particulieren. Dit kan niet de bedoeling zijn van de Belastingdienst.

Het BSN-BTW-nummer is ook onverenigbaar met de Wet Bescherming Persoonsgegevens (Wbp) en met Richtlijn 95/46/EG (24 oktober 1995) betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens (hierna: Richtlijn).

Persoonsgegevens zijn "iedere informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon...; als identificeerbaar wordt beschouwd een persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificatienummer (Richtlijn art. 2(a)". De overheid is verplicht bij gegevensverwerking van persoonsgegevens, met name het BSN, fundamentele rechten te beschermen, "inzonderheid van het recht op persoonlijke levenssfeer (Richtlijn art. 1(1))".

Dit recht wordt juist geschonden op het moment dat ik verplicht word om een uniek nummer, waar veel, ook uiterst gevoelige data aan gekoppeld zijn, betrekkende hebbende op mijn persoonlijke levenssfeer, in het maatschappelijk verkeer te brengen. Daar komt nog bij dat het BSN alleen verwerkt had mogen worden met mijn ondubbelzinnige toestemming, of als aan een aantal limitatief opgesomde noodzakelijkheidsvereisten had voldaan (Richtlijn art 7, Wbp art. 8 Wbp). Maar mij is geen toestemming gevraagd; u geen toestemming verleend. Nu het nummer toch automatisch is toegewezen vraag ik me af hoe dat kon gebeuren. Ook valt niet in te zien waarom het gebruik van het BSN als BTW-nummer noodzakelijk zou zijn – u kunt mijn bedrijf immers voor de heffing van de omzetbelasting evengoed een ander nummer toekennen dat alleen voor dat doeleinde wordt gebruikt. In de huidige situatie worden ZZPers benadeeld ten opzichte van andere ondernemingen. Een uniek omzetbelastingnummer voor zelfstandige ondernemers, zoals dat ook voor andere rechtsvormen te doen gebruikelijk is, zou juist efficiënt en minder fraudegevoelig zijn.

Zowel de Richtlijn als de Wbp verplichten bovendien tot een "eerlijke", "rechtmatige" en "zorgvuldige" verwerking van het BSN (art. 6(1a), art. 6 Wbp). Daarmee staat vast de constructie van het BSN als BTW-nummer onrechtmatig is, niet alleen in de zin van de Wabb gelezen in samenhang met de Richtlijn, maar ook op grond van de Wbp. Het is noch eerlijk, noch zorgvuldig, om het risico van identiteitsfraude of ander mogelijk misbruik van het BSN te vergroten door een groot aantal BSNs zonder enige noodzaak in het maatschappelijk verkeer te brengen, en zelfstandige ondernemers op te zadelen met de mogelijke gevolgen.

Daarnaast dienen persoonsgegevens, in casu het BSN, "toereikend, ter zake dienend en niet bovenmatig [te] zijn, uitgaande van de doeleinden waarvoor zij worden verzameld of waarvoor zij vervolgens worden verwerkt (Richtlijn art. 6(1c), art. 11 Wbp)". Gezien het doel van de BTW, het beschreven verplichte gebruik van het omzetbelastingnummer, in combinatie met het kenmerk van het BSN als persoonseigen nummer waar gevoelige data aan is verbonden, is het gebruik van het BSN evident bovenmatig en niet ter zake dienend.

Voorts mag het BSN niet verder verwerkt worden op een wijze die onverenigbaar is met de doeleinden waarvoor het is verkregen (art. 6(b) Richtlijn, art. 9 Wbp), waarbij rekening gehouden dient te worden met "de verwantschap tussen het doel van de beoogde verwerking en het doel waarvoor de gegevens zijn verkregen; de aard van de betreffende gegevens; de gevolgen van de beoogde verwerking voor de betrokkene" en "de mate waarin jegens de betrokkene wordt voorzien in passende waarborgen (Wbp art. 9(2a-c, e)". Ik heb reeds uitgelegd waarom de verwerking van het BSN, gelet op bovenstaande criteria, in de context van de omzetbelasting niet passend is. Overigens heb ik ook geen waarborgen tegen fraude met mijn BSN mogen zien.

Gezien bovenstaand gemotiveerd verzoek vertrouw ik erop dat u mijn eenmanszaak een ander BTWnummer toewijst. Ik verzoek u dringend dit zo spoedig mogelijk te doen, doch binnen een termijn van één werkweek vanaf heden, te weten vòòr.........., aangezien ik bij ontstentenis hiervan zeer binnenkort inkomsten zal derven.

Mogelijk ten overvloede wijs ik u erop dat u, evenals de minister van Financiën, aansprakelijk bent voor zulke schade, vgl. art. 23 Richtlijn en 49 Wbp. Deze vermogensschade is echter nog te voorkomen door adequaat handelen van uw kant om mij ten spoedigste een niet-BSN gerelateerd BTW-nummer toe te wijzen.

Met vriendelijke groet,

naam

handtekening

bron: www.vrijbit.nl/dossier/registratie/dossier-btw-zzp-bsn/item/880-voorbeeldbrief-aanvraag-alternatief-omzetbelastingnummer.html
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
NIEUWS / DISCUSSIE
Tijd voor maken pagina: 0.81 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Reclamebureau Groningen

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld