Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
TV / FILMS / DOCUS
Merkwaardige reclame; ASN Bank
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1

Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 5 maanden geleden #48568

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Antwoord Quote

Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 5 maanden geleden #48569

• FreeElectron
  • Afwezig
  • Administrator
En het is nog allemaal wààr ook .....
Antwoord Quote

Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 5 maanden geleden #48575

• #F#
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Geld doet helemaal NIKS!
't is wat MENSEN er voor waarde en functie aan toekennen....
Antwoord Quote

Re: Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 5 maanden geleden #48576

• Het Dolle Eland
  • Afwezig
  • Administrator
Je kan ook alle woorden omdraaien....:

Stinkt geld? / verwoest geld? nou ja ga zo maar door.

Geld is een energie - is geld een energie?

Antwoord Quote

Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 4 maanden geleden #48726

• ddww
ASN is een "goede" bank
Antwoord Quote

Re: Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 4 maanden geleden #48786

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Ik heb mijn twijfels DDWW. Als je beslist een 'goede' bank wil; Triodos.

gemi.st/13532587
Antwoord Quote

Re: Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 4 maanden geleden #48813

• ddww
Kwakzalversprijs 2010 voor Triodos Bank

Meester Kackadorisprijs wegens financiële steun aan kwakzalverij

De Triodos Bank is winnaar geworden van de Meester Kackadorisprijs 2010. De prijs is bestemd voor een instelling of persoon die het afgelopen jaar de kwakzalverij het meest heeft bevorderd. De Triodos Bank krijgt deze prijs omdat ze geld van haar klanten belegt in kwakzalverij.

Met name wordt de antroposofie, het geesteskind van Rudolf Steiner, ruim bedeeld. De bank investeert onder meer in Weleda (producent van antroposofische en homeopathische middelen), in diverse antroposofische gezondheidscentra, in het Rudolf Steiner verpleeghuis in Den Haag en in de Stichting Widar Beheer. Widar beheert onroerend goed voor antroposofische huisartsen en therapeuten. Op agrarisch gebied heeft de Triodos Bank nauwe banden met het Louis Bolk Instituut, een instelling die zich bezighoudt met onderzoek op het terrein van (biologische) landbouw, geneeskunde en voeding op antroposofische grondslag.

Erger dan de verspilling van het geld van haar klanten aan antroposofische projecten zijn de donaties van de Triodos Foundation, een stichting die alternatieve behandelwijzen in arme landen bevordert. Zo is de herbouw van een acupunctuurkliniek in Indonesië door de Triodos Foundation financieel ondersteund en is in 2008 geld gegeven aan Homeopaten zonder Grenzen, ten behoeve van een opleiding homeopathie in Kenia. Met dit laatste worden grote gezondheidsrisico's genomen ten koste van de bevolking in ontwikkelingslanden. In het artsenblad Medisch Contact werd dit dan ook betiteld als ‘Misdadige hulp'. Als er één instelling is die de Meester Kackadorisprijs 2010 verdient, dan is dat wel de Triodos Bank.

Naschrift 10 oktober 2010

De Raad van Bestuur van Triodos Bank nam niet de moeite om de prijs fysiek in ontvangst te nemen tijdens het symposium op 2 oktober 2010 te Amsterdam. De Triodos Bank zond aan de secretaris de volgende reactie op de toekenning van de Meester Kackadorisprijs 2010.

'De Meester Kackadorisprijs is onlangs toegekend aan Triodos Bank. De toekenning van deze prijs heeft Triodos Bank voor kennisgeving aangenomen. Dit heeft Triodos Bank besloten omdat de vereniging die deze prijs uitreikt niet de moeite heeft genomen haar waarnemingen te toetsen door daarover met de bank in gesprek te treden.

Zolang de Inspectie voor de Gezondheidszorg, die door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport is belast met het toezicht op de kwaliteit van de gezondheidszorg in Nederland, geen kanttekeningen plaatst bij door Triodos Bank gefinancierde projecten in de gezondheidszorg, ziet de bank dan ook geen enkele aanleiding om deze niet te financieren.

Triodos Bank financiert diverse initiatieven op het vlak van zorg en welzijn. Dit gebeurt vanuit de overtuiging dat mensen een eigen, vrije keuze moeten kunnen maken ten aanzien van de verschillende opvattingen die er over gezondheidszorg bestaan. De Vereniging tegen de kwakzalverij hanteert als belangrijkste bezwaar tegen andere behandelmethoden dan die van de reguliere geneeskunde dat de werkzaamheid van hun behandelingen niet wetenschappelijk is aangetoond, en dat de onderliggende hypothesen dus onzinnig zijn. We realiseren ons dat er in de samenleving verschillende visies zijn op de gezondheidszorg, en dat mogelijk niet iedereen zich zal kunnen vinden in de opvattingen van de ander. In dit licht respecteren we ook het standpunt van de Vereniging tegen de kwakzalverij. Om een eenzijdig beeld te voorkomen, willen wij benadrukken dat Triodos Bank geen specifieke voorkeuren heeft voor de alternatieve dan wel reguliere gezondheidszorg. We financieren dan ook een keur aan initiatieven, van dierproefvrije geneesmiddelen tot kleinschalige particuliere ouderenzorg, van accupunctuur [sic, red.] tot traditionele geneeskunst – uitgangspunt is dat deze initiatieven bijdragen aan levenskwaliteit; de vraag vanuit welke opvatting over gezondheidszorg hieraan kan worden bijgedragen, is daarbij van ondergeschikt belang.'

Naschrift jury

Triodos Bank citeert de opvattingen van onze Vereniging onjuist waar zij stelt dat wij zouden menen dat ‘onderliggende hypothesen onzinnig zijn' omdat ‘de werkzaamheid van alternatieve behandelwijzen niet wetenschappelijk is aangetoond'. Beide constateringen (de onzinnigheid en het gebrek aan bewijs) zijn juist, maar het een volgt nadrukkelijk niet natuurlijk uit de ander, en zoals Triodos het hier formuleert is het onzin.

Ten tweede constateert de jury dat zij de juiste prijswinnaar heeft aangewezen en dat het hier geen incidentele faux pas van de Bank betrof: men heeft inderdaad geen voorkeur voor de reguliere noch de alternatieve geneeskunde. Dat is een onbegrijpelijk en levensgevaarlijk standpunt, zeker als er sprake is van ernstige ziekten.

www.kwakzalverij.nl/1265/Kwakzalversprijs_2010_voor_Triodos_Bank

En nog meer over de Triodos Bank:

doorbraak.eu/gebladerte/10293l18.htm
www.stelling.nl/kleintje/298/triodos.htm
Laast bewerkt: 1 jaar, 4 maanden geleden Door .
Antwoord Quote

Re: Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 4 maanden geleden #48814

• ddww
ASN of Triodos?

Bijna een jaar geleden bekende ik op deze pagina’s dat ik al een tijdje draalde om de overstap te maken van mijn huidige bank naar de Groene Vrienden van ASN of Triodos. ‘Doen! Doen!’, werd mij toen spontaan van alle kanten toegeroepen. Nou ja, van een paar kanten. Maar nu, bijna een nieuwe lente verder, heb ik het nog stééds niet gedaan. Vraag me niet waarom. Het antwoord is namelijk: laksheid. En dat is altijd vervelend om toe te geven.
Een bericht in NRC Next had echter een verstevigende werking op de natte krant die mijn ruggengraat vormt. Nu moest het er maar eens van komen!: ‘Banken letten te weinig op mensenrechten’, luidde de kop. En ja hoor, daar stond ‘ie, ‘mijn’ ING, in een overzichtje van de Eerlijke Bankwijzer. Met slechts 2 van de 5 ballen op aanspreekgedrag rond mensenrechtenschending. Niet zo beroerd als de ABN, maar toch: reden genoeg om nu toch écht eens over te stappen.
Ik pakte de mails van Triodos en ASN er nog maar eens bij. Begin vorig jaar had ik ze, bij wijze van nieuwjaarsvoornemen, allebei een mail gestuurd met de gemakzuchtige vraag hoeveel werk zij mij uit handen wilden nemen bij zo’n irritante klus als het wisselen van bank. Ik had ook alvast een balletje opgegooid over het oversluiten van de hypotheek, maar in eerste instantie zou het gaan om drie betaalrekeningen, twee spaarrekeningen en een zakelijke rekening (ik hou de boel graag overzichtelijk). Plus pasjes en internetbankieren, natuurlijk.

Publieke opinie

Beide banken reageerden prompt en correct én beide banken blijken te beschikken over een overstapservice, dus op basis daarvan viel niet direct een keuze te maken. Nader onderzoek was helaas geboden. Het eerste antwoord van Google op mijn vraag ‘verschil ASN Triodos’ voerde me daarbij naar een oude discussie op een scholierenforum, waar ene Puta zich afvraagt ‘wat het in godsnaam uitmaakt of de bank lieve dingen doet met je geld zolang je er maar flinke rente van trekt enz’. Deze Puta is nu ruim zeven jaar ouder, dus hopelijk inmiddels ook wat wijzer.
Nuttiger waren verschillende discussies op SpaarInformatie.nl. Hoewel de aangedragen mitsen en maren tegen een ASN rekening volgens mij inmiddels niet meer bestaan (je kan ook via ASN met iDeal betalen, bijvoorbeeld), leek Triodos er iets gebruiksvriendelijker uit te springen. Het argument ten gunste van ASN dat de directeur veganist zou zijn, vond ik doorslaggevend noch relevant. Wat voor mijn gevoel wél voor ASN pleit, is dat ze een hele leuke site hebben: Voor de Wereld van Morgen. Daar kun je duurzame projecten onder de aandacht brengen, je talent of je spullen aanbieden ten bate van groene doeleinden of juist om hulp vragen op dat vlak. Ook kun je allerlei filmpjes bekijken over duurzame onderwerpen als een groene supermarkt, een zeehondje of een carpoolservice naar festivals.
Ander argument vóór ASN: ze hebben een leuker logo dan Triodos. Ja, zo kinderachtig ben ik dan ook wel weer.

Triodos is de duurzaamste

Tóch, dames en heren, heb ik na lang wikken, wegen en surfen, voor Triodos gekozen. Ook al hebben ze geen eekhoorntje en heb ik ze nog niet kunnen betrappen op een innemend online platform. Triodos komt simpelweg het beste uit de Eerlijke Bankwijzer. Op het eerste gezicht scheelt het niet eens zo heel veel met ASN, die óók gunstig opvalt met vrijwel allemaal groene scores tussen dieprode en oranje scores van de meeste andere banken. Op thema’s als klimaatverandering, mensenrechten en dierenwelzijn scoren Triodos en ASN gelijk. Zo niet op bonusbeleid, waar Triodos simpelweg niet aan doet en ASN wel, hoewel gematigder dan de overige banken. Echt onderscheidend vind ik dat Triodos niet actief is in de mijnbouw, olie of gas. (Ook niet in wapenhandel, trouwens, maar dat sluit ASN ook uit.) Dat vind ik te verkiezen boven ASN-oplossingen als ‘zo schoon mogelijk werken’ en ‘rechten van lokale bewoners respecteren’ ook al scoren ze daar alsnog een groene bal mee . Daar komt nog bij dat Triodos vorig jaar werd uitgeroepen tot de duurzaamste bank van de wereld. Kortom: Triodos it will be.
Lokale beleggingen
En nu doorpakken, zoals dat sinds enkele jaren heet. De website van Triodos is dan weliswaar wat minder flashy en interactief dan die van de ASN, maar wat wél leuk is: je kunt precies zien waarin ze de toevertrouwde fondsen beleggen. In mijn eigen stad blijkt Triodos ondermeer geld te stoppen in zorg, cultuur, natuurvoedingswinkels, twee milieutechnologische bedrijfjes én in de Bikram yogaschool waar ik volgende week een proefles ga nemen. Kijk, dat komt gezellig dichtbij.
Het feitelijke overstappen van de ene bank naar de andere is alleen net zo vervelend als ik al vreesde. Niet alleen omdat Triodos nieuwe klanten niet beloont met korting op vrolijk geïllustreerde bankpasjes en een 5DVD box van een prachtige natuurdocumentaire, zoals ASN dat doet (Ai, verleidelijk!), maar vooral omdat het tóch een hele klus blijkt te zijn. Doordat ik het aantal rekeningen waarover ik mijn schaarse bezittingen hebben verspreid, onnodig heb laten uitdijen toen dat nog (vrijwel) gratis was, is mijn financiële huishouding ‘beyond’ de machten van de overstapservice, vertelde de aardige Triodosmeneer mij desgevraagd. Althans, ten dele. Ik zal de lezer niet vermoeien met mijn actieplan voor de komende weken (het wordt een kwestie van stap voor stap inpakken en wegwezen bij de ING), maar de eerste formulieren zijn in elk geval de deur uit! Ik heb mijn bloedhekel aan het verzamelen van persoonlijke zakelijke informatie en het maken van kopieën overwonnen en het balletje rolt. Eindelijk. Ik ben trots op mezelf.

Lees de reacties ook op www.hetgroeneweb.nl/2011/02/28/asn-of-triodos/
Laast bewerkt: 1 jaar, 4 maanden geleden Door .
Antwoord Quote

Re: Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 4 maanden geleden #48815

• ddww
Triodos en andere banken

woensdag 19 oktober 2011

Triodos Bank is de op een na grootste duurzame bank in Nederland; de grootste is ASN Bank.

Duurzame banken streven naar hoge ethische normen
Triodos is eigendom van particulieren en aantal grote investeerders zoals Delta Lloyd, Friesland Bank en PGGM. ASN Bank is een dochter van SNS Reaal. Beide banken onderscheiden zich van hun concurrenten door duurzaam te bankieren, maar wat betekent dat?

Financiering
Triodos en ASN Bank streven met hun activiteiten expliciet naar zaken als een goed milieu en hoge ethische normen na. Dus geen beleggingen in wapenfabrikanten en houtkapbedrijven, maar wel microkrediet- en recyclingbedrijven. Triodos Bank laat zelfs zien welke bedrijven het financiert.

Triodos haalt een net iets hogere score dan ASN bank op duurzaamheid op de eerlijke bankwijzer, een initatief van aan aantal non-profitorganisaties.

www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/319857/Triodos-en-andere-banken.htm
Antwoord Quote

Merkwaardige reclame; ASN Bank 1 jaar, 4 maanden geleden #49492

• ddww
www.asnbank.nl/images/pdf/asn_bank_jaarverslag_2010.pdf
Antwoord Quote

Re: Merkwaardige reclame; ASN Bank 8 maanden, 2 weken geleden #61294

• RAW-n-FREE
  • Afwezig
  • Antonaki
Die prijs van de kwakzelverij was voor mij toch wel een goede reden om toch naar de Triodos over te stappen
Ben nu eindelijk overgestapt naar Triodos, en wat vind ik de volgende week online:

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=1197:greenwashing-van-duurzame-banken&catid=15:financieel&Itemid=28

Een verhaaltje op Niburu over Triodos 'Greenwashing'...
Blijkbaar investeert Triodos dus o.a. in;
de shell foundation, Adidas, Ahold, BMW, Coca-Cola, DSM, Google, ING, Johnson & Johnson, Nike en nog vele andere multinationals...
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
TV / FILMS / DOCUS
Tijd voor maken pagina: 0.81 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Jeug Creatief Reclamebureau

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld