Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
GEZONDHEID / VOEDING
Zorgverzekering 2012
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Zorgverzekering 2012
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46643

• ddww
Tja, binnenkort weer een nieuw jaar ook voor de "zorgverzekering"

Al zoekende naar de goedkoopste aanbieder van de "basisverzekering" viel mij het volgende op.....
Als je bijvoorbeeld gaat zoeken naar de goedkoopste "basisverzekering" via Independer.nl kom je NIET bij de goedkoopste uit!

Voor alleen een "basisverzekering" ben ik het goedkoopste uit bij Anderzorg, deze rekent voor de basisverzekering vanaf 71,25 Euro per maand met max. eigen risico van 720 Euro per jaar.
Kom je zelden of nooit bij de dokter? Dan is een overweging om je eigen risico te verhogen de moeite waard.

De prijs van tandartsverzekeringen gaan in het nieuwe jaar fors omhoog.
Het is een overweging waard om na te gaan of dat een verzekering afsluiten wel zo verstandig is....omdat 2x controle per jaar flauwe kul is. 1x per jaar volstaat ook wanneer je een gezond gebit hebt en dan wegen de kosten van een tandartsverzekering niet op tegen de rekening die je zelf aan de tandarts betaald.

Tja, je kunt je natuurlijk tegen alles verzekeren.....maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan.

Laat je niet naaien op internet met mooie voorbeelden en aanbiedingen van Independer en/of anders zogenaamde onafhankelijke organisaties die beweren de goedkoopste aanbieder te hebben gevonden voor jou, want deze organisaties geven geen betrouwbare weergave.
Deze organisaties hebben vaak contracten met verzekeringsmaatschappijen en krijgen per aanmelding voor een nieuwe verzekering dik betaald!

Vergelijk zelf door direct naar de website van een zorgverzekeraar te gaan om te vergelijken met anderen!
Laast bewerkt: 1 jaar, 6 maanden geleden Door .
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46644

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
Ik heb jarenlang uitstekende ervaring met De Friesland.

Helaas heeft Achmea De Friesland overgenomen dus het zou me niks verbazen dat de problemen nu beginnen.

Grote logge bedrijven met miljoenen klanten zijn over het algemeen idd iets goedkoper maar daar in tegen áltijd problemen met dingen, totaal geen persoonlijk gevoel (nu is dat sowieso weinig aanwezig, maar bij die grote bedrijven ben je echt letterlijk een nummer), slechte klantenservice, etc.
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46672

• ddww
Nu al een paar jaar op rij verzekerd bij Anderzorg en geen problemen, wordt keurig afgehandeld.
Verder vind ik niet belangrijk hoe aardig en menselijk ze zijn, voor mij is de prijs belangrijk en de afhandeling en die is goed
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46676

• combi
  • Afwezig
  • Administrator
Als ik het zo even bekijk kost me het volgend jaar minimaal 100 euro p/m extra aan zorgverzekering, wat ik niet ga doen wat zeg ik kan! doen heel simpel.
Dat zou betekenen achteruitgang in gezondheid en conditie want ik mag geen gewone fitness doen met mijn hart, dus meer naar de huisarts en cardioloog ben benieuwd wat goedkoper gaat wezen voor mijn zorgverzekeraar.

Morgen eerst maar weer is wat afspraken maken bij huisarts cardioloog enz maken want tja te goedkoop geweest en al die stress krijg je toch wel druk van op de borst en dat is niet goed. Kost wel wat maar is goedkoper dan ... zegt men.
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46677

• ddww
combi schreef:
Als ik het zo even bekijk kost me het volgend jaar minimaal 100 euro p/m extra aan zorgverzekering, wat ik niet ga doen wat zeg ik kan! doen heel simpel.
Dat zou betekenen achteruitgang in gezondheid en conditie want ik mag geen gewone fitness doen met mijn hart, dus meer naar de huisarts en cardioloog ben benieuwd wat goedkoper gaat wezen voor mijn zorgverzekeraar.

Morgen eerst maar weer is wat afspraken maken bij huisarts cardioloog enz maken want tja te goedkoop geweest en al die stress krijg je toch wel druk van op de borst en dat is niet goed. Kost wel wat maar is goedkoper dan ... zegt men.

Intensiever gebruik maken van je basisverzekering
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46678

• combi
  • Afwezig
  • Administrator
ddww schreef:
combi schreef:

Intensiever gebruik maken van je basisverzekering

ja ga ik ook doen heb geen andere keuze, na een opname mag je altijd revalideren kost wel ietsjes meer maar goed heb geen andere keuze, ja langzaam dood gaan achter de geraniums. MAAR dat weiger ik Ik wil op zijn minst een halve wereld ramp mee maken

edit:
Of aliens die landen op aarde en iedereen ontvoeren als sexslaaf naar Friesland, dat mag ook
Laast bewerkt: 1 jaar, 6 maanden geleden Door combi.
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46691

• Mack
  • Afwezig
  • Antonaki
Mijn vrouw en ik hebben 2 jaar lang Anderzorg met hoogste eigen risico gehad, veel geld mee bespaard. Nu twijfel ik. Mijn vrouw heeft de wens voor een kindje en dan wordt het toch anders.
Ik zou eigenlijk veel meer keuze voor de basisverzekering willen. Pleur de oncologie er uit, ik ben overtuigd van de GNM, wat de heer Hamer heeft ontdekt zet alles op z'n kop.

Het blijft een samenwerking tussen Big Pharma en Big Insurance en ze hebben geen van beide de bedoeling om goedkoper en beter te werken.
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #46765

• combi
  • Afwezig
  • Administrator
www.zorg.independer.nl/

Gisteren bij radar let op de voorwaarden!!!! sommigen hebben daarin staan dat je minimaal een jaar de verzekering moet hebben om vergoeding te kunnen krijgen. Aangezien de voorwaarde enz na een jaar veranderen weet je dus nooit bij zo'n verzekering of je ooit krijgt waar je voor betaald.

Zakkenvullers dood ordinaire zakkenvuller meer niet
Laast bewerkt: 1 jaar, 6 maanden geleden Door combi.
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 6 maanden geleden #47204

• Qvic
  • Afwezig
  • QFF Expert
Het blijft vreemd dat iedereen verplicht wordt om een ziekenfondsverzekering af te sluiten is, dat door de wet bepaalt is.
Want ik heb alleen nog maar vertrouwen in wat ze noemen alternatieve geneeskunde.
Maar daar krijg je niets meer vergoed van als je alleen een basis verzekering hebt.
De reguliere medische wereld is juist een ondermijning van je gezondheid.
De medicijnen zijn alle met chemische substanties samengesteld, deze lichaamsonbekende kenmerken veroorzaken meer ellende, door allerlei bijwerkingen. Vaker nog erger dan de kwaal is. Dan zijn operaties een ramp voor je lichaam, want ze snijden zonder pardon je lymfevaten door. Dit zijn wel onze afvoerkanalen van onze cellen. Dit hebben nooit geleerd op school. Dat is het zelfde als we nu in huis alle afvoerbuizen dicht gaan proppen en dan raar vinden dat overal in huis lekkage ontstaat. Tevens een tandarts is helemaal een aanslag op je gezondheid, want de meeste propageren fluortandpasta, deze veroorzaakt juist gaatjes en maakt ons tandglazuur niet harder zoals erin reclames gezegd wordt. En als je een gaatje hebt, willen ze je eerst een verdoving geven, daarin zit een kwik verbinding in om deze verdovingsspuit houdbaar te kunnen maken. Vervolgens boren ze het gaatje groter om vervolgens deze te kunnen vullen met een kwik verbinding (deze gaan 15 jaar mee) of een witte vulling(deze gaan 10 jaar mee)deze zijn van kunststof waardoor je een BPA besmetting oploopt, want dit tast jou DNA aan. Want BPA lijkt op het oestrogeen hormoon, dus mannen hebben hierdoor meer kans op prostaatkanker. De rokers onder ons, komt een spontane tandbreuk (regelmatig) voor, dit komt omdat de CO2 in de rook in gaat werken op je tanden en kiezen. Dit geeft een bruine kleur, maar het gaat een chemische verbinding aan en vormt zo calsiet. De hardheid van onze tanden is ongeveer 4.5 en calsiet heeft een hardheid van 3. Kortom een tandarts kan vervelende gevolgen voor je hebben.
De enige reden waarom ik mij nog laat verzekeren is, als ik ooit van de weg wordt geplukt en dat ik in de kreukels lig. Anders zie ik de nut niet van onze verplichte reguliere ziekefondsverzekeringen. Want voor je gezondheid ben je aan het verkeerde adres hier.
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 5 maanden geleden #47206

• Metalfyre
  • Afwezig
  • QFF Expert
Ik ben ook overgestapt van FBTO naar Ditzo. Alhoewel FBTO bij prijsvergelijkers als 1 van de goedkopere naar voren komt met zo'n 96 euro (met eigen risico van 220 euri), betaal ik momenteel voor de basis verzekering iets van 107,- euri. WTF? Waarom betaal ik meer dan wordt aangegeven? Anywho, de nieuwe kosten bij FBTO waarbij ik alleen als aanvulling Tandarts kosten tot 200 euro per jaar heb, zou ik 119,70 p mnd gaan betalen. Reden voor mij om eens wat te gaan vergelijken.
Het vreemde is ook dat bij verschillende sites de maandelijkse premie voor basisverzekering voor dezelfde zorgverzekeraar nogal uiteen lopen. Ik had bijv Ditzo al op het oog maar uiteindelijk zou ik het minst betalen via verzekeringssite.nl wat neerkwam op 110,25 per maand, en dit is inclusief aanvulling van Tandartskosten tot 250,- euri per jaar.
Dus.. niet alleen ben ik tot 50,- p jaar meer verzekerd voor tandartskosten, ik ga ook nog eens een kleine 9,45 euri per maand besparen. Bovendien ben ik ook vrij om zelf te bepalen wie mij de zorg gaat leveren (is bij FBTO niet het geval). Ik zat al heel wat jaartjes bij FBTO omdat deze toch vaak de goedkoopste was, maar het lijkt erop dat het sowieso verstandig is om elk jaar alles weer eens te vergelijken.
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 5 maanden geleden #47240

• Mack
  • Afwezig
  • Antonaki
Pas op met die tandartsverzekeringen. Ze vergoeden vaak maar tot 200 of 250 Euro en je betaalt er ongeveer 180 Euro voor. Dat lijkt voordelig maar reken eens uit hoeveel je opmaakt, vaak niet meer dan 150 Euro.
En bij Anderzorg moet je goed op de codes letten, zo ben ik daar de boot in gegaan(ik vindt het pure misleiding) doordat ik dacht dat röntgenfoto's vergoed werden maar alleen 4 afzonderlijke foto's, niet de bij mij gebruikte overzichtsfoto.

Tip, neem de goedkoopste basisverzekering(Ditzo?) en geen aanvullende verzekeringen
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 5 maanden geleden #47241

• fr3bzy
  • Aanwezig
  • Administrator
Ha Anderzorg...ja die gasten hebben mij ook nog hard proberen te naaien.

Beweerde dat ik geen werkgeversverklaring had ingeleverd en wilde gelijk iets van 700 eurie hebben...
Dus ik werkgeversverklaring laten opsturen door mijn werkgever...die had em gefaxed en nog beweerde anderzorg em niet te hebben...

ondertussen was ik een jaar niet verzekerd omdat ze m'n verzekering blijkbaar hadden stopgezet (zonder notificatie)

dus weer deurwaarder aan de deur...
ik hem laten zien dat de werkgeversverklaring door m'n baas was gefaxed en dat ik em 3x had opgestuurd (1x aangetekend, 1x via email & 1 x gewone post)
nog beweerde anderzorg em niet te hebben

weer een deurwaarder aan de deur...toen heb ik het formulier maar aan de deurwaarder gegeven en gezegd tegen hem dat hij em zelf maar moest gaan afleveren aangezien anderzorg beweerde niets te hebben ontvangen...

daarna een brief gekregen dat alle kosten kwijtgescholden waren
gelijk die hele anderzorg bende opgezegd

gore ratten...
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 5 maanden geleden #47244

• Metalfyre
  • Afwezig
  • QFF Expert
Ik moet gewoon 2 x per jaar naar de mondhygienste ad 80 euro per keer + 1 x voor controle wat ook ongeveer 45 euro is. Dus 2 x 80 = 160 + 45 = 205. En ik betaal ongeveer 11 euro voor de aanvullende verzekering p. mnd = 12 x 11 = 132,- euri. En dan ben ik voor 250 euro per jaar gedekt. Tuurlijk zoek ik dat goed uit!
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 5 maanden geleden #47276

• combi
  • Afwezig
  • Administrator
Verzekeraars strooien met cadeaus
Laatste update: 25 november 2011 09:45
www.nu.nl/geldzaken/2677272/verzekeraars-strooien-met-cadeaus.html

AMSTERDAM - Zorgverzekeraars strooien massaal met cadeaus om klanten te winnen. Uit angst voor een leegloop proberen zij door middel van lokkertjes hun schaalgrootte te behouden.

Dat schrijft De Telegraaf vrijdag. Volgens de krant gedragen steeds meer verzekeraars zich als prijsvechters. Ze bellen ongevraagd potentiële klanten en stunten met extraatjes.

Zo geeft Ohra een maand lang gratis zorgverzekering weg. Zilveren Kruis geeft klanten 75 euro korting op een aanvullende verzekering.

Andere verzekeraars geven diverse bonnen weg voor kleding, tijdschriften of boeken en cd's. Bij CZ-Direct krijgt de klant elk jaar een pak condooms cadeau.

Verschil maken

Volgens Peter Ruys, directeur van Zorgkiezer.nl, maken cadeaus het verschil omdat de prijs van basispakketten bij de grootste verzekeraars hetzelfde is.

"De verzekeraars zijn bang marktaandeel kwijt te raken", zegt hij. ''Het zou toch zuur zijn voor een verzekeraar als plots vijftigduizend mensen opstappen.''

Vergelijken

De consumentenbond waarschuwt dat mensen niet per se goedkoper uit zijn als ze zich laten verleiden door bijvoorbeeld een eenmalige korting of een maand lang gratis verzekeren. Het loont volgens de Consumentenbond om goed te vergelijken.

''Daarvoor bestaan vergelijkingssites. We raden wel aan om niet blind te varen op één site, want ze zijn niet allemaal onafhankelijk. Daarom is het beter om de vergelijking te maken op verschillende sites'', aldus een woordvoerster van de Consumentenbond vrijdag.

Goedkoper

Een woordvoerder van Verzekeringssite.nl laat weten dat het voor verzekeraars goedkoper is om te concurreren met cadeaus dan om de scherpste prijs/kwaliteit te bieden. ''De cadeaus hoeven alleen eenmalig aan nieuwe klanten te worden gegeven. Consumenten kunnen zich beter niet te veel laten leiden door de lokkertjes.''

''Zij kunnen honderden euro’s per jaar besparen door hun zorgverzekering aan te passen aan hun wensen en hun huidige zorgverzekering te vergelijken.''
Antwoord Quote

Re: Zorgverzekering 2012 1 jaar, 5 maanden geleden #47277

• combi
  • Afwezig
  • Administrator
Basisverzekering
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/basisverzekering

De basisverzekering is wettelijk verplicht voor iedereen die in Nederland woont of werkt en moet afgesloten worden bij een zorgverzekeraar in Nederland. Het basispakket dekt de standaardzorg van bijvoorbeeld huisarts, ziekenhuis of apotheek. In 2012 verdwijnt een aantal vergoedingen uit het basispakket.

Acceptatieplicht zorgverzekeraar
Overstappen naar andere zorgverzekeraar
Veranderingen in vergoeding per 1 januari 2011
Voorgenomen veranderingen in basispakket per 1 januari 2012

Acceptatieplicht zorgverzekeraar

Zorgverzekeraars zijn verplicht om iedereen tegen dezelfde premie voor een basisverzekering te accepteren. Ze mogen geen hogere premie vragen aan bijvoorbeeld zieken of ouderen. Het is niet verplicht om het basispakket en de aanvullende verzekering bij dezelfde verzekeraar af te sluiten
Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Verzekerden mogen elk jaar per 1 januari overstappen naar een andere zorgverzekeraar.
Veranderingen in vergoeding per 1 januari 2011

Er is een aantal zaken veranderd in de zorg per 1 januari 2011.
Vergoedingen die uit het basispakket zijn verdwenen:

tandheelkundige zorg voor mensen ouder dan 18 jaar;
pil voor vrouwen ouder dan 21 jaar (behalve bij behandeling van endometriose of menorragie);
antidepressiva worden alleen nog vergoed bij bepaalde zware indicaties;
eenvoudige extracties door de kaakchirurg.

Vergoedingen die aan het basispakket zijn toegevoegd:

de vergoeding van fysiotherapie is uitgebreid met de eerste 9 behandelingen bekkenfysiotherapie in verband met urine-incontinentie;
hulp bij stoppen met roken.

Veranderingen in het eigen risico:

voor fysiotherapie bij een chronische aandoening en oefentherapie komen 12 behandelingen voor eigen rekening voor verzekerden boven 18 jaar;
nacontroles van levende donoren vallen niet langer onder het verplicht eigen risico van de donor;
het verplicht eigen risico is € 170 (dat was € 165).

Voorgenomen veranderingen in basispakket per 1 januari 2012

Het kabinet wil maatregelen nemen om de groei van de uitgaven in de zorg te remmen. Dit houdt in dat het basispakket vanaf 1 januari 2012 wordt versoberd. Dit voorstel moet nog worden goedgekeurd door de Tweede en Eerste Kamer.

Volwassenen moeten de eerste 20 fysiotherapiebehandelingen zelf gaan betalen. Langdurige fysiotherapie wordt bij enkele aandoeningen niet meer vergoed.
De eerste 5 consulten bij een eerstelijns psycholoog worden vergoed. Dat zijn er nu 8. Ook wordt de eigen bijdrage verhoogd.
Voor tweedelijns ggz (geestelijke gezondheidszorg voor mensen met zwaardere psychische klachten) en verblijf in een ggz-instelling wordt een eigen bijdrage ingevoerd voor cliënten van 18 jaar of ouder. Cliënten die gedwongen zijn opgenomen of in een crisis verkeren hoeven deze niet te betalen.
De behandeling van aanpassingsstoornissen (psychische stress bij belangrijke gebeurtenissen) wordt niet vergoed.
Dieetadvies wordt niet meer vergoed.
In het stoppen-met-roken-programma worden de kosten voor ondersteunende geneesmiddelen niet meer vergoed.
Maagzuurremmers gaan uit het basispakket, maar maagzuurremmers voor chronisch gebruik worden nog voor een deel vergoed en maagzuurremmers in injectievorm worden volledig vergoed.
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
GEZONDHEID / VOEDING
Tijd voor maken pagina: 0.73 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Jeug Creatief Reclamebureau

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld