men wordt wakker bljft jammer dat qudt geld
Re: Internal Server Errors zijn weer terug
Berichtdoor Phrozenbit » 17 feb 2011, 17:39
Even een paar zaken ophelderen. Ik heb dit lang genoeg aangezien, en geslikt van niburu.
De Internal server errors doen zich niet voor door een gebrek aan bandbreedte. Dit is te wijten aan een hosting provider met een beperkt en soms onduidelijk beheerders paneel. Ook wordt deze server grofweg niet beheerd zoals het moet, dus ook performance issue's worden niet getackeld.
In Oktober vorig jaar is er besloten dat ik niburu.nl en het forum weer zou herstellen met alle artikelen, en alle forumposts. Ik heb een systeem ontwikkeld waarmee het mogelijk is al de reeds geschreven artikelen te integreren in een site waar het ook mogelijk is om nieuw nieuws te plaatsen. De bedoeling was, dat een webdesigner mij hierbij zou ondersteunen, maar deze deed helaas zijn werk niet, en wou niets anders dan een joomla website. Met als gevolg dat ik van het project ben afgezet en dat de 'webdesigner' het verder zou maken met joomla. Echter was het fijne management van niburu hier het ook niet mee eens ( wat betreft uiterlijk ) dus heeft het fijne management deze zeer snelle en stabiele joomla website neergezet

niet dus.
Deze server staat in Houston America, en dit is standaard een VPS. Hiervoor is gekozen omdat het 'veiliger' zou zijn. Als je het mij vraagt, is een server pas echt veilig als je het goed configureert en in beheer hebt, dagelijks alles bekijkt en bijwerkt waar nodig. dit gebeurd niet en dit kan niet volledig omdat we op de server van niburu.nl niet de volledige 'Shell toegang' hebben, inhoudende dat we niet de harde commando regel op de server hebben. Dit is een serieuze beperking als het komt op het beheer van een server. Correcte werking en snelle werking gaat niet om het kopen van een dienst, maar meer over de echte harde kennis en ervaring op het hosting platform. Dit is bij onze Jeff P. maar matig aanwezig. Steeds mocht ik de dingetjes en zaakjes oplossen die hijzelf niet kon.
De websites
www.sopn.nl/sopn ,
www.niburuarchief.nl, en
www.niburuarchief.nl/forum draaien op de server die ik destijds met de zeer vriendelijke en professionele mensen van Flexwebhosting samen opnieuw heb ingericht. Dit betekend een nieuwe Linux Debian 5 Lenny, nieuwe Apache, PHP, MySQL, PhpMyAdmin, en mailserver applicaties. Het zeer grote voordeel wat ik heb op deze server is dat ik daar wel de volledige comando regel heb op de server heb en daar direct kan analyseren waar de performance issue's vandaan komen. de 20.000 artikelen, en de grofweg 350.000 forumposts werken als een trein, en is zeer zeer snel. Dit omdat de webserver applicaties dusdanig zijn geconfigureerd dat ze werken met een speciale module 'memcache' voor Apace. Verder is niburuarchief.nl maatwerk, handgeschreven object georiënteerde PHP code dat alleen bevat wat nodig is voor de website om te kunnen functioneren. In tegenstelling tot applicaties zoals joomla, bied joomla zo ontzettend veel functionaliteit waar we eigenlijk altijd maar de helft van gebruiken.
Verder is niburu niet meer zo zeer bezig met het brengen van bewustmakend nieuws, maar meer bezig met het zoeken naar methodes om bewustmakend nieuws te brengen waar een beetje inkomen mee te werven is. Nog maar weinig mensen van niburu zitten letterlijk op dit forum, om te kijken wat er rond gaat bij de trouwe lezers van niburu. Het lijkt er de laatste tijden op de niburu zich steeds meer bezig houd met het werven van inkomen, dan met bewustwording verspreiden. Nou is geld een noodzakelijk kwaad, maar het één mag het ander niet onderdrukken.
Ik hoop de trouwe lezers op deze mannier een beetje inzicht te geven over wat er rond gaat met Niburu zijn IT activiteiten en beslissingen. Persoonlijk vind ik dat de trouwe lezers recht hebben om dit te weten. Dit bericht wordt ook geplaatst in het kader van 'eerlijkheid, openheid, en transparantie' Sommige niburu medewerkers zullen het hier niet mee eens zijn.
http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=329