Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
BROEDERSCHAPPEN
Links over / van de Rozenkruisers
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Links over / van de Rozenkruisers
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Links over / van de Rozenkruisers 2 jaren geleden #30769

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Nex, wat is je mening omtrent onderstaande visie:

Ik ben door een vriend meegenomen naar een openbare introductiemiddag. De cursus zelf betrof tien avonden waarin steeds een thema werd besproken met onderwerpen die te makenen hebben met het pad der transfiguratie.
Kort gezegd komt het hier op neer dat wij eigenlijk niet op aarde thuis horen maar afstammen van een andere lichtbron, bestaand in een andere dimensie. Niet van deze aarde dus. Slechts op één plek in ons lichaam zouden wij nog een restant hebben van dat licht. Tussen ons borstbeen, in het midden. Het zogenaamde godsvonkatoom. Door zuiver te leven (geen alcohol en geen vlees) en jezelf te trainen in onthechten van dit aards bestaan kom je steeds meer in contact met dit goddelijke. Ook geloven zij in reincarnatie. Echter nu is het mogelijk (aquariustjdperk) om veel sneller te reincarneren om als uiteindelijk doel terug te keren naar het licht.

Dit is de kern, in het kort gezegd.
Ik heb echter zoveel gehoord dat het er mij nog van duizelt. Paralelle werelden, vele soorten kosmische energieen, buitenaards leven en nog zoveel meer. Er is echt heel veel kennis.
Maar primair gaat het er om je hart te openen voor en de weg terug naar het licht aan te vangen. Iedere zoeker voelt dit appél naar iets anders en dat het leven zoals we het hier leven er eigenlijk niet helemaal toe doet. Dát is de godsvonkatoom.
Ik heb tijdens de bijeenkomsten en vooral tijdens een landelijke dag in Zeist wel die enorme positieve energie ervaren. Ik was echt dagen full power.

forum.fok.nl/topic/719408/2/25

Voor alle duidelijkheid, het gaat dus over:
www.rozenkruis.nl/

En toevallig kreeg ik dus gister een PM met filmpje hierover van iemand.
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 2 jaren geleden #30784

• blackbox
  • Aanwezig
  • Administrator
Dromen, je zei afgelopen week wat in de shout-box. Iets in de trend van: dat we veel overeenkomsten hadden ofzo....

let op..

VISSEN - JASPIS

De Jaspis behoort tot de kwartsgroep en de chemische samenstelling bestaat uit kiezelzuur; de hardheid is 7; het Soortelijk gewicht is 2,65 en de kleur is sterk gevarieerd.

De Jaspis is sterk gekleurd in de kleuren rood, groen en bruin. Hij is ondoorzichtig zoals de Vissen ondoorzichtig zijn in hun bedoelingen.

Ook hier geldt dat de kleur het beste combineert met het type Vis.

Over 't algemeen zullen de bruine kleuren harmonisch op de Vissen-mens werken, hoewel hij beslist de rode kleur mooier zal vinden.

Het zodiakale teken van de Vissen bestaat, evenals de Tweeling, uit twee figuurtjes: de tegengestelden, rood en groen, vermengen zich tot bruin; zoals de Tweeling geel en groen moet verwerken.

Rood is bij de Vissen de kleur van liefde, erotiek, hartstocht, en ook bloedoffers, opgaan in een doel, zichzelf niet tellend.

De kleur groen is hier tekenend voor de dienende natuur; het groen van de Jaspis is zelden zuiver en edel, zoals bij de Smaragd.

Elke Jaspis in onzuiver van kleur.

Hij is sterk van kleur, zoals de Vissen sterk betrokken zijn bij evenementen, sensaties, roddels, liefdes, alle mogelijke gebeurtenissen.

Zij zijn altijd gemengd in iets of iemands belevenissen.

De meest zuivere Jaspis, hetzij groen, bruin of rood is het beste om te dragen.

Rood stimuleert echter het emotionele leven, groen is kalmerend en bruin is harmoniserend. Wanneer er een Jaspis gevonden wordt die lichter, minder indringend van kleur is, heeft hij een edeler werking.

Hij trekt regens aan voor verdroogde aarde, zoals de tranen van de Vissenmens gauw vloeien.

De Jaspis wordt bezongen als een weldoende steen, hij bezit liefde voor de dorstenden van hart, zoals de Vissenmens zich het leed van anderen aantrekt en/of helpt, of medehuilt.

Hij kan niet tegen hardheid en droogte, scherpe woorden.

De Jaspis is een remedie tegen smachtende droge aarde.

Door deze gave van de Jaspis kan hij de aandacht van de goden op zich vestigen.

Zijn dienstbaarheid en zelfverloochening staan daarvoor in.

De Jaspis kan, zonder het vuur, de vlam op het altaar doen ontbranden, zeggen de ouden.

De Vis bezit warmte, de Jaspis ook. Hij doet in de hand warm aan, geen Vis is koud, er is altijd een vuur aanwezig, broeiend, vlammend, lichtend, warmend. Om dit vuur brandende te houden zoekt de Vissenmens voedsel: evenementen, medemensen, doelen.

Hij kan niet tegen eenzaamheid.

De Jaspis is veel gebruikt als amulet, omdat hij beschermt tegen gif, tegen verleidelijke charme en tegen emotionele vervoering.

De Jaspis is dus de steen bij uitstek voor de Vissen.

Maar vooral de enigszins doorschijnende stenen zullen een prettige uitwerking hebben.

Want de Vissenmens zou zo graag edel en hoogstaand liefdevol zijn, maar zijn tegenstrijdige aard houdt hem daarvan af.

De Jaspis van een doorschijnend bruine kleur, naar goud toe, zullen hem plezier doen.

Ik wist niet eens dat jaspis bestond, dus heb ik hem ff erbij gezocht...

Antwoord Quote

Links over / van de Rozenkruisers 2 jaren geleden #32224

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Nieuw luisterbaar artikel, 'Wetenschap en Mystiek':

rozekruisers.podbean.com/2011/05/08/wetenschap-en-mystiek/#respond
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 11 maanden geleden #34907

• Vortex
  • Afwezig
  • Super QFF-er
klikkerde-klik-klik

www.rozenkruis.nl/literatuur/tijdschrift-pentagram/tijdschrift-pentagram

Een hoop literatuur, niet over, maar van de Rozenkruisers

Antwoord Quote

Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 6 maanden geleden #45583

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Ik zit met verbazing te luisteren:
www.eo.nl/programma/eyeopener/2004-2005/page/eye_opener/episode.esp?episode=8387286

'(..)Het is een Christocentrische school, en je gaat er naar toe met het idee van, jah je bent daar in een christelijke gemeenschap. Maarja als je daar wat langer verblijft, of heel lang verblijft zoals in mijn geval, dan merk je dat er ook nog andere dingen spelen die helemáál niet Christelijk zijn en ... die andere dingen zijn dan eigenlijk heidens, afgoderij, magie, heel veel dingen die God ons verboden heeft.

*shocked*

Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 6 maanden geleden #45585

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Gaat om dit boek overigens:
books.google.nl/books?id=Z8qzaqSGArMC&lpg=PA13&ots=r2Wc6IEbtR&dq=rozenkruisers%20uit%20de%20school%20klappen&hl=nl&pg=PP1#v=onepage&q&f=false
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 6 maanden geleden #45588

• Het Dolle Eland
  • Afwezig
  • Administrator
huilenDromen schreef:

Ik ben door een vriend meegenomen naar een openbare introductiemiddag. De cursus zelf betrof tien avonden waarin steeds een thema werd besproken met onderwerpen die te makenen hebben met het pad der transfiguratie.
Kort gezegd komt het hier op neer dat wij eigenlijk niet op aarde thuis horen maar afstammen van een andere lichtbron, bestaand in een andere dimensie. Niet van deze aarde dus. Slechts op één plek in ons lichaam zouden wij nog een restant hebben van dat licht. Tussen ons borstbeen, in het midden. Het zogenaamde godsvonkatoom. Door zuiver te leven (geen alcohol en geen vlees) en jezelf te trainen in onthechten van dit aards bestaan kom je steeds meer in contact met dit goddelijke. Ook geloven zij in reincarnatie. Echter nu is het mogelijk (aquariustjdperk) om veel sneller te reincarneren om als uiteindelijk doel terug te keren naar het licht.

Ik heb echter zoveel gehoord dat het er mij nog van duizelt. Paralelle werelden, vele soorten kosmische energieen, buitenaards leven en nog zoveel meer. Er is echt heel veel kennis.
Maar primair gaat het er om je hart te openen voor en de weg terug naar het licht aan te vangen. Iedere zoeker voelt dit appél naar iets anders en dat het leven zoals we het hier leven er eigenlijk niet helemaal toe doet. Dát is de godsvonkatoom.
Ik heb tijdens de bijeenkomsten en vooral tijdens een landelijke dag in Zeist wel die enorme positieve energie ervaren. Ik was echt dagen full power.

www.rozenkruis.nl/

Ergens zit er wél de intentie in, maar het lijkt wederom dat je weer in een hokje te moeten blijven manifesteren (cursus, introductiemiddag... hmmmm, ik krijg meteen jeuk...).

IEDERÉÉN maakt deel uit in "het grote manifest", of wat dat ook wezen mag. Het is echter wél zo dat je het pad helemaal ZÉLF zal (moeten) bewandelen. Daar kan volgens mij géén cursus of deelname in een orde je mee helpen. Hooguit zal het wat antwoorden geven op bepaalde vragen of antwoorden geven op wat verlangende inzichten...

Zie mijn persoonlijke ervaringen in het "huilen" artikel. Zelf sta ik overal los van en maak sprongen die onbeschrijvelijk zijn. Het heeft verder niet te maken met "verder" te zijn, want dan valt het weer in de catagorie competitie, rangen en standen. Dát is juist waar het niet om gaat...

Die "full power" is écht een manifest vanuit JEZELF. Zaken als saamhorig zijn in een groep, of met muziek of zélfs geestveruimende middelen zal dit natuurlijk kunnen versterken (Shamanen doen dat al te graag ). Maar het gaat uiteindelijk wat het met jezelf doet en wat je er uiteindelijk mee WIL doen.

Die paralelle universa en dimensies die zijn er, daar lijkt zélfs de "wetenschap" het over eens te zijn. Maar de overbrugging vraagt énorm veel van ons, van onze abstracte vermogens en ons niveau van het "brein-denken".

Laat je nimmer door een groep leiden. Wandel ZELF je individuele pad!!!
Laast bewerkt: 1 jaar, 6 maanden geleden Door Het Dolle Eland.
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 6 maanden geleden #45592

• Nexion
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Het Dolle Eland schreef:
huilenDromen schreef:

www.rozenkruis.nl/

Ergens zit er wél de intentie in, maar het lijkt wederom dat je weer in een hokje te moeten blijven manifesteren (cursus, introductiemiddag... hmmmm, ik krijg meteen jeuk...).

IEDERÉÉN maakt deel uit in "het grote manifest", of wat dat ook wezen mag. Het is echter wél zo dat je het pad helemaal ZÉLF zal (moeten) bewandelen. Daar kan volgens mij géén cursus of deelname in een orde je mee helpen. Hooguit zal het wat antwoorden geven op bepaalde vragen of antwoorden geven op wat verlangende inzichten...

Zie mijn persoonlijke ervaringen in het "huilen" artikel. Zelf sta ik overal los van en maak sprongen die onbeschrijvelijk zijn. Het heeft verder niet te maken met "verder" te zijn, want dan valt het weer in de catagorie competitie, rangen en standen. Dát is juist waar het niet om gaat...

Die "full power" is écht een manifest vanuit JEZELF. Zaken als saamhorig zijn in een groep, of met muziek of zélfs geestveruimende middelen zal dit natuurlijk kunnen versterken (Shamanen doen dat al te graag ). Maar het gaat uiteindelijk wat het met jezelf doet en wat je er uiteindelijk mee WIL doen.

Die paralelle universa en dimensies die zijn er, daar lijkt zélfs de "wetenschap" het over eens te zijn. Maar de overbrugging vraagt énorm veel van ons, van onze abstracte vermogens en ons niveau van het "brein-denken".

Laat je nimmer door een groep leiden. Wandel ZELF je individuele pad!!!

Missed that one, sorry.

(doe ik morgen een reactie op. Ben vanaaf offline. Stuff to do)

Nexie
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 6 maanden geleden #45598

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Ik denk toch dat er 'meer' is Dolle. Mocht je eens aan tijd hebben / zin hebben, luister dan eens dat stukje van de EO over die vrouw die uit de school klapt.

Bij mij vielen er veel, erg veel kwartjes. Erg veel antwoorden gekregen. Wat die vrouw zegt moet je natuurlijk oppikken met je eigen interpretatie en betekenis van woorden. En als je dan 'tussen de regels door leest, ehh luisterd'

Erg interessant Ben er zelfs wel enigzins van 'geschrokken' wat mij weer aan het twijfellen brengt;
Is al dat occulte dáádwerkelijk wel zo goed?! Hoe zit het nou met Lucifer?
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 6 maanden geleden #45604

• Het Dolle Eland
  • Afwezig
  • Administrator
Dromen schreef:
Ik denk toch dat er 'meer' is Dolle. Mocht je eens aan tijd hebben / zin hebben, luister dan eens dat stukje van de EO over die vrouw die uit de school klapt.

Bij mij vielen er veel, erg veel kwartjes. Erg veel antwoorden gekregen. Wat die vrouw zegt moet je natuurlijk oppikken met je eigen interpretatie en betekenis van woorden. En als je dan 'tussen de regels door leest, ehh luisterd'

Erg interessant Ben er zelfs wel enigzins van 'geschrokken' wat mij weer aan het twijfellen brengt;
Is al dat occulte dáádwerkelijk wel zo goed?! Hoe zit het nou met Lucifer?

Er IS beslist meer, dat hoor je mij niet zeggen. Maar het gaat erom wat JEZELF ervaart en/of het op de juiste plek voor je val op dat moment. Een ander kan dat vol overtuiging in je proberen te pompen, met álle mogelijke zichbare bewijzen, dan hoeft het nog steeds niet te zeggen dat het op dat moment een plek IN jouw zal geven.

Betreft Lucifer.... Het is een goede beste Engel, helemaal niets mis mee

Ik zei het al in de ShoutBox (een spreuk dat eergisteren zomaar "spontaan" mijn hoofd binnen schoot)....:

..."Despite I Love the Angel Lucifer, does not mean that I will Love evil"...
Antwoord Quote
We willen u bedanken: Dromen, Vortex

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 6 maanden geleden #45957

• rp801
  • Afwezig
  • QFF Gold Member
Dutch Rosicrucian Shape Shifting Universal Symbols in Book

Op ebay gevonden net voor EUR 1.576.990,33

BoekKaft.JPG

Zeer bijzonder exclusief eenmalig en mysterieus boek in de Nederlandse taal

De Historische Rozenkruisers door A. A. W. Santing en hun verband met
de Vrijmetselarij, 288 pagina's gebonden uitgave met opdruk op de rug
inhoud voorzien van handgeschreven notities en correcties door auteur
bijzonder afwijkende paginanummering bovenin met correcties onderin

Wat dit unieke boek zo bijzonder maakt is het volgende:

- Zoals te zien op diverse foto's heeft het boek binnenin een aantal bijzonder mysterieuze vormen die aan bepaalde (oude universele) symbolen doen denken

- Zie ook de later toegevoegde laatste foto nr. 12 om te laten zien dat er min of meer spontaan universele symbolen kunnen verschijnen op en in diverse items zoals goed te zien ook op deze foto en waarbij deze symbolen ook nog, in de tijd gezien, een zeker transformatie ondergaan, werkelijk opzienbarend en wanneer u goed en wat langer kijkt zult u hele bijzondere afbeeldingen gaan zien en het is allemaal echt.

(de foto nr. 12 is in mijn bezit en is een aantal jaren geleden door mij genomen ergens in Nederland van een min of meer normaal meubelstuk echter waarbij zich een zeker fenomeen voordoet wat goed te zien is op deze foto en het werkelijk mysterieuze aan deze is het feit dat de afbeeldingen zoals te zien, in de tijd, een zeker transformatie (hebben) ondergaan.

Deze foto dient alleen ter illustratie en onderbouwing van een zeker fenomeen zoals hierboven en verder beschreven bij het boek en ook het meubelstuk zoals getoond op de foto hoort niet bij dit te verkopen item, alleen het boek.

- Deze vormen zijn ook niet overal gelijk, nee er zijn verschillende vormen te zien

- En wat echt opzienbarend is, is het feit dat deze vormen eerst niet als zodanig in het boek aanwezig waren en zich pas de laatste tijd in feite geopenbaard hebben waarbij u wel moet bedenken dat dit al een redelijk oud boek is

- In hoeverre deze vormen zich nog verder ontwikkelen weet ik niet omdat ik het nooit eerder heb opgemerkt totdat ik dit boek pas geleden na een aantal jaren weer uit de boekenkast heb gehaald om te gaan lezen en toen viel het mij pas op dat dit toch wel heel bijzonder en mysterieus is en zoiets heb ik nog nooit eerder gezien

Verdere bijzonderheden:

- Dit betreft een unieke uitgave waarbij er diverse handgeschreven correcties en aanvullingen op de pagina's bij de artikelen zijn aangebracht en nog aanvullend 2 kleine blaadjes papier waarop enerzijds extra handgeschreven correcties staan en anderzijds nog op de ouderwetse manier getypte bijzonderheden

- Volgens degene die het ooit aan mij heeft verkocht gaat het hier om een zogenaamd oer-boek en dan zou in een later stadium dit boek als basis hebben gediend voor de reguliere uitgave zoals bekend uit de jaren 1930.

- Eerdere publicatie van artikelen in de jaren 1930, 1931 en 1932 in het blad Bouwsteenen welke ook in dit boek handmatig zijn verwerkt en waarbij de nodige afbeeldingen handmatig zijn opgeplakt op de diverse pagina's

- Nummering aan bovenkant van de pagina's zoals gedrukt wijkt compleet af van de normale volgorde waarbij de correctie onderaan in potlood is aangebracht

www.ebay.nl/itm/Dutch-Rosicrucian-Shape-Shifting-Universal-Symbols-Book-Amazing-Unique-/330633262330?pt=Antiquarian_Collectible&hash=item4cfb4734fa#ht_4895wt_797
Laast bewerkt: 1 jaar, 6 maanden geleden Door rp801.
Antwoord Quote
We willen u bedanken: baphomet

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 4 maanden geleden #49017

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Antwoord Quote
We willen u bedanken: blackbox

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 4 maanden geleden #49029

• Neut
  • Afwezig
  • Super QFF-er
"De gnosis vormt een stralingsveld, een sfeer die het denken kalmeert en het hart opent voor het goede. Omdat zij het stoffelijk bestaansgebied begrijpt komt zij niet in beweging om binnen dit stoffelijk bestaansgebied een soort 'hemel' te scheppen; vanzelfsprekend dient er voor gezorgd te worden dat het stoffelijk bestaansgebied, waar wij allen deel van uitmaken, aan de juiste voorwaarden voldoet zodat de geestelijke reis van de mens niet gehinderd zal worden. En de 'hemel', dat is het gnostieke bewustzijn, vind je dan uiteindelijk in jezelf. "

Komt bekent voor, alleen teveel hindernissen..
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 1 jaar, 3 maanden geleden #50451

• Dromen
  • Aanwezig
  • Administrator
Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Antwoord Quote

Re: Links over / van de Rozenkruisers 3 maanden, 4 weken geleden #66217

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Bumperdebumperdebump!

Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
BROEDERSCHAPPEN
Tijd voor maken pagina: 1.38 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Jeug Creatief Reclamebureau

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld