Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF
Aanpassen Registreren Inloggen|
Welkom,
Gast - Maak een account
|
WTF-link! Baphometische Gesellschaft
WTF-link! Baphometische Gesellschaft 2 jaren, 3 maanden geleden #27154
|
|
|
|
WTF-link! Baphometische Gesellschaft 2 jaren, 2 maanden geleden #27903
|
|
|
|
WTF-link! Baphometische Gesellschaft 2 jaren, 2 maanden geleden #27904
|
|
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 1 jaar, 5 maanden geleden #48825
|
Wowowowowwww, check:
causa-nostra.com/Einblick/Eine%20Baphometische%20Hochzeit_e1111a03.htm |
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 1 jaar, 5 maanden geleden #48826
|
|
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 10 maanden, 3 weken geleden #57892
|
|
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 2 weken geleden #65208
|
|
|
We willen u bedanken: baphomet
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 2 weken geleden #65220
|
|
|
Laast bewerkt: 4 maanden, 2 weken geleden Door Het Dolle Eland.
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 2 weken geleden #65225
|
|
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 2 weken geleden #65228
|
maare ik google op 'geheimnis der wevelsburg' kom ik hierop, wtf? BB!! : «linQ»
www.pimath.de/geomantie/externsteine/externstein_system.html |
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 2 weken geleden #65229
|
|
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 2 weken geleden #65233
|
|
|
We willen u bedanken: baphomet
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 2 weken geleden #65236
|
Dromen schreef:
medjugorje-bn.efpk.net/?archief=905 En vooral: www.terugnaardebron.com/forum/lofiversion/index.php?t4845.html Vooral ja, voor al, vo or al... Volledige versie: Wewelsburg Terug naar de Bron > MYSTERIEUZE WERELD EN LEGENDES > Mysteries > Mythen of vergeten kennis? > Atlantis A.C.B.Doemlicht Feb 6 2008, 20:54 Zij die weten kunnen niet vergeten! ========================== Vandaag is het 70 jaar geleden dat Heinrich Himmler met veel pracht en praal de sleutels ontving van de Stiftskirche Sankt Servatius kerk op de Quedlinburger Schlossberg. ========================== Quedlinburger Schlossberg de stad waar Heinrich de eerste (876-936) werd begraven, Koning Heinrich de eerste, was de stichter van het Eerste Germaanse Rijk. Hij weigerde ook zich tot keizer te laten kronen door het pauselijk gezag, op zich een nobel streven en een opmerkelijk respect voor de scheiding van kerk en staat, eigenlijk iets wat heden ten dage bv. in de NLse grondwet is 'verankert'. Zijn grootste wapenfeit is de overwinning op de Hongaren, in 933 in de slag bij Merseburg versloeg hij de Hongaarse legermacht en vestigde zijn landsgrenzen. In het kort komt het erop neer dat Himmler, Heinrich de eerste beschouwde als stichter van het eerste groot Duitse rijk, een rijk dat zijn 'top' eens in duizend jaar vind! Hij zag zich als incarnatie van Heinrich de eerste, zodoende stelde Himmler een Heinrichherdenking in en werd deze dag onder de nazi's elk jaar opnieuw gevierd. Himmler geloofde dat het Duitse volk slechts eens in de duizend jaar een bijzondere leider zou kennen. QUOTE Quote wikipedia!: Heinrich Himmler werd op 7 oktober 1900 als tweede kind van een welgesteld gezin geboren in München. Zijn vader, Gebhard Himmler, was directeur van een gymnasium en voedde Heinrich zeer streng op. In de opvoeding van de kinderen speelden het katholicisme en het Beirse regionaal-nationalisme een belangrijke rol. Het gezin Himmler had goede banden met het Beierse koninklijk huis. A.C.B.Doemlicht Feb 6 2008, 21:25 O . . . waauw! Ik was dit bericht aan het bewerken en daarom verheerde buton ingedrukt . . . . Maar daar heb ik wel meer last van. Echter wil ik alvast ten steligste benadrukken dat het waarschijnlijk ook een zeer explosief onderwerp kan zijn, als de forumbeheerders dit als probleem zien wil ik als eerste benadrukken dat mijn respect en rechtvaardiging dit kunnen beamen, ik zal dit niet beargumenteren. IK heb geen nazi-sympathieen! In mijn optiek is waarheidsondervinding er één van vele 'perceptie' en respecteer alle meningen op dit forum, voor en tegen, wit-zwart, ondergronds/bovengronds, warm@koud . . de grondslag is goed en integer op dit forum, ik hoop en geloof heilig in de intentie van een ieder op dit forum, een zoektocht naar de of een bron is m.i. voor een ieder de reden om hier te belanden. Het onderwerp is wewelsburg, het rare is dat in nu ik schrijf ik veel moeite heb met het überhaupt al typen van de naam, a. Hitler, en hem niet anders zal duiden als a.h., dit ter verduidelijking. Goed ik 'werk' verder aan het topic, . . . ik typ verder, A.C.B.D. eskil Feb 6 2008, 22:01 Vooruitlopend op de rest van uw artikel , alvast een <link> over de Wewelsburg ! A.C.B.Doemlicht Feb 6 2008, 22:43 QUOTE(eskil @ Feb 6 2008, 22:01) Vooruitlopend op de rest van uw artikel , alvast een <link> over de Wewelsburg ! Goede site, heeeel veelinfo, vind je dit een interessant onderwerp een m.i. goede bron A.C.B.D. OliIV Feb 6 2008, 23:08 Interessant verhaal! En ziet er goed uit. Ennuh... geschiedenis is geschiedenis. Zo fris was Karel de Grote ook niet, net zo erg als Adolf, wellicht nog erger. Alleen kende men toen het woord genocide niet, konden de meeste mensen nog niet lesen, en werd de geschiedenis dus alleen door de overwinnaars geschreven...op een enkele uitzondering na. De 2de WO was mediatechnisch van een heel ander kaliber. Ga door! A.C.B.Doemlicht Feb 6 2008, 23:12 Himmler, (het behoeft geen nadere uitleg) was van jongs af/aan? meer als geFascineerd door 'het groot germaans ras', en gaandeweg verdiepte hij zich in esoterie, occultisme, en aanverwante zaken. Zo vind hij omstreeks 1933 het boek "Kreuzzug gegen den Gral" van Otto Rahn, een evenals Himmler afkomst van goede komaf, echter vergaat het hem door de crisisjaren als velen andere en moet zijn 'geluk' over de landsgrenzen zoeken. Hij vertrekt richting Zwitserland en zal zich ondanks zijn literaire aspiraties bezighouden zijn inkomen te vergaren met zeer diverse baantjes. Toch lukt het hem om in parijs zijn voet te zetten binnen een kring en ontmoet Maurice Magre, door hem komt hij in contact met Antonin Gadal die verbonden is aan een studiegroep rond Montségur. Waar Rahn verbleef gedurende de jaren 1931/32, zodoende verdiepte hij zijn ook in grotten van de Ariège vallei. Uiteindelijk komt hij tot zijn boek, wat er nu ook niet één was van groot succes maar wel onder ogen kwam van Himmler. Rahn zijn interesse dankzij zijn studie richtte zich meer en meer op een zoektocht naar 'de graal', en kon ook beschikken uit de archieven van dit 'genootschap' als bron informatie. Ondertussen loopt de tijd door en in 1936 staat Himmler aan de leiding van de algehele politiedienst van duitsland, welk zou uitgroeien tot het elitekorps van het rijk dat zich vormt, de bekende ss. Door Himmlers fascinatie met het germaanse ras ontwikkeld ook hij door diverse invloeden zijn eigen versie van deze theorie. Daardoor beland Rahn uiteindelijk in de persoonlijke staf van Heinrich. Ook de 'ster' van a.h. groeit aan het firmament, macht en financiële middelen zijn navenant. Zodoende komt ook wewelsburg (zie link Eskil vorige post) in bezit van deze 'club', volg je deze link dan zijn occulte 'principes' van de nazi's wel heel duidelijk. Ook zijn er diverse expedities door de nazi's uitgezet met esoterische 'invloeden', atlantis theorie, holle aarde en zelfs m.i. het bizarre idee om een basis te bouwen op Antarctica en grondbezit te claimen; neuswabenland. Om maar eens een zijsprong te maken. W.v. A.C.B.D. jean Feb 6 2008, 23:18 @ Doemlicht.. Er is een gerucht dat Himmler ooit gelogeerd heeft in Alet les Bains. Ik kan dit nergens verifiëren. Weet jij hier iets van? rowena Feb 6 2008, 23:22 ik heb weleens gelezen dat otto rahn erop uit werd gestuurd om de graal te zoeken en dat hij wel een heel mysterieuze dood is gestorven rowena eskil Feb 6 2008, 23:37 QUOTE(A.C.B.Doemlicht @ Feb 6 2008, 23:12) Ook zijn er diverse expedities door de nazi's uitgezet met esoterische 'invloeden', atlantis theorie, holle aarde en zelfs m.i. het bizarre idee om een basis te bouwen op Antarctica en grondbezit te claimen; neuswabenland. Om maar eens een zijsprong te maken. W.v. A.C.B.D. Een belangrijke link bij dit zijsprongetje is :Agartha dat onder Bucharach zou liggen . Lees de wiki ook in het Duits daar staat ook de link met Thule in beschreven . jean Feb 6 2008, 23:44 QUOTE(rowena @ Feb 6 2008, 23:22) ik heb weleens gelezen dat otto rahn erop uit werd gestuurd om de graal te zoeken en dat hij wel een heel mysterieuze dood is gestorven rowena Mysterieus valt wel mee. Hij had een drankprobleem en werd verdacht van homofilie (werd door SS niet getolereerd). Hierdoor in paniek ofwel zelfmoord gepleegd, of vermoord vanwege zijn onhandelbare gedrag binnen de SS. A.C.B.Doemlicht Feb 6 2008, 23:54 QUOTE(eskil @ Feb 6 2008, 23:37) QUOTE(A.C.B.Doemlicht @ Feb 6 2008, 23:12) Ook zijn er diverse expedities door de nazi's uitgezet met esoterische 'invloeden', atlantis theorie, holle aarde en zelfs m.i. het bizarre idee om een basis te bouwen op Antarctica en grondbezit te claimen; neuswabenland. Om maar eens een zijsprong te maken. W.v. A.C.B.D. Een belangrijke link bij dit zijsprongetje is :Agartha dat onder Bucharach zou liggen . Lees de wiki ook in het Duits daar staat ook de link met Thule in beschreven . Natuurlijk Eskil, ik twijfel niet, Dante staat hoog op mijn boekenplank. Mooie ingang, laten we rustig afdalen, want ik wil toch nog een aantal andere 'zaken' aanhalen alvorens de touwen te hanteren. A.C.B.D. jean Feb 7 2008, 00:03 De verhalen over Otto Rahn met z'n schepje in de Pyreneeën zijn wel bekend.. maar ook is er veel gegraven in de buurt van RLC. Bijvoorbeeld ca. 300 duitsers op de Bugarach tijdens WOII. En al eerder eens op dit forum besproken zijn er bij Alet les Bains ook graafwerkzaamheden verricht (zie foto). Het zou hier gaan om een hittebestendige delfstof... en daar twijfel ik aan. Wie kan hier meer over vertellen? A.C.B.Doemlicht Feb 7 2008, 00:10 QUOTE(jean @ Feb 6 2008, 23:18) @ Doemlicht.. Er is een gerucht dat Himmler ooit gelogeerd heeft in Alet les Bains. Ik kan dit nergens verifiëren. Weet jij hier iets van? Draai ik niet om heen, in andere topics heb ook ik al eens beargumenteerd dat ik juist vanuit een ander kader hier terecht gekomen ben, mijn kennis over het hele (ik noem het met respect) RLC enigma is niets als algemeen. Is het onmogelijk, of toch mogelijk? - ik denk van wel, waarom niet en als hij daar niet heeft gelogeerd vast wel ergens anders, het is een 'kern' van waarheid anders was de vraag er niet! A.C.B.D. MVLK Feb 7 2008, 01:03 Tja, gezien de basiliek daar en het nijpende gebrek aan degelijke accomodatie een man als Himmler waardig in die omgeving (ik bedoel: als duizendjarige vorst hem waardig, niet hem als mens, probeer me even in zo'n situatie in te leven. ), dan kom je algauw uit op Alet. En daar zouden ook toegangen tot de holle aarde zijn -- ik ben WEER vergeten waar ik dat nu weer vandaan heb, moet eens een schriftje beginnen aanleggen. In de abdij of er erg dichtbij. Voor wie langsgaat: als het intussen nog niet failliet is: het café/restaurant in de tuin van de oude abdijgebouwen is ERG de moeite. Lees net in de wiki dat himmler stief in de uelzenerstrasse in Lüneburg. Weet je wat daar staat? Een legerkazerne waar ze een unief van hebben gemaakt. Klein maar goed. Ze onderwijzen er onderwijzen, kunst, milieu, ..., kortom, alles wat de wereld kan redden. Böll zou trots op hen zijn. Lüneburg heeft trouwens op het stadhuis een zaal met prachtige vroeg-middeleeuwse fresco's. Die zijn maar recent gerestaureerd. Hadden de nazi's blijkbaar over het hoofd gezien... A.C.B.Doemlicht Feb 9 2008, 10:56 A.C.B.D. Maar wat was die ss. (schutzstaffel) nu eigenlijk? In 1929 kreeg himmler de leiding over de ss. in die tijd een 'departement' binnen de organisatie van zo'n driehonderd man. Een redelijk overzichtelijke taak voor heinrich, via dit departement lukte het hem om via een aangedikte organisatie structuur dit departement 'belangrijk' te maken. Himmler dikte met gewichtige functies de hiërarchie van zijn departement flink aan zodat hij zijn positie binnen de organisatie behoorlijk gewichtig kon presenteren, heinrich was vol bravoure over het belang en positie binnen de totale organisatie en overdreef graag over het aantal manschappen. Het lukte hem dan ook om binnen vijf jaar in bezit te komen van wewelsburg en kon vanaf dit moment aan de verwezenlijking van zijn 'droom' gaan werken. Wewelsburg was de perfecte entourage voor de denkwijze van himmler, een mystieke burcht met navenante uitstraling. Zoals ik schreef belande otto rahn in himmlers staf, en kreeg van himmler de opdracht op zoek te gaan naar 'de graal', rahn was tevens ook gefascineerd door Wagners Parzival waarin het 'doorspekt' is met graallegende. Door zijn samenwerking met gadal bezat hij de nodige onderzoek inzichten en zijn aandacht was vooral gericht op sabarthes, de katharen en druïden. Door de groep rondom Montségur had rahn mede de theorie ontwikkeld dat tijdens de katharen vervolging de graal naar sabarthes was gebracht. In feite verteld rahn een soort van 'in de ban van de ring' verhaal, als voorbeeld voor "Kreuzzug gegen den Gral"; QUOTE In de tijd dat de muren van Montségur nog rechtop stonden, bezaten de katharen de heilige graal. Maar Montségur kwam onder het vuur van lucifers legers, en op het meest kritieke moment kwam er een duif uit de hemel en splijt Montségur in twee. Esclarmonde de beschermer van de graal, gooide dit heilig relikwie in de berg zelf waardoor deze gered zou zijn. Rahn's overtuiging was dat er katharen de schat hadden gered door een ingenieus gangenstelsel in de berg had kunnen vluchten en zo de graal hebben gered en deze uiteindelijk verborgen in de grotten van sabarthes. Uiteindelijk vond rahn in zijn zoektocht de grottekening van 'de lans van het lot', 'de bloedende lans' of the spear of destiny. Hieruit legt hij het verband met de legende van Arthur, en hierdoor het verband met het Keltische artos viros wat beerman betekend, in het welsch verwijst dit naar Arth Gwyr. Uteindelijk breide rahn van den hak op den tak hottemetot theorie, via druïden naar holle aarde Rahn concludeerde veel uit zijn onderzoek en wist himmler van zijn theorieën te overtuigen zoals Montségur de graalburcht , en het paste prima in nazi gedachte van een groot germaans rijk. Natuurlijk was rahn niet de enigste 'speurder' in himmlers 'onderzoekclub'. Ook karl Maria wiligut was een 'onderdeel' van heinrichs staf, wiligut was bekend met 'broederschapsbanden' in 1889 was hij reeds lid van de 'Schlaraffia-Loge' een genootschap welk gelieerd wordt aan vrijmetselaars principes. Ook hij publiceerde ooit, Seyfrieds Runen in 1903, onder de pseudomym van Lobesam en in 1908 nog één Neun Gebote Gots, waar Wiligut beweerde erfgenaam te zijn van een eeuwenoude germaanse traditie van Irminism (dit is de oorsprong in germaanse stammen overlevering). Ook wiligut heeft in 1937 deelgenomen aan de Ahnenerbe expeditie naar Zweden, waar hij beweerde een fossum kalender te hebben gevonden. W.v. A.C.B.D. A.C.B.Doemlicht Feb 9 2008, 21:29 De ahnenerbe expedities werden vanuit 'wetenschappelijk' onderzoek door de ss. georganiseerd. De ss. staat voor de meeste mensen synoniem aan geweld en onderdrukking en dit klopt natuurlijk ook, het onderzoek vanuit 'wetenschappelijke hoek' moest vooral de grootsheid en oorsprong van het Germaanse ras aantonen, 'iets' wat voor himmler ook van groot belang was. De nazi's maakte gebruik van geschiedenis zoals wij er nu ook over praten, neem Hancock en Bauval als voorbeelden. De doelstelling was bewijzen vinden die de superioriteit van het arisch ras moest onderbouwen. Uiteindelijk eindigde de ahnenerbe met 'onderzoek' naar genetische oorsprong wat tot de lugubere toestanden in de concentratiekampen leiden. Rahn is op mysterieuze wijze in 1939 gestorven, wiligut heeft altijd deel van de staf uitgemaakt. Beide zijn wel van behoorlijke invloed geweest op himmler en hebben in feite als gidsen voor heinrich gefungeerd. Het principe van de schlaraffia-loge is dat men wereldwijd een Duitstalige maatschappij wilde stichten vanuit een loge orde, gebaseerd op het systeem van de vrijmetselarij. Het was een typische mannen organisatie en kwamen veelal bijeen gedurende de midwinter periode van oktober tot april en volgden ritualen en graden zoals bij vrijmetselaars, nieuwe leden werden ingevoerd door al reeds ingeleide leden, en begonnen hun graad als schildknaap tot ridder en spraken hun eigen taaltje. Het symbool van de schlaraffia is een uil en betekend 'luilekkerland'. A.C.B.D. stickx Feb 9 2008, 22:12 Aan A.C.B.D., Ik kreeg van Gérard Dutriat lang geleden een illustratie van de Wewelsburg. Volgens hem was het opzet om hierin "items" te verzamelen. Een belangrijk item zou de Lans van Longinus geweest zijn, die voor de Duitse onoverwinnelijkheid zou zorgen. Wewelsburg zou in bovenzicht ook gebouwd zijn zoals een lans die naar binnen dringt. CHRiSTTiAN STiCKX A.C.B.Doemlicht Feb 9 2008, 22:34 QUOTE(stickx @ Feb 9 2008, 22:12) Aan A.C.B.D., Ik kreeg van Gérard Dutriat lang geleden een illustratie van de Wewelsburg. Volgens hem was het opzet om hierin "items" te verzamelen. Een belangrijk item zou de Lans van Longinus geweest zijn, die voor de Duitse onoverwinnelijkheid zou zorgen. Wewelsburg zou in bovenzicht ook gebouwd zijn zoals een lans die naar binnen dringt. CHRiSTTiAN STiCKX Wewelsburg volgens speer (bron de website die eskil aangaf KLIK), speer was natuurlijk de reichsarchitekt. In rood de orginele burcht zoals deze er nog steeds staat - waarover later! A.C.B.D. W.v. eskil Feb 10 2008, 01:00 In "de tempel en de loge " van Baigent en leigh wordt de Wewelsburg ook behandelt , daarin is i.d.d. ook een plattegrond opgenomen waarop te zien is dat de Wewelsburg de punt vormt van en speer of pijl . Enkele jaren geleden heb ik de Wewelsburg bezocht , het herbergt een museum en een jeugdherberg , de crypte en de zaal erboven kun je alleen bekijken door een tralie-hek . Ik weet nog dat we hebben gegeten in een restaurant , het was een grote omgebouwde schuur erg donker , toen ik de foto's aan de muren eens van dichterbij bekeek zag ik feestende ss-ers , zij gebruikten deze schuur om in te feesten . De Externsteine liggen ook niet ver uit de buurt voor evt. dagtrippers . MVLK Mar 28 2008, 18:46 Ik heb met stijgende belangstelling zitten lezen over otto rahn in de Sèdes le secret des cathares. Daarin wordt de Sèdes theorie over de reis die de graal maakte naar noord-spanje beschreven. Otto Rahn zou getracht hebben om de graal op te sporen. Volgens de Sède zou hij [als wel meer intellectuelen uit de aanlooptijd] werkelijk geloofd hebben met een goede zaak bezig geweest te zijn, en zou hij tijdens de oorlog afstand hebben genomen van de SS-terreur. Weet iemand hier meer over? De Sède legt ook heel mooi en overtuigend de link tussen de graalliteratuur, de troubadours en de catharen. inclusief link naar de RoseKruisers. Een aanrader, maar niet zo makkelijk te vinden want ... uit 1974. Het Frans is van het doenbare soort. nollekes Mar 28 2008, 19:12 Voor Otto Rahn moet je bij de auteur Christian Bernadac wezen. A.C.B.Doemlicht Mar 28 2008, 19:18 QUOTE(nollekes @ Mar 28 2008, 19:12) Voor Otto Rahn moet je bij de auteur Christian Bernadac wezen. Is het onderwerp de moeite waard om verder uit te werken op het forum? wim Mar 28 2008, 19:24 zeker weten, en ik zou graag iets meer willen weten over de tweede wereldoorlog en de Aude. MVLK Mar 28 2008, 19:34 ik ben voor. DeEchte Mar 28 2008, 23:00 QUOTE Ik was begin februari ook aan een topic met verbanden begonnen echter wegens weinig interesse ben ik er weer mee gestopt. . . . . > KLIK < . . . . ACBD Nou, de interesse is weer aangewakkerd... Maar ik denk niet dat het zozeer desinteresse is o.i.d. maar eerder dat er een veelheid aan onderwerpen is waar aandacht aan besteed kan worden. Zeker gezien de steeds grotere toestroom van nieuwe leden en de uitgebreide bijdragen die daarbij geleverd worden. Zelf ben ik niet zo thuis in de materie rond Wewelsburg, alhoewel ik wel veel interesse heb in WOII. Echter ook op dat gebied valt er voor mij nog steeds zeer veel te leren, maar dan moet ik e.e.a. soms eerst wel een tijdje laten bezinken. Begrijpelijk is wel dat als je een topic start dat je dan ook graag wilt dat er op gereageerd wordt en dan nog het liefst ook op een zinnige manier. Anders frustreert dat enigszins een beetje misschien. Zo is er ook een topic gestart door Eskil: ('Exodus'... klik) waar hij al een paar keer aandacht voor gevraagd heeft en waar jij misschien nog niet aan toe gekomen bent, maar vast en zeker interesse in hebt en een waardevolle bijdrage aan zou kunnen leveren. En daar komt bij dat je niet altijd een directe reactie hoeft te krijgen, het verfrissen van andermens inzichten is ook een mooie reactie. A.C.B.Doemlicht Mar 29 2008, 12:08 QUOTE(DeEchte @ Mar 28 2008, 23:00) En daar komt bij dat je niet altijd een directe reactie hoeft te krijgen, het verfrissen van andermens inzichten is ook een mooie reactie. Alvorens ik verder ga geef ik een »» LINK «« terug (waarschijnlijk is het lastige materie). A.C.B.Doemlicht May 1 2008, 12:16 QUOTE(A.C.B.Doemlicht @ Feb 9 2008, 22:29) De ahnenerbe expedities werden vanuit 'wetenschappelijk' onderzoek door de ss. georganiseerd. De ss. staat voor de meeste mensen synoniem aan geweld en onderdrukking en dit klopt natuurlijk ook, het onderzoek vanuit 'wetenschappelijke hoek' moest vooral de grootsheid en oorsprong van het Germaanse ras aantonen, 'iets' wat voor himmler ook van groot belang was. De nazi's maakte gebruik van geschiedenis zoals wij er nu ook over praten, neem Hancock en Bauval als voorbeelden. De doelstelling was bewijzen vinden die de superioriteit van het arisch ras moest onderbouwen. Uiteindelijk eindigde de ahnenerbe met 'onderzoek' naar genetische oorsprong wat tot de lugubere toestanden in de concentratiekampen leiden. Rahn is op mysterieuze wijze in 1939 gestorven, wiligut heeft altijd deel van de staf uitgemaakt. Beide zijn wel van behoorlijke invloed geweest op himmler en hebben in feite als gidsen voor heinrich gefungeerd. Het principe van de schlaraffia-loge is dat men wereldwijd een Duitstalige maatschappij wilde stichten vanuit een loge orde, gebaseerd op het systeem van de vrijmetselarij. Het was een typische mannen organisatie en kwamen veelal bijeen gedurende de midwinter periode van oktober tot april en volgden ritualen en graden zoals bij vrijmetselaars, nieuwe leden werden ingevoerd door al reeds ingeleide leden, en begonnen hun graad als schildknaap tot ridder en spraken hun eigen taaltje. Het symbool van de schlaraffia is een uil en betekend 'luilekkerland'. A.C.B.D. Van Himmler terug naar Liebenfels In Duitsland ontaan er aan het begin van de twintigste eeuw twee nieuwe ordes die zich baseerden op die tempeliers: de Ordo Templi Orientis, die zich richtte op occulte zaken, en de Ordo Novi Templi (een voorloper van het Thule genootschap), die zich presenteerde als een Arische organisatie die een raciaal bewustzijn wilde nastreven. De Ordo Templi Orientis werd opgericht door Theodor Reuss (1855 - 1923), hij was tegelijkertijd een spion die berichten moest doorgeven over de activiteiten van b.v. de dochter van Karl Marx, Eleanor. Theodor Reuss Zijn opvolger als hoofd van deze orde, Aleister Crowley (1875 - 1947), het vermoeden is er dat Crowley ook actief was voor de Engelse geheime dienst die middels hem de Duitser disinformeerde (waarover later meer). Aleister Crowley De Ordi Novi Templi is rond 1905 opgericht door Jörg Lanz von Liebenfels. Hij was als Adolf Lanz geboren in Wenen en was opgegroeid in de dubbelmonarchie, het groot Oostenrijks-Hongaars rijk. Op jonge leeftijd was hij enthousiast geworden over de Graallegenden en dappere ridders die streden voor nobele doelen dit mede door de opera's van Richard Wagner. Hij werd op z'n drieëntwintigste monnik in een abdij bij Wenen, hij combineerde een diepgaande studie van christelijke en gnostische literatuur met het racisme uit zijn tijd. In 1899 stapte hij uit de orde omdat zijn ideeën niet meer katholiek genoeg waren. Jörg Lanz von Liebenfels Hij was inmiddels zover gevorderd met zijn 'studies' dat hij beweerde dat de zondeval uit de Bijbel in werkelijkheid de vermenging van het Arische ras met mindere wezens was geweest. Het 'pure ras' had zichzelf op die manier verzwakt, in 1905 publiceerde hij zijn werk onder de noemer: Theozoologie oder die Kunde von den Sodoms-Äfflingen und dem Götter-Elektron. Hij beschreef hierin de mensheid als een creatie van het kwade, de Bijbel en met name het Oude Testament was volgens hem geschreven als een waarschuwing voor het Arische ras. Christus was in zijn visie een Ariër geweest die was vermoord door de 'beestmensen' omdat hij het pure Ariër zijn wilde propageren. Het was als Ariër 'not done' om met lagere rassen seks te hebben, nakomelingen waren gedegenereerde wezens, Lanz stelde in zijn werk voor om het proces als het ware te keren, om het ras weer puur te maken. Hij verklaarde democratie, socialisme en feminisme tot de grote tegenstanders van dit streven, maar ook de christelijke deugd van medelijden moest het ontgelden. Om het Arische ras weer puur te maken moesten lagere rassen uitgeroeid worden door een gedwongen programma van sterilisatie en castratie. Later zou Lanz hebben beweerd: Hitler was één van onze leerlingen, Lanz beweerde ook dat Hitler in 1909 bij hem op bezoek zou zijn geweest, maar hoe wist hij wie het was? Hitler had in die tijd nog geen enkele bekendheid, bewijs voor deze bewering is er niet gevonden. Duidelijk is wel dat er in deze kringen een soort extreme ideeën circuleerden. In zijn latere geschriften ging Lanz door met het propageren van zijn idee van de terugkeer naar het pure ras. Hierbij maakte hij vrijelijk gebruik van teksten van theosofen, zoals Madame Blavatsky, Annie Besant en Rudolf Steiner. Hij geloofde ook in verzonken continenten en het verdwenen derde oog, maar ook vond hij er verhalen over hoe vermenging met inferieure rassen had gezorgd voor een 'zondeval'. Deze occulte ideeën zouden een voedingsbodem worden voor de ontwikkelingen in de jaren dertig en veertig. Lanz zag de heraldiek van deviezen en namen als een soort code voor de arische mens, hierbij gebruikte hij ook astrologie en handleeskunde. De Eerste Wereldoorlog was volgen hem een voorbode van grote veranderingen, beschrijvingen hierover kwamen terecht in het tijdschrift Ostara. Hij publiceerde er ook de doelstellingen van zijn Ordo Novi Templi in dit tijdschrift, mede dankzij enkele industrielen binnen het gezelschap kocht hij voor de orde een het kasteel Werfenstein in het zuiden van Oostenrijk. Werfenstein Van hieruit geeft hij talrijke lezingen en als basis van de orde houd men hier ook de inwijdingsceremonieën. Aan de ingang van deze burcht hing ook een vlag met de Swastika welke toen het symbool was van de 'Ordo Novi Templi'. Deze Neo-Tempeliersorde had tevens tempels in Mariënkamp nabij Ulm, te Rügen aan de Baltische kust en te Hollenberg. Daar vierde hij kerst 1907 door een vlag met swastika te hijsen, verder organiseerde de orde in de loop van het jaar erop diverse feesten die in plaatselijke en enkele landelijke kranten werden beschreven. Zo kreeg Lanz zijn gratis publiciteit, toegelaten worden tot de orde kon alleen als je min of meer (?) blond haar, blauwe ogen en een 'arisch-heroïsch' figuur had. De leden van de orde moesten een soort aristocratie gaan vormen. Lanz schreef verschillende werken en stelde anderen samen op basis van 'geleende' teksten voor de orde. Er waren graden te halen en er was specifieke kleding te dragen, in alles hield hij het voorbeeld van de oorspronkelijke tempeliers voor ogen. Het einde van de Eerste Wereldoorlog en het verdwijnen van de dubbelmonarchie brachten Lanz' activiteiten tijdelijk tot stilstand. Pas 1922 startte er een nieuwe serie van Ostara, Lanz was inmiddels verhuisd naar Hongarije en anderen namen de taak op zich om de orde in Oostenrijk en Duitsland te reorganiseren. In beide landen lukte dit met leden die zich later ook aansloten bij de in populariteit groeiende nazi's. Typisch genoeg echter werd de Ordi Novi Templi door de nazi's verboden, Hitler wilde niets van dit occulte genootschappen weten. Lanz verhuisde in 1933 naar Zwitserland en bleef daar tot 1945 wonen, hij moest nu niet veel meer van Hitler hebben. Eén van degenen die Lanz vlak na de eerste Wereldoorlog had ontmoet was de al eerder vermelde Karl Maria Willigut, als enige uit deze kring had hij wel concrete invloed op het gedrag van één van de belangrijkste nazi-leiders. Zoals reeds vermeld werd Willigut adviseur van Heinrich Himmler. Willigut had een eigen versie van de geschiedenis van de wereld ontwikkeld rond de geschiedenis van zijn voorouders met een behoorlijke dosis mythologie van theosofen en aanverwante groepen. Zijn chronologie begon bijvoorbeeld rond 228.000 jaar voor Christus, toen er drie zonnen in de hemel stonden en de aarde bevolkt was met reuzen, dwergen en andere wezens. Het waren dit soort verhalen die hem enige aanzien bezorgden in de kringen van nationalisten en racisten. Katholieken, joden en vrijmetselaars waren als het ware de huidige incarnaties van eeuwenoude tegenstanders van de Germaanse voorouders. Misschien niet verwonderlijk dat de man van 1924 tot 1927 gedwongen werd opgenomen in een inrichting... Na zijn vrijlating echter werd hij door zijn vrienden (onder andere die van de tempelierorde) snel weer in staat gesteld om zijn positie als 'Duitse wijze' in te nemen. In 1933 word hij lid van de SS, hij werd hoofd van een afdeling die de geschiedenis van het Duitse ras moest bestuderen. Tekstbron: Passage "Iemand die vandaag de dag nog van het ideaal van rassen, naties, bloedbanden spreekt, die heeft het over impulsen die tot de ondergang van de mensheid leiden. (...) Want door niets zal de mensheid meer zijn ondergang tegemoet gaan, dan door de verbreiding van ras- volk- en bloedidealen." (Rudolf Steiner, 26/10/1917) A.C.B.Doemlicht May 1 2008, 12:43 QUOTE(A.C.B.Doemlicht @ Feb 9 2008, 22:29) Het principe van de schlaraffia-loge is dat men wereldwijd een Duitstalige maatschappij wilde stichten vanuit een loge orde, gebaseerd op het systeem van de vrijmetselarij. Het was een typische mannen organisatie en kwamen veelal bijeen gedurende de midwinter periode van oktober tot april en volgden ritualen en graden zoals bij vrijmetselaars, nieuwe leden werden ingevoerd door al reeds ingeleide leden, en begonnen hun graad als schildknaap tot ridder en spraken hun eigen taaltje. Het symbool van de schlaraffia is een uil en betekend 'luilekkerland'. Ter aanvulling: de website van de huidige 'Schlaraffia' (let wel zonder inlog code slechts beperkt toegankelijk!) MVLK May 1 2008, 13:41 Wat ik ervan kon zien deed me erg denken aan de rederijkerskamers die zich met in 't sotte bezig hielden, maar dat is misschien maar een façade? Komt ook mooi overeen met de nar en de graal op het schild, die door de uhu (uil?) onder toeziend oog wordt geplaatst. Vaak wordt van in 't sotte iets gemaakt dat neerkomt op schunnige praat verkopen of wat dollen, terwijl het dat net niet is. Kijk, bij wijze van voorbeeld, het overbekende gedicht sotte amoureusheydt van De Roovere (schrijfwijze varieert al wel eens) Als je dit leest, dan denk je gelijk dat het over de jacht op welwillende vrouwen gaat. Maar daar gaat het NIET over, de stokvers ( de vier regels onderaan) maakt je daarop attent. Het is als wat de Sède vertelt over de troubadours die misschien wel verdoken katharenboodschappen vertolkten, zo gebeurde dat ook met de gedichten in 't sotte. Ze doen wat de nar doet: met een kwinkslag en een aanlokkelijk verhaaltje iets zeggen, dat de goede verstaander eruit haalt maar waar hij niet op te pakken valt. Want hij zei immers toch maar wat hij zei? Afin, ik dwaal af. CR=10 May 1 2008, 15:45 Interessant verhaal, Doemlicht. Wat mij dan weer opvalt is dat dit soort verhalen over reuzen, verdwenen continenten weer opgang hebben binnen de new age. In ieder geval beluister ik ze regelmatig via coast to coast radio. Misschien zijn dergelijke fantastische verhalen wel nooit weggeweest. Als kind smulde ik al van sprookjes, en eigenlijk nog steeds. Dat het allemaal zo'n honderd jaar geleden werd gelardeerd met een laagje rassenhaat maakt me wel aan het schrikken. Aan de andere kant, we doen het nog steeds! Dat rondlopen met die domme vooroordelen, bedoel ik. Maar goed, ook ik dwaal af! MVLK May 26 2008, 21:46 Waarom heet de Thule-Gesellschaft zo? Hoe komt voor de Duitsers Agartha binnen oogbereik? Wat was hun doel ermee? Wie opent een draadje 'otto rahn'? A.C.B.Doemlicht May 27 2008, 00:00 QUOTE(MVLK @ May 26 2008, 22:46) Waarom heet de Thule-Gesellschaft zo? Hoe komt voor de Duitsers Agartha binnen oogbereik? Wat was hun doel ermee? Wie opent een draadje 'otto rahn'? Ik wil mijn best doen, maar het ontbreekt mij momenteel aan tijd voor langere onderbouwde bijdragen! (ik dacht dat er op het net wel voldoende over Rahn is te vinden). W.v. thaboy May 27 2008, 16:05 QUOTE(MVLK @ May 26 2008, 22:46) Wat was hun doel ermee? Stel dat men via de ondergrond overal zouden kunnen geraken. Niet alleen het voordeel zelf maar ook de moraal die naar beneden zou gaan. De nazi's komen uit de Mt. St.-Helens! Als een krantenjongen dat zou roepen, zou jij voor de Amerikanen hebben willen vechten? MVLK May 27 2008, 17:51 over Rahn vind ik wel wat dingen, maar niet WAAROM. Om maar 1 ding te noemen: hoe kwam hij in de eerste plaats aan de interesses? Maar ik moet toegeven, ik heb het boek nog niet gelezen - het blijft 'verdwijnen' in de bieb: telkens ik het gereserveerde ex wil ophalen, blijkt het al terug naar het magazijn. Dan maar eens een half uur daar erop zitten wachten, denk ik dan. als het dan nog niet komt, weet ik genoeg. Met andere 'subversieve lit' zoals Hitlers boekje heb ik nog al dergelijke problemen gehad maar voor de rest eerste klas esoteriebieb aan de KUL Wat volgt is shockerend (mij shockeert het toch ten gronde), maar het is ook fundamenteel om te vermijden dat wat aan de gang is zich doorzet - daarom formuleer ik het hier: ik geloof er niet in dat de nazi's en SS (kan je ze zomaar naast elkaar zetten in deze context??) deden wat ze deden omwille van oorlogsvoordeel. Ondanks de geruchten over in scandinavie gaan staan om te zien of ze GB konden waarnemen (opkrommende wereld als we binnenin staan). De oorlogsmachinerie was maar een nuttig middel om de fundamentele doelen te bereiken. Ze noemden het de Entlösung. Ook al wordt het systematisch met klemtoon op de ö uitgesproken, je kan niet anders dan te lezen de ultieme oplossing, het op het eind in het niets verdwijnen lezen. Dat is waarom vele duitsers oprecht niet doorhadden wat er aan de hand was, ook niet de intelligentia, die prachtige kunst creëerden in de aanloop naar de tweede wereldoorlog vanuit de Genie-kultus. Ik wil begrijpen WAAROM, dat is al zestien jaar mijn doel. Noem het gerust een levensmissie. Veel is me wel al duidelijk, maar Wewelsburg en de overige vragen die ik stelde niet. De oppervlakkige uitleg volstaat niet. Zit er vierkant naast. Draait in een cirkel. Doe mij dan maar een hermeneutisch cirkel, maar een rechte lijn naar de diepte sla ik zeker niet af... CR=10 May 27 2008, 20:18 Gezien mijn andere interesse (verdwijning van de rechtvaardige rechters, zijpaneel van het Lam Gods) lees ik regelmatig kranten uit de jaren 30. Interessant is om deze te lezen op dezelfde wijze als de krant van vandaag, onbevooroordeeld (vreemd woord?!) en zonder te weten wat er 5 jaar later zou spelen. Hitler, Himmler, Goebels... namen die wij kennen uit de geschiedenis zijn op die manier figuren van het heden geworden. Je leest over de eigenzinnigheid, maar ook over de bewondering en de verbintenissen die men aan wilde gaan. Engeland had wel wat met Hitler. Hitler had zeker ook respect voor Engeland. Men had het over ontwapenen, idealisme en de verschrikkelijke dingen die stonden te gebeuren kun je zien in een soort van New Age achtig licht. Opeens lees je dan iets over een Nazi-gebed. Respect voor oergeesten, voor de natuur. Het boek van Otto Rahn (Kreuzzug gegen den Gral, maar dan in het Engels) ben ik nu ook aan het lezen. De verbintenissen met troubadours heeft De Sede waarschijnlijk uit zijn boek gejat (slaat op een bericht van MVLK hierboven). Het eerste deel gaat alleen over Troubadours, hun positie en de manier waarop zij de geschiedenis bezongen. Een grote rol is weggelegd voor de Minne, de platonische (en misschien dus ook wel de hoogste) liefde van een man voor een onbereikbare vrouw. Daarna vertelt Rahn over diverse mythologische verhalen zoals het gulden vlies. (Voor mij weer leuk - heeft weer een relatie met het Lam Gods.) De rest van het boek moet ik nog lezen. A.C.B.Doemlicht May 27 2008, 21:12 QUOTE(CR=10 @ May 27 2008, 21:18) Je leest over de eigenzinnigheid, maar ook over de bewondering en de verbintenissen die men aan wilde gaan. Engeland had wel wat met Hitler. Hitler had zeker ook respect voor Engeland. Men had het over ontwapenen, idealisme en de verschrikkelijke dingen die stonden te gebeuren kun je zien in een soort van New Age achtig licht. Opeens lees je dan iets over een Nazi-gebed. Respect voor oergeesten, voor de natuur. Rudolf Hess ging zelfs persoonlijk naar England in 1941 quote wikipedia: QUOTE Op 10 mei 1941 veroorzaakte Hess een sensatie door in zijn eentje met een Messerschmitt Bf 110 van Augsburg naar het Verenigd Koninkrijk te vliegen. Hess wilde in contact komen met de Duke of Hamilton bij Glasgow, naar eigen zeggen om vrede tot stand te brengen. Hij landde per parachute, vijftig kilometer van het huis van de hertog, waarbij hij een enkel brak. Hij werd gearresteerd. Hierbij betrokken was de officier Brinley newton-John, de vader van Olivia Newton-John die destijd bij de Britse inlichtingendienst MI5 werkte. Hess had papieren bij zich waarvan hij zei dat het Hitlers goedgekeurde vredesvoorstellen waren. Hij werd niet geloofd en werd in de Tower of London opgesloten. In Duitsland werd het bericht verspreid dat Hess krankzinnig was geworden. Hess' vlucht versterkte de positie van Martin Bormann, tot dan Hess' secretaris. Toch bestaan redenen om aan te nemen dat Hitler op de hoogte was van de missie. QUOTE Het boek van Otto Rahn (Kreuzzug gegen den Gral, maar dan in het Engels) ben ik nu ook aan het lezen. De verbintenissen met troubadours heeft De Sede waarschijnlijk uit zijn boek gejat (slaat op een bericht van MVLK hierboven). Het eerste deel gaat alleen over Troubadours, hun positie en de manier waarop zij de geschiedenis bezongen. Een grote rol is weggelegd voor de Minne, de platonische (en misschien dus ook wel de hoogste) liefde van een man voor een onbereikbare vrouw. Daarna vertelt Rahn over diverse mythologische verhalen zoals het gulden vlies. (Voor mij weer leuk - heeft weer een relatie met het Lam Gods.)Ik geloof zelf wel in de intenties van Otto Rahn, ik zie hem als neutraal slechts met zijn onderzoek bezig! QUOTE De rest van het boek moet ik nog lezen. Ik hoop dat je jouw bevindingen over dit boek ook in dit topic wil posten MVLK May 27 2008, 22:57 Dan heb ik me maar weer aan het surfen gezet en wat dingen samengebracht A. thule = parfait = onvoorwaardelijke liefde (weet eigenlijk niet wat de standaardvertaling is ervoor) = staat van grenzeloosheid B. thule = einde vd bewoonde wereld, groenland en regio (zie verder) C. Thule = noordelijke versie van het verdwenen atlantisch, eveneens door giganten bewoond. Ik citeer de wiki A race of giant supermen lived in Thule, linked into the Cosmos through magical powers. They had psychic and technological energies far exceeding the technical achievements of the 20th century. This knowledge was to be put to use to save the Fatherland and create a new race of Nordic Aryan Atlanteans. A new Messiah would come forward to lead the people to this goal." This was later used as the plot for the 1991 Doc Savage comic mini-series, The Monarch of Armageddon written by Mark Ellis and an Indiana Jones novel.[9] Goed, klinkt dus erg als de fysieke beschrijving van de Kelten in LVLC. Giganten met druiden. Magische krachten en diepe wezensbegrip bij de neimheit. ================================== De Griek Pytheas beschrijft het eiland voor het eerst, hij zou er zelf geweest zijn. Deze griek woonde in Masillia, zijnde MARSEILLE. Marseille draagt een blauw kruis als vlag - onder dezelfde vlag voer otto rahn zelf op zoek naar ditzelfde eiland voor hij in ongena viel bij de SS. Marseille is mogelijks interessanter voor Rahn dan de duitse Ariercultus, hoewel het doel hetzelfde is. Hier zie ik niet helder in. Thule zou zo ver als de ijscirkel kunnen gelegen hebben, boven GB. Groenland, of nog verder? Was dit een gatregio? uit de wiki: Nearly a half century later, in 77, Pliny the Elder published his Natural History in which he also cites Pytheas' claim (in Book II, Chapter 75) that Thule is a six-day sail north of Britain. Then, when discussing the islands around Britain in Book IV, Chapter 16, he writes: "The farthest of all, which are known and spoke of, is Thule; in which there be no nights at all, as we have declared, about mid-summer, namely when the Sun passes through the sign Cancer; and contrariwise no days in mid-winter: and each of these times they suppose, do last six months, all day, or all night." deze toestand zou zes maand aanhouden. Dan zit je wel erg noordelijk... De plek zou op de scythian parallellijn gelegen hebben - wonderlijk, die naamgeving (skythen, mijn versie van verrukking voor kunst, als equivalent van pakweg macedonische koningsgraven, toetanchamon of het masker van agamemnoon)(wat wel eens alledrie van hetzelfde zou kunnen komen, die skyten zijn rare lui) en dan waar het werkelijk leuk wordt voor Agartha: (the history of geograephy 1855) [attachment=1287:books_2_.png] Letterlijk het scheiden van hemel en aarde onder een uitspansel. Daar waar water, lucht, aarde tot pulmo marinus verworden - pulmo, ritmische levensadem? Mijn latijn blijft kramikkel... en van de wiki over thule A madrigal by Thomas Weelkes entitled Thule from 1600, describes it thus: Thule, the period of cosmography, Doth vaunt of Hecla, whose sulphureous fire Doth melt the frozen clime and thaw the sky; Trinacrian Etna's flames ascend not higher. These things seem wondrous, yet more wondrous I, Whose heart with fear doth freeze, with love doth fry. The Andalusian merchant, that returns Laden with cochineal and China dishes, Reports in Spain how strangely Fogo burns Amidst an ocean full of flying fishes. These things seem wondrous, yet more wondrous I, Whose heart with fear doth freeze, with love doth fry.[7] ++++++++++++++++++++========== Zijsprong: is er een werkelijk link met de Kaali-meteoriet in estland? Ik zag de link onderaan een wikipagina... hierzo Lijken die stenen nu niet wondermooi op andere stenen? Ook hier is een stenen muur rond de hoofdkrater aangebracht... Meri stelt beide gelijk, thule en de inslagplek (op een eiland). Enige reden die ik vond is omdat het in de lokale taal 'vuur' zou betekenen (zie hierboven) - dit is wel erg mager, maar ik heb Meri dan ook niet gelezen. Waarom het kaali heet, is mij nog niet duidelijk, wiki heeft haar beperkingen.... =============================== Guéron, wiens eso-analyse van dante wel een tip uit mijn eigen boekenkast is, zou door inwijding Thule leren kennen hebben. Dan toch maar weer Dante uit de kast halen op zoek naar Agarthe? Maar aan het einde vd dag weet ik nu natuurlijk nog steeds niet waarom thule thule heet. berkana May 28 2008, 13:42 Thule gesellschaft komt volgens mijn info ook van Thule-Hyperborea de plaats van de van de Griekse legenden, men weet idd volgens mij nog steeds niet welke plaats dit moet voorstellen het is vergelijkbaar met Atlantis. Hier kwam oorspronkelijk het "superras" vandaan, vandaar dat zij deze plaats zo belangrijk vonden, en dit was toch ook hun doel vooral het aantonen cq bewijs dat het Arische ras oorspronkelijk van deze "supermensen" afstamden. De Grondslag van het Thule Gesellschaft : Thule was een legendarisch eiland ver in het noorden, vergelijkbaar met Atlantis, en het centrum van een verloren zeer hoge beschaving, maar niet alles van die beschaving was vernietigd. De overgeblevenen werden bewaakt door , hoog-intelligente wezens. De geïnitieerden konden met deze wezens contact maken door middel van magisch-mystieke rituelen. De Meesters konden naar verluid de geïnitieerden bovennatuurlijke krachten geven. Het doel was om met behulp van deze energieën een ras van supermensen te maken van "Arische" oorsprong, die alle "inferieure" rassen zouden vernietigen. Dus eigenlijk het scheppen van een nieuwe wereldorde was het hoogste doel, ook nu nog steeds actueel . Verder kun je het Thule gesellschaft volgens mij overal in terug vinden, vril, ufo's, holle aarde, alchemie, Tabletten van Thoth,pyramides gebouwd door het "superras", stenen met mystieke krachten, de bekende expeditie naar Tibet enz. Hier kun je veel topics in samenvoegen ook nog een leuke site over de nieuwe wereldorde en in verband gebracht met het Thule genootschap : http://www.xs4all.nl/~snips/snips/html/waarheid_02.htm berkana May 28 2008, 13:50 Ps. Website hierboven door mij vermeld mijn eigen avatar met een verbod-bord erdoor , ik distantieer mij volledig van superrassen en een nieuwe wereldorde . Mijn avatar heeft meerdere betekenissen, evenals de swastika MVLK May 28 2008, 20:49 Cour de lucifer eindelijk bemachtigd, versie met préface van Paul Ladame. Hij kende Rahn persoonlijk en had naar eigen zeggen kathaarse wortels. Hij geeft een schitterend portret van de mens Rahn. Om over hoogst interessante aspecten van het boek en Rahns leven maar te zwijgen... Hij stelt oa dat rahn vermoord werd, en dat het tweede boek zeker niet volledig van diens hand is, al erkent hij wel dat Rahn aan het werk aan het schrijven was. Jammer gaat het verhaal van Ladame genadeloos verder, wat ik nu even niet hebben kan - het vervolg dus een andere keer. La Cour de Lucifer, Otto Rahn, traduit de René Nelli, uitg Tchou, 1974. MVLK Aug 2 2008, 20:12 Een linkje over duitse aanwezigheid in de rlc-regio klik Het beeld dat ik krijg van otto rahn is wel een pak genuanceerder dan 'hij schreef de occulte Bijbel voor de SS'. De inleiding van Nelli is ook zeer de moeite om een eerlijker beeld te krijgen van de situatie. A.C.B.Doemlicht Aug 2 2008, 21:16 Mooi stukje MVLK, immers hoe beter men kijkt hoe vreemder het lijkt! > VRIL < who would like to ride on my train, and drink from my vain. The vibe is just a feeling i see the ceiling just to count the summers, direct by drummers ThNx A.C.B.D. MVLK Aug 3 2008, 16:35 lans van longinus Adalberath Aug 4 2008, 01:21 ff snel wat algemene troep bij elkaar gepakt dat ook eens een andere visie geeft dan alleen de indiana jones soorten: Ariosophy. the logic case : Ariosophy x ((nieuwe)Proppaganda psychology + middeleeuwse literatuur romancisme) = Dreite Reich Visie. In mijn ogen de doorsnee visie met nazi goudkoorts: Post WII visie op Nazisme + Populaire "gealieerde zeide" geschreven literatuur = nazi occultische(demonisatie) goudkoorst (van nu). Met name is 3reich occultisme beinvloed door Irminenschaft en Vedische leer ; (aryan tribe dat de vedische goden zou overwonnen hebben en volgens het boek ergens uit het noord westen kwamen, maar waar wordt nergens precies in de teksten gezegd ofdat het om een RAS gaat ; een stam was het eerder dan een ras!!! Nogdat ze afstammelingen van Atlantis of Atlantiërs waren. Dat heeft Blavatsky & de Ariosophen ervan gemaakt/gepopulariseerd). Ariosophy leide tot zoiets klonk als Ahnenerbe dat werd omgezet in de het ziekelijke project Endlosung. Himmler basseerde zijn Wevelsberg volgens mij op de verhalen van zijn eigen persoonlijke inspirateur: Karl Maria Wiligut & Jörg Lanz von Liebenfels (het voorbeeld van waar Hitler zijn ariosophy visie op baseerde & de oprichter van Ordo Novi Templi : Zijn groepering hield o.a organisatie in Werfenstein (voor de gamers klinkt als Operation Wolvenstein, ) ) Meestal denken ook vele als ze het woordt templi en Himmler horen meteen aan de tempelier van Pauperes commilitones Christi Templique Solomonici, maar het was voornamelijk de teutonen &Hospitalers waarop Himmler zijn orde baseerde. Niks rood kruisje, maar zwart zilver kruisje . Dan ook nog mijn visie over het 3e rijk en zijn occultisme dan alleen de doorsnee visie: QUOTE By its very nature the study of occult influences on the Nazis attracts sensationalistic authors who often seem to lack the ability or the patience to conform to the scientific method of history. "There is a persistent idea, widely canvassed in a sensational genre of literature, that the Nazis were principally inspired and directed by occult agencies from 1920 to 1945"......... Mattias Gardell, a historian who researches a related field, points at another explanation: In documentaries portraying the Third Reich, Hitler is cast as a master magician; these documentaries typically include scenes in which Hitler is speaking at huge mass meetings. [...] Cuts mix Hitler screaming with regiments marching under the sign of the swastika. Instead of providing a translation of his verbal crescendos, the sequence is overlaid with a speaker talking about something different. All this combines to demonize Hitler as an evil wizard spellbinding an unwitting German people to become his zombified servants until they are liberated from the spell by the Allied victory after which, suddenly, there were no German Nazis left among the populace. How convenient it would be if this image were correct. National socialism could be defeated with garlic. Watchdog groups could be replaced with a few vampire killers, and resources being directed into antiracist community programs could be directed at something else. Nazi occultism @ wiki Wat wel klopt, denk ik, is dat de Nazi's naar artifacten zochten waarmee zei hun "gelijk" en "waarheid" van "de visie" konden aantonen/vertonen/versterken (dit kwam voort uit onderzoeken van de historische wetenschappers: Het reliekentijdperk was de perfecte voorbeeld voor proppaganda leer i.s.m relieken om visie psychologisch over te brengen. Daarnaast dat wat Cr=10 en MLVK zeggen over troubadours en hun belangrijke rol als mediators of mediamoguls klopt dus wel. In mijn ogens is daar niks bovennatuurlijks aan. Als ze geheimzinnige dingen hadden was het puur de onderliggende boodschap van de opdrachtgever: GEEF MIJ ZIELTJES en zet ze in beweging voor mij!!! ; vertel het zo mooi dat iedereen je blindelings WILT volgen.) Sommige "idioten" van die tijd uit de verschillende "wetenschappelijke" groeperingen gingen inderdaad zelfs zover dat ze dachten dat sommige artifacten ook daadwerkelijk een macht zouden behouden. Maar het is nooit aangetoond uit welk historische feit dan ook dat dit zo was, nogdat dat toen in de middeleeuwen zo was. Hitler had de legende over de macht van de speer van constantinus = spear of desteny; dat de houder van de lans onverslaanbaar zou zijn.......................... Het ging in mijn ogen daar, net zoals later in de kruistochten, maar om 1 ding: Laat de mensen doen bewegen voorwat zei geloven en voor zullen lopen met passie in hunt hart! Wat beter te gebruiken dan verhalen over goud en held kunnen spelen en dat tastbaar te maken met behulp van artifacten. En waarom alleen maar piekeren over de lans, graal en de ark, terwijl het duitse rijk toch op "atlantis", vedische en noorse legendes gebasseerd zou zijn. Waarom niet kijken of er verhalen daarover rondzwerven? Als Rahn de graal in RLC of omgeving of waar dan ook had gevonden, dan had Hitler die zeker weten getoond aan het volk en echt niet afgevoerd om ergens bij agartha aan de deurpost te zetten! In mijn ogen kan er ook een meer aardse verklaring achter het rijk gezocht worden dan alleen maar occultisme of indiana jones verhalen: Archeologie, Psychologie (Jung, List, Nitsche), mediavoering, Technologie: - Superwapens; zoals helicopters, vertical opstijgende vliegtuigen, radar werende vliegtuigen in een deltavorm (flying wings) etc etc (allemaal gebouwd door skoda). de overbekende V1 en V2 wapens (+begin fabricatie van atoombom), speciaal aangepaste onderzeeërs, tanks - Nieuwe materialen en chemische stoffen: zoals kunstoffen en biologische stoffen etc etc etc. Alles wat vandaag een beetje rond ons heenzwerft qua (geaccepteerde) technologie hebben we eigenlijk aan die fascisten te danken. (meestal worden deze dingen niet onder esotherische mysterie, maar onder complot theoriën weggeschreven = volgens mij allemaal 1 pot nat als het gaat om WWII, kruistochten of andere veldslagen met een zogenaamd mysterieus smaakje. Alles om maar de waarheid te verbergen of zo lang mogelijk schuil te houden totdat de machtspositie verzekerd is, desnoods hoeft het niet eens van een instantie af te komen, zolang het maar het doel van machtspositie ondersteund en ze niet zwart maakt .) Figuren zoals Himmler en Hitler die nogal esotherisch waren aangelegd gaven een goed excuus om bepaalde wetenschappen en feiten over te brengen als indiana jones/Tolkien verhalen. Waarschijnlijk zullen projecten zoals paperclip hier mee te maken hebben gehad. Het fasistisch anti-humaan beleid en de fabeltjes van de gekken doen het makkelijk om misschien de onderliggende tastbare waarheden maar niet naar boven te laten komen. Ik denk dat dit soort dingen vandaag de dag nog steeds worden gebruikt om bepaalde projecten en technologiën "te verbergen" totdat een maatschappij eraan toe is om het te accepteren ofdat het gewoon weg niet meer verborgen gehouden kan worden, OF en das denk ik de belangrijkste,dat dus de machtspositie verzekerd is! Want wat is er nu beter om mensen op een scheef spoor te zetten dan over fabeltjes, aliens en demonisatie te spreken . (everybody laughs his ass off, maar je ken er ook een aardige cent mee verdienen aan "ware gelovers" ). Misschien ligt het logische antwoord achter veel diepe verhalen dus wel veel dichter bij huis dan sommige zouden hopen . Maar niemand heeft gezegd dat je niet mag dromen of niet mag zoeken; Dromen geeft passie, passie geeft beweegredenen en om zijn beurt weer motie & so the world turns and turns into the future . Maar goed das mijn visie op het occultisme van de Nazi's, niet dat je daar zo mee eens hoeft te zijn ofdat hier enigsinds een waarheid in zou kunnen zitten. Ieder heeft zijn eigen pad die ie mag bewandelen . Cheers 3 bier mensen! A.C.B.Doemlicht Oct 22 2008, 14:28 QUOTE(Adalberath @ Aug 4 2008, 02:21) Het fasistisch anti-humaan beleid en de fabeltjes van de gekken doen het makkelijk om misschien de onderliggende tastbare waarheden maar niet naar boven te laten komen. Ik denk dat dit soort dingen vandaag de dag nog steeds worden gebruikt om bepaalde projecten en technologiën "te verbergen" totdat een maatschappij eraan toe is om het te accepteren ofdat het gewoon weg niet meer verborgen gehouden kan worden, OF en das denk ik de belangrijkste,dat dus de machtspositie verzekerd is! QUOTE(A.C.B.Doemlicht @ Jul 31 2008, 00:09) Wat mij bijzonder intrigeert is het begrip VRIL, deze door Bulwer-Lytton geïntroduceerde term in het boek 'The Comming Race' is samen te vaten in een groen achtige substantie van licht, kracht, energie! Men spreekt in verhandelingen over dit begrip zelf over een perpetuum mobile, of een bron om werelden te scheiden! Ook is er een Vril-Society (of broeders van het licht) geweest waarvoor weer paralellen zijn te trekken met het thule-genootschap, als oprichter van deze Vril-Society staat Karl Haushofer te boek, de man had een toegewijd leerling: Rudolf Hess. In zijn Aziatische tijd is hij volgens verhalen lid geweest van een Japanse Occulte club the green dragon Society In dit kader wil ik een link leggen met een andere wetenschapper: Viktor Schauberger, In 1934 had Schauberger al eens een ontmoeting gehad met hitler en gediscussieerd over fundamentele principes van landbouw, bosbouw en water engineering. Echter weigerde Schauberger verder met het nazi regime samen te werken, maar gedurende WOII werd Schauberger door de SS gedwongen mee te werken aan geheime wapenprojecten. In 1941 raakte hij nl. betrokken bij een intrige rond de vereniging van Weense ingineurs, en uiteindelijk gedwongen opgenomen in het psychiatrisch ziekenhuis Augsburg te Mauer-Öhling, en stond vanaf deze tijd onder permanent toezicht van de SS. Onder dwang van de nazi's werkte hij aan oa. de koelsystemen van de Messerschmitt en hij correspondeerde met nazi industrieel ontwerper Heinkel over de ontwikkeling van diens motoren. In 1945 werkt hij verder aan zijn 'repulsie machine of klimator' aan het Technisch College van Rosenhügel in Wenen, in mei 1945 heeft hij hiervan dan een prototype gereed. Maar bovenal ontwierp hij voor de nazi's een 'vliegende schotel' die lucht als brandstof gebruikte, er was echter te weinig tijd en goed materiaal (gezien de ontwikkelingen aan het oorlogsfront) om het ding te perfectioneren. Aan het einde van WOII valt Schauberger in handen van Amerikaanse geheim agenten en wordt voor 9 maanden in hechtenis genomen, zijn documenten, aantekeningen en prototypes in beslag genomen (en vallen deels ook in handen van de Russen!). Na deze periode start hij zijn onderzoeken weer op, dit leid oa. naar expirimentele energiewinning en elektrischiteit dmv. Vortex ontwikkeling in een gesloten systeem (Spiral plow). Heden ten dage beweerd men dat deze techniek na de oorlog in het geheim door de Amerikanen is geperfectioneerd. De vanaf 1947 in de U.S. waargenomen UFO's zouden bv. geheime militaire vliegtuigen kunnen zijn die mede door Schauberger's ontdekkingen over Vortex werking/opwekking zijn gebasseerd. Na WOII is Schauberger in 1958 naar de U.S. gehaald door de industrielen Karl Gerchsheimer en Robert Donner, hij werkte een aantal maanden op hun uitnodiging aan de verdere ontwikkeling van zijn vindingen. Echter kreeg Schauberger argwaan, hij vreesde dat de Amerikanen zijn kennis wilden misbruiken om een nog krachtiger waterstofbom te kunnen bouwen. Hij keerde in 1958 terug naar Oostenrijk, zes dagen na zijn terugkeer stierf hij te Linz op 25 september 1958. Schauberger ontwikkelde zijn ontdekkingen vanuit het gegeven 'implosie techniek', implosie is het tegenovergestelde van explosie, de beweging richting is niet van binnen naar buiten maar omgekeerd, van buiten naar binnen. Als brandstof voor zijn implosies gebruikte Viktor Schauberger water (vloeibaar, of gasvormig), als reactiekamer gebruikte hij een 'kolkbuis' waarin een Vortex beweging wordt opgewekt. Het is Viktor Schaubergers verdienste een beweging gevonden te hebben die met water een 'spontane' implosie oproept. Gezien Adelberath's opmerking wil ik met deze bijdrage aan het topic aangeven wat wij eigenlijk nog niet weten (of behoren te weten!). En blijf je steeds afvragen waarom olie de wereld regeert! immers is de waterstof motor geen utopie en weten zo weinig mensen van Schauberger? (Vortex werking) (Repulsie app. > Haunebu Proto?) Bronnen: het Wereld Wondere Web, Pythagora Kepler System (gestart door zijn zoon Walter Schauberger en momenteel beheerd door kleinzoon Jörg Schauberger), Website Jens Landgré, www.implosie.nl (veel uitleg over Schauberger, zijn ontdekkingen en uitvindingen). A.C.B.D. MVLK Oct 22 2008, 17:23 ja, zo komen we nog eens ergens. Hier er op doorgaan of in een nieuw topic? daarnaast is er ook de kwestie van de stormloop op de bibliotheken door de nazi's. Groot was bv mijn verwondering toen ik in de stegografia, een paar honderd jaar oud, een prototype zag van een coderingsmachine. De principes van vril zijn evenzeer in wat dan hermetische lectuur heet te zijn (zo hermetisch is dat niet, het is gewoon moeilijk ze in handen te krijgen). Waar ik heenwil: die ontwikkelingen komen niet uit de lucht maar uit de kast vallen. Er is de praktische kant, ze hebben eenvoudigweg dingen verfijnt die al eeuwen eerder uitgedacht waren en te boek gesteld. Er is de hermetische kant, waarbij ze op zoek gingen om toegang te krijgen tot intense krachten. Hitler was terzake naar mijn aanvoelen iemand die op een dag op een tweesprong stond, en diende te kiezen. Kiezen tussen macht en aanzien met z'n zaakjes, of een burgermannetje worden dat nooit iets betekenen zou. Dat is het punt waarop hij is gaan surfen, om het zo te noemen. Dat is een keuze die eenieder te maken heeft in die gevallen. En de link naar technologie, massahysterie, thule, experimenten met het opwekken uit de dood, wewelsburg, agartha... is dan evident. Ben ik alleen verbaast dat hij geen piramide heeft laten optrekken. Dan deden de Fransen het beter :-) Mag ik een lezing van 'les livres maudits' aanbevelen? Mits wat doordenken komt het dan wel. Zoek de boeken die de Duitsers het hardst gezocht hebben, lees ze en het feest kan herbeginnen. Maar in tegenstelling tot toen, hebben we nu de surfsmurf die het zo geweldig veel makkelijker maakt. EXCALIBUR Nov 2 2008, 15:30 QUOTE(A.C.B.Doemlicht @ Oct 22 2008, 14:28) In dit kader wil ik een link leggen met een andere wetenschapper: Viktor Schauberger, In 1934 had Schauberger al eens een ontmoeting gehad met hitler en gediscussieerd over fundamentele principes van landbouw, bosbouw en water engineering. Echter weigerde Schauberger verder met het nazi regime samen te werken, maar gedurende WOII werd Schauberger door de SS gedwongen mee te werken aan geheime wapenprojecten. In 1941 raakte hij nl. betrokken bij een intrige rond de vereniging van Weense ingineurs, en uiteindelijk gedwongen opgenomen in het psychiatrisch ziekenhuis Augsburg te Mauer-Öhling, en stond vanaf deze tijd onder permanent toezicht van de SS. Onder dwang van de nazi's werkte hij aan oa. de koelsystemen van de Messerschmitt en hij correspondeerde met nazi industrieel ontwerper Heinkel over de ontwikkeling van diens motoren. In 1945 werkt hij verder aan zijn 'repulsie machine of klimator' aan het Technisch College van Rosenhügel in Wenen, in mei 1945 heeft hij hiervan dan een prototype gereed. Maar bovenal ontwierp hij voor de nazi's een 'vliegende schotel' die lucht als brandstof gebruikte, er was echter te weinig tijd en goed materiaal (gezien de ontwikkelingen aan het oorlogsfront) om het ding te perfectioneren. Aan het einde van WOII valt Schauberger in handen van Amerikaanse geheim agenten en wordt voor 9 maanden in hechtenis genomen, zijn documenten, aantekeningen en prototypes in beslag genomen (en vallen deels ook in handen van de Russen!). Na deze periode start hij zijn onderzoeken weer op, dit leid oa. naar expirimentele energiewinning en elektrischiteit dmv. Vortex ontwikkeling in een gesloten systeem (Spiral plow). Heden ten dage beweerd men dat deze techniek na de oorlog in het geheim door de Amerikanen is geperfectioneerd. De vanaf 1947 in de U.S. waargenomen UFO's zouden bv. geheime militaire vliegtuigen kunnen zijn die mede door Schauberger's ontdekkingen over Vortex werking/opwekking zijn gebasseerd. Na WOII is Schauberger in 1958 naar de U.S. gehaald door de industrielen Karl Gerchsheimer en Robert Donner, hij werkte een aantal maanden op hun uitnodiging aan de verdere ontwikkeling van zijn vindingen. Echter kreeg Schauberger argwaan, hij vreesde dat de Amerikanen zijn kennis wilden misbruiken om een nog krachtiger waterstofbom te kunnen bouwen. Hij keerde in 1958 terug naar Oostenrijk, zes dagen na zijn terugkeer stierf hij te Linz op 25 september 1958. Schauberger ontwikkelde zijn ontdekkingen vanuit het gegeven 'implosie techniek', implosie is het tegenovergestelde van explosie, de beweging richting is niet van binnen naar buiten maar omgekeerd, van buiten naar binnen. Als brandstof voor zijn implosies gebruikte Viktor Schauberger water (vloeibaar, of gasvormig), als reactiekamer gebruikte hij een 'kolkbuis' waarin een Vortex beweging wordt opgewekt. Het is Viktor Schaubergers verdienste een beweging gevonden te hebben die met water een 'spontane' implosie oproept. Gezien Adelberath's opmerking wil ik met deze bijdrage aan het topic aangeven wat wij eigenlijk nog niet weten (of behoren te weten!). En blijf je steeds afvragen waarom olie de wereld regeert! immers is de waterstof motor geen utopie en weten zo weinig mensen van Schauberger? (Vortex werking) (Repulsie app. > Haunebu Proto?) Bronnen: het Wereld Wondere Web, Pythagora Kepler System (gestart door zijn zoon Walter Schauberger en momenteel beheerd door kleinzoon Jörg Schauberger), Website Jens Landgré, www.implosie.nl (veel uitleg over Schauberger, zijn ontdekkingen en uitvindingen). A.C.B.D. Toeval wil dat ik juist vandaag een docu gezien heb over deze materie ( het Derde Rijk & zijn UFO's ) Daarin is alles gezegd wat er hierboven staat maar met de nodige schetsen, plannen en geheime documenten. De achtergrondmuziek is storend afschuwelijk en maakt het vervelender om het geheel uit te kijken Bij de aftiteling staat Unlimited Vision wishes to thank Ralf Ettl + The Order of the Knights Templars. Over Unlimited Vision vind ik zo meteen niets weer op het net. MVLK Nov 2 2008, 17:13 ??? valt toch mee, het gesurfsmurf? UNLIMITED VISION P.O. BOX 248 MULLUMNBIMBY NSW. 2482 (een term of naam uit meerdere woorden zet je tussen aanhalingstekens, dan zoekt hij om exact die phrase. Zet je er een plus voor, dan zit die term er zeker in. Zoek je dus bv +"unlimited vision" +ufo of zo, dan krijg je allerlei resultaten. Met een - voor een term kan je een vaak terugkomende ongewenste term bv -opticien uit je resultatenlijst weren.) Thanks DromsQi! :love: |
|
We willen u bedanken: Dromen
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 1 week geleden #65276
|
![]() www.schnitzler-aachen.de/Surftipps/2001_15.htm Staat nog altijd op m'n verlanglijstje, die wevelsburg. |
|
|
Re: WTF-link! Baphometische Gesellschaft 4 maanden, 1 week geleden #65282
|
|
|
We willen u bedanken: NoMore
|
Tijd voor maken pagina: 2.61 seconden
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Reclamebureau Groningen