Ik denk dat het vooral heeft te maken met energiën
Eind hoofdstuk 3 lees je ook hoe de Christelijke religie gemaakt is, overgenomen uit diverse andere religieuze stromingen. Erg jammer vind ik trouwens dat er geen enkele link naar de Germanen is, dan kun je zien dat de schrijver echt een Amerikaan is. Erg jammer!!
Maargoed, zo verteld de schrijver erg mooi dat de Heilige drie eenheid uit andere godsdiensten zijn gehaald, een mengelmoes. Maar dit zie je in ELKE religie, in elke oude godsdienst. Ik had ook echt even een 'hosana' momentje toen de schrijver vertelde hoe Maria voor Sofia stond, of voor Demeter. Zo is er een verhaal dat iemand gevangen word genomen en later weer bevrijd. Dit figuur dat gevangen word genomen en opnieuw word bevrijd staat in ELKE religie, godsdienst centraal voor de ... Zon

I.v.m. winterzonnewende. De allerbelangrijkste gebeurtenis ter wereld.
In het boek van Koenraad Logghe beschrijft hij ook heel mooi dat het niet om de God als persoonlijke vorm gaat, of om Jezus (die geboren 'bevrijd' word) als persoon... Of om de zon als object! Nee, het gaat om wat het doet met de aarde. Voor ons is alles zo vanzelfsprekend, maar vroeger moesten de mensen echt overleven, ZORGEN voor zichzelf. Niet zorgen maken

Dat doen we tegenwoordig

Maar het gaat dus om de energie, het licht, of whatever hoe je het noemt. En niet om de zon als symbool of Jezus als mens, of Sophia, maar juist de gedachte erachter wat het object / persoon / god inhoud.