Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast -
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
M3T2
Legende van de Tempel: Hiram Abiff
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Legende van de Tempel: Hiram Abiff
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 10 maanden geleden #37754

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
baphomet schreef:
En heb ik een goede leestip gegeven heren?

Beslist lekker leesvoer!!!!
Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 10 maanden geleden #37786

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Het Dolle Eland schreef:
baphomet schreef:
En heb ik een goede leestip gegeven heren?

Beslist lekker leesvoer!!!!

Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 10 maanden geleden #37837

• Soul_ripper
  • Afwezig
  • Senior QFF-er
check ff het nieuwe topic van : het ware geheime woord van de vrijmetselaars.
Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 10 maanden geleden #37840

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
Soul_ripper schreef:
check ff het nieuwe topic van : het ware geheime woord van de vrijmetselaars.

Schuin lezend ziet het er interessant en veelbelvend uit. Bedankt SR!!!!

Ik print het van de week even uit. Ik heb moeite met hele lappen tekst te lezen van de monitor. Mijn inkt is nu op, kan nu niets printen.

Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 9 maanden geleden #38390

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
Kwam even in de SB ter sprake via "Lange Harry".....:

"Kachina" (Hopi's)

..."Hopi prophecy warns that nothing should be brought back from the Moon. If this were done, the Hopi warned, the balance of natural and universal laws and forces would be disturbed, resulting in earthquakes, severe changes in weather patterns, and social unrest. All these things are happening today, though of course not necessarily because of Moon rocks....

..."An ancient Hopi Indian prophecy states, "When the Blue Star Kachina makes its appearance in the heavens, the Fifth World will emerge". This will be the Day of Purification. The Hopi name for the star Sirius is Blue Star Kachina. It will come when the Saquasohuh (Blue Star) Kachina dances in the plaza and removes his mask"...

Het woord "Kachina" lijkt dus zeer veel op "Sjechina"....:

...."Nog fraaier is het feit rondom de mystiek van de samenstand van Venus én Mercurius, welke om de 480 jaar plaatsvindt (nadat er de 12 cycli van Venus zijn afgerond). Deze indrukwekkende 'Lichtende' samenstand wordt de verschijning van Sjechina genoemd. In de tijd van Salomo was Shechina een God en dus ook een bijzondere verschijning, welke groter was dan Jahweh en andere goden. Immers werd er nog gesproken over verschillende goden, waarbij Jahweh de humeurige 'Stormgod' voorstelde en zijn plekkie heeft in de 'Ark des Verbonds'. Tijdens de 'Godsdienst' van Judea (Judaïsme), werden uiteindelijk al deze goddelijkheden en mystiek samengevoegd tot één god en één religie. Alles dus even in een nieuw fris jasje gestoken. Met hierbij de enige toegewijding aan Jahweh. Waar ook hierbij een nieuwe zienswijze ontwikkelde, dat kwaad een duistere kracht was, wat uiteindelijk Satan werd genoemd (tegenovergesteld aan Jahweh). Daarmee ontstond ook een grotere verantwoordelijkheid voor individuele daden"....

Zie ook deze post: www.quofataferunt.com/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=68&id=533&Itemid=120#34796
Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 9 maanden geleden #39518

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
Boek uitgelezen!

Zeker aanrader, al vind ik het wel 'vreemd' dat enerzijds de Sjechina verschijning word aangegrepen voor bepaalde gebeurtenissen, terwijl er ook Sjechina verschijningen onopgemerkt blijven??

21 sept. 1456 is de laatste beschreven Sjechina verschijning. De Sjechina beschrijving hiervoor? Word niks over verteld, en die daarvoor? Ook niet...
Ik vind dit erg slordig om dit niet te vermelden. Ook de Sjechina verschijning (1456 + 480) van 1936 word niet vermeld. Waarom niet???? Vragen, vragen
Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 8 maanden geleden #41186

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
Yoo Dolle!

Even een dikke (boeken) tip voor je. Mocht je dit boek uit hebben, adviseer ik je het volgende boek:

Voor goed prijsje (nog geen 5 euro) :
www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=112802155&font=red

www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=112802154&font=red

Dit boek had ik gekregen van mn moeder afgelopen Sinterklaas als verassingscadeau (toendertijd voor 5 euri bij de Makro, lol).

Omdat het boek me in eerste instantie mijn prioriteit niet had heb ik het aan de kant gelegd. Echter viel mij op dat dit van dezelfde schrijver is, als het boek dat hier werd besproken 'Hiram Abiff'.
In dit boek, De eerste beschaving, komt uitgebreid Newgrange aan woord. Met foto's en al. Ik ben zojuist aan dit boek begonnen en het is werkelijk een eye opener!
Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 8 maanden geleden #41190

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
Dromen schreef:
Yoo Dolle!

Even een dikke (boeken) tip voor je. Mocht je dit boek uit hebben, adviseer ik je het volgende boek:

Voor goed prijsje (nog geen 5 euro) :
www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=112802155&font=red

www.boekwinkeltjes.nl/singleorder.php?id=112802154&font=red

Dit boek had ik gekregen van mn moeder afgelopen Sinterklaas als verassingscadeau (toendertijd voor 5 euri bij de Makro, lol).

Omdat het boek me in eerste instantie mijn prioriteit niet had heb ik het aan de kant gelegd. Echter viel mij op dat dit van dezelfde schrijver is, als het boek dat hier werd besproken 'Hiram Abiff'.
In dit boek, De eerste beschaving, komt uitgebreid Newgrange aan woord. Met foto's en al. Ik ben zojuist aan dit boek begonnen en het is werkelijk een eye opener!

Thanks Droman!

Staat genoteerd op de lijst.

Ik ben nog bezig met het andere boek. Gewoon teveel te doen hier en 's avonds val ik als en blok in slaap.

Dat over die Shechina blijft mij ook een beetje bezig houden. Waarom geen vervolg? Of is dat er dus letterijk helemaal uitgeramt!??

Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 5 maanden geleden #48655

• blackbox
  • Aanwezig
  • Administrator
December 21st, 2011 Winter Solstice:

waiting for the biggest event of the year at Newgrange, Ireland

Winter Solstice Webcast
The 2011 Winter Solstice Sunrise Illumination at the Newgrange World Heritage site will be broadcast live by Heritage Ireland on December 21st from about 8:30am. (UTC)

www.newgrange.com/webcast.htm

Antwoord Quote
We willen u bedanken: Het Dolle Eland

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 5 maanden geleden #48657

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
Dromen schreef:
Boek uitgelezen!

Zeker aanrader, al vind ik het wel 'vreemd' dat enerzijds de Sjechina verschijning word aangegrepen voor bepaalde gebeurtenissen, terwijl er ook Sjechina verschijningen onopgemerkt blijven??

21 sept. 1456 is de laatste beschreven Sjechina verschijning. De Sjechina beschrijving hiervoor? Word niks over verteld, en die daarvoor? Ook niet...
Ik vind dit erg slordig om dit niet te vermelden. Ook de Sjechina verschijning (1456 + 480) van 1936 word niet vermeld. Waarom niet???? Vragen, vragen

@Dromen, lees nog even pagina 164 door (laatste stuk).
Verder begin hoofdstuk 8, blz. 165 tweede alinea.
Dan nog even de middenste alinea op blz. 209.

Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 5 maanden geleden #48659

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
Dolle, bedankt voor je reactie!

Op de door jouw beschreven pagina's word verwezen naar de Sjechina van 1456. Deze heb ik immers gewoon beschreven. Het gaat mij om de Sjechina voor 1456, dus die van 976. Deze, van 976, word niet beschreven. En ook de Sjechina na 1456, dus in 1936 word niet beschreven.

Op bladzijde 209 staat;

Later wordt in hetzelfde rituaal gewag gemaakt van het feit dat de verschijning van de Sjechina niet noodzakelijk een reguliere of voorspelbare gebeurtenis is. Het rituaal waarschuwt dat God dit teken van zijn goedgunstigheid kan uitschakelen als hij dat wil.

Maar al met al kan ik mij niet voorstellen dat hij bijna alle Sjechina voorstellingen benoemt maar die van circa 976 niet noemt. Ronduit slordig. Zelfde als met die van 1936. Opzich vind ik die van 1936 juist prima in dit verhaal passen; 2e WO breekt uit waarna Israel eindelijk zijn eigen staat, na eeuwenlang vechten, krijgt. Past opzich dus prima in het verhaal. Blijft er bij dat die van 976 niet beschreven wordt.

En dan is er trouwens nog de Fantoomtijd, als deze wel bestaan heeft dan valt deze theorie helemaal in duigen!
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Dromen.
Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 5 maanden geleden #48730

• blackbox
  • Aanwezig
  • Administrator
"In the sacred site at Newgrange is a 5,000-year-old 'cross of light' representing the resurrection to life and rebirth on 'December 25th.'"

There are many other archaeological sites globally that are astronomically aligned, particularly to the winter solstice, some even older than Newgrange, such as the wooden circle or "henge" at Goseck, Germany, which may be 7,000 years old. The building of such astronomically aligned edifices, which are widely understood to be "temples" of a sort, indicates that the ancient astrotheological motif of the sun god's birth at the winter solstice is at least that old. Moreover, there is evidence that this solar observation is much older even than that.

Goseck Circle Germany, yellow lines represent sunrise and sunset at the winter solstice, 7000; years ago

The suggestion that the winter-solstice celebration by human beings in several parts of the world, particularly in the farther northern reaches of the northern hemisphere, dates back to Paleolithic times and was part of religious "mysteries" even then is indicated by a number of artifacts, including the painting known as "Sorcerer with the Antelope's Head" from Les Trois Freres caves in the French Pyrenees. As I write in Suns of God, these caves were occupied during the Magdalenian period, 10,000-16,000 years ago, although mythologist Robert Graves dates the paintings therein to "at least 20,000 B.C."

In Prehistoric Lunar Astronomy, Indian scholar S.B. Roy theorizes that these paintings are representative of secret deposits relating to the mysteries, remarking that they would "necessarily be performed at a particular auspicious moment," upon which their potency would depend. This auspicious moment would be dependent on the solar and lunar phases, as well as the seasons.

Sorcerer with Antelope's Head; Les Trois Freres Cave

As I also relate in Suns of God, Roy further posits that the antelope-headed "sorcerer" was "a figure marking the onset of a season." The reasons for this assertion include that the "remote traditions" in the Rig Veda and in Vedic astronomy relate that the Stag's head represents the star L-Orionis and the winter solstice at the new moon, as well as the summer solstice at the full moon. Roy concludes that the sorcerer figure "marked the winter solstice," which was "a great day in the Ice Age of Europe." Based on the astronomy, the figure dates to 10,600 BCE.

Discussing the European Magdalenian cave-dwellers of around 10,000 years ago, Roy also asserts:

In Northern Europe and Asia, in latitudes of 60º and higher, where Slavonic languages now prevail, the winter was then long and dark. It was very cold. Everyone looked to the day of the winter solstice when the sun would turn North. The astronomers would know the date even though the sun itself was not visible. This was the great day, for the spring would now come.
Thus, the winter solstice was an important factor in human culture, particularly that of the cold, northern latitudes, at least 12,000 years ago.

"'Christmas' is thus an extremely ancient celebration, predating the Christian era by many millennia."

The winter solstice celebration that developed throughout much of the inhabited world has been handed down as "Christmas," i.e., December 25th, the birthday of the "sun of God." "Christmas" is thus an extremely ancient celebration, predating the Christian era by many millennia.

Have a Happy Solstice!

www.truthbeknown.com/first-christmas.html
Antwoord Quote
We willen u bedanken: Dromen

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 5 maanden geleden #48817

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
Welke liedjes moeten we nu onder de boom zingen?

Zou leuk zijn als we een QFF-Qerst Album uitbrachten met liedjes die meer gerelateerd zijn aan de Solstice, de Zon, etc.

Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 4 maanden geleden #48909

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
Ik zette het al in de shout....:

..."We kijken zelden TV. Maar vrouwlief zet het ding even aan en ze "valt" meteen in deze docu.film"...

svtplay.se/v/2618821/dokumentarfilm/tempelriddarna

Ofwel The Knights Templar - Regie David Galley 2010 - VIA Media Production

Ook veel aandacht voor het slot van "Gisors"

Ook véél aandacht voor "Pierre Plantard"
nl.wikipedia.org/wiki/Pierre_Plantard

Maar ook voor het fenomeen....:

O U O S V A V V
D. M.

Ofwel "Nova Scottia"

Prima docu om dus op DVD te hebben!
Laast bewerkt: 1 jaar, 4 maanden geleden Door Het Dolle Eland.
Antwoord Quote

Re: Legende van de Tempel: Hiram Abiff 1 jaar, 4 maanden geleden #49009

• Het Dolle Eland
  • Aanwezig
  • Administrator
Venus transit 5-6 juni 2012
Is trouwens mijn verjaardag

www.transitofvenus.org/

www.worldgathering2012.com/integrating-nine-levels-of-our-being
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
M3T2
Tijd voor maken pagina: 0.91 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Jeug Creatief Reclamebureau

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
*
*
*
*
*

* Verplicht veld