Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
TECHNIEK
Vliegtuigen en milieu
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Vliegtuigen en milieu
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #29654

• Melkor
  • Afwezig
  • QFF Gold Member
DatDanWeerWel schreef:
Uiteraard kun je dit nuanceren door jou uitleg Melkor.

Mij ging het om het totaalplaatje...zoals een auto met 1 liter gemiddeld 15 km reist, is dit voor een vliegtuig 19,4 liter per km.

Ja, en de fiets verbruikt helemaal geen brandstof...

747 vervoert 450 personen. en verbruikt de daarbij behorende 12 liters per kilometer. (niet 19L/km) 12 Is natuurlijk ook onvoorstelbaar veel. (Moet je voor de gein eens uitrekenen hoeveel dat per seconde is (uitgaande kruissnelheid van om en nabij 900km/u))

Maar goed, stappen al die mensen elk in een auto, zit je ook op 30 liter per kilometer (bij gem. 1:15) Dus voor een goed vergelijk zal je moeten weten met hoeveel personen er gereisd wordt 'per groep'. (zal je 'tussen de 2 en 3 mensen' in een auto hebben gemiddeld denk ik.)
En dan scheelt het toch ineens allemaal niet meer zoveel

(en dan hebben we het over vrachtvervoer nog niet gehad )

Ik ben het volledig met je eens dat een vliegtuig teveel zuipt hoor. daar niet van. maar laten we dan wel even 'eerlijk' de vergelijk treffen. want nu lijkt het HEEL VEEL (nou ja, is het eigenlijk ook) maar vergeleken met andere personenvervoersmiddelen is het niet zo gek veel. (per vervoerd persoon. En dat is waar het om draait)
Antwoord Quote

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #29657

• DatDanWeerWel
[quote="Melkor" post=29654]DatDanWeerWel schreef:

Ja, en de fiets verbruikt helemaal geen brandstof...

laten we dan wel even 'eerlijk' de vergelijk treffen. want nu lijkt het HEEL VEEL (nou ja, is het eigenlijk ook) maar vergeleken met andere personenvervoersmiddelen is het niet zo gek veel. (per vervoerd persoon. En dat is waar het om draait)

Ja Melkor, mooie vergelijking hoor...maar nogmaals daar gaat het mij niet om.
Het gaat om de hoeveelheden brandstof welke verbruikt worden ongeacht het aantal passagiers...
Het gaat over de aantallen vliegtuigen die dagelijkse vliegen over deze aardkloot...
Antwoord Quote

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #29659

• Melkor
  • Afwezig
  • QFF Gold Member
Ja, maar wat heeft dat totaalcijfer voor nut als je het niet in relatie ziet met het doel dat bereikt wordt?

Misschien wel eens leuk om een tabelletje te maken met gebruikelijke vervoersmiddelen en daarbij het brandstofverbruik.
Een bus doet bijvoorbeeld ook iets van 1:3 (wat ik zo gauw kon vinden)
En een vrachtschip is ook niet zuinig lijkt mij...
Antwoord Quote

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #29662

• Vortex
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Melkor schreef:
Ja, maar wat heeft dat totaalcijfer voor nut als je het niet in relatie ziet met het doel dat bereikt wordt?

Dus een beetje volgens het principe: "Het doel heiligt de middelen!?"
Antwoord Quote

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #29667

• Melkor
  • Afwezig
  • QFF Gold Member
soort van, ja. als je met 100x meer brandstof 100x meer kan vervoeren zie ik het probleem niet zo erg (behalve dat het nog steeds teveel brandstof is uiteraard)
Te land en ter zee kost het net zoveel (of zelfs meer) aan brandstof...
Ik weet niet wat een containerschip aan olie verstookt?

alternatief is niet meer naar de costa maar naar scheveningen, geen rundvlees uit argentinie maar van het eigen platteland, geen elektronica uit Korea maar uit eindhoven, geen kleding uit china maar uit tilburg, en geen bloemenexport naar amerika.

Nou, ik zie eigenlijk het probleem niet
Maar in de tussentijd doe ik er alles aan om vliegen zuiniger te maken
ben namelijk bezig met het ontwerp van opstaande vleugeleinden (winglets (of sharklets zoals airbus ze noemt, want winglets is geregistreerd door boeing)) voor de A320/A321 om het verbruik met een paar procent te verlagen. volgende klus is om andere/ zuinigere motoren op de A321 te knikkeren. scheelt ook weer een paar procent.
Laast bewerkt: 2 jaren, 1 maand geleden Door Melkor.
Antwoord Quote

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #29673

• DatDanWeerWel
Melkor schreef:
soort van, ja. als je met 100x meer brandstof 100x meer kan vervoeren zie ik het probleem niet zo erg (behalve dat het nog steeds teveel brandstof is uiteraard)
Te land en ter zee kost het net zoveel (of zelfs meer) aan brandstof...
Ik weet niet wat een containerschip aan olie verstookt?

alternatief is niet meer naar de costa maar naar scheveningen, geen rundvlees uit argentinie maar van het eigen platteland, geen elektronica uit Korea maar uit eindhoven, geen kleding uit china maar uit tilburg, en geen bloemenexport naar amerika.

Nou, ik zie eigenlijk het probleem niet
Maar in de tussentijd doe ik er alles aan om vliegen zuiniger te maken
ben namelijk bezig met het ontwerp van opstaande vleugeleinden (winglets (of sharklets zoals airbus ze noemt, want winglets is geregistreerd door boeing)) voor de A320/A321 om het verbruik met een paar procent te verlagen. volgende klus is om andere/ zuinigere motoren op de A321 te knikkeren. scheelt ook weer een paar procent.

Ahhhhhh, nu begrijp ik je reactie ook Melkor....

Ooit een discussie gehad met een piloot op het niboeboe-forum, die reageerde ook defensief
Maar hierbij blijft het een feit dat vliegtuigen een enorme vervuilende factor zijn, punt uit.
Antwoord Quote

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #29675

• Melkor
  • Afwezig
  • QFF Gold Member
Ah, the good old days met Pegasus

Maar vervuilend is het zeker DDWW! Daar ben ik het 100% mee eens! (alleen het zomaar gooien met cijfers en getallen ben ik geen fan van)

Maar in feite is een auto dus net zo vervuilend. en hoeveel rijden er daar van rond?

(overigens als je puur naar toestelbrandstofverbruik kijkt is een 737 al een stuk zuiniger 20000L voor 5000km = 4L op 1km. maar ja, daar gaan dan ook weer max 180 mensen in. kom je pp weer op hetzelfde verbruik.

Ergo: we moeten gewoon stoppen met troep im/exporteren en altijd maar op vakantie willen in verre en vreemde oorden. (tenzij we op fietsvakantie gaan. dan maakt het niet uit )
Laast bewerkt: 2 jaren, 1 maand geleden Door Melkor.
Antwoord Quote

Re: Vliegtuigen en milieu 2 jaren, 1 maand geleden #30612

• DatDanWeerWel
Vliegtuigen geen grote vervuilers.... grapje natuurlijk

www.ademgezond.nl/vliegtuigen-geen-grote-vervuilers
Antwoord Quote

Vliegtuigen en milieu 1 jaar, 5 maanden geleden #47358

• Qvic
  • Afwezig
  • QFF Expert
@ Dromen had het ook over schepen, nou deze schepen verbruiken ongeveer 5x zoveel brandstof als vliegtuigen en dan praat ik wel over die container schepen. Daar moet dan wel een hele grote sloot brandstof in.
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
  • 2
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
TECHNIEK
Tijd voor maken pagina: 0.59 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Jeug Creatief Reclamebureau

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld