via de schreeuwbox:
# abrakadaver : «link» weer vreemd verhaal over die van roy-zuidewijn x
De Roy van Zuydewijn geeft opnames verhoor prijs
Uitgegeven: 3 december 2010 09:24
Laatst gewijzigd: 3 december 2010 13:00
AMSTERDAM – Edwin de Roy van Zuydewijn heeft zijn verhoor door Amsterdamse rechercheurs, over een mogelijke aanslag op leden van het Spaanse koningshuis, ongemerkt opgenomen. Het filmpje, dat bewijst dat de ondervraging heeft plaatsgevonden, is in handen van NU.nl.
© ANP
Bekijk video
De Amsterdamse politie wilde tot op heden ontkennen noch bevestigen dat het verhoor heeft plaatsgevonden.
De ex-man van prinses Margarita werd op vrijdag 18 november naarstig gezocht door rechercheurs van de Amsterdamse politie. Rond zes uur ’s avonds verschenen er agenten bij de woningen van zijn moeder en zijn vier zusjes.
“Het gebeurde allemaal simultaan. Je kan daardoor afleiden dat er een speciaal rechercheteam is opgezet om mij te vinden. Ze wilden weten waar ik was en hoe ze mij konden bereiken. Mijn familie voelde zich compleet overvallen”, aldus De Roy van Zuydewijn tegen NU.nl.
Niet veel later werd zijn advocaat Mark Meijjer gebeld door de politie om samen met hem op het hoofdbureau te verschijnen. Hij adviseerde zijn cliënt dringend om mee te gaan.
Eenmaal in de verhoorkamer aangekomen legde De Roy van Zuydewijn alles vast met een verborgen camera.
Bekijk de video:
http://www.nu.nl/binnenland/2393384/roy-van-zuydewijn-geeft-opnames-verhoor-prijs.html