Tja, om nou vaarwel te zeggen.
Ik denk dat de bovengenoemde berichten juist heel Europa sieren.
Zeker is het wel zo dat Zweden heel wat stront aan de knikker heeft hangen. Namen als Olaf Palmer en Anna Lind hebben het op duistere wijze moeten bekopen met de dood.
Ik zeg altijd dat Zweden een soort Communistische Democratie is. Ze lopen in bepaalde dingen ook gewoon 10 jaar achter op bijvoorbeeld Nederland.
Dat maakt Zweden ook weer zo charmant. Daarbij is Zweden een argrarisch land en de grote Zweedse steden zijn werelden op zich zelf staande. Die hebben helemaal geen raakvlakken met het platteland.
Er is veel gaande mbt. tot immigranten, met name in Malmö. Maar ik volg het niet allemaal zo, ik woon immers op het platte land.
Op het Zweedse platteland heerst best veel sociale armoede, terwijl het in de grote steden hélemaal doorslaat naar materialisme, egotripperij, helemaal hip zijn en meedoen met de laatste trends.
Ik kan mij dan ook uiterst verbazen over de grote verschillen.
Zweden is tijdens en na de 2:e WO op veel vlakken niet juist geweest. Veel politieke huigelarij en geheul met Nazi Duitsland. Maar daar praat je niet over hier. Dat was toen.
Ook die duizenden Frontal-lob-ectomiën bij 'geestelijk verstoorde mensen tijdens de 50- en 60 jaren. Om deze groep maar rustig zonder toestanden buiten de samenleving kunnen houden.
De vele abortussen, waar zelfs finaciele vergoeding werd gegeven als je dus onder een financiële standaard leefden. Dat was niet goed voor het land, Alleen staande vrouwen, met minimaal inkomen en dan ook nog een kind, neeeee dat is niet goed voor de economie en het emancipatie beeld.
Maar dat was allemaal toen...
Ach ja, Zweden is een prachtig land, schitterende natuur, lieve en nog héél véél éérlijke mensen. Dat maakt Zweden weer een hoop goed.
Maar politiek, de grote financiële handel, achterkamer politiek met USA en CIA, wapen- en munitiehandeltjes van SAAB en eliten, de Zweedse kerk en diamantmijnen in Nigeria, buraucratische papierberg instanties .... da´s werkelijk BAH!!! in Zweden.
Ik woon ook niet in Zweden vanwege de landsgrenzen. Ik woon gewoon ergens op een plek op de aarde, waar ik mij thuisvoel, omgeven door schitterende natuur. Tja en dat is nou net Zweden...