Wat bedoel je hier dan mee?
En precies, wat is para-normaal dan eigenlijk ....
Een gave die als onverklaarbaar wordt gezien wordt meestal als paranormaal beschouwd door een gemiddeld persoon.
Je beschikt over een kracht waar diegene niet over lijkt te beschikken.
Vaak heeft dat echter meer met de onwetendheid te maken van die persoon, dan dat het te maken heeft met het hebben van een bovennatuurlijke kracht. In feite is een 'paranormale' kracht, dus ook een normale kracht, maar onbekend bij het grote publiek. Als je alleen al het voorbeeld van cold reading neemt. De meeste mensen kennen deze techniek niet en zullen het dus als bovennatuurlijk beschouwen. Ik ken de techniek wel en weet dus dat het een normale gave is (welke wellicht wel wat oefening vereist, maar alsnog).
Zo kunnen sommige mensen aanvoelen hoe anderen zich voelen en weten anderen al wat een persoon denkt voordat diegene het zegt.
Ik ben al van kinds af aan geïnteresseerd in de dingen die anders zijn; die andere mensen als paranormaal of vreemd opvatten. Ik kijk tegen die dingen aan van alle kanten; de 'paranormale' kant, de geestelijke kant, de wetenschappelijke kant, etc. Ik wilde weten hoe het werkt en hoe ik het ook kon doen.
Neem bijvoorbeeld een 'paranormaal' verschijnsel als 'alien-ontvoeringen'. Een wetenschappelijke verklaring ervoor is de activiteit in de hersenen.. een onderzoeker die een proefpersoon in een lege afgezonderde afgesloten ruimte zet, met blinddoek op. Dan met wat gerichte schokjes de hersenen schokt en de persoon, die de hele tijd geobserveerd werd, heeft zelf het gevoel dat er dingen gebeurd zijn die helemaal niet zo waren. Een probleem hierbij is dat onze kennis van de werking van onze hersenen relatief klein is.
Verder zijn er ook 'ontvoering' slachtoffers die mysterieuze objecten in hun lichaam blijken te hebben .. hoe moet dat dan verklaard gaan worden?
Ik zou ook graag willen weten hoe jij hier tegen aan kijkt, 'paranormale' gaven en dergelijke