Tja, "
Zwevend"...
Deze term kwam in de Shout Box voorbij. Ineens wordt er met de titel Zwevend naar je gegooid. Beetje jammer en zielig vind ik eigenlijk. Maar goed, ik vind het eigenlijk een hele eer achteraf gezien. Want blijkbaar zien mensen mij "zweven".
Grappig..., zo heb ik er niet eerder naar gekeken. Dus al "Zwevende" kan ik dus waarnemen, waar andere mensen dus blijkbaar nog niet bij kunnen komen. Blijkbaar neem ik dus dingen waar vanuit een andere hoek of zichtveld. Anderen vinden dat dus moeilijk te begrijpen. Helemaal niet erg, want er zijn nog steeds dingen die ík niet begrijp. Dus wellicht "
zweven we gezellig met zijn allen" in het rond, zonder te weten op welk niveau én zonder dat we dat zélf doorhebben.
Ik vond nog een leuk stukje over "
Verwachtingen"...
Verwachtingen
Verwachtingen, daar willen we het met jullie over hebben. Voor velen van jullie is morgen een belangrijke dag, waar met spanning naar wordt uitgekeken. 28 oktober 2011, de dag dat de Maya kalender eindigt. We kunnen ons voorstellen dat diegene die deze ideeën aanhangen, in een staat van opwinding verkeren.
We hebben het er al eerder over gehad. Dat dit soort data met een korreltje zout mogen worden genomen en dat er teveel zekerheid aan wordt ontleend. Door teveel waarde te hechten aan dit soort data en voorspellingen worden verwachtingen gecreëerd. Heb hebben van een verwachting is niets mis mee, maar als er teveel waarde aan wordt gegeven, dan haalt het je enorm uit het NU. Hierdoor verplaatst je aandacht zich teveel naar een toekomstig moment. En daar kleven enkele nadelen aan. Stel dat er iets anders is gebeurt dan je had verwacht, of dat er niets gebeurt, wat doet het dan met je? Interessante vraag hè, maar pas achteraf te beantwoorden.
Interessanter is om bij jezelf te onderzoeken welke verwachtingen je hebt? Zijn het jouw verwachtingen of verwachtingen die je klakkeloos hebt overgenomen? Verwacht je de wereld ineens een andere kleur heeft, of dat je kunt vliegen? We noemen nu deze extreme voorbeelden om aan te geven dat vele van jullie verwachtingen hebben die niet reëel zijn. Verwacht niet dergelijke veranderingen, zomaar ineens, plotseling, zonder er zelf misschien klaar voor te zijn. Stel dat de energie ineens zo hoog is dat elke gedachte, emotie, onzekerheid of angst zich direct manifesteert, ben je er dan klaar voor om ineens in zo’n hoge energie te zijn?
Wat we jullie willen aanreiken is om je verwachtingen en angsten NU in het NU te onderzoeken. Het zal leiden tot inzichten die je helpen je bewustzijn te vergroten, te verruimen. Je saamhorigheidsbewustzijn zal groeien naarmate je hoger in je energie komt. Je behoeften aan materiële zaken en zekerheden zullen wegvallen. Je komt meer tot je essentie. Dit is wat telt, dit is waar de kalender die jullie kennen als de Maya kalender, over gaat. Zie het maar als een oefenmoment, een voorproefje op wat komen gaat.
Bron