Prachtig stuk TiO.
Ik ben van mening dat veel dingen een
gevolg zijn. In mijn omgeving is een persoon die momenteel erg negatief is, en die komt daar ook niet uit. Ik zie wel vaker dat mensen dan omkomen in negativiteit. Maar raar vind ik dat eerlijk gezegd niet.
Hoe kun jij iets positiefs verwachten als je alleen maar negatieve dingen doet?! Een negatieve instelling / houding zal nooit, of in ieder geval de kans is erg klein, een positieve impuls als gevolg hebben.
Stel je voor, je krijgt een ongeluk op je fiets. Sommige denken dan 'dat mij dit nou weer overkomt!'. Het klinkt misschien droog, maar je stapt immers op een fiets. Als je geen ongeluk met een fiets wilt moet je niet op een fiets stappen. Dit is wel heel kort door de bocht, maar je bent verantwoordelijk voor je eigen acties én gevolgen.
Ik hoor ook wel eens van 'Het heeft zo moeten lopen'. Daar geloof ik ook wel enigzins in maar je kan ook anders redeneren; het heeft zo gelopen omdat er toen (...), zoveel jaren terug o.i.d., een bepaalde keuze hebt gemaakt; je weet niet anders! Ook als het toen, die jaren terug anders was gelopen had je 'nu' in een situatie kunnen zitten waarbij je denkt 'het heeft zo moeten lopen!'.
Volg je het nog?!
zo is er een god die ons leven beïnvloedt. Toch?
Hangt weer van de intentie van 'God' af. Als God een deel van jezelf is dan ben ik het hiermee eensch
Veel dingen gaan ons voorstellingsvermogen te boven. In de geschiedenis heeft alles wat het menselijk verstand te boven gaat, de naam god gekregen. Maar we nemen onze goden steeds meer werk uit handen. Sinds de regen verklaard is, is de god van de regen dood. Sinds het onweer begrepen wordt, is de god van de donder dood.
Maar nu de goden langzaam verdwijnen, zie ik toch weer veel andere externe invloeden genoemd worden, die in het leven geroepen worden om hetgeen waar we(nog) geen kennis over bezitten, te verklaren. Ons bevattingsvermogen is beperkt! Een echte zelfkenner moet dat accepteren. Weet wat je kunt weten, weet wat je niet kunt weten. Schuif niet zomaar iets af op onzichtbare beïnvloedende factoren.
Kan ik me in vinden. Maar dit komt ook omdat alles wat ons als 'waarheid' geleerd word, 'wetenschappelijk' aantoonbaar is; visueel zichtbaar voor ons oog.
Warmte bestaat niet omdat we het 'voelen', maar omdat we tempratuur af kunnen lezen.
Geluid bestaat niet omdat we het 'horen', maar omdat we het geluid af kunnen lezen d.m.v. stemvork (en tegenwoordig computer, etc.).
etc. etc. etc. Zelfs 'licht' bestaat pas als we het visueel zichtbaar voor ons kunnen maken.
Hetzelfde geldt voor magnetisme, etc.
Om de knuppel in het hondenhok te gooien; ik ben er van overtuigd dat ik een aantal jaren 'beschermd' ben door mn grootouders. Sja, hoe leg ik dat uit? Als ik hierover met iemand praat verklaard een ander me voor gek, maar dat doet d'r voor mij niet toe. Ik weet dat het zo is, maar kan het niet uitleggen aan een ander.