Quo Fata Ferunt! QFF! Die ECHTE Illuminati shit... Welkom in de Hel! - complotten, ufo's, karma, illuminati, nonsens, wetenschap, kennis en verlichting! QFF

Aanpassen
A+ R A- wide normal
Registreren Inloggen
  • Skip to content
QFF » Forum
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
  • QFFsummary
  • Forum 
  • Qommunity 
  • contactwith us
  • Zoeken 
  • Index
  • Recente onderwerpen
  • Regels
  • Help
  • Zoeken
Welkom, Gast - Maak een account
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Wachtwoord vergeten?
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
SOCIOLOGIE & SAMENLEVING
Kerst is Kut
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1

Kerst is Kut
Facebook Twitter Delicious Digg FriendFeed Linkedin Reddit Stumbleupon MySpace Technorati Blogger Wordpress

Kerst is Kut 1 jaar, 5 maanden geleden #48945

• baphomet
  • Afwezig
  • Administrator
Kerst is Kut
Antwoord Quote
We willen u bedanken: Toxopeus

Kerst is Kut 1 jaar, 5 maanden geleden #48946

• Het Dolle Eland
  • Afwezig
  • Administrator
Vrolijk Qerstfeest Baps!

Antwoord Quote

Kerst is Kut 1 jaar, 5 maanden geleden #48947

• combi
  • Aanwezig
  • Administrator
Zelf was je ook te druk aan het klepperen met je maat in de supermarkt hoor: "Gourmetschotels vliegen supermarkten uit". Je had vliegende schotels kunnen fotograferen en de foto's op qff plaatsen in een topic.

Maar zonder gekheid sterkte, en je vriendin ook, maar weer met de ellende met huisbazen die blijkbaar nog niet helemaal over mag zijn.
Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door combi.
Antwoord Quote

Kerst is Kut 1 jaar, 5 maanden geleden #48950

• Dromen
  • Afwezig
  • Administrator
Eens met je topic Bapho, maar ik belicht het graag ook eens van de andere kant, omdat hier op QFF vaak geroepen wordt dat kerst kut is, etc. etc. Dussuh, onderstaande is niet zozeer richting jouw persoonlijk bedoeld, maar meer even n.a.v. gesprekken in de houst

De intentie van de werkelijke kerst is iets totaal anders dan wat we hedendage vieren:
www.quofataferunt.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=1514:kerstmis

Maargoed, dit weten vrijwel alle QFF'ers al

Laatst tijd denk ik veel na over vrienden, sociaal zijn, etc. Bespreek dit ook met mn beste maat en daaruit vloeien erg interessante gesprekken.
Persoonlijk vind ik dat men hier op QFF soms wel iets te negatief is, maar dat kan ook mijn verkeerde opvatting zijn hoor.

Kijk, er word regelmatig gezegd dat de vrienden die je hebt, dat dat een 'illusie' is. Dit geldt idd voor velen, maar hoeft niet. Belangrijker nog: hoe zit het met jouzelf. Iedereen roept wel (even nuanceren hoor ) dat vriendschap niks voorsteld (omdat de ander er toch niet voor je zal zijn), maar hoe zit het met ons zelf?! Ben jij er wel voor een ander?

Afgelopen jaren heb ik regelmatig in ziekenhuis gelegen en mijn familie was daar veel om mij te steunen. Moet ik dan nu niet op hen verjaardag komen -omdat verjaardagen k*t en sociaal zijn?! Nee, ik vind van niet. Ik ga met veel plezier naar hun verjaardagen en ben ze dankbaar voor de energie en steun die ze mij hebben gegeven. Niet dat ik de hele familie af ga hoor.

En zo zie ik ook kerst, het is een prima gelegenheid om bij elkaar te zijn met je familie, of vrienden. Wat is daar mis mee om dat met kerst te doen?

Maar ook dit weer is mijn persoonlijke mening gebasseerd op mijn ervaring. Iemand die niks of weinig met zn familie heeft denkt hier natuurlijk totaal anders over. Het heeft allemaal te maken met in welke situatie je zit. Maar ik vind wel dat als je nooit een keer voor anderen klaar staat, in die zin dat je nooit een ander vraagt hoe het gaat, feliciteerd, of zomaar eens belt, dan zal diegene er ook nooit voor jouw zijn, wat weer op uit draaid dat iedereen er uiteindelijk voor zichzelf is.

Op dit moment zit ik wat in de fase (die de meesten allang gehad hebben ) dat je relaties met vrienden wat versoepelen. Er zijn twee dingen die ik nu kan doen: Ook niks meer van mij laten horen, of zo af en toe eens een belletje plegen en vragen hoe het gaat met de ander. Voor als nog ga ik voor de tweede en dit heeft geleid dat onze vriendengroep afgelopen weken weer aardig hersteld is. Opvallend is dat wanneer ik ze onder 4 ogen vroeg, onder het genot van een drankje, waarom het zo gelopen is (bijna alle contacten verwaterd), vrijwel iedereen antwoorde 'dat de ander ook niks van zich laat horen!'.

Sja kerst, zeg nou eerlijk, het is tch best leuk om iets gezzeligs te doen met de dierbaren in je omgeving? En als dit dan honden, katten, opa's, oma's, ouders of kinderen zijn, dat maakt toch niet uit?!

Vrolijk kerstfeest iedereen!
Antwoord Quote

Re: Kerst is Kut 1 jaar, 5 maanden geleden #48973

• Mec
  • Afwezig
  • Super QFF-er
Vreselijk toch dat Kerst, elk jaar het zelfde gezeik. Kerst is kut? nou, het stinkt ook nog eens vreselijk in huize Mec, stink Kerst...heb zuurkool met braadworst gegeten, loop al de hele avond te ruften van dat spul Morgen maar Spaghetti op tafel zetten.
Antwoord Quote

Re: Kerst is Kut 1 jaar, 5 maanden geleden #48975

• FreeElectron
  • Afwezig
  • Administrator
Gisteravond voor het eerst in 25 jaar bij/met mijn familie gegeten.

Ik was altijd de loser van de familie want geen glanzende carrière met dito functie, geen koophuis, geen 5 vakanties per jaar en geen 2 glimmende nieuwe auto's voor de deur.
Maar ook gelukkig met mijn meiske, geen scheidingen, geen gesleep met kinderen, geen ruzies en wel tijd voor de belangrijke dingen in dit leven.

Dat zagen ze niet totdat ik dit jaar enkele malen op het randje van de dood heb gelegen en ze ineens in hun drukke agenda wat tijd moesten vrijmaken om een ziekenhuis van binnen te bekijken en hun broertje/zoon daarbij.

Dat heeft blijkbaar wat ogen geopend want voordien waren zieke mensen "eng" en stonden aan de kant, mochten niet meedoen, telden niet mee want onproductief.
Daarom kwamen ze ook niet langs want ze konden mijn chronisch zieke vrouw niet "handlen".
Dat ik met mijn eigen tokootje al jaren mijn eigen broek ophield telde eigenlijk niet mee want ik ben wat zo leuk heet "ton-loos" dwz. ik verdiende niet genoeg.

NU is er wat respect en begrip. Na 25 jaar.

En daarom ben ik gisteren gegaan. Met Qerst ja. Hoewel ik ook een hekel heb aan het commerciële vreet- en koopfestijn dat het is geworden.
Maar het is wèl de gelegenheid geweest om de banden wat nauwer aan te halen en wat meer begrip te kweken (ook van mijn kant trouwens).

Blijkt ook dat mijn "kleine" nichtje die nu alweer 17 is, uit hetzelfde hout is gesneden als ikzelf en ook niet geeft om materiële zaken maar wel de andere dingen belangrijk vindt die ik (en mijn meiske) ook belangrijk vind.
Heb het grootste gedeelte van de avond lang voornamelijk met haar zitten praten over (goeie) muziek, spiritualiteit, het "anders zijn" en dat soort dingen meer.

Kerst 2011 is voor mij heel waardevol gebleken en ik denk voor mijn familie ook.

Fijne dagen gewenst!

Antwoord Quote
We willen u bedanken: Het Dolle Eland

Re: Kerst is Kut 1 jaar, 5 maanden geleden #48976

• Het Dolle Eland
  • Afwezig
  • Administrator
Is da je nichtje op die foto?

Op Facebook heb ik het volgende neergezet....:

Pope Benedict XVI said today...:

..."Today Christmas has become a commercial celebration, whose bright lights hide the mystery of God's humility, which in turn calls us to humility and simplicity"...

The pope said also during Mass on Christmas Eve...:

..."Let us ask the Lord to help us see through the superficial glitter of this season, and to discover behind it the child in the stable in Bethlehem, so as to find true joy and true light"...

...Well dearest Pope, try "Google" and find out yourself....

Happy Solstice!

www.stellarhousepublishing.com/christmas.html

Laast bewerkt: 1 jaar, 5 maanden geleden Door Het Dolle Eland.
Antwoord Quote
Antwoord onderwerp
Nieuw onderwerp
  • Pagina:
  • 1
QFF Forum
QUO FATA FERUNT
VOORPAGINA ARTIKELEN
SOCIOLOGIE & SAMENLEVING
Tijd voor maken pagina: 0.67 seconden

Algemeen

• Nieuws / Discussie
  • Politiek / Oorlog
  • Economie / Banken
  • TV / Films / Docus
  • Muziek
  • Sport
  • PC / Web
  • Gezondheid / Voeding
  • Haatbaarden &zo

Informatief

• Archeologie
  • Boeken
  • Geschiedenis
  • Gnostiek / Religie
  • Nasa
  • Natuur / Astronomie
  • Techniek
  • Vrije Energie
  • Wetenschap

Dark Side

• Alchemie
  • Broederschappen
  • Complotten &zo
  • Ghost Busters
  • Kabbalah
  • M3T2
  • Nazi's
  • NWO / Illuminati
  • Occult / Darkside

Dark Side

• Paragnosten &zo
  • QFF Chaos
  • Satanisme
  • Symbolen &zo
  • Tempeliers
  • Tuig von Oranje
  • UFO'S / ET
  • Wereld Geheimen
  • KinderneuQers

QFF Dossiers

• 911
  • Fuck BP
  • Libië / QadaFFi
  • Grote Brand Moerdijk
  • Fukushima
  • Snelwegschutter
  • John Titor
  • Joris Demmink
  • Mallona / paNique
  • Niburu / Anton Teuben

Overig

• Beschaving & Spiritualiteit
  • DUMP!
  • Games
  • Overig
  • Strictly QFF
  • QFF Qontest
  • Sociologie & Samenleving
  • Waar te beginnen?
  • Over QFF
  • F.A.Q.'s
  • Contact
Quo Fata Ferunt - QFF - De ECHTE Illuminati © 1119 - 2013 Design: Reclamebureau Groningen

• Wachtwoord vergeten?
  • Gebruikersnaam vergeten?
  • Registreer
*
*
*
*
*

* Verplicht veld