Afgelopen jaar was bijzonder voor mij persoonlijk en voor ons gezin. Er zijn veel fraaie dingen gebeurd, ondanks alle "chaos" eromheen. Daarom kan ik 2011 met positieve gevoelens uitwuiven en zie ik ook 2012 positief tegemoed.
Ik heb mogen ontdekken waar de grenzen liggen van ons zijn,- wezen,- en deels wat daar nog buiten ligt. Die grenzen zullen voor een ieder ander er anders uitzien of wellicht (nog) niet gezien worden. Maar voor mij persoonlijk is het een mooi en intens jaar geweest en ik ben er enorm dankbaar voor.
Ik heb mogen ervaren te onvangen waar je om vraagt. Vragen hield in om je dus slechts eigenlijk te focusseren op héle kleine bassale dingetjes. Zelf liep ik te zoeken naar allerlei antwoorden en ook die te vinden in het grote. Ik zocht daarmee naar grote "spectaculaire" antwoorden, maar raakte daarmee steeds dieper weg in een soep van grotere onduidelijkheden, raakte tenslotte mijzelf en mijn omgeving kwijt.
We zijn zelf immers "slechts" een klein onderdeeltje in dat héle grote en wellicht daarom is dát kleine én die kleine stapjes juist voor ons zo belangrijk. Intuïtie is groter gegroeid en het voelt werkelijk heerlijk. Uiteraard nog valkuilen her en der, maar ook angsten voor wat er nog allemaal komen gaat. We hebben tenslotte een gezin en zo zijn wij met miljoenen anderen. Niemand zit op een totale oorlog te wachten en ik hoop dat, dat sterke gevoel de rust op deze planeet zal behouden.
Ik hoop ook dat 2012 een jaar van pure bezinning zal worden. Dat mensen zich massaal, collectief realiseren waar ze zélf en anderen eigenlijk mee bezig zijn. Dat men zich gaat realiseren dat we op een unike plek wonen en dat we nog unieker kunnen worden.
Iedereen een zinvol 2012 toegewenst!
Love & Light!