Zou de mens de aarde kunnen vernietigen?

Alles over (levens)filosofie en aanverwanten
Plaats reactie
The Electronic Slippers
Junior QFF-er
Junior QFF-er

vr 12 jul 2013, 15:59

Bij het lezen van de onderwerptitel zul je wellicht denken dat dit weer zo'n depressief onderwerp is, maar wees gerust, ik zit goed in mijn vel en van deprimerende gevoelens is op dit moment dan ook geen sprake, we krijgen als het goed is immers een lekker zonnig weekend :).

Dat het met mij persoonlijk relatief goed gaat momenteel wil natuurlijk niet zeggen dat het met heel de wereld goed gaat. Enfin, je hoeft de krant maar open te slaan of de tv aan te zetten om te zien dat er overal wel problemen zijn, wie ben ik om daar nog wat aan toe te voegen.

De wereld is een grote chaotische heksenketel veroorzaakt door de mens, van stenen hakbijl tot atoombom en van rooksignalen tot internet, een heksenketel die al duizenden jaren stand weet te houden. Maar we wonen en leven nog steeds op die ene zelfde planeet, een planeet die al vele revoluties van de mens heeft gezien zoals de technische en de digitale revolutie.

Maar wat ik me soms afvraag en dan heb ik het puur over de technisch wetenschappelijke aspecten, of de mens in staat is de aarde compleet te vernietigen?
Het gaat in dit geval niet om het wel of niet doen, want daar kan ik kort over zijn: Natuurlijk moet de mens de aarde niet vernietigen ;). Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook niet naar de mogelijkheden zou mogen kijken.

Zelf denk ik dat de mens wel in staat is om de Aarde ernstige schade toe te brengen, maar te nietig is om haar volledig te vernietigen, maar is wel in staat om al het leven uit te roeien wat op aarde leeft. Maar het opblazen van rotsblok de aarde, dat lukt de mens denk ik niet. Daar is de aarde net een maatje te groot voor denk ik.

Tot nu toe heeft de mens nog geen hemellichamen zoals asteroïden opgeblazen tot zover ik weet en ik vraag me af of de mens daartoe in staat is, ik denk eerlijk gezegd van niet.

Ik kan me maar heel moeilijk een voorstelling maken als je naar de verhouding mens aarde kijkt dat dergelijke nietige wezentjes zo'n grote planeet volledig zouden kunnen vernietigen.

Maar ik ben zelf ook maar een nietig mensenwezentje die natuurlijk niet alles weet, maar wat denken jullie, zou de mens in de aarde compleet kunnen vernietigen? En vooral interessant is hoe?
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 jul 2013, 04:01

Tesla schreef dat het een makkie zou zijn met zijn "death ray" en die geloof ik wel... :lol:

[video][/video]
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 jul 2013, 10:27

the earth will shake us of his back like a dog does when he is wet.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 jul 2013, 10:30

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Permuter 0.
The Electronic Slippers
Junior QFF-er
Junior QFF-er

za 13 jul 2013, 21:29

[quote=""BL@DE" post=73913"]Tesla schreef dat het een makkie zou zijn met zijn "death ray" en die geloof ik wel... :lol:

[video][/video][/quote]

Dagen gaat het erover in de shout en ik dacht er nieteens aan, foei opa!!! :cheer:

Maar ik denk dat je weleens gelijk zou kunnen hebben.
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 14 jul 2013, 10:57

had ie toch vernietigd? en mee zn graf in genomen?
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 14 jul 2013, 11:26

[quote=""SupRemE" post=73924"]had ie toch vernietigd? en mee zn graf in genomen?[/quote]

Jup, gelullig maar... wordt trouwens ook in dat filmpje wat ik poste vertelt... ;)
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 14 jul 2013, 11:29

[quote=""BL@DE" post=73925"][quote=""SupRemE" post=73924"]had ie toch vernietigd? en mee zn graf in genomen?[/quote]

Jup, gelullig maar... wordt trouwens ook in dat filmpje wat ik poste vertelt... ;)[/quote]
:P ja ik kenden het verhaal van die death ray daarom keek ie niet echt...:silly: :lol:
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 23 mar 2014, 01:32

"Zou de mens de aarde kunnen vernietigen?"

Volgens mij doen we met zijn allen niets anders, elke dag .....

Maar eerder vernietigen we de mensheid, Gaya overleeft het wel.
Plaats reactie

Terug naar “Filosofie”