Is de aarde nou hol of niet?

Hier vind je tientallen topics over de vele complotten en samenzweringen die de wereld rijk is.
baphomet
Administrator
Administrator

di 28 dec 2010, 05:40

Tja, in menig topic al eens besproken en vaak naar voren geschoven als mogelijk antwoord op de vele verschillende vragen in diverse complotten; "de theorie van de Holle Aarde"... Tijd voor QFF om ook daar dus eens de nodige aandacht aan te besteden in de vorm van dit artikel. In boeken en legendarische saga's komen diverse malen aanwijzingen of omschrijvingen voor die wijzen op een wereld onder de wereld waar wij hier leven.

Ook in het legendarische Werderbrüder topic op Niboeboe (R.I.P.) kwam de mogelijkheid van de holle aarde meer dan eens naar voren in de diverse discussie argumenten en commentaren. Het jammerlijke is echter dat er geen harde bewijzen bestaan die de theorie van de holle aarde kunnen onderbouwen met feiten. Dus feitelijk begeven we ons nu in een mistig gebied, want we moeten het doen met aanwijzingen en verhalen die niet echt voor waar aan te nemen zijn. Dat neemt echter niet weg dat we er maar eens diep in moeten duiken om meer duidelijkheid te creëren voor hen die geïnteresseerd zijn in deze, voor mij in ieder geval zeer fascinerende materie.

Het concept van de holle aarde is al heel oud. En daarom zijn er diverse aanknopingspunten die allemaal in mijn optiek terug te leiden zijn naar één bron, dus één oorspronkelijk verhaal. Maar omdat je als je op zoek gaat naar de eindjes touw om spreekwoordelijk aan elkander te knopen, dan kom je onderweg nogal wat mistbanken tegen. Maar om toch even af te trappen zouden we kunnen beginnen met de verhalen van Naraka, Xibalba en Irkalla. En dan is in mijn optiek met name dat laatste verhaal een erg interessante! De Sumerianen zijn dus misschien wel de eerste beschaving waarvan we aan kunnen nemen dat zij zich bezig hielden met de theorie van een holle aarde.

We kunnen nu vrij snel een sprongetje maken naar de plattegronden van steden uit de wereld onder de onze, zoals Agartha en Shambhala maar laten we eens in het heelal kijken naar objecten die mogelijke aanwijzingen bevatten die de theorie van de holle aarde kunnen onderbouwen. En dan kom je dus al vrij snel bij Phobos, een maan van Mars. Kijk goed naar de vorm van de polen van Phobos op de onderstaande foto.

En als we naar deze vorm van energie in de ruimte kijken en ons af gaan vragen wat er gebeurt als het proces van het spuwen van massa uit de polen zou stoppen, dan zou je kunnen stellen dat er een mogelijkheid zou kunnen bestaan dat het object als een hol object al langzaam ronddraaiende door de ruimte ergens tot "stilstand" zou kunnen komen. Misschien ver gezocht, maar zeker een mogelijkheid die wetenschappelijk onderzocht zou kunnen worden om antwoorden op bepaalde vragen te krijgen.

Zo heb je ook nog dit verhaal van Olaf Jansen en dit verhaal van Admiraal Byrd. Maar ook de minder bekende verhalen van Billie Faye Woodard, de Duitse U-Boot commandant Karl Unger,  en de Nederlandse "Indiaan" Jacob Waltz ook wel bekend als "The Lost Dutchman"...

Naast de vele verhalen duiken er ook steeds meer mysterieuze Youtube filmpjes op zoals de onderstaande voorbeelden. Waarvan met name het derde filmpje een aantal merkwaardige puzzelstukjes bevat!!!

Fictie, fantasie of waarheid? Voor velen een mysterieus raadsel en dus ook een grote vraag. Om op het geheel nog wat meer licht te schijnen is er ook nog de onderstaande documentaire die een aardige samenvatting geeft van de verschillende verhalen en legendes die de spreekwoordelijke ronde doen over de holle aarde maar ook over zaken zoals de interne zon die in onze aarde verscholen zou zijn...

Veoh video

Plaats voor het bespreken en bediscussiëren van deze materie treft U uiteraard zoals immer op QFF aan in de ruimte voor de comments onder dit artikel...

1119 AD
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

di 28 dec 2010, 06:40

Hier foto's van de noordpool van Saturnus

Afbeelding

Afbeelding

en hier een van de zuidpool van Saturnus..

Afbeelding

Voor zover deze een aandeel hebben in dit topic???
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
baphomet
Administrator
Administrator

di 28 dec 2010, 06:42

Thanks Vrillon!! Sluit er prima op aan!!

8)
1119 AD
Geel kristal ster
Senior QFF-er
Senior QFF-er

di 28 dec 2010, 06:58

Hoe is de geschiedenis dan werkelijk beinvloed ?
No more questions...ik heb zin lekker te balen !

Mooie herinnering....maar de maan is blijkbaar een planeet ??
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 28 dec 2010, 16:25

Ik geloof niet in de holle aarde theorie, maar Hitler deed dat wel, er waren dan ook expedities die de ingang moesten vinden...

De hole ruimtes waar ik wel in geloof zijn de ondergrondse bunkers, die gebouwd zijn door mensen. :brak:
Dromen
Administrator
Administrator

di 28 dec 2010, 16:27

Haha, nou ik heb laatst wat gelezen :bezweer:

Zal er van e week eens een topic over openen.
Dromen
Administrator
Administrator

di 28 dec 2010, 16:45

[quote name="Geel kristal ster"]maar de maan is blijkbaar een planeet ??[/quote]

Nope, de maan is een maan ;-)
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

di 28 dec 2010, 17:01

Al eerder heb ik ook al eens wat gepost. Wellicht raakvlakken en wellicht de moeite dus om dat hier in dit topic te gaan bundelen....:

index.php?option=com_content&view=artic ... ment-12434

Ik zoek nog even terug over de ondergrondse samenlevingen onder het pakijs tijdens de ijstijd bij Finland...

Ah! inmiddels gevonden, onder de topic Vikingen en Noormannen natuurlijk :-)

index.php?option=com_content&view=artic ... ment-12228

G- :love:
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

di 28 dec 2010, 17:17

• post deleted •
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

di 28 dec 2010, 17:37

• post deleted •
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

di 28 dec 2010, 17:43

[quote name="ROI"]Met name dat 3e filmpje is donders interessant om in te duiken. (Lees: aanknopingspunten om ZELF op door te gaan).

Dat filmpje zou wat mij betreft een prima aanleiding zijn om een topic over te openen
(Lees: discussie waard).

Goud - Zon - (edel-)metalen... tja... Baphomet: toch maar een eigen unieke topic van maken?

:egypte:[/quote]

Grappig trouwens..., vanmorgen las ik ergens dat de zilverprijs juist enorm is gestegen en dus de run op zilver daarmee ook.
Goud ligt hiermee op de achtergrond (of wordt daarmee 'kunstmatig' op de achtergrond gebracht).

In het derde filmpje wordt juist aangegeven om zilver 'weg te gooien' (de Maan - descentie).

Synchroon dit :-)
baphomet
Administrator
Administrator

di 28 dec 2010, 18:04

[quote name="ROI"]Met name dat 3e filmpje is donders interessant om in te duiken. (Lees: aanknopingspunten om ZELF op door te gaan).

Dat filmpje zou wat mij betreft een prima aanleiding zijn om een topic over te openen
(Lees: discussie waard).

Goud - Zon - (edel-)metalen... tja... Baphomet: toch maar een eigen unieke topic van maken?

:egypte:[/quote]

Daar zat ik al aan te denqen... Vrijwilligers??
1119 AD
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 29 dec 2010, 19:46

Toch moet iemand mij eens uitleggen hoe het kan dat we dag en nacht hebben als er een holle aarde met een binnenzon zou zijn?
combi
Administrator
Administrator

wo 29 dec 2010, 20:01

Een tweede theorie, de theorie van de "omgekeerde Aarde", beweert dat wij (onze beschaving) eigenlijk aan de binnenkant van de wereld leven. Wij worden niet door zwaartekracht vastgehouden, maar door de centrifugale kracht van de roterende Aarde. De sterren, zo vermeld deze theorie, zijn hoog in de lucht opgehangen fonkelende stukken ijs en de illusie van dag en nacht wordt veroorzaakt door een roteren centrale zon die voor één helft oplichtend en voor de andere helft donker is.
Dat vroeg ik me ook af een antwoord hier op had ik ooit opgeslagen in een document weet de bron niet meer.
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 29 dec 2010, 20:05

• post deleted •
Plaats reactie

Terug naar “Complotten Algemeen”