Heerst er negativiteit momenteel?

Hier tref je alle overige topics aan met betrekking tot nieuws en discussie over onderwerpen die niet thuis pasten in een van de andere sub-fora.
Dromen
Administrator
Administrator

di 07 dec 2010, 15:22

Heerst er negativiteit momenteel?De sfeer op het werk hier is momenteel om te snijden. Vanochtend weer een hele discussie gehad. Ook bij mij thuis loopt het momenteel alles behalve flexibel. En ook bij een aantal in mijn vriendenkring merk ik dat die niet helemaal happy zijn.Natuurlijk kan dit 'toeval' zijn, of dat het alleen voor mij geldt; dat het niet overal zo is. Ik weet bijv. dat er rond deze periode een persoon in mijn kring enorm negatief word. Het zal ongetwijfeld met een 'najaardsdip' te maken hebben. Dus wellicht valt het allemaal mee. Vandaar dit topic! Hoe zit het bij jullie?! Hoe zijn de mensen om jullie heen?! Natuurlijk, op dit forum heerst ook min of meer wat een 'negatieve' gedachte, door alle 'negatieve' informatie / berichtgeving. Maar ik ben dus vooral benieuwd hoe het met jullie omgeving is, niet zozeer QFF / online. Maargoed, de sfeer hier, in mijn omgeving, is enorm slecht. Vandaar mijn beetje afwezigheid momenteel op QFF. Ik lig vroeg op bed, en probeer me wat van de negativiteit af te houden, waardoor ik mij van bepaalde mensen distantieer wat weer leid tot spanning. Ik slaap onrustig en droom zeer merkwaardig en 'doker'. Begrijp me niet verkeerd; ik accepteer dit seizoen, deze tijd helemaal. Het word vroeg donker, het is een koude en donkere tijd, maar dat heeft ook voordelen. En het hoort gewoon bij het leven. Het is dus niet zo dat ik een zware depressie zit; het zijn de mensen om mij heen, denk ik! Het is zo makkelijk natuurlijk om een ander de schuld te geven, maartoch.Het houd hier al 2 weken aan, dus ik begin er momenteel zelf ook al onder te leiden. Sjeee, dit topic begint een beetje persoonlijk te worden :D. Mijn excuses voor het 'zuigen'!! Muhahahaha!!Enniewee, back on topic! Hoe is het daar?! Dromen 
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

di 07 dec 2010, 16:07

Het valt me wel op dat meer en meer mensen op elkaar lopen te kankeren.. sinds de crisis zijn veel mensen geprikkeld, agressief en ronduit a-sociaal!

Komen we weer uit op het onderwerp geld.. Vooral op me werk is het om de haverklap vechten, schelden en bedreigingen uiten.. Geld maakt mensen anders, vooral het tekort aan geld.

En wat betreft depressies: het ene maatje heeft zich laten opnemen, de ander loopt bij de psych en anderen zijn echt moe en hebben nergens zin in.. Zo ook ik de laatste dagen, het zit er gewoon ff niet in..

Maar.. het is een periode, betere tijden komen wel weer.. het is nu even balen maar dat trekt wel bij!

8)
blackbox
Administrator
Administrator

di 07 dec 2010, 18:26

ik zag die smiley en vervolgens plaatje vd Zon op dit moment... :D

Afbeelding
illuminati of my own reality
combi
Administrator
Administrator

di 07 dec 2010, 18:29

Herkenbaar.

Hier op mijn werk is het ook om soms te huilen. Ik zelf zit me al te verdedigen tegen mensen omdat ik me aangevallen voel door de manier van vraagstellingen.
Die ik dus zelf zo ervaar maar als ik er over nadenk helemaal niet aanvallend is.

Kortom ik ben dus nu ook al een kort lontje aan het worden, had de ander dit nu niet was er helemaal niks aan de hand maar daar geld dus het zelfde voor.

Als ik naar buiten kijk, woon tegenover winkelcentrum, zie ik mensen ruzie maken en schelden tegen elkaar omdat er iemand te langzaam loopt ???

Haarp? EindeJaarsSneeuwGladheidsGedoe? Teveel druk op mensen vanuit school, werk, nieuws, het gevolg van al die paniekzaaierij van onze grote lijders!?
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 07 dec 2010, 18:31

[quote name="BlackBox"]ik zag die smiley en vervolgens plaatje vd Zon op dit moment... :D

Afbeelding[/quote]

The Sun...it's sad... :cry:
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

di 07 dec 2010, 18:33

hier op mijn werk vallen de slachtoffers van de herfst met bosjes om me heen.

stom, stom, stom, natuurlijk. je moet loslaten net als de bomen. niet meevallen :muur:
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
blackbox
Administrator
Administrator

di 07 dec 2010, 18:39

Ja ja...het is ook vervelend als de zekerheden (gebaseerd op lucht) wegvallen..
illuminati of my own reality
jasmin

di 07 dec 2010, 20:13

Ja, ik vind ook dat er veel negativiteit rondwaart. Korte lontjes, weinig flexibiliteit, onnodige conflicten.
Zelfs mijn meditaties worden erdoor verstoord. Het lukt allemaal niet zo goed, inderdaad sinds de afgelopen twee weken ongeveer...
Is het echt...?
Junior QFF-er
Junior QFF-er

di 07 dec 2010, 20:51

@dromen...mooi topic en iets wat me ook al jaren bezig houdt. Denk dat de crisis e.e.a. versterkt, maar in de kern zijn wij in ons kikkerlandje bijzonder ziekmakend bezig. Kijk alleen al naar de hoeveelheid van het gebruik van antidepressiva en je mag al de conclusie trekken dat het flink mis is. Zelf fascineert 'lichaamstaal' mij enorm...in algemeen en met name rondom een populaire scheidingsmaand als dec/jan is die hopeloos. En dan te beseffen dat we in het algemeen een welvaart hebben waar je U tegen zegt.
Het is ook maar net door welke bril je heen wilt kijken.
De schoonheid van mensen kan zo geweldig mooi zijn...helaas willen er veel te veel die aankleden, opmaken, bijsnijden en weet ik veel waardoor het leven voor de meesten één groot toneelstuk is.

Wat mij betreft; word op mijn werk gezien als diegene die altijd zo positief is. En dat in de zorg :-) ! Maarre, is ook bepaalde manier van kijken/denken. Dan nog maak ik me zorgen over welke ziekmakende wereld mijn dochter nu opgroeien en groot worden.
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

di 07 dec 2010, 21:38

Waar anderen negatiever worden, ben ik juist de afgelopen tijd positiever geworden.

Het kan een winterdip zijn voor alle mensen, aangezien we al vroeg te maken krijgen met kou en vooral ook veel sneeuw en gladheid (iets waar ik juist vrolijk van word :P ). Daarnaast alle feestdagen deze maand die ook voor de nodige stress zorgen. En misschien maken mensen zich (on)bewust toch zorgen om dingen, zoals financiën of andere zaken.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

di 07 dec 2010, 21:43

Mensen vergeten gewoon in de donkere wintermaanden wat vitamine C en D bij te slikken :sars:
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 07 dec 2010, 22:03

Of Magnesium for that matter. :lol:
Dromen
Administrator
Administrator

za 11 dec 2010, 23:11

Donderdag was het oké, gister was het 'aardig' oké.

Vanmiddag... Allemachtig iedereen is chagrijnig lol. Damn wordt echt erg.
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

za 11 dec 2010, 23:44

De laatste dagen borrelt het weer behoorlijk in mijn kop en wordt het positiever en positiever (in tegenstelling tot mijn banksaldo but who cares about that).

De geestelijke groei is niet tegen te houden.

"We gaan hard, ouwe!" :dans:
combi
Administrator
Administrator

do 16 dec 2010, 04:00

[quote name="Permuter 0."]Mensen vergeten gewoon in de donkere wintermaanden wat vitamine C en D bij te slikken :sars:[/quote]

na vier dagen 1000mg vitamine C en wat multi vitaminen moet ik zeggen het er allemaal wat beter uitziet en voelt.
:wortel:
Plaats reactie

Terug naar “Overig Nieuws”