'Yellowstone Vulkaan op knappen?'

Alles puur natuur nier ;-)
baphomet
Administrator
Administrator

di 25 jan 2011, 22:38

Steeds meer berichten duiken her en der op over het eventuele gerommel en de activiteit van de super vulkaan van Yellowstone in de VS. Ok hier op QFF waren al een aantal mensen erg oplettend. Zo was het nieuwkomer Charish die een comment plaatste in het artikel over de vreemde inkopen van FEMA, waarin het verband gelegd werd met de mogelijke activiteit van de Yellowstone super vulkaan en de 7 miljoen 'doodskisten' van FEMA.

Ook Het Dolle Eland legde vanmorgen in zijn comment in het meldpunt voor aardbevingen topic en mogelijk verband tussen FEMA en de activiteit van de super vulkaan die 1/3de deel van de VS zou kunnen vernietigen.

Zelfs DJ Patrick Kicken had het er net even over tijdens zijn uitzending op Radio Veronica. Ook hij vroeg zich af of we nu allemaal DDWWOOD gaan??!!

Op GLP loopt intussen ook al een draadje. Net als op ATS, dit zijn dus zeker plekken waar meer actuele informatie en feiten te vinden moeten kunnen zijn. Maar of het hier nu gaat om keiharde feiten van de dingen die staan te gebeuren of om simpele "pa-niQue-zaaierij" dat zou ik graag eens wat nauwlettender in de gaten gaan houden de aankomende tijd om zo in kaart te brengen wat er gaande is en wat we af kunnen doen als onzin. Ik roep een ieder hier op QFF dan ook op om alles aangaande de activiteit en het gerommel van de Yellowstone super vulkaan hieronder in de comments neer te donderen om zo een mooi overzicht te krijgen van dat wat er gaande is.

1119 AD
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 25 jan 2011, 23:21

ja vanaf de 26e wordt het spannend...fema wou het vreten voor die datum hebben...
gaan we dddwwwwwoooodddd???
:eten:
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

di 25 jan 2011, 23:30

Het is rustig
http://volcanoes.usgs.gov/yvo/activity/index.php

Amerika op rand catastrofe
WYOMING - De magmavloer van 's werelds grootste vulkaan, Yellowstone, in het Yellowstone National Park stijgt in recordtempo en zal bij het uitbarsten tweederde van Amerika kunnen vervagen.

Dat zeggen wetenschappers die de vulkaan nauwlettend in de gaten houden. De vulkaan is duizenden malen groter dan de Eyjafjallajökull vulkaan in IJsland, die in april 2010 het vliegverkeer van Europa lamlegde. Yellowstone barste afgelopen 2.1 miljoen jaar slechts drie keer uit en dat is de laatste 600.000 jaar niet gebeurd, meldt Daily Mail.

De wetenschappers wijzen erop dat tweederde van Amerika door de giftige lucht van de mega-vulkaan onbewoonbaar kan worden verklaard tijdens de uitbarsting.

De vloer van de vulkaan komt sinds 2004 in recordtempo omhoog, waarvan de laatste drie jaar met drie centimeter per jaar. Dat is het snelste tempo sinds 1923.

Het magma borrelt op een diepte van tien kilometer. "Als dat twee of drie kilometer was geweest waren we angstiger, maar wij weten niet hoe deze diepte moet worden berekend bij zo'n grote vulkaan. Wij kunnen geen voorspelling doen wanneer de Yellowstone tot een uitbarsting komt", vertelt Robert B. Smith, hoogleraar geofysica aan de Universiteit van Utah.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/8830 ... tml?p=18,1
blackbox
Administrator
Administrator

di 25 jan 2011, 23:39

illuminati of my own reality
Tj,haaaaaaaaaaah

di 25 jan 2011, 23:40

Die Amerikanen (dus niet die oorspronkelijke bewoners van het continent) kunnen toch gewoon een bom uit eigen fabriek op die vulkano laten ploffen! Zo'n tweede Hiroshima op eigen bodem lijkt mij wel funnie! :wortel:
ddww

di 25 jan 2011, 23:40

Ahhhhhhhhhhhh, we gaan doooood!!!!!!
StijlvolRechts
Senior QFF-er
Senior QFF-er

di 25 jan 2011, 23:48

[quote name="DatDanWeerWel"]Ahhhhhhhhhhhh, we gaan doooood!!!!!![/quote]

Dat zal best! Maar eerst bier!
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

di 25 jan 2011, 23:54

[quote name="DatDanWeerWel"]Ahhhhhhhhhhhh, we gaan doooood!!!!!![/quote]

Dat is een feit.
Het leven zelf is een dodelijke ziekte want iedereen gaat eraan dood op den duur.

:stikkie:
Tj,haaaaaaaaaaah

di 25 jan 2011, 23:59

FreeElectron, dan gooien we er toch weer een lekker muziekie tegenaan, wat kan ons de hele bende nog interesseren? lol.

FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 00:02

+333

:lol:
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 00:15

Hmmmm, interessant! Ik laat het commentaar over aan de QFF-ers die er verstand van hebben maar ik ga het wel ff volgen!

Trouwens, (no shit) ik heb vannacht gedroomd van een vulkaan (uitbarsting)............weird.

Mooi draadje! 8) (Nou ja, ...mooi.....)
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 26 jan 2011, 00:20

Dit vind ik een héél opmerkelijk bericht in het Zweedse nieuws:

http://svt.se/2.22620/1.2307179/oserios ... meteorolog

Ofwel:
'De Americanen' verwachten wederom een enorme Koude Golf...
De schuldige is de NAO - Noord Atlantische Oscilatie. Die al deze huidige winter voor record lage temperaturen heeft gezorgd met grote hoeveelheden sneeuw in zelfs de meest ongewone streken.

Wederom worden er weer ongewone koude temperaturen verwacht voor Noord-Europa en binnen afzienbare tijd...
Het is immers niet ongewoon voor Scandinavië, dat de maande februari en maart soms flinke koude uitschieters hebben.

So...What's all About it?

Echter zetten juist Zweedse meteorologen een vraagteken met de Americaanse prognose (huh?).

WSI zit namelijk griezelig HELEMAAL juist wat deze winter betreft. De lange termijnprognose verliep HELEMAAL stipt volgens 'plan'. Dat is merkwaardig te noemen, want de Zweden zeggen dat een 5-daags prognose, slechts voor 20% te vertrouwen is, daar zijn trouwens de meeste meteorologen het met elkaar over eens.

Mijn ogen vielen op deze woorden:

...."Experterna tror att NAO kommer att förändras relativt snart och resultatet förväntas bli osedvanligt låga temperaturer över norra Europa"....

Ofwel...:

...."Experten beweren dat NAO zich relatief snel én op hele korte termijn gaat wijzigen met resultaat ongewone lage temperaturen over Noord Europa"....

Experten, wie zijn dat dan?
Dus wie zegt nou wat en het juiste. WSI is vooralsnog helemaal juist, dat kunnen die Zweden toch nu niet meer ontkennen? Zijn die Zweden een beetje onthutst geraakt?
Begrijp mij goed, dit verbaasd mij namelijk, want de Zweden zijn altijd héél grondig, voordat ze uitspraken maken......

Of is er meer aan de hand achter de schermen?

Jullie hebben mij, Orbit en anderen al vaak genoeg over het weer, de zon, etc, gehoord. De harde wind, over het komen van de huidige winter, over hoe vaak dus meteorologen er steeds naast zitten.

De veranderingen zijn immers grimmig, onvoorspelbaar, in uitersten, onverwachts en vrijwel niet op lange termijn te voorspellen. Hoe kan het dan dat WSI het wél juist lijkt te hebben...

Als Yellostone gaat, dan krijgen we het inderdaad koud met zijn allen! Is dit wat 'de Experten' voorzien.....????

G- :love:
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 00:24

idd dolle
yellowstone zal een impact op alles en iedereen hebben.
denk dat de amrikanen ook wel wat beters te doen zullen hebben dan doodksisten vullen.

alles zal bedekt worden als deze jongen "gaat"
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 26 jan 2011, 00:36

[quote name="DatDanWeerWel"]http://www.rnw.nl/nederlands/article/st ... ontploffen[/quote]

Idd. ieder jaar komen die verhalen weer opzetten. 2009/2010 en dit jaar ook weer. Het kan nog wel 100.000 jaar duren.
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”