UrtheCast

Alle wetenschappelijke topics tref je hier aan.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

wo 29 jun 2011, 15:56

En we gaan nog even lekker door op deze Woensdagochtend, daar er vanochtend hier en daar op het web allerlei interessante artikelen opduiken met wetenswaardige inhoud... En het artikel dat ik net op de website van Grenswetenschap.nl tegen ben gekomen is zelf zo interessant dat ik er hier wat aandacht aan wil schenken hier op QFF. Ik spiek om de zoveel dagen namelijk even snel op de website van Grenswetenschap om te kijken of er nog interessante nieuwe artikelen zijn om te lezen, en zo ook vanmorgen dus!

Urthecast dus... Wattuh? Urthecast mensen! Ach, weet U wat? Leest U maar gewoon even mee...

Google Earth op steroïden, noemen de makers het zelf. Of een kruising tussen Google Maps en Youtube. Waarmee het ook vergeleken mag worden: het UrtheCast-project zal voor velen de wereld veranderen. Iedereen zal via internet live-beelden vanuit het Ruimtestation ISS kunnen bewonderen. In HD kwaliteit dan nog wel. We zien gewoon wat de astronauten uit hun raampje kunnen aanschouwen. Voorheen moest je voor dergelijke plaatjes behoorlijk in de buidel tasten, maar binnenkort niet meer...

Dankzij een samenwerking met het Russische Ruimtevaartagentschap worden eind dit jaar de twee camera voor UrtheCast bevestigd. Door middel van online software zal iedereen kunnen inzoomen op elk gewenst plekje dat in de ooghoeken van de lens valt. Locaties zullen getagd kunnen worden, net zoals in Google Earth maar dan niet meer met foto's. Live, met een resolutie van één meter, wat toch behoorlijk goed is om mee te beginnen. Het is al mogelijk om een voetbalwedstrijd vanuit de lucht mee te volgen. Of gelijk welk ander evenement.

We kijken alvast uit naar het resultaat van dit project. De opties zijn erg divers. Wat dacht u van stiekem kijken in de tuin van buren en familie? Of naar dat besloten feestje in het openluchtzwembad van de plaatselijke swingersclub? En dan is er nog de mogelijkheid dat UFO's voor de lens poseren. Wij popelen!

Bron: GrensWetenschap.nl

Zeer interessant en daarom dus ook wat aandacht voor UrtheCast hier op QFF...

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder...

1119 AD
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 29 jun 2011, 20:23

nog meer controleeeeeeeeeeeeeee
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

do 30 jun 2011, 03:30

Jah leuk vooral als het nieuw is, iedereen wil vast spelen...

Mene(e)ren/mevrouw(en) achter satteliet: maar dat kun je toch niet maken JE schend mijn privacy!!!

Nee hoor meneer de normale burger, niks aan de hand.
Je kan (als normale burger) alleen op voorbestemde plaatsen inzoomen, dus niet bij u in de tuin of huis hoor....
Ook erg handig voor opnames van oorlogen en such, kunnen we echt live zien wie er het eerste schiet, live battlefield :S

Maar ze kunnen toch allang zover inzoomen tot in je tuin.
Maar nu dus voor iedereen beschikbaar...
En als iedereen het mag dan mag de overheid/geheimediensten en weet ik wat voor bureaus het ook.
Wees aardig tegen mensen als je omhoog klimt, want je komt ze weer tegen als je naar beneden gaat...
Plaats reactie

Terug naar “Wetenschap”