Viktor Schauberger

Alle wetenschappelijke topics tref je hier aan.
Dromen
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 00:15

Viktor Schauberger.Persoonlijke noot.
Hier mijn onderzoek(je) over heer Viktor Schauberger. Ik had afgelopen 2 jaar al met enige regelmaat deze naam voorbij zien komen. Nadat BlackBox mijn interesse wekte rondom ‘Vortex’ energie, besloot ik maar eens een boek over Viktor Schauberger aan te schaffen. Omdat ik het liefst Nederlandstalige literatuur lees, blijft er weinig over rondom Viktor Schauberger. Er zijn 2 Nederlandstalige boeken over hem; ‘Een leven lang in de natuur’ uitgebracht in 2008, en onlangs een nieuw boek: ‘Eenoog in het land der blinden’ van dit jaar (2010).
Ik ben begonnen met het boek uit 2008; ‘Een leven lang leren van de natuur’.Het boek ‘Een leven lang leren van de natuur’.
Via boekwinkeltjes.nl liep ik tegen dit boek aan; nieuw voor de helft van de prijs. Zo’n aanbod kun je niet laten liggen!
Eerlijk is eerlijk, het boek op zichzelf viel mij iets tegen. Nieuwprijs is € 19,90 en ik vond het boek toch wat aan de dunne kant (184 bladzijden). Softe kaft. Maar het gaat om de inhoud! Voor een ieder die nergens rondom Viktor Schauberger mee bekend is, is dit een goed boek! Voor de ‘kenner’ zal het tegenvallen.
Op internet zijn verschillende sites en het zijn soms saaie stukken (inhoudloos) die meer vragen dan antwoorden oproepen. Het boek is héél goed te lezen! Zo goed, dat het zelfs voor de jongere schooljeugd leesbaar is; echter halverwege het boek ging ik een beetje om in alle verschillende levensenergieën (nee, geen Newage shit, laat dat duidelijk zijn!!).Vortex dit, vortex dat.
Je zou verwachten dat het boek over de Vortex gaat; dat valt best mee. Sterker nog, volgens mij valt het woord ‘vortex’ niet eens in het boek.
Heden dage wekken alle machines energie op d.m.v. druk, warmte en expansie. Schauberger ging uit van het omgekeerde proces! En hier zit de clue. Op het internet word vooral gesproken over 'vortex-energie' (draaikolk-energie). Maar het is meer het proces, niet zozeer de vorm (ook wel, maar anders).
Anti zwaartekracht / Levitatie kracht
Dit had ik niet verwacht. Keiharde feiten rondom de jaren 1930 / 1940 in dit boek. Schauberger liet weinig informatie achter over deze tijd, maar de informatie die hij achter liet, liegt er niet om.
Even wat info. Schauberger kreeg tijdens zijn dienst in het leger toestemming om zijn onderzoeken voort te zetten nabij  concentratiekamp Mauthausen.. Dit terwijl hij, met alle respect, een doodgewone boswachter was(!). In 1934 werd hij trouwens uitgenodigd door Adolf Hitler. Hitler begroete hem hartelijk. Later bleek dat Hitler hem al na 10 minuten de deur had gewezen. In 1943 werd Schauberger, als boswachter (??) overgeplaatst naar, jawel, de SS. Hij werkte voor niemand minder dan Heinrich Himmler.
Ik wil hiermee niet een negatief beeld rondom Viktor Schauberger schetsen. Vergeet niet; als hij het aanbod van SS’er had afgeslagen was hij geëxecuteerd. Ook heeft hij tijdens de periode dat hij werkte nabij het concentratiekamp enkele mensen gered van de executie.
Het is een feit dat Schauberger op 26/27 juli 1936 een succesvolle proef voltooid met anti zwaartekracht / levitatie kracht. In het boek wordt ook vermeld dat hij nabij concentratiekamp Mauthausen een succesvolle proef deed met een levitatiemachine. De eerste keer dat deze werd opgestart steeg hij geluidloos omhoog, maar knalde te pletter tegen het dak.
Wat er na de 2e W.O. is gebeurd met de geschriften / informatie is speculatie. Schauberger mocht zich in ieder geval nooit weer bezig houden hiermee. Gevolg was dat Schauberger zich ging richten op de landbouw.Patenten
Viktor Schauberger heeft een aantal patenten achter gelaten. Tot mijn verbazing staan er zelfs een aantal online! Zie o.a.:
http://www.google.com/patents?tbs=bks%3 ... ch+Patents
O.a. patent 146141 wekte mijn verbazing. Dit gaat over het levitatie kracht (repulsin) systeem dat hij ontdekte. Zie ook plaatje hieronder. Voor uitgebreide info hierover:

Allemaal erg ‘conspiracy-achtig’ maar ik zeg er nogmaals bij: Bovenstaande info is feitelijk.
Nog eentje dan, om aan te tonen hoe geniaal Schauberger was (vooral diegene die bekend zijn met symbolen zal het een en ander rondom de persoon Schauberger nu min of meer duidelijk worden):
http://www.google.com/patents?id=eMKiAA ... f=false‘As above as below’.
Ik citeer:
Een van Viktors favoriete geschriften was de ‘Smaragden Tafel’ van Hermes Trismegistus (…) met de beroemde regel ‘zo boven, zo beneden’.
Ik som even de feiten op. Viktor Schauberger, boswachter. Niet afgestudeerd in een of andere academische / universitaire school.  Heeft ontmoeting(en) met Hitler, krijgt zijn eigen onderzoek instituut tijdens de 2e WO wanneer hij promoveert tot SS’er en als klap op de vuurpijl is zijn favoriete geschrift de ‘Smaragden Tafel’ van Hermes Trismegistus. En dan heb ik zijn uitvinden nog maar even buiten beschouwing gelaten.
Wonderbaarlijk, wonderbaarlijk. Oordeel zelf, ik krijg zelf sterk de indruk dat het niet anders kan of Viktor Schauberger is een ‘ingewijde’ dan wel dat hij veel informatie heeft; alchemist, occultist, wie zal het zeggen.
Dit is niet alles. Schauberger was niet alleen op de hoogte van de ‘Smaragden Tafel’, maar bulkt van de info die men in Vrijmetselaar / Rozenkruisers kringen vind. Schauberger had veel respect voor Goethe, welke hij graag las. Schauberger beschouwde ‘water als het bloed van de aarde’ wat overeen komt met een zinsnede die voor het eerst door Goethe werd gebruikt.
Er is zelfs nóg meer! Schauberger was geïnteresseerd in de klassieke Grieken. Ook haalt Schauberger werken aan van Da Vinci over ‘de Eerste Oorzaak’ of ‘Primaire beweger’. De aarde leeft; er is balans. Als je iets aanraakt heeft dat een gevolg, etc.
Als laatste sluit ik af met de Heilige Graal, Viktor Schauberger schreef letterlijk het volgende: ‘De Heilige Graal … de ultieme eivorm (kelk).’Atlantis
Jah, nog meer occult! Verassend wederom! Schauberger was van mening dat Atlantis ten onder was gegaan door technologie / energie misbruik. Hij zag dat de mensheid wederom verkeerde energie gebruikt (of uitputting van de natuur) en wou met zijn uitvindingen de mensheid (dichter) bij de natuur brengen. De mens moet niet tegen de natuurkrachten werken, maar de mens is de natuur!Water, magnetisme, bomen, eivorm en levensenergie
Dit  topic / blog staat nu al boordevol informatie en ik zou daarom voor deze informatie naar het boek verwijzen. Om dit allemaal uit te leggen kan ik bijna het complete boek copy pasten. Dat is niet mijn bedoeling.
Zoals ik eerder vermelde beschreef Schauberger water als het bloed van de aarde. Even heel kort door de bocht:
Anomaliepunt water is 4 graden. Dit houdt in dat, weer heel kort gezegd, water bij 4 graden het meest energetisch is. Temperatuurgradiënt: water dat afkoelt of verwarmt waardoor het zich van het anomaliepunt verwijderd en opwarmt of afkoelt.
Hele proces in een boom word beschreven.
Zuurstof = mannelijk
Koolstof = vrouwelijk
Ook hier net zoals overal in de natuur zie je het proces van mannelijk / vrouwelijk terug.
Overdag is zuurstof actief op de (warme) zonkant buitenzijde, koolstof op koele schaduwkant, 's nachts wisselt dit zich (buitenkant van boom word nu koeler) wat leid tot zetmeel, proteïnen, etc.
Met de zouten in de aarde is dit precies zo.  Water dat de aarde inzakt bevat geen  zouten maar wel zuurstof.  Het passeert het anomaliepunt (4 graden) naar beneden en word daar weer opgewarmd. Vervolgens, door warmte, zet het zich uit dus gaat omhoog. Deze weg omhoog neemt het water weer zout mee!
Dan is er nog een stuk over magnetisme, levensenergieën, carbonen en fructigenen wat allemaal van invloed is op het water tijdens de reis op en naar van het anomaliepunt.
Een van de zo vele dingen die Schauberger aan de hand van bovenstaande info dus ontdekte was bijv. waarom water de ene keer wel werd opgenomen in de grond en de andere keer niet. Dit alles heeft te maken met de temperatuurgradiënt van het water.IJzeren leidingen
Feit is, dat door de ijzeren waterleidingen de energetische waarde van water afneemt. Omdat ijzer een onedel metaal is. Wanneer er water door een ijzeren leiding stroomt, corrodeert het ijzer en blijft er bezinksel achter in de leiding. Natuurlijk is dit minimaal, maar denk hier maar eens over na. Bovendien gaat de lading van het water die deze op weg naar boven meekrijgt (lees stuk magnetisme in het boek) helemaal verloren. Schauberger stelt dan ook: het water dat hiervan resultaat is, is levenloos en ongezond.
Alternatief?! Schauberger zegt dat, zeker met de techniek van toen al, houten leidingen mogelijk zijn.De Bron.
Remember het WB topic?! Dit boek, beter gezegd Viktor Schauberger, was op de hoogte van de Bron. Sterker nog, hij beschrijft deze en legt haarfijn zelfs de theorie hiervan uit(!). Triest einde.
Schauberger heeft nooit erkenning voor zijn werk gekregen. Zijn hele leven heeft hij wat dat betreft (maatschappelijk) enorm veel tegenslagen gehad. Voor de landbouw had hij een prachtsysteem ontdekt / ontworpen voor de boeren op het land. Tot 60% meer opbrengst (!). De verkoop werd hem onmogelijk gemaakt door de landbouwindustrie en de boeren zelf (verschillende redenen, zie boek voor uitvoerig uitleg en gang van zaken).
Later, 1952, kreeg hij weer eens een grote kans. Op een universiteit deed hij mee aan onderzoeken, en alles toonde Schauberger z’n gelijk; opmerkelijke uitslagen voor de huidige wetenschap., sterker, het kon niet. Toch gebeurde het. De Universiteit heeft er nooit wat mee gedaan. Stugge professors en de boekjes (wetenschap) verteld dat het niet kan. Wederom geen erkenning voor Schauberger!
Overal geen erkenning voor Schauberger terwijl zijn testen, uitvindingen stuk voor stuk slagen en zijn gelijk aantonen!!
Tot slot kreeg Schauberger een aanbieding van de Amerikanen. Hem werden letterlijk gouden bergen beloofd als hij naar de V.S. ging. Hie ging hiermee akkoord omdat Schauberger al erg op leeftijd was en nergens werden zijn ideeën tot dusver gesnapt / geïntroduceerd. Geen erkenning. Dit zag hij als een laatste goede kans, dus ging hij hierop in. Er kwam niks van. Op een gegeven moment zat hij in een bungalow in de woestijn. Er was geen werk niks, ze zeiden dat hij moest acclimatiseren. Schauberger werd ziek, probeerde van alles. Eerste klas kuren, onderzoeken, etc. Niets hielp. Hij wou terug naar Oostenrijk maar dat mocht niet. Uiteindelijk lieten ze hem gaan op voorwaarde dat hij een papier moest ondertekenen. Dit deed hij. Hij mocht niks vertellen en nergens over praten. Alles wat hij uitvond ging naar de Amerikanen. Acht dagen na zijn thuiskomst in Oostenrijk overleed Viktor Schauberger.Heden ten dage
Er zijn vandaag vele voorbeelden van uitvindingen te noemen welke te danken zijn aan Schauberger, van sneeuwpistes tot rivierbeddingen tot bosbeplantingen.Mijn  ‘vaste’ ‘betrouwbare’ wereld is aan het vergaan
Schauberger zei dat er al mensen waren die voor hem (in de moderne geschiedenis) deze technologie had uitgevonden. O.a. John Worrel Keely. Via google is er hier informatie te over van te vinden. Opmerkelijk! Niet alleen dat, tot mijn grote verbazing zie ik ook het volgende:
http://books.google.nl/books?id=O3wZ4mb ... &q&f=false
En:
http://www.rudyrucker.com/blog/2007/08/ ... low-earth/
Verder op youtube staan filmpjes waarop je denkt van: huhhh?!
Dit onderzoek houd niet meer op. Alle eindjes, knooppunten zijn onlosmakend verbonden met het Occulte; mysteriescholen (Vrijmetselarij / Rozenkruisers). Telkens weer Atlantis, Vril; Vrije energie en kennis die de Vrijmetselaren en Rozenkruisers beschikken dankzij overleveringen van Atlantis.
Voor mij, persoonlijk, is dit het zóveelste feit dat de mysteriescholen zoveel ‘meer’ kennis hebben dan wij / de maatschappij. Alles in dit blog is feitelijk. Alles in dit blog komt niet overeen met het huidige denken in onze maatschappij en de kennis van onze wetenschap. Hoe méér ik zoek, hoe duiker ik diep, hoe meer antwoorden ik lijk te krijgen die tevens mijn hele ‘vaste’ en ‘betrouwbare’ wereld onder mij doen verdwijnen.
De grote vraag die bij mij persoonlijk opreist is ook: Vrije energie, hebben we dat wel nodig?! Zou het werkelijk zoveel problemen oplossen? Ik heb grote vraagtekens bij het nut van vrije energie in de maatschappij waarin wij nu, op dit moment, leven.Overige bronnen:
Boek ‘een leven lang leren van de natuur’
http://www.linux-host.org/energy/russianshaub.htm
http://www.implosie.nl/mechanisch_occultisme/index.php
Pythagoras Keplersysteem: http://www.pks.or.at
Uitgever, eerste Engelse uitgever boeken Schauberger: http://www.schauberger.co.uk
Ook voor prachtige patenten : http://www.implosion-ev.de
Ecologisch instituut: http://www.iet-community.org
Frank Germano, heeft o.a. discussiegroep via mail: http://www.frankgermano.net
Importeur in NL van koperen gereedschap: www.kopersporen.nlVan Schauberger zijn 4 werken vertaald naar het Engels door Coats:
- The Water Wizard
- Nature as Teacher
- The Fertile Earth
- The Energy Evolution Dromen 
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, FreeElectron
blackbox
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 01:07

Very Nice Dromen!!!

Mooie aanvulling met achtergrond informatie...

Laat de Natuur uwen Leermeester zijn!!!

Afbeelding
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
Dromen
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 02:01

[quote name="BlackBox"]
Afbeelding[/quote]

Oké, nog een dan! Schauberger deelde zijn eerbied voor water samen met Herakleitos. Herakleitos zei:
'Voor zielen betekent veranderen in water dood, voor water is dat veranderen in aarde. Maar uit aarde komt water voort, en uit water de ziel.'

Schauberger deed de volgende raadselachtige uitspraak:
Luchteieren brengen water voort,
watereieren brengen aarde voort,
aarde-eieren brengen energie-eieren voort.

Die ei duid natuurlijk op de 'vorm', en die vorm is weer de vorm van de stelling van pythagoras, getal PI, u kent het vast wel:

Afbeelding
blackbox
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 02:24

hmmm, wat dacht je hier van?

Afbeelding
Another recent activity in the EEG has been the interest taken in cosmic energy beams striking the earth`s surface. These have been termed tachyon beams, based on the notion that supposed particles of this name are superluminal. The principle investigators here have been Gunther Schneck and John Cuninghame. The work to date indicates that a variable width beam of energy at close to 510 to the horizontal strikes a horizontal surface. This energy among other things can be used for healing purposes. Asking the question – what is the shape of the footprint when it strikes a surface? – yields an intriguing result. An experiment performed by both John and Billy with around a foot wide beam showed that the pattern was ovoidal in shape

Afbeelding
Theoretically, this shape was identified by Victor Schauberger in his work on the flow of water and the optimum vessel shape to contain it. Adapted here from `Living Energies` - (p.72) by Callum Coates is Schauberger`s basic golden egg shape related to the pentagon. Added to this shape are the the key arcs which produce this shape and the location of the centres of these arcs in relation to the pentagon.

LINK
Dromen
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 02:36

LOL! Die laatste alinea idd.

Wederom een bevestiging...
blackbox
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 02:43

De grote vraag die bij mij persoonlijk opreist is ook: Vrije energie, hebben we dat wel nodig?! Zou het werkelijk zoveel problemen oplossen? Ik heb grote vraagtekens bij het nut van vrije energie in de maatschappij waarin wij nu, op dit moment, leven.
Stel je voor dat je die arbeids uren om kunt zetten naar bijv.....UUuuhh...nog meer lezen van boeken... 8)

Zou te gek zijn. Je hoeft niet werken voor je benzine en al de energie wat je nodig hebt.....10 urige werkweken, waar moet ik tekenen???
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 nov 2010, 03:08

wiskunde, geometrie....brrrrrr :-x

wel weet ik dat wanneer je water uit de kraan een tijdje rechtsom draait in je glas het zachter smaakt

je geeft het water nl zijn natuurlijke ordening terug
schenk er dan wat water bij uit de kraan en dat neemt dan die zachte smaak over.
water is dus in staat om informatie door te geven aan water

krek ast nie woar is 8)
blackbox
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 03:11

Tis mooi om te zien dat al die 'scherpe' hoeken in een smooth ei-vormpje uitkomen. Daar zit volgens mij de 'Clou' van het hele verhaal...
Dromen
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 03:31

[quote name="BlackBox"]Tis mooi om te zien dat al die 'scherpe' hoeken in een smooth ei-vormpje uitkomen. Daar zit volgens mij de 'Clou' van het hele verhaal...[/quote]

Dat hangt dr vanaf... Zoals ik schreef, het zijn niet alleen die hoeken, maar ook die 'reis' die het door de aarde maakt.
blackbox
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 03:37

de maximale dichtheid van water is bij 3.98°Celsius

Afbeelding
blackbox
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 03:38

[quote name="Dromen"][quote name="BlackBox"]Tis mooi om te zien dat al die 'scherpe' hoeken in een smooth ei-vormpje uitkomen. Daar zit volgens mij de 'Clou' van het hele verhaal...[/quote]

Dat hangt dr vanaf... Zoals ik schreef, het zijn niet alleen die hoeken, maar ook die 'reis' die het door de aarde maakt.[/quote]

Hmm, hier doelde ik niet op... :oops:

Gewoon los gezien van water ff. Zo'n ei-vorm is gewoon meer zeg maar Organisch gevormd.
Æon
Senior QFF-er
Senior QFF-er

za 13 nov 2010, 03:43

Altijd interessant wat er allemaal geschreven wordt over bijzondere en onbekende uitvinders.

Leuke topic Dromen!

Schauberger was een natuur mens.. Tesla ook maar was een meer een ether mens.. en zie hoe deze wizard .. afgebroken tot zijn eind is gekomen. En degene die met hun uitvindingen aan de haal gaan .. dat zijn de... Dromen zoals ik al eerder schreef onderscheiden tussen de goede... en de nasi broeders.. in deze is schauberger en tesla een goede .. maar dat is geheel mijn mening en gevoel...!
Verder heb ik er geen commetaar over.. ga hierover verder niet in discussie we zullen de echte feiten nooit weten!
Viktor Schauberger (1885-1958) was een Oostenrijkse natuuronderzoeker. Hij begon als eenvoudige boswachter, maar eindigde als uitvinder in het rijtje Keely, Tesla, Brown, etc. Zijn uitvindingen waren gebaseerd op processen die hij in de natuur waarnam. Zijn eerste uitvinding was een ‘houtbaan’ waarmee hout tien keer zo goedkoop uit de bergen getransporteerd kon worden. Deze uitvinding maakte hem in korte tijd zeer beroemd. De wetenschappers begrepen niet hoe het ding werkte. Zij maakten hem uit pure nijd belachelijk, en daarmee ongeloofwaardig.
Niemand geloofde hem meer toen hij beweerde dat de Rijn overstroomde omdat de bedding in Zwitserland gekanaliseerd was. Ook zijn kritiek op de moderne bosbouwmethoden viel niet in goede aarde.

In de Eerste Wereldoorlog raakte Schauberger zwaar gewond aan zijn been. Van zijn invaliditeitsuitkering construeerde hij een bronwaterapparaat. Met zijn geneeskrachtige water genas hij in Wenen vele zieken, totdat jaloerse doktoren zijn praktijk sloten.

Daarna probeerde hij een ‘huisgenerator’ te ontwikkelen. Door middel van de‘implosie’ van water zouden mensen thuis gratis energie op kunnen wekken. Omdat hij weinig geld had, lukte dit niet onmiddellijk. Een slecht geconstrueerd proefmodel schoot door het dak van de fabriek. De politie kwam, nam zijn apparaten in beslag en vernietigde ze.

In de Tweede Wereldoorlog werd Schauberger door de SS gedwongen mee te werken aan geheime wapenprojecten. Hij ontwierp een ‘vliegende schotel’ die lucht als brandstof gebruikte. Volgens ooggetuigen werkte het proefmodel. Er was te weinig tijd en goed materiaal om het ding te perfectioneren. Boze tongen beweren dat deze techniek na de oorlog in het geheim door de Amerikanen is geperfectioneerd. De vanaf 1947 waargenomen UFO’s zouden geheime militaire vliegtuigen zijn. De Amerikanen verboden Schauberger ooit nog aan deze uitvinding te werken.

Na de oorlog was er grote hongersnood. Schauberger zocht daarom naar natuurlijke middelen om de voedselproductie te verhogen. Hij maakte een koperen ploeg. Proeven toonden aan dat deze ploeg de productie drastisch verhoogde. De kunstmestlobby hield deze uitvinding uiteindelijk tegen.

Aan het einde van zijn leven werd Schauberger naar Amerika gehaald. Een rijke industrieel wilde zijn apparaten massaal gaan produceren. Na een aantal weken kreeg Schauberger argwaan. Hij vreesde dat de Amerikanen zijn kennis wilden misbruiken om een nog krachtiger waterstofbom te bouwen. Hij keerde terug naar Oostenrijk, waar hij zes dagen later stierf.

Na zijn dood poogde zijn zoon Walter zijn werk voort te zetten, door het van een wetenschappelijke basis te voorzien. Kleine groepjes onconventionele wetenschappers proberen nog altijd Schaubergers vindingen na te bouwen.

Over zijn werk zijn de laatste jaren een groot aantal lezenswaardige boeken verschenen.

In Nederland ijvert de ‘stichting natuur- en implosietechnieken’ voor popularisering van zijn werk.
Bron:
http://www.implosie.nl/Houtbaan.php
http://www.implosie.nl/Implosie_versus_explosie.php

http://video.google.com/videoplay?docid ... 9537728517#
http://www.implosie.nl/Links_en_literatuur.php
Dromen
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 03:44

[quote name="BlackBox"]de maximale dichtheid van water is bij 3.98°Celsius

Afbeelding[/quote]

ARE YOU FACKING KIDDIN'ME??????????????????????????????????????

Artikel gelezen?! Anomaliepunt?!

4 graden :x HEt heilige water is 4 graden...
Dromen
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 03:44

omg BB! Ik flip hier :D Damn die Schauberger
Dromen
Administrator
Administrator

za 13 nov 2010, 03:47

[quote name="Æon"] we zullen de echte feiten nooit weten!
[/quote]

Alles, in het artikel / blog hierboven, is feitelijk :)
Plaats reactie

Terug naar “Wetenschap”