Gemanipuleerd?

Hier meer over de Illuminati (de echte en de neppe) maar ook over de NWO en ga zo maar door.
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15960
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

vr 22 mar 2013, 15:06

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Omhoog
Gebruikersavatar
meNsies
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 477
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 18:18

vr 22 mar 2013, 17:28

Heb effe alle 7 pagina's doorgenomen net, heel veel off-topic helaas. Maar mooi onderwerp om over te discussieren.
Als een bepaalde formule (in dit geval A.I.D.A) werkt, wordt die overal toegepast.

Net als Sex Sells, bij Disney bijvoorbeeld.

@ Nexion, hoop dat er in dit onderwerp weer wat leven te blazen valt. :)


Wat mij betreft,....

n.b.; Als iemand een spelletje met je speelt en je hebt het door, dan veranderen de regels. Het spel echter niet. Daar heb je een paradigma-verschuiving voor nodig, denk.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, wodan, FreeElectron
Omhoog
Gebruikersavatar
rp801
QFF Gold Member
QFF Gold Member
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 16:42

vr 22 mar 2013, 17:37

Leuk inderdaad deze, ik had m ook nog niet gelezen.

Volgende show van Derren Brown vind ik een van de meest merkwaardige experimenten ooit om "gewone" mensen te triggeren om nogal opmerkelijke dingen te laten doen B)

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, wodan
Omhoog
Gebruikersavatar
meNsies
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 477
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 18:18

vr 22 mar 2013, 17:42

Kilo drop 3 neuro, maar die miniverpakkingen bij de kassa zijn 200 neuro per kilo haast, ongelooflijk!

Om maar iets te noemen.

En dan over naar bankiers, religies en overheden!!!!!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Omhoog
Gebruikersavatar
meNsies
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 477
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 18:18

vr 22 mar 2013, 17:49

En dan nog iets,

lopen "ze" over je heen,.... OF

Laat je over je heenlopen......


Neem het heft weer in eigen hand, er is geen overheid die je veiligheid garandeert, let zelf goed op en LEER desnoods te onderscheiden.

Als het moet kan alles? Ja toch!

De oorsprong van het woord 'discrimineren' bv. ligt in onderscheiden wat goed of slecht voor je is.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, wodan, FreeElectron
Omhoog
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 4292
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 22:26

vr 21 mar 2014, 19:02

Goeie shit.

En ineens besef ik dat ik zo verschrikkelijk veel heb geleerd (herINNERd) in de afgelopen paar jaar ......

TOEN kon ik hier niks mee, nu ...... 8) ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
Omhoog
Gebruikersavatar
baphomet
Administrator
Administrator
Berichten: 23147
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 16:08

vr 21 mar 2014, 20:23

Nexion schreef:  De A.I.D.A. formule Na mijn middelbare school besloot ik om het middenstands diploma te gaan halen. What an eyeopener THAT was, folks. In die zelfde periode leerde ik voor het eerst ook de broederschappen kennen en hun manier van werken. Vooral op het gebied van (massa) manipulatie, waarin ik toendertijd zeer geinteresserd was. Naarmate de opleiding volgde merkte ik dat bepaalde formules, die gebruikt worden in marketing en reclame, overeen kwamen met wat ik leerde aan de "andere" kant. Het was verbazend om te zien hoe makkelijk het is om mensen, individueel of een grote roep, te manipuleren en dingen te laten doen die ze uit zichzelf nooit zouden doen. In dit artikel licht ik 1 van de meest effectieve formules toe welke is toe te passen op kleine schaal, zowel als op globale schaal als daar de intentie toe bestaat. Met dit artikel wil ik de lezer bewust maken van wat er zoal op ze los wordt gelaten en zo elke kant op lopen waar iemand maar wil, de formule toepassend al naar gelang het te dienen eind doel. Ik hoop dat je na het lezen die tekenen om je heen kunt herkennen en zo je eigen wil weer wat sterker kan maken en de bullshit van de diamanten weer kan onderscheiden. De AIDA formule dus. Wat is het, hoe werkt het, wat betekent het en wat kun je er mee.Deze formule word in de marketing en reclame wereld (laat ik het daar maar bij houden) gebruikt om mensen over te halen producten te kopen of op andere acties over te laten gaan. Dit is een 4 voudige formule bestaande uit 4 stukken "gereedschap" die gebruikt worden. Nu volgt een opsomming daar van en daaronder licht ik ze stuk voor stuk uitgebreid toe. AttentionInterestDesireAction ATTENTION: Het eerste wapen wat in de strijd word gegooit richting het einddoel zorgt er voor dat iemand de aandacht krijgt voor het "gepresenteerde". In supermarkten zien we flitsende displays met schreeuwende teksten en kleuren. Een argeloze passant kan er niet om heen en de aandacht is getrokken. Waneer je iemands aandacht hebt kun je door gaan naar de volgende stap. INTEREST: Vervolgens, als je eenmaal de aandacht hebt, voer je eigenschappen (alle positief natuurlijk) van het product aan die de interesse van de persoon opwekt. "Hmmmm, ik heb het eigenlijk niet nodig maar het is interessant om even bij stil te staan en te bekijken. Mag ik het even vasthouden?" En natuurlijk mag dat, graag zelfs. En je bent weer een stap verder waar je die persoon wil hebben. DESIRE: Vervolgens ga je argumenten aanvoeren waarom die persoon je product moet kopen. Deze stap is de meest listige in de AIDA formule en is het daadwerkelijke manipulerende deel er van. Je wekt bij de persoon het verlangen op om het artikel te kopen met "smoesjes" ZONDER dat je gaat liegen. (erg belangrijk dat laatste). Je maakt iets wat volsterkt onbekend is bij iemand onmisbaar, als het ware, waardoor het verlangen ontstaat om het artikel te kopen. "Goh, dat ik al die tijd zonder heb gekund, zeg!" ACTION: Vrervolgens is het een kleine moeite om deze persoon tot actie over te laten gaan, wat dus letterlijk betekent dat het artikel wordt verkocht aan die persoon. Bingo! In het voorbeeld heb ik me beperkt tot de detailhandel, omdat iedereen daar mee bekend is en staat dus dicht bij je zelf. Echter, deze formule wordt niet alleen toegepast door winkeliers en reclame mensen maar ook door bedrijven in de diensten sector, overheidsinstanties, regeringen, etcetera, etcetera. Vergeet ook de religies niet, die passen het ook toe en dan vooral met name de New Age beweging, Scientology en Mormonen. Ik weet zeker dat de lezer zelf verder kan kijken en deze formule kan herkennen in de wereld om hem/haar heen. Educate yourselves!  Vragen staat vrij.nextworldorderAugustus 2010

Nu ik het teruglees besef ik me dat dat gebruik van deze aanpak al in mijn genen vast gesleten zat. Toen ik klein was en begon met tekenen en creatieve dingen te doen, merkte ik dat je zaken aan de hand van deze aanpak aardig naar je hand kunt zetten. Dit paste ik later ook toe op de middelbare school met de schoolkrant en acties etc. Toen ik begon aan mijn Master opleiding voor echt creatief denken en doen, besefte ik me dat dat wat ik daar leerde al in me zat. Ondanks dat toch doorgezet en eenmaal in het bedrijfsleven bij diverse reclamebureaus waar ik werkte kwam het gebruik van deze aanpak weer voorbij.

Maar goed, dat ik door heb hoe het werkt, dat heb ik naast dat ik dat in mijn werk al wel aangetoond ook wel aangetoond met de diverse hoax websites die ik door de jaren heen heb opgezet.

Anyways, de keerzijde is dat verkeerd gebruik van deze formule met verkeerde intenties op een dag tegen je zal gaan werken... Dat is bij mij ook gebeurt en bij vele van mijn creatieve lotgenoten die het toepasten ook.

Daar heb ik inmiddels wel van geleerd...
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Omhoog
Plaats reactie

Terug naar “Illuminati / New World Order”