12 goede redenen...?!?

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 06 mar 2013, 01:10

[quote=""Vrillon" post=69444"]
Welke gun van welke overheid? Banken kunnen doen en laten wat ze willen, je moet even kijken wie "de gun" werkelijk in handen hebben.
Ze kunnen doen en laten wat ze willen dankzij de overheid.. de overheid forceert ons dat papiergeld te gebruiken wat centrale banken uit het niets printen. En probeer eens een bank te starten.[/quote]

Het probleem is dat er een enorme belangenverstrengeling is ontstaan tussen de financiële wereld en de overheden, zie dat maar eens op te lossen...
Sorry maar ik vind dit een heel kortzichtig en elitair antwoord en ik lees totaal geen argumenten.
Het is zeker niet kortzichtig zo lijkt het misschien, maar ik ga hier geen hele documentaire voor je liggen ontleden ik reageer op wat jij typt.

Dus als jij dingen uit die docu aanhaalt reageer ik daarop.
Ik verwacht ook niet dat je een hele documentaire gaat ontleden, ik hoop alleen dat je 'm gaat kijken en niet zomaar wat roept van "te mainstream" en "propaganda".
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 06 mar 2013, 01:26

[quote=""hotspot" post=69451"]
Het probleem is dat er een enorme belangenverstrengeling is ontstaan tussen de financiële wereld en de overheden, zie dat maar eens op te lossen...
[/quote]
haal de overheid met zn geweld weg en de vrije markt corrigeert alles, eerst zal het veel slechter gaan en dan alleen maar beter.
Het is onvermijdelijk het is dat of zoals de overheid doet opschuiven en verergeren.
Ik verwacht ook niet dat je een hele documentaire gaat ontleden, ik hoop alleen dat je 'm gaat kijken en niet zomaar wat roept van "te mainstream" en "propaganda".
Ik heb em een tijd terug al gezien op aanraden van iemand op qff.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 06 mar 2013, 19:08

[quote=""Vrillon" post=69452"]
Ik heb em een tijd terug al gezien op aanraden van iemand op qff.[/quote]

Dan was die blijkbaar niet aan jou besteed. Maar het zou wel leuk zijn als je kon onderbouwen waarom het volgens jou "je reinste propaganda" is. Hoeft niet, mag.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 06 mar 2013, 19:21

[quote=""hotspot" post=69472"]Dan was die blijkbaar niet aan jou besteed. Maar het zou wel leuk zijn als je kon onderbouwen waarom het volgens jou "je reinste propaganda" is. Hoeft niet, mag.[/quote]
Noem maar dingen uit die docu die jij het belangrijkst of wat dan ook vind, dan zal ik daar mn mening over geven..
En als ik gelijk heb (ik zeg als ik omdat je het er niet mee eens bent momenteel) dat het propaganda is dan is het aan niemand besteed, of juist wel, net hoe je ernaar kijkt.

Er worden volgens mij wel genoeg dingen in gezegd die kloppen, maar niet in de juiste context, of hoe zeg je dat.. maarja dat is nou propaganda. De oorzaak word verdraaid of weggelaten of ze komen met een oplossing die weer meer problemen zal veroorzaken etc..
Moraliteit ∝ Vrijheid
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 06 mar 2013, 19:37

[quote=""Vrillon" post=69474"][quote=""hotspot" post=69472"]Dan was die blijkbaar niet aan jou besteed. Maar het zou wel leuk zijn als je kon onderbouwen waarom het volgens jou "je reinste propaganda" is. Hoeft niet, mag.[/quote]
Noem maar dingen uit die docu die jij het belangrijkst of wat dan ook vind, dan zal ik daar mn mening over geven..
En als ik gelijk heb (ik zeg als ik omdat je het er niet mee eens bent momenteel) dat het propaganda is dan is het aan niemand besteed, of juist wel, net hoe je ernaar kijkt.[/quote]

Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een ellenlange discussie over deze docu, maar als jij er zo stellig over bent dat het propaganda is dan ligt de bal bij jou natuurlijk, dan is het aan jou om dat uit te leggen.
Er worden volgens mij wel genoeg dingen in gezegd die kloppen, maar niet in de juiste context, of hoe zeg je dat.. maarja dat is nou propaganda. De oorzaak word verdraaid of weggelaten of ze komen met een oplossing die weer meer problemen zal veroorzaken etc..
Een heel simpele vraag dan: propaganda voor wie of voor wat?
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 06 mar 2013, 20:44

[quote=""hotspot" post=69475"]
Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een ellenlange discussie over deze docu, maar als jij er zo stellig over bent dat het propaganda is dan ligt de bal bij jou natuurlijk, dan is het aan jou om dat uit te leggen.[/quote]
Ik ook niet, maar als er zo'n cruciale dingen aan bod komen noem ze dan.. als ik dat moet uit gaan leggen moet ik de docu opnieuw kijken en dat gaat simpelweg niet gebeuren..
Jij noemt die docu om de vrije markt zwart te maken.. dat argument is al weerlegt, dus dat is al onzin als dat niet jouw interpretatie is maar daadwerkelijk in de film genoemd word, of iig waarschijnlijk gesuggereerd word.
Het enige dat ik van die docu nog weet is dat ik het een propaganda film vond en dat plemp dan gewoon onbeargumenteerd hier neer, ik heb vertrouwen in het oordeel dat ik me herinner, daarom mag je van mij alle pogingen ondernemen om mijn ongelijk te bewijzen en dan zal ik proberen jouw oogpunt te verschuiven naar een plek waar het werk achter de illusie te zien is.
Een heel simpele vraag dan: propaganda voor wie of voor wat?
Deze film zal waarschijnlijk meer gericht zijn op figuren als ons, de zogenaamde wakkere mensen, dat denken we althans.. maar dat denken de lui die we als sheeple bestempelen net zo goed.
Je begint volgens mij pas wakker te worden als je je begint te beseffen hoe erg je nog slaapt.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Plaats reactie

Terug naar “Diversen / Dump”