12 goede redenen...?!?

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

za 23 okt 2010, 19:21

bapho,
uit je reactie begrijp ik dat we 2 verschillende discussies aan t voeren zijn.

alles wat je zegt begrijp ik het is mi alleen een discussie die nooit een oplossing zal hebben omdat de oorzaak van al deze 'ellende' niet in deze wereld geworteld is.

de hele wereld is alleen, het zijn de intenties die goed of slecht doen ontstaan. dan kun je wel gaan discussieren over allerlei handelingen, het echte probleem bespreek je dan niet.

hoopt dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen, anders doe ik zo nog wel een worp.
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
baphomet
Administrator
Administrator

za 23 okt 2010, 19:30

Ik snap waar je op aanstuurt, maar dan gaan we in de kosmos roeren en daar ging het niet om, het begon met het goed praten van de drogredenen in het artikel dat je stuurde waarvan ik een apart artikel hier op QFF heb gemaakt. Wat ik doe is voortborduren op redenen en oorzaken die ten gronde liggen aan de fundamenten van mijn standpunten en mijn perspectief op deze materie. Wat jij doet is zoeken naar een uitweg om maar niet op de daadwerkelijke onderbouwing van de feiten die ik noemde in te hoeven gaan.

Maar dan had je deze informatie en dus het artikel niet naar voren moeten schuiven. Je wilt nu toe naar "hogere sferen" en de "aardse zaken" waarmee het begon verlaten. Besef je goed dat ik in die materie van duisternis net zo thuis ben als in al de in mijn leven vergaarde kennis en wijsheid. Daarmee insinueer ik gelijk maar even eerlijk dat een schaakspel door middel van roeren in de kosmos voor mij is als het nuttigen van ontbijt...

[hide]Hoe verder we roeren in het petrischaaltje dat we even heelal noemen, hoe verder we tot de conclusie zullen komen, dat hoe langer we blijven roeren hoe dichter we bij het einde van dit en het begin van een nieuw heelal komen en dan zullen concluderen dat de kosmos een speeltje is van goden als onszelf, puur en louter om nieuwe goden te creëren en zo sparringpartners en publiek en gezelschap te creëren voor de reeds aanwezige goden... Volg je me nog? [/hide]

:smokey:
1119 AD
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

za 23 okt 2010, 19:36

[quote name="8lou1"]dear permo, of je houdt me voor de gek of je zit echt in totaal een andere beleveniswereld dan ik.

zeg je nh dat je jouw weg snapt en die van bapho ook en die van de kluizenaar ook, maar van de kluizenaar die gebruik maakt van de mogelijkheden die er in deze maatschappij zijn niet?

wat is dan de rede dat t slecht is?

[/quote]

Goed en slecht zijn moeilijk te definiëren.

Wat wel zo is is dat geld gewoon energie is, ik verdien geld en daarmee kan ik een bepaalde periode overbruggen, in die periode van rust kan ik aan mijzelf werken zeg maar. Maar die periode moet ik dus eerst verdienen, dat lukt prima.

Nu is het zo dat door mij te belasten in ook voor anderen aan het verdienen ben, als ik dat niet zou hoeven doen zou ik dus meer geld overhouden en dus meer tijd voor mijzelf kunnen creëren.

Bankhangers vertragen dus mijn ontwikkeling zeg maar.

Ik vind het niet erg om belasting te betalen, ik ben sterk en kan het dragen voor degenen die het zelf niet KUNNEN dragen.
Het probleem zijn dus die luie misbaksels die het wel KUNNEN dragen maar het gewoon verdommen omdat ze de 'comfort zone' niet willen verlaten.

En maar mekkeren op het systeem.

Zonder dit systeem zou je helemaal aan jezelf overgeleverd zijn, begrijp je dat wel ?

Respect, respect, weet je ?
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

za 23 okt 2010, 19:44

dear bapho,volgens mij schreef ik pas nog ergens op qff dat je de bodem pas zult vinden als je een stapje opzij doet. en dat meen ik serieus.

menselijk gedrag en daarmee de maatschappij kan alleen maar verklaard worden dmv verbanden en reacties. wil je dus weten waar al die beweging vandaan komt moet je kijken naar de oorsprong van de beweging. inderdaad as above so below, maar toch zeer zeker ook door iets uit te spreken maak je t innerlijk dood.

Zodra je t woord laat zijn, is t geen water meer. naw regels en wetten halen t leven leeg en laten t hart des mensen doods achter.

praat dus niet over regeltjes en maatschappijen, maar doe t met wat je tegen komt in t leven. heeft je buur man hulp nodig met zijn pc en kan je hem daar bij helpen doe dat dan uit de liefde van je hart.

de rest van de wereld is slechts decor voor jouw zijn. JIj bent mijn decor en ik t jouwe. en in elkaars leven hebben we maar een heel klein miezerig rolletje aan elkaar toebedeeld. maa jij bent degenen die lou tot leven wekt. dat doe ik niet ik ben alleen maar en vice versa.

sorry bap, ik begin te ratelen. dit zijn dingen die ik WEET maar die niet met woorden te vangen zijn (gelukkig maar) mijn point is:

maak je wereld niet groter dan nodig, het werkt verlammend. dus red de wereld begin bij jezelf.

liefs,
een ratelende lou
baphomet
Administrator
Administrator

za 23 okt 2010, 19:49

[quote name="8lou1"]dear bapho,volgens mij schreef ik pas nog ergens op qff dat je de bodem pas zult vinden als je een stapje opzij doet. en dat meen ik serieus.

menselijk gedrag en daarmee de maatschappij kan alleen maar verklaard worden dmv verbanden en reacties. wil je dus weten waar al die beweging vandaan komt moet je kijken naar de oorsprong van de beweging. inderdaad as above so below, maar toch zeer zeker ook door iets uit te spreken maak je t innerlijk dood.

Zodra je t woord laat zijn, is t geen water meer. naw regels en wetten halen t leven leeg en laten t hart des mensen doods achter.

praat dus niet over regeltjes en maatschappijen, maar doe t met wat je tegen komt in t leven. heeft je buur man hulp nodig met zijn pc en kan je hem daar bij helpen doe dat dan uit de liefde van je hart.

de rest van de wereld is slechts decor voor jouw zijn. JIj bent mijn decor en ik t jouwe. en in elkaars leven hebben we maar een heel klein miezerig rolletje aan elkaar toebedeeld. maa jij bent degenen die lou tot leven wekt. dat doe ik niet ik ben alleen maar en vice versa.

sorry bap, ik begin te ratelen. dit zijn dingen die ik WEET maar die niet met woorden te vangen zijn (gelukkig maar) mijn point is:

maak je wereld niet groter dan nodig, het werkt verlammend. dus red de wereld begin bij jezelf.

liefs,
een ratelende lou[/quote]

8Lou1, ik denk echt dat wij beide een totaal verschillende blik op zaken hebben. Ik bekijk en doe dingen het op MIJN MANIER...

Dat WERKT namelijk!
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

za 23 okt 2010, 19:50

[quote name="Permuter 0."][quote name="8lou1"]dear permo, of je houdt me voor de gek of je zit echt in totaal een andere beleveniswereld dan ik.

zeg je nh dat je jouw weg snapt en die van bapho ook en die van de kluizenaar ook, maar van de kluizenaar die gebruik maakt van de mogelijkheden die er in deze maatschappij zijn niet?

wat is dan de rede dat t slecht is?

[/quote]

Goed en slecht zijn moeilijk te definiëren.

Wat wel zo is is dat geld gewoon energie is, ik verdien geld en daarmee kan ik een bepaalde periode overbruggen, in die periode van rust kan ik aan mijzelf werken zeg maar. Maar die periode moet ik dus eerst verdienen, dat lukt prima.

Nu is het zo dat door mij te belasten in ook voor anderen aan het verdienen ben, als ik dat niet zou hoeven doen zou ik dus meer geld overhouden en dus meer tijd voor mijzelf kunnen creëren.

Bankhangers vertragen dus mijn ontwikkeling zeg maar.

Ik vind het niet erg om belasting te betalen, ik ben sterk en kan het dragen voor degenen die het zelf niet KUNNEN dragen.
Het probleem zijn dus die luie misbaksels die het wel KUNNEN dragen maar het gewoon verdommen omdat ze de 'comfort zone' niet willen verlaten.

En maar mekkeren op het systeem.

Zonder dit systeem zou je helemaal aan jezelf overgeleverd zijn, begrijp je dat wel ?

Respect, respect, weet je ?[/quote]

R-E-S-T-E-C-P!

1119 AD
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

za 23 okt 2010, 19:59

8Lou1, ik denk echt dat wij beide een totaal verschillende blik op zaken hebben. Ik bekijk en doe dingen het op MIJN MANIER...
iets met man is ruler of the world en vrouw ruler of the innerworld :peasjo:

en ondertussen is de wereld nog steeds zo als ie is. accepteren of veranderen bapho??

ik ben ondertussen bij accepteren aanbeland \.

love,
lou
baphomet
Administrator
Administrator

za 23 okt 2010, 20:14

Sorry accepteren is gelijk aan opgeven in MIJN ogen

:dans:
1119 AD
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

za 23 okt 2010, 20:18

figured that much. :P

wat zal ik zeggen?
t heeft juist niets te maken met opgeven, maar maakt dat je actief deel neemt aan de maatschappij en verantwoordelijkheid op je neemt om zorg te dragen voor je naasten.

en hoe ik nu uiteindelijk hier ben beland dat probeer ik nu juist duidelijk te maken. maar dat gaat nu jammeer genoeg niet met woorden.

so niets dan love to you dear bapho. till we meet again :love:
baphomet
Administrator
Administrator

za 23 okt 2010, 21:58

De kijk op kosmische zaken, die jou van mij doet onderscheiden is dusdanig verschillend dat je kan spreken van het feit dat ik me zelfs niet eens in zou kunnen leven, noch voor kan stellen dat de situatie die jij middels feiten tracht te verdedigen en goed te praten, überhaupt ook maar op wat voor wijze dan ook te verdedigen valt of goed te praten kan zijn...

Lijnrecht is dus ook niet hoe we hier met elkaars denkwijzen tegen over elkander staan hoor... Je moet het eerder zoeken in totaal onbegrip en totale onwil om me ook überhaupt maar in te kunnen beelden hoe zo'n situatie gerechtvaardigd kan of zou kunnen worden...

Even goede vrienden verder hoor en alles behalve hard feelings...dus no worries... het kan en mag allemaal toch dat we het niet met elkander eens zijn!
1119 AD
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

za 23 okt 2010, 22:03

inderdaad bapho, variatie houdt de lol in t leven!

alhoewel een ding zijn we t waarschijnlijk over eens:
:dd:
altijd aangenaam om naar te kijken :yeah:
baphomet
Administrator
Administrator

za 23 okt 2010, 22:05

[quote name="8lou1"]inderdaad bapho, variatie houdt de lol in t leven!

alhoewel een ding zijn we t waarschijnlijk over eens:
:dd:
altijd aangenaam om naar te kijken :yeah:[/quote]

nahhh neee niet echt aangenaam twee van die stuiterende ballen...

sorry doet me niet zo veel...

maar goed dat is totaal off-topic ook
1119 AD
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

za 23 okt 2010, 22:10

lol, was ook figure of speech. zo blijven we bezig.

wat een totaal verschillende golflengte zitten we op zeg! :D :muur:
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 03:16

he permo,
die redenatie van jou vat ik wel. ook al ben ik t niet geheel met je eens.

ik ben meer geneigd de belastingheffer als schuldige te zien. een wet die mi gewoon opgeheven mag worden.

het zal tijd worden dat iedereen eens verantwoordelijk is voor zichzelf. het zou t leven een stuk aangenamer maken.

dan werk je ook echt voor jezelf en creeert t ook meer waarde. oim maar eens iets te noemen

ik ben t dus niet met je oneens, maar leg de schuld ergens anders
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 03:53

Nooit de schuld buiten jezelf leggen, dat is te makkelijk.

Het systeem is niet het grote kwaad, natuurlijk zijn er een hoop misstanden, maar de hoofd schuldigen zijn nog altijd wij zelf en niet 'ze'.

Zonder dit syteem zou het pas echt moord en doodslag zijn en ellende en leed en een hoop ongezonde smerigheid.

En voor mij persoonlijk bevalt dit systeem het best, er zijn ook andere systemen in andere landen en culturen, maar ik ben blij dat ik daar niet woon.

En wat mij betreft is iedereen hier welkom als je je kan vinden in het hier geldende systeem, met relatief gezien veel vrijheden, godzijdank, laten we dat vooral zo houden.

Beter nog, laten we er naar streven om ons zo veel mogelijk vrijheden te verwerven als we maar kunnen.

Dat is knokken tegen de onverschilligheid :muur:
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
Plaats reactie

Terug naar “Diversen / Dump”