12 goede redenen...?!?

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 18:16

[quote name="Permuter 0."]Je wilt alles maar afschuiven op die overheid hè ?

Ja, er is inderdaad een zeker mate van crowdcontrol, en dat is ook nodig, want dat zijn die mensen die de waarheid niet aan kunnen, zie dienen in een sprookje geplaatst te worden voor hun eigen bestwil, maar vergeet niet dat die mensen eerst zelf gevraagd hebben om dat sprookje.

Er is geen evil 'ze' alleen maar een evil 'we'...

Dus als ik in mijn blote kont bij jou voor de deur tuinkabouters ga zitten kleien van mijn eigen poep dan vind jij dat best ?

Dan ben jij al een heel eind ;-)[/quote]

jammer dat nibi overleden is anders had ik je een link gestuurd. zou je nog versteld staan van wat ik allemaal goed vind.

wel eens marquis de sade gelezen????
een aanrader voor de vrijheidsbeleving van de mens. decor kan heftig zijn, maar permo is een mannetje, toch? die kunnen marquis meestal beter waarderen dan de 'dames'

ps: mag dan wel van t vrouwelijk geslacht zijn, maar reken mij toch echt niiet onder de dames. ik neig meer naar Kali
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 18:19

Als iedereen zich alleen nog maar bemoeid met zichzelf en zijn eigen omgeving dan zitten we binnen drie generaties weer in de middeleeuwen met alle ellende van dien.

Dat is ook de rede dat ik het niet erg vind om belasting te betalen, ik moet mij wel bemoeien met de rest van de wereld want wij zijn allen één. De rest van de wereld gaat mij aan het hart, ik kan er niet voor kiezen om iedereen maar in zijn eigen sop gaar te laten koken.

En als we het aan de mensen zelf over laten gaat het fout, omdat er dan niemand meer zal zijn die ons naar de waarheid leidt die achter alle indoctrinatie ligt, want die waarheid kan gekend worden.
Die waarheid die wij maar niet willen zien zal zich dan nooit openbaren en wij zullen allen verzuipen, in onze eigen stront.
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 18:20

oh ja, die overheid!!!

in mijn wereld en dagelijks leven bestaat geen overheid ( ik werk bij de gemeente, lol). ik houd me met mijzelf en mijn familie bezig de rest is decor en noodzakelijk kwaad. ik ga niet voor een ander de wereld regelen of indelen en steek daar ook mijn energie niet in door me te gaan irriteren aan hetzes en het verheffen van een theedoek tot iets heiligs/duivels.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 18:23

[quote name="Permuter 0."]Als iedereen zich alleen nog maar bemoeid met zichzelf en zijn eigen omgeving dan zitten we binnen drie generaties weer in de middeleeuwen met alle ellende van dien.

Dat is ook de rede dat ik het niet erg vind om belasting te betalen, ik moet mij wel bemoeien met de rest van de wereld want wij zijn allen één. De rest van de wereld gaat mij aan het hart, ik kan er niet voor kiezen om iedereen maar in zijn eigen sop gaar te laten koken.

En als we het aan de mensen zelf over laten gaat het fout, omdat er dan niemand meer zal zijn die ons naar de waarheid leidt die achter alle indoctrinatie ligt, want die waarheid kan gekend worden.
Die waarheid die wij maar niet willen zien zal zich dan nooit openbaren en wij zullen allen verzuipen, in onze eigen stront.[/quote]

lieve schat, je kan niet naar de waarheid geleidt worden, je moet hem zelf ontdekken anders is t geen waarheid meer.

en ook al klinkt t egoistisch wat ik zeg: houdt jje met jezelf bezig. het uit zich in een naastenliefde die zijn weerga niet kent.

geloof me niet maar probeer t is een paar maanden, zul je zien wat een rust en vrede en naastenliefde t brengt. zorg voor jezelf dan volgt de wereld mee.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 18:27

Tja, hier raken we elkaar kwijt.

Er is namelijk meer, veel meer.

je hebt nog iets te ontdekken, ik wens je veel succes op je tocht, je gaat de goede kant op, er is wel degelijk een werkelijkheid achter alle gekte, als je die hebt gezien zul mijn reacties beter begrijpen.
Ik kan je even niet verder helpen hier mee, dit moet je zelf doen.

Maar ik wil best eens een :pruthey: met je drinken (alhoewel ik geen alcohol drink)
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 18:34

dear permo, er is meer zo veel meer......

woorden kunnen jammer genoeg niet alles zeggen, zeker niet hier. jammer, jammer.

en ookk al ben ik niet van de alcohol, een spliffje draaien met zijn tweetjes zie ik ook wel zitten!
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 18:36

Wellicht komt het er nog eens van ;-)
Dromen
Administrator
Administrator

zo 24 okt 2010, 19:45

Maar de reden om niet te werken is dus, vanwege het principe dat je niet mee wilt betalen vanwege wat de overheid doet / uitgeeft aan 'foute' dingen?!
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 19:49

nee de reden om niet te werken is aan een ieder zelf.

maar alle zware dogma's die hangen aan uitkeringen , luiheid, leningen e.d. die zou je eens kunnen onderzoeken op echtheid.

het artikel geeft in ieder geval al een andere kijk, wat al betekend dat de dogma's geen waarheid zijn.

nu nog je echte eigen mening vormen en je bent er.

love,
lou
Dromen
Administrator
Administrator

zo 24 okt 2010, 19:56

Ik heb mijn eigen mening :D Daarom juist.

Het blog geeft toch echt overduidelijk aan dat een reden om niet te werken is, dat je niet meebetaald aan allerlei 'foute' dingen! Dat staat er toch gewoon???
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 19:58

dacht dat je mij persoonlijk vroeg.

maar als t er duidelijk staat wat is dan de vraag?
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 19:59

merk t al, voel me weer veel t e belangrijk vandaag. krijg je met inzichten, denk je gelijk weer dat je jezus bent :lachjedood:
Dromen
Administrator
Administrator

zo 24 okt 2010, 20:02

Nou, dat daar geen reet van klopt :D

Omdat A: de overheid ook allerlei góede dingen doet.

En B: Als je zó principieel bent, dat je dus als reden om niet te werken aangeeft dat je niet wil meebetalen aan allerlei 'foute' dingen, dan eet je dus ook geen vis / vlees? De Bioindustrie is al HELEMAAL een trieste wereld.

Ook draag je dan geen merk (sport) kleding, want merken als Adidas en Niks worden gemaakt door mensen uit ontwikkelingslanden tegen vergoeding van nog geen 1 dollar per dag. Om maar niet te spreken van we werkomstandigheden en het aantal uren dat ze per dag moeten werken.

D'r blijft weinig over zo, als je echt zó principieel bent.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 24 okt 2010, 20:20

om eerlijk te zijn is de hele wereld 'fout'

maar goed ook, anders is t zo moeilijk 'goed' te doen/zijn.

dat allemaal daar gelaten. alle overheidszaken zullen vast wel ooit eens met een goede intentie opgezet zijn. de ellende echter is dat t apparaat zo groot is dat t een eigen bestaansrecht heeft gekregen. dit bestaansrecht heeft alleen geen ziel en daardoor ook geen besef van goed en kwaad, alleen besef van regels. en dat is waar de schoen wringt.

laat je dus dat systeem los dan ben je op jezelf aangewezen, een wezen MET een ziel levend in een zielloze wereld

en dan kom ik weer bij mijn eerste punt: maak jezelf los van het systeem/ de wereld om te ontdekken wie wat waar en hoe je bent.

nu hoor ik gelijk al permo schreeuwen om een infuus. maar zoals jij eigenlijk al zegt dromen: er is geen leven zonder t systeem. dat is wat de wereld tot gevangenis maakt. je kunt alleen wel de gevangenis zo inrichten dat t t beste bij jou past. en daarvoor moet je op ontdekkingsreis door de wereld van dogma's en zogenaamde waarheden.
Dromen
Administrator
Administrator

zo 24 okt 2010, 20:35

[quote name="8lou1"]om eerlijk te zijn is de hele wereld 'fout'

maar goed ook, anders is t zo moeilijk 'goed' te doen/zijn.[/quote]

Jij bedoeld op de 'materie' wat fout is?! De Joden hebben deze leer ook: Er was niets, en omdat een God / iets de regels brak, onstond 'het', de materie.

Dan kun je je afvragen waarom we hier zijn. Ik denk niet dat de hele wereld 'fout' is, veel mensen wel. Maar dat heeft, denk ik, ook zo zn redenen (Theosofie heeft hier interessante theorieën over).

[quote name="8lou1"]dat allemaal daar gelaten. alle overheidszaken zullen vast wel ooit eens met een goede intentie opgezet zijn. de ellende echter is dat t apparaat zo groot is dat t een eigen bestaansrecht heeft gekregen. dit bestaansrecht heeft alleen geen ziel en daardoor ook geen besef van goed en kwaad, alleen besef van regels. en dat is waar de schoen wringt.

laat je dus dat systeem los dan ben je op jezelf aangewezen, een wezen MET een ziel levend in een zielloze wereld

en dan kom ik weer bij mijn eerste punt: maak jezelf los van het systeem/ de wereld om te ontdekken wie wat waar en hoe je bent.

nu hoor ik gelijk al permo schreeuwen om een infuus. maar zoals jij eigenlijk al zegt dromen: er is geen leven zonder t systeem. dat is wat de wereld tot gevangenis maakt. je kunt alleen wel de gevangenis zo inrichten dat t t beste bij jou past. en daarvoor moet je op ontdekkingsreis door de wereld van dogma's en zogenaamde waarheden.[/quote]

Ik snap je wel. Jij / jou denkwijze schetst(neem het niet te persoonlijk ;-), gewoon ff discussie dit) van 'het werken' een kwaadaardig beeld. De bron van alle ellende. Principieel zeg jij: als je werkt, doe je eraan mee. Dat is ook zo. De ECHTE gnostieken trekken zich daarom voledig terug. De Katharen vroeger hadden helemaal niks. Niks. Geen huis, geen geld, niks. De Kennis des Hart.

En dit is een nobel streven! En je hebt hier gelijk in.

Maar nu weer back to the basic. Niemand in Nederland, neemt een uitkering / gaat niet werken vanwege bovenstaand streven. Nogmaals: jij zegt maak je los, doe niet mee met het systeem, etc. etc. etc.

Fine, maar dat houd in dat je dan ook geen huur betaald. Geen Vlees, vis en melkproducten eet. Geen merkkleding draagt. Geen huis hebt, niet in auto rijd, geen laptop hebt, en zo kan ik doorgaan.

Niet werken onder het mom van 'ik ben principieel tegen het systeem en wil er niet aan mee doen', maar ondertussen wel je volproppen met chippies en cola en een flatscreen in huis.

Hoezo tegenstrijdend?! :D
Plaats reactie

Terug naar “Diversen / Dump”