Huisdieren!

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 02 jun 2011, 15:41

Hier de plek om je huisdier(en) te showen, leuke anecdotes te vertellen of gewoon over onze beesten te praten.

Ik trap af met onze Missy:

Afbeelding

Een asielkat, ze was een maand of 6 toen ze bij ons kwam en had toen al een nestje gehad ... (!)
Blijkbaar is ze daarom op straat gezet want ze vertoonde beslist geen zwervertjes-gedrag.
De kittens zijn in het asiel gebleven en Missy wilde met mij mee.

Vanaf het moment dat ze bij ons was heeft ze een speciale band met mij gehad.
Ze is enorm op mij gefixeerd, loopt achter me aan als een hondje en kletst de oren van mijn kop af.

Voor mijn operatie lag ze al een tijd bij me op bed en tegen mijn borst aan alsof ze voelde dat ik niet in orde was.
Tijdens mijn ziekenhuisopname bleef ze thuis zoeken, mauwen en wachten op mij (6 weken!).
En nu ik weer thuis ben ligt ze weer voortdurend bij me.

Nog frappanter: mijn steunhart geeft alarmsignalen als de accu's leeg raken, op dat signaal reageert Missy heel snel en alert.
Als ze niet bij me ligt komt ze ineens uit het niets op bed en mauwen zo van "Je accu's zijn leeg, vervangen!"
En dat gebeurt niet 1 keer, maar ELKE keer. Bijzonder.

Dat vind ik mooie dingen. Katten zijn spiritueel en paranormaal begaafd.
En Missy is met mij verbonden op een manier die ik nog niet eerder heb meegemaakt met een huisdier.
Misschien dat het met honden makkelijker is, maar katten zijn toch vaak meer op zichzelf gericht en hebben feitelijk lak aan de mensen om hen heen.
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 02 jun 2011, 17:43

My pride and joy away from home.. Moppie Yang El Gato negro Telgman. :)

Afbeelding

On the left Mister I like to role in the dirt is. :)

Als ik van iemand ergens een plaatje online mag zetten zou ik het fijn vinden. En het is meer vel dan vet dat beest, hoewel hij weinig mate kent. Zal is wat meer actie foto's nemen direct.
blackbox
Administrator
Administrator

do 02 jun 2011, 17:49

Mooi onderwerp FE, en ook een mooi verhaal over Missy...:)

Ik zelf heb een hond genaamd Bowie en een Kat genaamd Maus...

Bowie is een grote zwarte labrador van 10 jaar oud, maar nog steeds zo gek als een deur. Bowie en ik gaan vaak Biken...

gisteravond nog een stukkie gefilmd toevallig...

[video][/video]

Af en toe komt er instinct naar boven....:P

[video][/video]

En Bowie is natuurlijk gek op zwemmen en bommetjes maken...

[video][/video]

Zo hier heb je een indruk van Bomans, over Maus zal ik later wat plaatsen

BB
illuminati of my own reality
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

do 02 jun 2011, 18:15

Leuk om te zien al die (huis)dieren.

Wij hebben een kat, die heet Tom. Het is een mengelmoesje van de Noorse- en de Zweedse boskat. Het is een vreselijk lief en sociaal dier. Maar buiten is hij een geduchte jager. Hij komt ook met vanalles thuis....: muizen, mollen, vogels, vleermuizen en eekhoorns.

Hij loopt graag mee naar de brievenbus en tijdens een wandelingtje. Hij heeft hier een énorm territorium. Zijn jachtgebied is een aantal hectare! Zijn nagels zijn ook vlijmscherp, die wij nooit knippen - dat zijn namelijk ook zijn noodzakelijke wapens.

Afbeelding
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 02 jun 2011, 20:45

Wat een mooie beesten allemaal! :love:

Neut: je kunt foto's uploaden naar een externe host bijv. www.tinypic.com
De link daarvan plaats je dan weer hier, al dan niet tussen img tags met blokhaken.
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 02 jun 2011, 22:40

T.y.v.m. Hier de weinige actie shots van vandaag. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dromen
Administrator
Administrator

vr 03 jun 2011, 00:10

Mooie verhalen allemaal zeg!!

Erg herkenbaar BB die eerste 2 filmpjes :D . Haha, wij hebben ook een bruine labrador. Geweldige beesten. Ik moet altijd lachen om hun uitdrukkingen ^^

Is Bowie ook autoritten gewend? Ik zou zeggen neem Bowie anders eens mee, dan neem ik onze lab mee. :P Maar dan moeten we wel lopen en niet biken. En ik hou onze hond eerst wel ff gelijnt, aangezien die van ons nog vrij jong is (2,5) en ietsje ondeugend. Ze luisterd goed, maar als ik met haar bijv. te lopen ben en heb haar los en ze ziet een konijn; dan gaat er een knop om en kan ik roepen wat ik wil, maar dan gaat ze achter het konijn aan ^^. Nadat ze weer iets rustig is, en ik roep haar, dan komt ze wel weer.
mrslucy
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 08 jun 2011, 21:35

Wij hebben hier 3 Amerikaanse Bulldogs.
Rock(standaard)is nu 3 en bij ons gekomen toen hij een half jaar was,als herplaatser.Hij was broodmager en kapot na 5 min.lopen doordat hij alleen een balkonnetje zag.Daar is nu niks meer van te zien.Dit is onze buffel...
Afbeelding
Afbeelding
Een half jaar later kwam Djairo erbij(bully),via een bevriende fokker.We kregen hem met 16 weken.Dit id hij nu...
Afbeelding
Afbeelding
Als laatste is daar dan White Rose,ook een herplaatser,zwaar verwaarloosd en totaal geen opvoeding gehad.Ze heeft ons heel wat werk gekost,maar is nu een echte knuffelkont.Ze is een hybride.
Afbeelding
We zijn helemaal verliefd op het ras.
Rock is voor mij de perfecte hond,hij merkt als het niet goed gaat met me en barricadeerd dan met zijn ruim 80 kilo de deuren.
blackbox
Administrator
Administrator

do 09 jun 2011, 14:17

Wow, mooie verhalen mrsLucy en mooie beestjes...:D
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

di 02 aug 2011, 04:13

Onze kleine Luna maakt "Close Encounters of the First Kind" met onze grote rode boskater Tom...... :woohoo:
Afbeelding
Afbeelding

En op verzoek van Ninti..... B)
Afbeelding
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Neut
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

di 02 aug 2011, 06:29

Damn, krijg die foto niet naar hier, via imagedump
My Jekyll doesn't Hide
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

ma 12 sep 2011, 15:41

Ja.... Luna wordt groot!!!

Ze is inmiddels dikke maatjes met onze rode boskater Tom. Af en toe wordt er lekker flink op los geknokt, maar dan met ingetrokken nagels. Luna is niet bang, integendeel zelfs!

Tom is blijkbaar onder de indruk en wil dus graag zijn jagersgeheimen met haar delen. Dus hij is begonnen met zo af en toe een muis mee naar binnen te nemen en die legt hij dan voor haar neer. Luna gaat er dan als een dolle ermee vandoor, terwijl Tom dan tevreden ligt toe te kijken.

Hier een beeld verslag.....:

...Hier was Luna nog onbedorven-, en dikke maatjes met "muis"...
Afbeelding

...Maar deze foto toont toch de ware aard van het ontwakende jagersinstinct...

Afbeelding

...Tom kijkt tevreden toe, met een blik van een Karate-leraar zwarte band 3:e Dan...
Afbeelding

...Tja van al dat gedoe wordt je best moe...
Afbeelding
:evil:
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Neut
blackbox
Administrator
Administrator

di 13 sep 2011, 19:01

Nice verhaal Dolle....B)

Mijn kat Maus komt wel buiten, maar alleen achter thuis. Het is gewoon veel te druk met verkeer hierzo...

Afbeelding

Afbeelding
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

di 13 sep 2011, 19:16

Ff klein perma link probeersel voor m'n beste katten vriend.

Het is gewoon een baas, jammer van z'n ballekes, had no choice.. :(
koewacht
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 04 dec 2011, 15:31

Bugsy

Afbeelding

Bugsy en Bobo

Afbeelding

Bobo en Bugsy :)

Afbeelding
Plaats reactie