Filmtip: Argo

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
Dromen
Administrator
Administrator

ma 18 feb 2013, 20:39

Gisteravond de film Argo gekeken!

Zeker een aanrader, gaat over de oorlog in Irak ten tijde van de Amerikaanse gijzelaars in 1979. Film is wel een beetje over de top en ge-amerikaniseert, maar vooral in het begin van de film geeft het, in mijn ogen, zeker wel een objectieve blik.

Zie ook de link naar Canadian Caper over hoe men te werk ging: Ze lieten een nepfilm daadwerkelijk 'producen', alles werd vast gelegd (scripts, filmrechten, etc.), gepromoot in de Amerikaanse samenleving, om alles zo realistisch mogelijk te laten maken.

Ik ben zelf nog 'vrij jong' ;-) En ken Irak dus vooral van de afgelopen 20 jaar. Nu weet ik wel meer van de geschiedenis dan de meesten, maar het is toch weer 'vreemd' om terug te gaan naar nog niet eens zo heel lang geleden: Dat Irak een vrij 'westers' land was, en dat Irak sinds het daadwerkelijk 'Irak' heet eigenlijk -tig jaren onder zeer sterke invloed is geweest van de V.S.

Ook nog leuk weetje uit de film: De Grote Bazaar van Teheran is een plek waar al ruim 8000 jaar mensen wonen!!

Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argo_(2012_film)
Plaats reactie

Terug naar “Diversen / Dump”