Nieuwe coniferen voor Baps!!!

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
Plaats reactie
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

ma 04 mar 2013, 17:48

Hallo QeFFers....

Zoals jullie hebben vernomen hebben een stelletje hersenloze Red Necks de coniferenheg uit de tuin gehaald bij Baps.

Niet handig zo vlak voor het voorjaar, want de heg zat namelijk vol met onze gevederde (dino) vrienden en maakte zich klaar voor het leggen van de eieren.

Daarbij, is groen en vogels belangrijk, want met name de vogels houden de overmaat aan insecten in balans.

Het weghalen van de coniferen was al uitgevoerd voordat de politie en gemeente er dus op tijd kon ingrijpen. Het mag niet zomaar en moet in samenspraak gaan. Tja Red Necks kunnen in het algemeen niet praten, daar zijn ze immers té dom voor en handelen eigenlijk alleen maar ene beetje op basis van spinale reflexen.

Want nu gedaan kan worden is dat Baps gewoon weer nieuwe coniferen terugplaatst en er dus zorg en verantwoording voor draagt.

Maar een coniferenheg kost nogal wat centen.

Dus.... onder het motto van NIET LULLEN, MAAR DOEN... wil ik jullie allemaal oproepen om één conifeer te schenken aan Baps!

Ik heb nog wel een contact bij Intratuin, dus wellicht is er nog iets te regelen....

Coniferen

"...Coniferen zijn langzaam bezig met een comeback. Ze waren een tijdje uit de mode, maar er is altijd wel een te vinden die bij je past: in allerlei kleuren, van grijs naar blauw tot geel en zelfs bont. In de wintertuin staan ze er heel decoratief bij en je hoeft er praktisch niets aan te doen. Ook 's zomers zorgen ze voor privacy en rust..."

Hieronder even laten weten of je mee wilt doen en dan gaan we dat regelen!!!
:love:
:moose:
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Toxopeus, NoMore
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 04 mar 2013, 19:19

:D

wat misschien ook leuk is voor tijdelijk totdat de conifeertjes er zijn :D

morning glory !

Afbeelding

deze kleur heb ik (eigen foto)-> Afbeelding

hele zoo van die zaadjes lang het hek planten...
als het een beetje mooi weer is voor een paar dagen zit dat hele hek vol klimplant :D

en als die gaan bloeien is het 1 grote bloemenzee
is niet winterhard en ook maar 1 jarig
maar het groeit heel snel helemaal dicht en zodra je dan weer iets hebt om terug te planten kan je dat er gewoon neerzetten.
maar hebben de vogeltjes iig een schuilplekkie met bloemetjes waar veel insecten op af komen :D

ik heb hier hele voorraad van die zaadjes liggen
eigen kweek jonguh !

u roept maar
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox, Het Dolle Eland, NoMore
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 mar 2013, 19:31

Jullie zijn schatten! Super lief! Ik waardeer het ook maar nieuwe planten betekend waarschijnlijk dat zodra ik weg ga een ander ze omhaalt. Ik heb vandaag en met name vanmiddag in kaart kunnen brengen hoe een en ander in elkaar steekt. De coniferen zijn verwijderd ten behoeve van een nieuwe door gaande weg die deels ook door mijn tuin gaat komen en dat allemaal om een paar parkeerplaatsen.

Ze hadden niet mogen kappen omdat het om een beschermd stadsgezicht gaat, ook hadden ze niet mogen kappen vanwege de boommarter en het roodborstje die dus hier leven in en om o.a. die coniferen die dus nu weg zijn.

Ik ben al behoorlijk lang aan het zoeken naar een nieuw plekje voor ons (mij en Snickers) ergens in Groningen ook omdat dit qua werk gunstiger is voor haar en mij, en dit is eigenlijk gewoon al weer de zoveelste druppel die de emmer voller en voller laat druppelen. Al sinds 2008 sinds ik terug ben in NL loop ik keer op keer tegen dit soort shit aan... Vooral de houding van politie en de gemeente vallen me enorm tegen! Ik voelde me machteloos en kon wel huilen toen ik constateerde dat alles nu ook echt weg is. Vogeltjes die verdwaasd hier nu rondvliegen op zoek naar hun huis.

Naar mijn vrienden de vogels toe heb ik voor mijn gevoel niet genoeg gedaan, en dat vreet dan weer aan me. Zo steek ik nu eenmaal in elkaar, ik kan er echt helemaal niets aan doen! Ik trek me dit persoonlijk aan! Maar nieuwe coniferen is nu niet de oplossing, ondanks dat ik het een geniaal plan vind en hou van jullie allemaal! Er zal gewoon wat anders moeten gaan gebeuren.
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, Het Dolle Eland, NoMore
combiwerk

ma 04 mar 2013, 19:48

brandnetels zaaien, hele struiken. goed voor de thee ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Het Dolle Eland, NoMore
Toxopeus
Administrator
Administrator

ma 04 mar 2013, 19:55

[quote=""combiwerk" post=69367"]brandnetels zaaien, hele struiken. goed voor de thee ;)[/quote]

En lekkere soep!
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Het Dolle Eland
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 mar 2013, 20:21

Nu lees ik net even wat meer over de man die dus het pand hiernaast huurt en dan blijkt dus dat het Pieter Baan centrum in 2009 al vast gesteld heeft dat hij meerdere persoonlijkheid stoornissen heeft, en dat was voordat hij tot 2 jaar gevangenisstraf veroordeeld werd wegens meerdere geweldsdelicten en poging tot doodslag en het hinderen van hulpverleners die hun werk uitvoeren.

En dan zegt de politie dat ik niet spoor en me in moet houden en me niet zo belachelijk druk moet maken om een paar beestjes.

Duidelijk verhaal dus! Zucht....

Omgekeerde wereld in Nederland!

:sick:

Gaat u vooral rustig verder, er is hier niets te zien! De politie zal dit wel even opknappen!

:sick:
1119 AD
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

ma 04 mar 2013, 20:25

[quote=""fr3bzy" post=69365"]:D

wat misschien ook leuk is voor tijdelijk totdat de conifeertjes er zijn :D

morning glory !

Afbeelding

deze kleur heb ik (eigen foto)-> Afbeelding

hele zoo van die zaadjes lang het hek planten...
als het een beetje mooi weer is voor een paar dagen zit dat hele hek vol klimplant :D

en als die gaan bloeien is het 1 grote bloemenzee
is niet winterhard en ook maar 1 jarig
maar het groeit heel snel helemaal dicht en zodra je dan weer iets hebt om terug te planten kan je dat er gewoon neerzetten.
maar hebben de vogeltjes iig een schuilplekkie met bloemetjes waar veel insecten op af komen :D

ik heb hier hele voorraad van die zaadjes liggen
eigen kweek jonguh !

u roept maar[/quote]

Huh? een weg door je achtertuin?? Ik snap het niet meer daarzo!!! :sick:

Dan de boel maar volzaaien zou ik zeggen en ook gewoon lekker op Groningen storten. Maak je niet al te veel zorgen om die vogels, die redden zich wel, zijn slimme beestjes, slimmer dan wij menschen.....

;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 mar 2013, 23:36

Ik heb nog wel een eerlijk meegenomen pijnboompje uit het bos voor je, die gaat straks toch de gemeentetuin in. Die DM doe ik natuurlijk niet weg! :P
De bijlage IMAG0033.jpg is niet meer beschikbaar
Bijlagen
IMAG0033.jpg
IMAG0033.jpg (30.47 KiB) 555 keer bekeken
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

di 05 mar 2013, 02:37

W00T!? Zie ik nou een DM.... * Zegt Garlando player *

:cheer: :woohoo:

Meer tafelvoetballers dus op QFF...
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: NoMore
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

di 05 mar 2013, 03:13

Garlando zijn ook mooie kasten, twijfelde er nog tussen bij aanschaf. Was wel een stuk fijner geweest voor de buren als er glasplaat op zat :D

Heb je die Tecball wel eens gezien? Daar heb ik nog nooit op gespeeld, die zien er gelikt uit;

Plaats reactie

Terug naar “Diversen / Dump”