Bootjes hoekje

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
Gebruikersavatar
Toxopeus
Administrator
Administrator
Berichten: 4228
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 19:53

ma 04 jul 2016, 21:56

DelfSail 2016 met veel mooie boten waaronder de imposante Russische Kruzenshtern:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi
Omhoog
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

wo 14 sep 2016, 13:51

Lehman-moment!!1!
Geen smartphones onder de kerstboom door megafaillissement Hanjin?
A. Dijkman

14-09-16 11:33


De Zuid-Koreaanse containervervoerder Hanjin is failliet en dat zorgt voor grote chaos. Er drijven meer dan tachtig schepen (lijstje) over de zeeën met 540.000 containers met een lading er waarde van $14 miljard. Daar zitten onder meer smartphones, laptops en ander leuk (elektronisch) speelgoed in van Samsung en LG, bedoeld om rond de kerst in de winkels te liggen. Of dat lukt is nog maar de vraag want de schepen komen de havens niet in. Sleep-, los- transportbedrijven willen niet aan de slag als Hanjin ze niet kan betalen. En bovendien hebben veel schuldeisers beslag gelegd op de ladingen.

bron en meer:
http://daskapital.nl/2016/09/geen_samsu ... rstbo.html
ShipSpotting.com
Afbeelding
© Andreas Hoppe


ShipSpotting.com
Afbeelding
© Clyde Dickens

ShipSpotting.com
Afbeelding
© Marcel & Ruud Coster
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Permuter 0., Toxopeus
Omhoog
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

di 27 sep 2016, 16:46

* Hamburg, Vrije rijksstad: Het verdrag tussen Hamburg en Lübeck in 1241 geldt als geboortejaar van de Hanze, een van de laatste Hanzesteden 1669

http://quofataferunt.com/viewtopic.php? ... 6634&#p233

"In Hamburg heeft men de garantie dat de schepen de haven in kunnen en ongestoord kunnen lossen", legt Van den Eijnden uit.

Nederlandse lading op schepen Hanjin kan gelost worden
27 september 2016 16:31
http://www.nu.nl/economie/4327934/neder ... orden.html


De Nederlandse lading aan boord van de gestrande schepen van de noodlijdende Koreaanse rederij Hanjin kan gelost worden in Hamburg.

Dit bevestigt commercieel directeur Rob van den Eijnden van Hanjin aan NU.nl naar aanleiding van een bericht in het Financieele Dagblad (FD). De eigenaren van de lading moeten deze wel zelf vervoeren vanuit Hamburg naar de eindbestemming,

Een van de schepen, de Hanjin Harmony, ligt al in de haven van Hamburg. Een ander schip met lading voor Rotterdam, de Hanjiin Africa, gaat deze week naar verwachting het Suez-kanaal door en arriveert later in de Duitse haven.

Oorspronkelijk zou de lading van de twee schepen in de Rotterdamse haven worden gelost. De haven in Hamburg heeft echter een speciale status.

Garantie
"In Hamburg heeft men de garantie dat de schepen de haven in kunnen en ongestoord kunnen lossen", legt Van den Eijnden uit. Zonder deze garantie zouden schuldeisers ook beslag kunnen leggen op de containers.

Op elk van de schepen liggen 12.000 containers, waarvan per boot ongeveer 2.000 containers bestemd waren voor Rotterdam.

Een ander schip van Hanjin met containers voor Rotterdam ligt nu voor de kust van Singapore. "We wachten verdere ontwikkelingen even af", zegt Van den Eijnden. "Ik verwacht wel dat die ook naar Hamburg gaat komen, maar die bevestiging heb ik nog niet."

Het lossen van de schepen is mogelijk doordat aandeelhouders van Hanjin noodsteun hebben gegeven. Op 31 augustus kreeg de rederij surseance, vanwege de schuldenlast van 5,4 miljard dollar waarmee de onderneming te kampen heeft. Hierdoor konden schepen niet worden gelost.
Gebruikersavatar
blackbox
Administrator
Administrator
Berichten: 6272
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 16:09

di 27 sep 2016, 18:25

combi schreef:* Hamburg, Vrije rijksstad: Het verdrag tussen Hamburg en Lübeck in 1241 geldt als geboortejaar van de Hanze, een van de laatste Hanzesteden 1669

http://quofataferunt.com/viewtopic.php? ... 6634&#p233

"In Hamburg heeft men de garantie dat de schepen de haven in kunnen en ongestoord kunnen lossen", legt Van den Eijnden uit.

Nederlandse lading op schepen Hanjin kan gelost worden
27 september 2016 16:31
http://www.nu.nl/economie/4327934/neder ... orden.html


De Nederlandse lading aan boord van de gestrande schepen van de noodlijdende Koreaanse rederij Hanjin kan gelost worden in Hamburg.

Dit bevestigt commercieel directeur Rob van den Eijnden van Hanjin aan NU.nl naar aanleiding van een bericht in het Financieele Dagblad (FD). De eigenaren van de lading moeten deze wel zelf vervoeren vanuit Hamburg naar de eindbestemming,

Een van de schepen, de Hanjin Harmony, ligt al in de haven van Hamburg. Een ander schip met lading voor Rotterdam, de Hanjiin Africa, gaat deze week naar verwachting het Suez-kanaal door en arriveert later in de Duitse haven.

Oorspronkelijk zou de lading van de twee schepen in de Rotterdamse haven worden gelost. De haven in Hamburg heeft echter een speciale status.

Garantie
"In Hamburg heeft men de garantie dat de schepen de haven in kunnen en ongestoord kunnen lossen", legt Van den Eijnden uit. Zonder deze garantie zouden schuldeisers ook beslag kunnen leggen op de containers.

Op elk van de schepen liggen 12.000 containers, waarvan per boot ongeveer 2.000 containers bestemd waren voor Rotterdam.

Een ander schip van Hanjin met containers voor Rotterdam ligt nu voor de kust van Singapore. "We wachten verdere ontwikkelingen even af", zegt Van den Eijnden. "Ik verwacht wel dat die ook naar Hamburg gaat komen, maar die bevestiging heb ik nog niet."

Het lossen van de schepen is mogelijk doordat aandeelhouders van Hanjin noodsteun hebben gegeven. Op 31 augustus kreeg de rederij surseance, vanwege de schuldenlast van 5,4 miljard dollar waarmee de onderneming te kampen heeft. Hierdoor konden schepen niet worden gelost.
Ik heb begrepen dat veel schepen van deze vloot al weken zonder bemanning zitten, gevlucht na tijden geen berichtgeving of loon.
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Omhoog
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

di 06 dec 2016, 12:01

4 miljard kostend Batmanschip loopt vol water in Panamakanaal
25-11-16, 10:16

De eerste tocht van het bijna 4 miljard euro kostende geavanceerde Batmanschip is niet goed afgelopen. De nieuwste aanwinst van de Amerikaanse marine bleek niet helemaal goed te werken en botste op een wand van het Panamakanaal.

bron en meer: http://www.ad.nl/buitenland/4-miljard-k ... ~a970cc8c/
;)
'The ship made minor contact with lock walls in the canal resulting in minor cosmetic damage.'

ShipSpotting.com
Afbeelding
© Andreas Schlatterer

ShipSpotting.com
Afbeelding
© VK
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

vr 30 dec 2016, 14:43

Tanker door ( over ) stuw Grave gevaren foto’s en video )

https://binnenvaartlog.nl/tanker-stuw-g ... -en-video/
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

do 26 jan 2017, 11:34



Far and Wide

Gepubliceerd op 20 mei 2015
Engelstalige promotie film van Phs. van Ommeren NV. gemaakt in 1964 ter gelegenheid van het 125 jarig bestaan van de firma.
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

do 30 mar 2017, 04:29



De aanleg van het Merwedekanaal

Geüpload op 31 jul. 2010

Verleden van Utrecht (seizoen 1, afl 6, eind 19e eeuw)

Zo belangrijk als nu de A2 van Amsterdam naar Utrecht is, zo belangrijk was vroeger het vervoer via de Vecht. In de 19e eeuw wordt het steeds lastiger om grote schepen via de Vecht te laten varen, de rivier is te smal en te ondiep. Tot grote schrik van de bewoners langs de Vecht wordt besloten een geheel nieuw kanaal te graven, het Merwedekanaal.
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

wo 16 aug 2017, 14:32



CSCL Jupiter vastgelopen in Bocht van Bath

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Permuter 0.
Omhoog
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

vr 27 okt 2017, 14:47



ShipSpotting.com
Afbeelding
© johnturner
Gebruikersavatar
Toxopeus
Administrator
Administrator
Berichten: 4228
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 19:53

ma 30 okt 2017, 23:40

Ik volg vaak deze twee links:

http://www.eemshavenonline.nl

en

https://twitter.com/Eemshavenonline

Zeer interessant, alles over wat er in de Eemshaven aanmeert en weer vertrekt.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi
Omhoog
Gebruikersavatar
baphomet
Administrator
Administrator
Berichten: 23168
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 16:08

zo 16 sep 2018, 19:49

Afbeelding

hehehe :D
Gebruikersavatar
baphomet
Administrator
Administrator
Berichten: 23168
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 16:08

vr 28 sep 2018, 20:54

VRIJDAG 28 SEPTEMBER 2018, 17:09

Krijgen historische schepen dit jaar nog een vaste ligplaats in Winschoten?

Afbeelding

Een vaste ligplaats lonkt voor een aantal historische schepen in de jachthaven van Winschoten.

Volgens voorzitter Henk de Vrieze van Stichting Tramhaven Winschoten moeten over twee weken nog enkele politieke besluiten worden genomen. 'En dan kunnen we de koe eindelijk bij de hoorns vatten.'

De Vrieze sprak vrijdagmiddag met wethouder Erick Wünker en vertrouwt erop dat de laatste hordes worden genomen.

Schouwcommissie
'De schepen krijgen een beoordeling door een schouwcommissie', legt De Vrieze uit. 'Ze moeten ook nog een beetje te maken hebben met het Oldambtse van vroeger. Het scheepje 'De vertrouwen' heeft vroeger hier in de buurt gevaren. Het is leuk om zo'n schip in de haven te hebben liggen.'

Wachten...
In februari van dit jaar werd het verlenen van een vaste ligplaats al in werking gezet. Tot op heden is nog niet definitief, maar daar ligt De Vrieze niet wakker van. 'De gemeente Oldambt is veel sneller dan andere gemeentes met het mogelijk maken van historische schepen in de haven.'
Bron: >> https://www.rtvnoord.nl/nieuws/199419/K ... Winschoten
Gebruikersavatar
baphomet
Administrator
Administrator
Berichten: 23168
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 16:08

vr 28 sep 2018, 21:07

Een van de mega yachts waar ik een aantal malen aan boord ben geweest (omdat de eigenaar me gevraagd had een aantal wanden en het plafond van het zwembad met beschilderingen van mijn hand te voorzien) is de Yalla:

Afbeelding



Hier wat foto's van voor de klus toen ik alles in ging meten etc.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De foto's van het eindresultaat zal ik zodra ik mijn andere HD met archiefbeelden bij de hand heb ook even plaatsen.
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 15966
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

di 18 dec 2018, 22:16

beetje meer belasting op gas en 'we' bestellen gewoon weer nieuwe :o
Opnieuw blunder bij Rijkswaterstaat: miljoenenschepen kunnen niet overal varen
Door Jeannette Kras

18 december, 2018 // 9:17
https://www.welingelichtekringen.nl/eco ... varen.html


Normaal gesproken werden visserijonderzoek, het markeren van vaarroutes en controles van de douane of Kustwacht met verschillende schepen gedaan. De drie nieuwe aanwinsten van Rijkswaterstaat moesten al deze taken kunnen combineren. Er is alleen één probleempje: ze liggen te diep in het water.

Het is een fout in het ontwerp waardoor de schepen voorlopig niet hun volledige taak kunnen uitvoeren. Zo kunnen ze bijvoorbeeld niet de Waddenzee op waar het bij laag tij te ondiep is voor de boten. Ook delen van het IJsselmeer zijn onbereikbaar voor de zogeheten MPV-30.

Extra nadeel is dat er door de diepe ligging niet genoeg brandstof en voedsel mee aan boord kan waardoor de schepen langer op zee zouden kunnen blijven. Derde probleem is het slechte zicht voor de kapitein. Die kan niet zien wat er op het dek gebeurt doordat er een grote kraan voor zijn neus staat. Minister van infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen noemt de veiligheid daardoor ‘ontoereikend’.

De schepen gaan dan ook voorlopig niet het water op. Eerst moeten ze worden aangepast. Hoelang dat gaat duren is onduidelijk. Het prijskaartje van de boten is wel bekend: 26,3 miljoen euro.

Het is niet de eerste keer dat Rijkswaterstaat blundert met een boot. Twee nieuwe rubberen speedboten, die ruim een miljoen per stuk hebben gekost, bleken niet in staat om op hoge snelheid door de golven te varen. Iets, waar ze juist voor waren bedoeld. Die worden niet meer gebruikt.
Plaats reactie

Terug naar “Diversen / Dump”