Wortel 2 transformatie aka Rothschild

Alle topics over symboliek, symbolen, getallen, letters, Wortel 2 en dergelijke zaken tref je hier aan.
Gebruikersavatar
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 1297
Lid geworden op: zo 28 aug 2011, 19:54

di 07 mei 2013, 08:43

omdat er altijd meer is....




http://tetryonics101.com/
Gebruikersavatar
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 1297
Lid geworden op: zo 28 aug 2011, 19:54

za 11 mei 2013, 12:00

Vanaf 2000 voor jaar nul Vergina zon aka de zon van venus.

Op kleitabletten onze baalhadad. Dus Venus voor Saturnus.

Afbeelding

https://www.google.nl/search?q=Vergina+ ... 24&bih=631





Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, blackbox, ThaViking
Omhoog
Gebruikersavatar
Dromen
Administrator
Administrator
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 06:38

za 11 mei 2013, 12:31

@ Doc, waar staat die leeuw voor? Ben al jaren opzoek naar de betekenis van leeuwen. Je ziet ook wel leeuwenkoppen op pilaren, zoals bij Slotplaats Bakkeveen:
index.php?option=com_k2&view=item&Itemid=0&id=1552

Afbeelding
Gebruikersavatar
Toxopeus
Administrator
Administrator
Berichten: 4246
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 19:53

za 11 mei 2013, 12:33

[quote=""dodeca" post=72218"]

Vanaf 2000 voor jaar nul Vergina zon aka de zon van venus.

Op kleitabletten onze baalhadad. Dus Venus voor Saturnus.

Afbeelding

[/quote]

Afbeelding
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Gebruikersavatar
Toxopeus
Administrator
Administrator
Berichten: 4246
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 19:53

za 11 mei 2013, 12:44

Dromen gaf het in de shout al aan, bovenstaande symbool op de kerk is het "ING"symbool. Zie ook:

Oude symbolen
De tegenwoordige mens, van zucht naar GELD bezeten en daarbij door alle mogelijke vormen van techniek opgejaagd, kan zich moeilijk verplaatsen in de gedachtengang van de middeleeuwse mens. Veel van datgene waarin men toen geloofde en waarvan men zelfs totaal overtuigd was, is voor ons eigenlijk pure onzin.

Op de toegang tot zijn erf bracht de boer het ODAL-teken aan (zie de nummers 1 tot 4 op de tekening). De ODAL had in de Germaanse tijd de betekenis van bescherming van huis en hof, maar alleen de vrije boer mocht dit symbool voeren. In die tijd beschouwde de boer zich als de beheerder van het land waarop hij werkte. Hij was ervan overtuigd, dat hij in opdracht van de Goddelijke Macht zijn land in goede staat en ongedeeld moest overdragen aan zijn oudste zoon. Dit erfrecht wordt ook nu nog in Noorwegen aangetroffen onder de naam «ODALSRECHT» (2).

Op zijn huis en op de stal bracht de vroegere boer het «ING-teken» aan. Daarmede was de vruchtbaarheid verzekerd, dacht hij. Kinderen, lammeren, kalveren, veulen, biggen, goede oogst op de akker, dat alles werd bevorderd door het «ING-symbool».

Wat waren die ODAL en ING voor tekenen ?... Het waren runentekens en dus magische tekens. De ODAL was het symbool voor de jaarlijkse loop van de zon; de ING was het zinnebeeld voor de vruchtbaarheid. Van oorsprong is het laatste een afbeelding van de paring. Beide symbolen zijn zeer toepasselijk.


Afbeelding

De ODAL wil aangeven: het elk jaar opnieuw dagelijks klimmen van de ZON tot 21 juni en het weer dagelijks dalen tot 22 december; dus de orde en de regelmaat van de Cosmos. F.E. Farwerck schrijft op pag. 22-23 van «Het teken van dood en herleving en het raadsel van het Angelsaksische runenkistje» :
«Men drukte deze zonneloop echter niet alleen door tekeningen uit, maar men streefde ernaar het menselijk leven en de samenleving in overeenstemming te brengen met de Cosmische gebeurtenissen in de loop van het jaar, omdat men tussen deze beide en de Cosmische kringloop een analogie zag en men het de plicht van de mens achtte zich in te leven in het cosmische gebeuren, om zodoende daarmede — en dus ook met de Goddelijke achtergrond daarvan — in overeenstemming te komen».

De vorm van het ING-symbool was oorspronkelijk die van figuur 7 (zie de tekening), ontstaan uit de samenvoeging van het teken nummer 5 voor de (vrouwelijke) aarde en het teken nummer 6 voor de (mannelijke) zon. De hiëros Gamos (Godenhuwelijk, paring van Goden) van de zon en de aarde werd aldus voorgesteld door figuur 7. In de loop van de eeuwen is er nogal wat aan dit symbool veranderd en vereenvoudigd (zie de nummers 10 en 11), tot het tenslotte gewoon een ruit werd (nr 8 en nr 9), waarmede het geworden was een symbool voor de vulva.

Er moet ook nog rekening mee worden gehouden dat dit teken een apotropaeïsche voorstelling is, een onheilafwerende, bezwerende voorstelling dus. Men vindt dit symbool niet alleen op de «mannenhuizen» in Nieuw-Guinea (3) — (West-Irian) — maar ook in de portalen van de kerken in Engeland en Ierland, in sommige kerken in Frankrijk en Duitsland en zelfs in het Vaticaan (4) !

De ING zien we vaak samengevoegd met een — uit een ander begrip ontstaan — ruitvormig symbool voor de AARDE, namelijk de afbeelding van de kruiselings geploegde akker (zie de tekening, nr 15). De akker kon alleen maar een flinke oogst opbrengen als er goed geploegd was, maar dan schonk «Moeder Aarde» ook volop voedsel.

Het zijn juist deze symbolen die we veelvuldig aantreffen in dit gedeelte van het vroegere Graafschap Vlaanderen.

De kruiselings geploegde akker zien we vaak ook als symbool aangebracht op het vlaams romeinse aardewerk, dat in de eerste eeuwen na Christus in deze streken door de inheemse, vermoedelijk Keltische, bevolking werd vervaardigd. Zowel de Germanen als de Kelten hadden dus de ING als symbool voor vruchtbaarheid. Op de sierlijk gevormde vazen uit die tijd zien we dan bovendien soms nóg een vruchtbaarheidssymbool, uitgebeeld door driemaal twee vrouwenborsten op de «schouder» van de vaas. Ook een duidelijk symbool.

F.E. Farwerck schrijft op pagina 495 in zijn boek «Noord-Europese Mysteriën en hun sporen tot heden» :
«De voorstelling van een vierkant of een rechthoek, die door horizontale en verticale lijnen of door kruiselings geplaatste schuine lijnen in ruiten zijn verdeeld, is een in de Oudheid veel verbreid zinnebeeld. Wij vinden het terug in de rotstekeningen in de westelijke Alpen, in Ierse grafkamers, aan de noordwestkust van Spanje, uit de jongere steentijd in Joegoslavië, in Vóór-Azië en in het praedynastieke Egypte. Ook in latere voorstellingen treffen wij telkens weer hetzelfde aan en, naar men algemeen aanneemt, was het overal een zinnebeeld voor Moeder Aarde en gaf het een omgeploegd of omgeharkt stuk land weer.
In de volksgebruiken is de ruit als zinnebeeld van de vruchtbaarheid — een denkbeeld, dat met «nieuwe geboorte» samenhangt — blijven voortleven. Nog tegenwoordig menen hier en daar de boeren, die dit teken in de geveltop van hun huis aanbrengen, dat dit vruchtbaarheid zal brengen aan hun gezin, hun vee en hun land».

Vraagt men aan iemand die een ODAL, of een ING, of het symbool van de kruiselings geploegde akker op zijn hek heeft staan (zie b.v. de figuren 12 à 15), waarom hij juist zo'n «versiering» op zijn hek heeft, dan krijgt men in de regel het antwoord: «Mijn grootvader of overgrootvader had zo'n hek, dus heb ik net zo'n hek opnieuw bij de smid laten maken» ! Eén enkele keer is het antwoord: «Ze hebben hier allemaal zo'n hek. Waarom zou ik een andere versiering laten maken ?» — Niet enkel de traditie, maar ook de samenhorigheid, het niet buiten de gemeenschap willen staan, speelt dus nog een rol.

In het begin van deze eeuw waren al de dorpjes in deze streek nog praktisch geïsoleerde gebieden, waar nog niets was veranderd aan oude gebruiken en gewoonten. De beide wereldoorlogen en daarna de auto en de brommer, de radio en de televisie hebben dat isolement radikaal verbroken.

Zou het onlogisch en al te gewaagd zijn te veronderstellen dat op het einde van de 19e eeuw, of zelfs in het begin van de 20e eeuw, er hier nog mensen waren die de betekenis begrepen van de symbolen op hun hekken ?...

Over enige tientallen jaren zullen er waarschijnlijk niet veel symbolen meer te vinden zijn in deze streken. Gevreesd moet worden dat de «vooruitgang» heel wat cultuur zal wegwalsen.

JAN VAN HINTE.

__________________________

(1) Fustel de Coulanges, 1830-1889, professor aan de Sorbonne.
(2) Brockhaus Enzyklopädie, uitg. 1971, deel 13, pag. 662.
(3) Manfred Lurker: «Symbol, Mythos und Legende in der Kunst», Verslag Heitz, Baden-Baden/ Strassbourg, 1958, pag. 118.
(4) Gerhard Zacharias: «Satanskult und schwarze Messe», 2e druk. Limes Verlag, Wiesbaden, 1970, pag. 158.


http://freepages.genealogy.rootsweb.anc ... mbolen.htm
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 16000
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

za 11 mei 2013, 12:56

[quote=""Dromen" post=72219"]@ Doc, waar staat die leeuw voor? Ben al jaren opzoek naar de betekenis van leeuwen. Je ziet ook wel leeuwenkoppen op pilaren, zoals bij Slotplaats Bakkeveen:
index.php?option=com_k2&view=item&Itemid=0&id=1552

Afbeelding[/quote]

gokje:

Afbeelding

Zie de draak/leeuw (reptilian/zonnecult) met zijn rechterpoot op de flower of life bol. Deze draak/leeuw heerst over de bol, want het stelt de kennis voor. Let ook op het voetstuk met de DRIEHOEK met de PUNT naar beneden. En ook even op de band om zijn schouder en wat daar aanhangt.

Uit hoe ontstaat flower of life? topic:
index.php?option=com_kunena&func=view&c ... Itemid=120
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen
Omhoog
Gebruikersavatar
nova
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 16:36

za 11 mei 2013, 18:25

@ dromen

En dit ook wellicht, al zal er hier en daar een diepere betekenis achter liggen.
Heeft ook iets met de (een) zon te maken.

The lion is a common charge in heraldry. It traditionally symbolises bravery, valour, strength, and royalty, since traditionally, it is regarded as the king of beasts.

Lions also play a role in numerous later ancient cultures. In Ancient Egypt the pharaoh sometimes was represented as the sphinx, a lioness with a human head. The best known representation of this type is the Great Sphinx of Giza. From the earliest written human records, the lioness was recognized as the fierce hunter of the formidable species in Ancient Egyptian and African cultures and was dominant in the pantheons of these ancient cultures as representing warriors and protectors of the country.

In the near east a long line of cultures used the motif of Lions as both a symbol of primal and royal power. The earliest examples come from Mesopotamia. This usage continued throughout the later cultures of the Hittites, Babylonians, Assyrians, Persians and early Islamic cultures like the Umayyads and Abbassids.

serpents are ecclesiastical symbols of World and the (seeking whom he may devour). In the decorative arts the lion, typical of strength, was used by the ancient Greeks and Romans as a form for supports (legs, etc.) for chairs, benches and tables. The lion's head, with a ring in its mouth, was a favored motif of the Middle Ages and Renaissance as a hitching grip and as doorknocker, and the head alone was used as a knob or rosette decoration . The lion's claw as a motif for the feet of fur niture also comes down to us from ancient times. The lion, being considered as the ((king of has been made symbol of heroism, herre the title of England's King Richard I as Cceur de Lion hearted'>), etc. In this human significance the artist gives the lion an oval eye instead of the naturalistic round cat's eye. The heraldic lion couchant represents sov ereignty; rampant, magnanimity; passant, reso lution; guardant, prudence; salient, counsel, and reguardant, circumspection. The sleeping lion has long been the artist's symbol of the fallen hero. The lion statue of Venice, world re nowned, in the Piazza San Marco,, refers, of course, to that saint. Florence has its heraldic representation in a lion, generaltx_called Mar zocco. CLEMENT W. COUMBE.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, ThaViking
Omhoog
Gebruikersavatar
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 1297
Lid geworden op: zo 28 aug 2011, 19:54

za 11 mei 2013, 19:33

voor dromen maar ook voor de rest:

leeuwserpent is Labbu

Why did ancient symbolists so frequently combine serpent and leonine features in a single monster? We see this juxtaposition in the Greek Chimera, with the head of a lion and a tail in the form of a serpent.

The Chinese 'lion' has the countenance of a dragon, while the Chinese 'dragon' possesses a distinctively leonine mane.

The Egyptian Goddess Tefnut appears as the Uraeus serpent, but in her terrible aspect becomes a giant lion head, with 'smoking mane.'

The Mesopotamian dragon Labbu was a snake, but its name means 'lion.'

The Sumerian Goddess Inanna was the 'lioness' of heaven, but in her rage became a fire-spitting serpent or dragon devastating the land.

In Orphic theology, the god Phanes was born from an egg as a winged snake, though he grew the head of lion. 'Snake of the Lion' was the name of a Mixtec creator god."

But just as the lion-serpent image is described as consisting simultaneously of water and fire, so any plasma discharge in arc and glow mode will take on solid-looking shapes and must have struck terror into the hearts of the humans watching the battle from the vantage point of Earth. The plasma thunderbolt exchanges, however, were diffuse enough to leave the rings and satellites of the planets intact through the confrontations.

These descriptions, such as the monsters listed above, may have their genesis in the movement of the four planets through the asteroid belt, and the further electrical discharges from Jupiter to the asteroids, and thus represents the second battle with the misshapen monsters described by Hesiod.

In Mesopotamian myth Labbu was a lion-serpent[1] sea-dragon, that was killed by the god-king Tishpak, "warrior of the gods".[2] The myth recounting the predations and defeat of this supernatural adversary figure, of which the most familiar is Satan,[3] has Canaanite origins; it appears in two very fragmentary cuneiform texts: one is in Old Babylonian; the other, much later, in Assyrian, was discovered in the library of Ashurbanipal (CT 13.33, 34).[4] The opening of the Old Babylonian version recalls that of Gilgamesh:

The cities sigh, the people...
The people decreased in number,...
For their lamentation there was none to...

..zo kat in het bakkie...


labbu: http://en.wikipedia.org/wiki/Labbu
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Dromen, ThaViking, combi
Omhoog
Gebruikersavatar
Dromen
Administrator
Administrator
Berichten: 5033
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 06:38

za 11 mei 2013, 20:23

Mucho gracias Combi, Nova en Doc!!

Betreft die bij slotplaats Bakkeveen komt die tekst van Nova echt perfect overeen! Was ik al maanden / jaren naar opzoek waarvoor dank!!

edit: Grappig is trouwens ook dat bijna niemand dat schijnt te weten, heb meerdere 'kenners' gevraagd hierover. Ook mensen die daar werkten bij Slotplaats.
Gebruikersavatar
Toxopeus
Administrator
Administrator
Berichten: 4246
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 19:53

za 11 mei 2013, 21:12

Mooie info weer!
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Gebruikersavatar
nova
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 16:36

za 11 mei 2013, 22:09

@ doc

Wat stelt dit voor? staat het min of meer al hierboven beschreven of zit hier meer achter..
Afbeelding

Zoomed (beestje heeft schubben)
Afbeelding
Gebruikersavatar
blackbox
Administrator
Administrator
Berichten: 6315
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 16:09

za 11 mei 2013, 22:22

illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ThaViking, nova
Omhoog
Gebruikersavatar
combi
Administrator
Administrator
Berichten: 16000
Lid geworden op: za 21 aug 2010, 21:27

za 11 mei 2013, 22:23

Afbeelding
Afbeelding

link naar hierboven in post van blackbox
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, ThaViking
Omhoog
Gebruikersavatar
nova
Super QFF-er
Super QFF-er
Berichten: 520
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 16:36

za 11 mei 2013, 22:27

Edit: Toxo ik bedoel blackbox

Ok dat beantwoordt m'n vraag meteen. vervolg/aanvulling op het verhaal van Doc.
Gebruikersavatar
Toxopeus
Administrator
Administrator
Berichten: 4246
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 19:53

za 11 mei 2013, 23:10

en wat als er twee leeuwen aanwezig zijn op een pilaar voor een burcht of een borg?

Afbeelding
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Plaats reactie

Terug naar “Symbolen / Getallen / Symboliek / Etymology”