The Power of Words

Alle topics over symboliek, symbolen, getallen, letters, Wortel 2 en dergelijke zaken tref je hier aan.
Plaats reactie
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 15 jan 2011, 19:43

Woorden....we gebruiken ze achteloos. We hebben het over van alles en nog wat, zonder bij de kracht of werkelijke betekenis stil te staan van de woorden die we gebruiken. Een makkelijk voorbeeld is het woord 'slachtoffer'. Als je goed kijkt, zie je dat het uit twee woorden bestaat: 'slacht' en 'offer'.Ik weet het niet zeker, maar volgens mij de mensen die getroffen door een ramp, geen slacht offers. Ofwel soms? Desondanks gaan wij Nederlanders ook maar al te graag in een 'slacht offer' rol zitten. Een beetje vreemd, is het niet? En vele mensen die gepest zijn,zullen je zeggen dat uitgescholden wel degelijk pijn doet. Ik las laatst een boek van Emoto en in mijn hoofd kwam de zoveelste clip van 'What The Bleep' kwam voorbij waarin je kon zien dat water zich schikt naar de intentie of Gestalt van het geschreven woord. Toen ik het met een vrind hierover had, zei hij dat hij een keertje gelezen had dat mensen die 20 jaar druïdes volgden (ten tijde van de Kelten), Barden werden genoemd. Deze hadden zoveel ervaring met hoe de bestaansvormen/Gestalts van de woorden die ze gebruiken, dat ze het volk konden helpen alleen maar door de juiste dingen op het juiste moment op de juiste manier uit te spreken. Het schijnt zelfs zo te zijn dat elke LETTER in het Sanskriet op een zelfde manier kracht heeft! Het klinkt plausibel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gestalt_psychology Om dit verder voor mijzelf te bewijzen, vond ik het planten experiment terug van Myth Busters waarin gecheckt werd of praten tegen planten of muziek, de groei zou bevorderen.  1 van de dames geloofde er totaaaaaal niet in en kon daardoor geen kracht achter haar woorden zetten in tegenstelling tot de andere. Het opvallende was dat haar plantjes leken te lijden onder haar zwakke woorden en minder goed groeide dan de rest waar tegen aan geklept werd....voor zover het experiment goed liep dan. >_>Na een tijdje nadenken, kwam ik op het volgende: Woorden zijn uitgesproken gedachtes. Op het moment van uitspraak, word er een gedachte in de werkelijkheid gemanifesteerd. Dit is een grote macht die wij als mens hebben!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 15 jan 2011, 21:03

woorden geven gestalte aan gedachten en intenties middels trillingen.

deze trillingen doen meer met ons en onze omgeving dan we denken.

Door mijn werk en omdat dat IN mij zit kan ik goed mensen lezen.
Ik kan met mijn woorden veel teweeg brengen. pijn en hoop.

woorden hebben zeker een bepaalde kracht.

en ik denk dat ze dat vroegah veel beter wisten maar dat de kerk er wel een handje in heeft gehad om onze taal wat beschaafder /lees minder krachtig te maken.

mooi topic
the nazihunter S.

za 15 jan 2011, 21:52

we zijn zo gemanipuleerd dat we in spiegelbeeld lullen....

netsket nz ni toed snee lew temohpab taw.

en wat doe ik dan als rapper die weet ik hoeveel woorden brapt in een minuut?
wat voor effect hebben die raps dan?
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

za 15 jan 2011, 21:57

Je bent wat je rapt :nibumalosoap:

Onderstaande link vind ik altijd heel interresant,maar weet neit precies wat ik ermee moet.

Gaat over geometrie en alphabeta:

http://www.goldenmean.info/dnaring/index.html
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

za 15 jan 2011, 23:14

Woorden zijn in zekere zin van ondergeschikt belang.

Waar het om draait zijn de trillingen en frequenties die ontstaan wanneer woorden op de juiste manier uitgesproken worden.

En dit komt omdat de letters en de frequenties gevormd worden vanuit de PHI spiraal.

Zo zijn de Hebreeuwse 'vlam'-letters eigenlijk projecties van de PHI spiraal in een tetraeder.
Dit is te lezen in de link van abra en in onderstaande link

http://www.goldenmean.info/dnaring/spinner/index.html

Wat ook erg opvallend is is dat wanneer de Hebreeuwse letter hardop uitgesproken word deze de vorm aaneemt van de letter.
Iets wat we kennen als cymatica.

Hieronder een voorbeeld van geometrische patronen gevormd door geluid ==> cymatica:

nosce te ipsum
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, FreeElectron
mozes
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 15 jan 2011, 23:14

Een must see.
9 delen nl subbed.
Over water, "het heeft geheugen", en hoe deze ons beinvloed.

het is een aanvulling op het clipje in de openings post.
totaal 90 minuten....
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

za 15 jan 2011, 23:23

Waar het om draait zijn de trillingen en frequenties die ontstaan wanneer woorden op de juiste manier uitgesproken worden.
Dit is wat nexion (volgens mij) bedoelt met onderstaande passages in z'n topic

index.php?option=com_content&view=artic ... 5#comments
.....
Het grote gevaar voor wat betreft in deze schuilt in de kracht van de Sumerische taal, het verschil tussen Woorden en Namen en de pschygische invloed welke dat heeft op een persoon. Het is echt levensgevaarlijke materie. Of men nu weet waar hij/zij mee bezig is of niet, er is GEEN manier om je hier tegen te wapenen als (delen van) deze energie volledig vrij komt....

.....
In de Sumerische magie (waaronder OOK dit valt) is het vooral de UITSPRAAK van de Namen en Woorden die de uitwerking veroorzaken. Door de (correcte) uitspraak creëert men vibraties die bepaalde "regionen" in deze wereld brengen. Dat veroorzaakt een verstoring in de wereld om de beoefenaar(s) heen EN binnenin hen.
.....

Vortex
nosce te ipsum
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver, FreeElectron
blackbox
Administrator
Administrator

za 05 jan 2013, 18:57

illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver
Plaats reactie

Terug naar “Symbolen / Getallen / Symboliek / Etymology”